Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

Zjištěný úbytek oleje po výměně motoru!

2 let, 1 měsíců
Magnetto

Milý přátelé,

Po výměně motoru který žral / nežral olej jsem zjistil úplně to samé u mého "nového" motoru.. Problém toho starého nebyli pístní kroužky ani dříky ventilů ale hadice která spojuje víko ventilů se sacím traktem. To stejné je i tady protože když dám OCT (kdo by nevěděl tak Oil Catch Tank) právě mezi sání a víko ventilů, tak tam mám během pár kilometrů celkem dost oleje (zhruba 3dcl)...

Může mi někdo prosím pomoct jak tento krám obejít nebo co je na víku špatně? Těsnění je nové, víko je pouze vyleštěné a šrouby které ho drží jsou dotažené a žádný nechybí. Nikde kolem motoru ani pod autem není ani kapka oleje ale po startu si pár sekund zakouří... Jak jsem napsal, je to tímhle systémem odvětrávání vaček tak mi prosím někdo poraďte co s tím. Motor má výkon jaký má mít.

Aby si někdo neřekl že jsem blbec a že je to kroužkama, rád bych také uvedl že krásný dým se za mnou objeví i po sjetí táhlého kopce (asi 2 km dlouhého) když nechám zařazenou rychlost a jedu bez plynu.. To potom co zařadím pod kopcem v zatáčce na 2.rst je za mnou dým jak za TDI... (Ten Dým Ignoruj, já ne!)

Děkuji..

Model: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ

Manuály: 5x Manuály uživatelské, 28x Manuály servisní, 2x Katalogy a prospekty, 3x Ostatní


Komentáře (8)

Přidat komentář


  MAX6, 2 let, 1 měsíců

Zkus hádat proč ten motor tlakuje a fouká olej nahoru. Že by přilepený pístní kroužky okolo kterejch uniká tlak ze spalovacího prostoru a jde nahoru odvětráváním a jak je tam moc tlaku,tak to bere i olej co se nachází nahoře v hlavě motoru ? Zkus nastartovat a otevřít víčko na dolejvání oleje. Jestli to z toho bude hodně doukat tak je to jasný.

No to nejlevnější řešení tam máš a to je oil catch tank. Pokud chceš nechat olej v hlavě motoru a nechceš aby se dostalo vůbec do víka,tak existuje jedno takový řešení za 5,50,- ale to nic nemění na tom,že s velkou pravděpodobností jsou kroužky zase v čoudu - motor z neznáma.

Už jen to,že tam máš OCT a pořád to dýmí je jasná zpráva o tom,že to prostě zase baští olej přes spalovací místnost.


  Magnetto, 2 let, 1 měsíců

Já se z toho poseru.. Fakt, toto mi byl čert dlužen. Teď tam ten OCT nemám a proto to dýmí asi 20 sekund po startu a asi tak na 20 sekund než se to vzpamatuje.

Kouř je takovej spíš bílej než modrej a smrdí jako výfuk..

Věřím ti takže co dál?? Vyměnit kroužky? Nalít nějaký sajrajt? Nedopadnu jako posledně?? Jsem z toho v prde**... Jdu na inzerci.


  MAX6, 2 let, 1 měsíců

Na inzerci ? Chceš sehnat další takovej motůrek ? Já to říkám pořád: Jak se ten motor na tom vrakáči válí dýl jak půl roku,tak pokud už se koupí,tak se na něm musí udělat rovnou generálka. A i kdyby tam ten motor přijel před hodinou,tak stejnak nevíš jak na tom bude. Když si to pak sečteč,tak udělat GO tě vyjde v podstatě levněji,protože budeš mít fungl novej motor než tenhle neznámej stav.

No poučovat tě nebudu,tohle už jsem ti říkal i před koupí současnýho motoru.

Kdyby jsi měl prachy,tak ti narovinu řeknu ať vezmeš ten vyndanej motor a zavezeš ho do motorářský firmy na generálku. Ne do autorizáku,ne k čendovi do sklepa,ne do obyčejný dílny,ale do firmy která se zabejvá jen motorama. OK,dáš za to třeba 15000Kč + nějaký další díly k tomu,ale budeš mít motor jako novej a to opravdu nepřehánim. V případě jen žebudeš chtít základní opravu a daj jen ty důležitý nový díly,tak tě by tě to mělo vyjít do 7000Kč.

Pokud prachy nemáš,tak nezbejvá nic jinýho než zachraňovat to co tam je. Takže teď mě z hlavy napadaj tyhle možnosti:

1) vydloubnout písty ven,vyškrábnou držáky a dát nový kroužky nebo

2) vydloubnout písty ven,vyškrábnou drážky a dát starý kroužky zpátky nebo

3) použít chemii - jednu totální sviňárnu od kamarádů za velkou louží tu mám a u naší šestky mě docela dost pomohla nebo

4) nech zapojenej OCT,kup si drátěnku na nádobí,sundej víko ventilů,sundej ten spodní krycí dekl zespod víka ventilů co kreje tu odváděcí komoru přetlakovejh plynů a někam tam tu drátěnku nacpi - tohle není oprava problému tvýho motoru,ale jen oddálení a zmírnění problému s odfoukávánim oleje do sání.

Nechceš spíš rači tu naší BJ ? Stejnak jí po zimě budu dávat do inzerátů.


  Magnetto, 2 let, 1 měsíců

Výborně! Dejme tomu že prozatím se vymění pístní kroužky...

Co se týče kroužků, mám ty co jsou OEM... čili v provedení jako originály a nemyslím si že na tom motoru už by byli nějaké GO dělány..

Nemůže to být jen dříkama? Nemá to stejný průběh ale jiná závada???

Dejme tomu že vyměním oboje, to se můžou dát ty nové pístní kruhy na starý honování?? Nebo spíš, není potřeba vyměnit ty pístní kr. a zároveň nechat vybrousit ty vložky??

Maxi, já vím že jsi mi poradil hodně jenže díky debilním AAA jsem musel zvolit tento způsob. Teď jedu sám za sebe takže to musí být OK...

Nejsem si ani jist kudy se písty vytahují ale řekl bych že vrchem.. takže pokud to zvládnu tak na to vlítnu..


  MAX6, 2 let, 1 měsíců

No jestli jsou stěny válce v háji atd... by právě dokázali zjistit ve firmě co dělá motory,teda pokud už to na samotnejch stěnách není už okem vidět. To by se stěna musela zvětšit (vložka tam neni),vyhonovat,dát větší písty a větší kroužky,ale to by už něco stálo.

Dejmě tomu,že se s tim motorem nikdy žádný velký čuňárny neděly,takže tohle všecko bude v pořádku,protože Fkový bloky vydržej docela brutál.

Výměna kroužků nebo očištění a uvolnění současnejch kroužků:

1) sundáš hlavu motoru

2) odpojíš převodovkovou a spojkovou skříň od bloku motoru

3) sundáš olejovou vanu

4) sundáš spodní kryt klikový hřídele - nějaký šroubky (možná jen jeden,to už si nepamatuju) je schovanej ve skojkový skříni,tak proto se musí odpojit a odklonit od bloku motoru

5) povolíš ojnice a vyndáš písty nahoru - šály si musíš poskládat přesně tak jak byly

6) nějakym způsobem musíš odlepit ty připeklý starý kroužky - chemicky,nějakym jemnym násilim

7) vyškrábneš bordel z drážek pístních kroužků

8) pokud použiješ starý kroužky,tak je musíš nandat na to samý místo jak byly na těch samejch pístech a musíš je očistit, nebo dáš nový kroužky

9) zkontroluješ že jsou kroužky na pístech pruřný/volný a celý to smontuješ

Když už je hlava dole,tak by možná stálo za to vyměnit i gufera na ventilech a překontrolovat vůli


  Magnetto, 2 let, 1 měsíců

Kroužky mám takže - OK

Gufera ventilů se vymění přijednom - OK

Gufera vačky taktéž - OK

Hlavu vezmu z mého starého motoru na výbrus a tlakovku.. (srovnání) - OK

Jen co mi fakt nejde do hlavy je, jak mám odpojit motor od převodovky když je tam tak málo místa?? To fakt jde aniž by se motor vytáhl? Posledně jsem to nepochopil takže otázka znova :)

Všechny díly mám takže na to vlítnu co nejdříve... Snad bude blok v pohodě....


  MAX6, 2 let, 1 měsíců

Místa je tam dost. Respektive je to stavěný na to aby jsi vyměnil spojku když je motor v autě. Samozřejmě je lepší mít motor celej venku,ale to si musíš spočítat podle možnosti dílny/garáže jestli je pro tebe rychlejší vyndat motor nebo jen odklonit převodovku. Nejdřív si musíš odendat všechny věci co ti brání v pohledu na převodovku (sání,baterku atd...). Potom by bylo dobrý vytrhnout levou(řidičovu) poloosu. Nevim jestli můžeš mít auto ve zduchu ,protože to by bylo jednodužší si jí svěsit krásně dolu a hodně věcí by jsi dělat vůbec nemusel,ale jestli to budeš dělat na zemi,tak to chce auto podepřít,povolit silentblok převodovky,povolit šrouby co držej spojkovou/převodovkovou skříň k bloku motoru a pak jí prostě jen sesunout. Stačí jen malinko aby jsi viděl na ten poslední šroub/šrouby toho krycího deklu klikovky.

Teda ona by se možná ani ta poloosa vytahovat nemusela,protože tam fakt stačí udělat malou skulinu a to by se měla ta poloosa jen zmáčknout. Takže prostě povolit šrouby a trocha převodovku odtáhnout od motoru.


  Magnetto, 2 let, 29 dnů

>>> Vyřešeno!


Další otázky - 323 / Familia / Protegé / Autoservis Vložit otázku

Nejde odvzdušnit přední kolo na straně řidiče Dobrý den, Mazda 323f(BA) po výměně předních a zadních brzd jsme provedli odvzdušňování brzd samotných. Bohužel u předního kola na straně řidiče nejde sešlápnout brzdový pedál až dolů (tvrdý pedál) a kapalina přes odvzdušňovací šroub jde velmi těžce a pomalu. Ostatní kola jdou perfektně odvzdušni......

Mazda 323f ba 1.5 16v problém se startem Zdravím mazďáky mám takový problém mám mazdu 323f ba 1.5 16V 65kw rv.98 Někdy když chci nastartovat tak ani neškitne ani startér se neprotočí. nevím čím to může být asi startér nebo něco s eletrikou. Otočím klíč do startovací polohy-> nechám naběhnout čerpadlo->poté otočím klíčkem a nic jenom p......

Zaseknutý klíc Zdravím, chtěl jsem zamknout auto manuálně přes klíč, ten zůstal v zámku a nejde vytáhnout. Lze s ním otáčet, zamykat i odemykat, ale nejde vytáhnout. Nastříkal jsem ho silikonovým olejem, ale zatím nepovolil. Nechci jej zlomit. Nemáte tip jak ho vytáhnout než budu volat zámečníka?

Diagnostika Zdravím.Jedná se o Mazdu 323 BJ r.v.1999 obsach 1,8. benzín.Při volnoběhu mi bud to vystřelí otáčky nebo naopak spadnou až vuz chcípne.Hledal jsem kdo mi udělá diagnostiku ale všichni maji problém se starým japonkým konektorem.Dokonce i Mazda Laros Ostrava s tím má problém.Vyloženě mi řekly že takhl......

Jak vyndat plastové mřížky z nárazníku Je to mazda 323f bj rv. 2000 tudíž předfacelift. Prosím poraďtě jak je vyndat, bojím se že něco urvu a už to nebude sedět:/

Prorezlý blatník a kus prahu Ahoj mam mazdu 323f bj 1.8 84kw Chtěl bych poradit rezavý mě kus blatniku a kus prahuu jsem už urval jk byl shnilej. Potřebuju bych nějakou levnou opravu.jakožto nějaký kit lamino + plast blatniky . Raďte mazdu jde koupil před par měsíci od pana kolbise. Stim startováním na tlačítko

Servisní manual Dobry den, nemáte náhodou někdo servisní manuál k vozu mazda 323c ba ale v češtině??

Mazda 323 (1998) 1,5 Dobrý den, máme starou Mazdu 323 1,5 sedan (rok výroby 1998). Byla zakoupena od druhého majitele v roce 2009 (první dva majitelé byli z téže rodiny - otec a dcera). Donedávna byla plně pojízdná, spolehlivá, servisovaná, uvnitř čistá, neponičená. V poslední době byl problém ohledně vybíjející se bate......

Výměna vodní pumpy Mám asi hloupou otázku. Ví někdo z Vás, jak sundat řemenice ? Pro výměnu pumpy se musí sundat rozvody a já nikde nenašel návod na toto. A dělám to sám proto, že nechceme do naší lásky cpát hromady peněz, když v dnešní době to auto už nemá vlastně žádnou hodnotu a nikdo neví, zdali za rok projdem tec......

Nefunkčí rychloměr Mám problém s rychloměrem a to ten že je nefunkční a zároveň mi svítí kontrolka ABS. Jedná se o Mazdu 323 F BA IV generace.Rok výroby 1998

Prorezlé lemy blatníků mám zrezlé lemy zadních blatníků. Neporadí někdo jestli a příp. kde se dá koupit nějaká opravárenská sada? Neznáte někoho kdo to opraví v okolí Roudnice n.L?

Mám 323 r.v.1996 Ulomila se mi odvzdušňovací trubka k ústí paliv.nádrže. Prosím o radu ,jak to opravit ,nebo nahradit.Děkuji

Měrka hladiny oleje Prosím o změření délky měrky na mazdu 323 bj 1.6 72kw, Mám problém v tom, že jsem měnil olej a nejsem si jistý zda je originál. Změřte prosím pod úchytem až dolů. Děkuji velice.

Ventilové vůle zajímalo by mne jestli se ventilové vůle během provozu zvětšují nebo zmenšují. Obojí by mělo svou logiku, ale nemám zkušenost, takže vysvětlí někdo? díky.

Při sundání nohy z plynu něco hučí v palubovce. Probém který ptřebuji vyřešit je při jízdě. Jakmile uberu plyn, hučí něco v palubovce, zvuk připomíná ventilátor. Jakmile přidám plyn, zvuk se ztratí (lajcky řečeno). Má s tím někdo zkušenost? Díky

Dobry den potřebuju radu ohledně gum 205/60 r15 leto Je pravda že se zviší spotřeba když dam 205/60 r15 gumy mate někdo zkušenosti s takovim rozmněrem Děkuji

Výkon motoru V6 (KF) Dobry den mam mazda 323f V 6 24 v oznaceni motoru KF. Auto nastrtuji a za studena je to lepsi ale take jiz ton problem je a kdyz se ohreje tak je problem vetsi. To znamena ze pri volnobehu bezi vse jak ma. Kdyz mackam plynovy pedal pomalu tak auto dodtanu do otacek , ale kdyz ho proslapnu rychle tak......

Spojka na mazdu 323,f 1.5 ahoj mam otazku kolik by stala spojka na mazdu a jestli někdo nema začala mi smrdět takže si myslím že to bude n výmněnu dekuju

Mazda 323F BJ nestartuje Zdarec, mám Magdu 323F, typ BJ, r.. 98, s motorem 1.8, 84 kW. Při startování, teda spíš při sepnutí klíčku do polohy pro startování, se povede zatočit motorem až na několikátý pokus. Baterie v pořádku, startér zatočí normálně, jakoby špatný kontakt ve spínací skřínce, ale na různou, mnohosměrnou man......

Vystrazne blikaji samy od sebe Mazda 323 BA, rok vyroby : 1995, Obsah: 1,6 - 55 Kw, manulaní prevodka 5 stupnova. Dobrý den Včera jsem jel domu když mi začali blikat výstražné světla a vypnul se motor, za volantem u prostřed je červená kontrolka co začala blikat + výstražné světla, cca 5-10 minut nešlo nastartovat po uběhle......