Album "funkce blow(off) ventylu " (Karlosmps)





funkce blow(off) ventylu

K ČEMU BLOW OFF VENTILU SLOUŽÝ:

BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zajímavý zvukový efekt.

.........................Co je clossed loop (uzavřený) a open (otevřený) Blow off ventil ?........................

Open BOV odpouští stlačený vzduch do atmosféry, při kterém vydává syčiví zvuk – otevřený okruch. Clossed loop BOV odpouští stlačený vzduch zpět do sacího traktu a při svém provozu nevydává žádný zvukový efekt.

.........................................Co získám montáží Blow off ventil ? Výkon? Zrychlení?..........................................

Výkon se po montáži BOV nezmění, ale funkce BOV po správném seřízení vám zlepší čas na zrychlení, právě proto, že je možné využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti a nemusí se čekat, až se turbo dostane zpět do provozních otáček.

....................................Dá se BOV seřídit podle tlaku?.......................................

Ne. Ventil je již nastaven z výroby a není ho nutné seřizovat.

Jaký je rozdíl mezi Pop Off ventilem a Blow Off ventilem?

Některé firmy v ČR se postaraly o zmatek v názvosloví tím, že prodávají Blow Off ventily pod názvem Pop Off ventil.

Pop off ventil existuje ve světě přeplňování také, ale funguje jako pojistný ventil, který vypustí sice ze sacího traktu stlačený vzduch, ale ne na základě impulsu z podtlakové hadičky (při sundání nohy z plynu), ale proto že tlak už přerostl přes maximální možnou nastavenou hranici a mohl by poškodit motor. Jedná se o pojistný ventil, který se používá u vysokotlakých aplikací přeplňování turbodmychadlem nad 20 PSI. Jakmile tlak klesne pod nastavenou hranici, tak se ventil opět zavře.

V tomto albu nejsou zatím žádné fotky

Můžete sem nějakou nahrát, případně přesunout z jiného alba nebo přesunout z profilu ty, které nejsou zařazené v žádném albu.

V profilu máte 5 fotek, které nejsou zařazené v žádném albu. Přejít k fotkám