Fórum - Příspěvky


Diesel - zadírání vaček CX 5 -

Fórum CX-5 I Diesel - zadírání vaček CX 5 - Manuály  |  Inzerce  |  Model


1 ......... 6  7    9  

dub
2017-04-07 07:41:12

Ubohé..co by byl tento web bez nás, kteří přispívají a dělí se o zkušenosti..někdo má reklamu u jména v obrázku a nic se neděje..nic proti..někdo si tu hraje na nevím co..fórum je o diskuzi..podělit se o zkušenosti...ne o ždímání peněz z reklamy...

2017-04-07 07:48:52

dub: Máš naprostou pravdu !!

2017-04-08 16:06:12

Všem, kdo se o problematiku SkyActive dieselu zajímají, doporučuji vzorné shrnutí (včetně dobrých rad pro majitele) v článku o bazarové CX-5 ve Světě motorů č. 14/2017.

MazdaParts.cz

Partner klubu

Tento web navštěvuje 33 755 lidí měsíčně. Prezentujte svojí firmu v katalogu firem zde na webu.
2017-04-23 11:01:19

dottore: Nevie niekdo hodiť sem ten článok. Nech vieme co sa tam píše.

2017-04-23 21:49:52

erikb: jj, nejaky pekny scan....

2017-04-29 20:18:23

andrewx: Pánové, rád pomohu, ale jestli to porušuje autorský práva, tak to admin stejně smázne: SM 14/2017, autor Marek Oborník

Odlehčení, optimalizace, snížené tření – termíny užívané zpravidla u věcí, které brzy vyhazujeme. Pokud je často skloňuje značka známá spíše spolehlivostí pohonu než kvalitou karoserie a levnými díly, člověk zákonitě znervózní. Jak funguje nejstarší nositel skyaktivních technologií, čerstvě minulá Mazda CX-5?

U Mazdy CX-5 začneme z horšího konce. Přetrvává špatná prognóza u dieselů 2.2 Skyactiv-D. Není to kvůli zadírajícím se vačkám, jejichž rychle připravené odolnější provedení (nasazováno od 11/2013) jen zalepilo nejbolestnější následek, ale kvůli problému samotnému: ředění motorového oleje velmi častými regeneracemi částicového filtru. Ty zde neustanou, dokud motor setrvá u současné kapacity filtru DPF a koncepce vymítání oxidů dusíku již v samotném zdroji enormním objemem recirkulovaných výfukových plynů. Problém s ředěním oleje výrobce maskuje už delší dobu, jak dokazovala mimo jiné instalace měrek s výše posazenou kritickou ryskou „X“. Výfukové vačky takzvaného dlouhého zdvihu, které nestlačují vahadlo rolnou, ale kluzákem, doplatily na mazání znehodnoceným olejem jako první. Informace o prosté výrobní vadě od počátku kulhaly na obě nohy. Úplně nejdříve totiž začaly vačky houfně odcházet na motorech s vůbec nejnižšími průměrnými nájezdy, zatímco kusům, které odjezdily na šestku po dálnici čtvrt milionu kilometrů, nebylo nic. Bez ohledu na ročník a prodělanou či neprodělanou výměnu vačkové hřídele zůstává prevence problémů společná: maximální eliminace krátkých jízd, výměna oleje ve zkráceném intervalu, pravidelné fyzické sledování hladiny oleje měrkou – při zjištění nadměrného vzestupu jej neprodleně měnit.

Symptomy už rozjetého problému s vačkami, který pak umějí dále rozkvést až do kovovými pilinami zničených turbodmychadel (jsou tu dvě a v kompletu stojí 85 000 Kč) i podtlakového okruhu, jsou tyto: hlášení nízkého tlaku oleje, kolísání tahu, vadnutí brzdového posilovače a diagnostikou načtené nízké hodnoty podtlaku. Není úplně pravda, že zatím zákazník opravu neplatil – stoprocentně kryti byli jen majitelé aut v záruce (standardně tří-, ve většině případů však příplatkové pětileté) a bez výraznějších děr v servisní docházce (na to pozor!). V pozáručních podmínkách jsou v sázce částky od 25 000 Kč výše, u nejpokročilejších stádií lze počítat až s pětinásobkem. Vzhledem k tomu, že odolnější vačky problém pouze lépe ukryly, i do stavu opravených motorů mohou promluvit kovové piliny roznesené do všech jeho zákoutí, už dnes existují nálezy zakarbonovaného sání a opravy časem běžných dieselových závad (například vstřikovače, EGR) tu hrozí vysokými částkami (viz tabulka cen dílů), rozhodně udělá lépe ten, kdo zvolí benzinovou verzi.

Zbytek není špatný

S jednotkami Skyactiv-G jsou naopak potíže minimální, pouze jim nesedí ustavičné kratičké městské popojíždění, při němž také dochází k ředění oleje palivem – jen z jiného důvodu. Úvodní sklony k vibracím kapot a zpětných zrcátek za vyšších rychlostí patří spíše ke kosmetickým záležitostem daným důsledným odlehčováním a servisy je uměly dodatečně řešit. Nepříjemnější mohou být problémy se zadními třmeny, v nichž se vlivem nečistot i minimálního prostoru k volnému pohybu občas zaseknou brzdové destičky. Koho nevaruje pískání nebo si včas nevšimne zvýšeného tepla sálajícího po jízdě od kol, zrychleně odepíše destičky i kotouče. Vcelku dobrou zprávou je, že kromě nich a občas praskajících prachovek předních tlumičů (výměna i s prací zhruba za 2000 Kč) či občas vrzají- cích gumových dorazů pružin se jinak na podvozku neřeší nic víc – komponenty zavěšení jsou ještě dimenzovány ve starojaponském stylu. Nezapomeňte na připojištění čelní- ho skla, jehož prasknutí u CX-5 často odstartuje i neznatelný náraz kamínku. Výměna obvyklejší verze s dešťovým senzorem (box s kamerami pro systémy městského brzdění a monitoringu jízdy v pruhu lze jen přecvaknout) může s prací a „bausetem“ vyjít i na víc než dvacet tisíc.

2017-04-30 18:37:22

No ten dizel dost huste. Takmer ako tsi afera.

Velka skoda, ze pre cx5 nedodavaju skvely 2,5l turbo ako v novej cx9 v usa. 250ps

Inak mazda-tuning expert bbr gti konecne vydal turbo konverziu G165, na 240ps! Stoji slabych 8tis eur bez dph! A pasuje na vsetky G165, cize nielen na mx5 ale aj m3/6 a cx5

Niekto skusi?

2017-04-30 18:51:59

tibalt: No, já myslím, že jsme si koupili Mazdu taky proto, že nám to turbo až tak nechybí...kolegy nafťáky upřímně lituju .

dub
2017-04-30 19:41:52

Zdravím, myslím, že litovat nikoho nemusíš...já jsem po opravě a jsem spokojený...další věci jako zrcátka , kapota, skla...to se týká i benzínu...

2017-04-30 20:22:22

dub: Jojo, připomíná mi to ten starej vtip, jak se socialismus dokázal rázně vypořádat se všema potížema, které by ovšem v jiném systému nikdy nevznikly...

2017-09-02 23:59:33

gutpavel: Ahoj, prosím taky o kontakt na firmu pro úpravu mapy. Děkuji milanzak2000@gmail.com

2017-09-03 13:29:39

urcite by som neremapoval cx5-ky 2012/2013. Zadrety motor je lepsie vymenit. Ciptuningom zrychlis tento stav

2017-09-03 21:45:04

miso7711: mám mazdu 6 ve verzi GJ (r.v. 2014) , jinak po výměně vačky, obou turb při 65000km... nyní v 80000 km mám prasklé těsnění pod hlavou. Nevím zda to může být horší.

2017-09-03 22:29:44

milan77: mimochodom je to jeden celok dvoch turb. Tiez som menil tesnenie na hlave http://www.mazdaclub.cz/f...hladiaca-kvapalina-152934

CAT
2017-09-26 23:03:55

Dobrý den přeji všem na tomto fóru.

Po přečtení článků zde na téma naftové motory od Mazdy jse mi rozplývá chuť na koupi, vysněného auta CX 5 2,2 FWD Takumi r.v.2016.

V sobotu se jedu na něj podívat a vyskoušet.Je to předváděcí vůz, najeto 3200 km.

Pokud máte tento typ rok výroby 2015 a výš po faceliftu a najeto větší množství km, prosím napište zda máte také problémy s vačkami a nebo i jiné.

Děkuji a přeji mnoho kilometrů bez servisu

2017-09-27 09:23:22

To byl problém první série, kdy se používal jiný materiál na vahadlech. Teď by již neměl být problém.

2017-09-27 09:48:40

Obávám se, že tyto moderní diesely už nikdy nebudou tak spolehlivé a hlavně nenáročné, jako jejich předchůdci bez různých elektronických serepetiček a ekologických ku*vítek. A ty použité materiály vzhledem ke stálému tlaku na úspory v nákladech, taky nebudou nic extra kvalitního. Po tom fiasku, co Mazda předvedla, pochybuji, že na tom budou ty motory výrazně lépe. Ty původní motory měly nejen špatné materiály, ale i nevhodně navrženou konstrukci - existuje o tom mnoho diskusí i článků. Bohužel vozy s těmito zmetkovými motory i přes nárůst reklamací Mazda vesele prodávala dál. Nepoučili se ani u antikorozní ochrany, která je dodnes mizerná....

Pokud se s tím dieselem jezdí převážně dlouhé trasy po dálnicích, budiž, ale jinak bych neváhala a koupila raději benzín. Má slušnou spotřebu a bude s ním výrazně méně starostí. Osobně bych si nekoupila žádné současné auto s diesel motorem, nehodlám řešit nekonečné problémy, o kterých všude čtu a potvrzují mi to i servisáci..... A předváděčku už vůbec nebrat - nejkritičtější období pro motor je záběh a když sleduji, jak se k tomu lidi chovají... Je to risk. Můj názor a doporučení.

2017-09-27 10:26:11

Ale on ani nikam jinam než na dálnice a ustálené jízdy diesel nepatří. Takže pokud si jej někdo pořídí a jezdí s ním převážně po městě a cukačky, tak za to ta automobilky nemůžou. Hold papírová spotřeba je super. A snad jenom SkyG se může tvářit jako motor OK, zatím nikdo neví jak se bude chovat po 150000km (karbon, vstřiky, komprese atd.), ale produkce ostatních automobilek v benzínu je tragická, v podstatě jsou to motory stavěny na ustálenou jízdu :-D.

2017-09-27 11:33:24

sedvo: Mno, pokud ovšem po těch dálnicích nemusí často popojíždět v kolonách, že.... Tohle neprospívá žádnému autu ani motorizaci, ale rozhodně bych se vyhnula tomu, co je zbytečně komplikované a náchylnější na problémy, navíc ještě jako předváděčka, kde s tím každý zkoušel, co to umí apod. Bohužel ani to, že se s autem bude jezdit "ustáleně", nezarušuje, že se ten motor nebude kazit. Osobně bych u Mazdy sáhla jedině po benzínu. Z evropské produkce bych si v současné době nevybrala asi nic.

2017-09-27 14:27:46

Ale ta dálnice není zas tak špatná. Ale k věci, SkyD najede bez větších problémů 300000km, to co se mi v práci nabízí je až neskutečné, co za km ty auta mají za sebou a podle záznamů jenom pravidelný servis. Ale to jsou nájezdy 70000km/rok.Na svém autě mám EGR, DPF atd a najeto 283000 km a vše funguje zatím bez problémů.



1 ......... 6  7    9