Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

ventil IAC - regulace volnoběhu

2 let, 9 měsíců
Moravan

Originální označení MAZDA ZJ01-20-660, údajně detto s ventilem na Ford Mondeo 1S7G-9F715-AD (info bez záruky).

Měli jste s tímto ventilem někdy problém (vázne a volnoběh je jednou 2000, jindy 1500 ot. za minutu, což je dost nepraktické)?

Vyskytlo se to po čištění klapky v servise...

Model: Mazda 6 GG / GY

Manuály: 11x Manuály uživatelské, 25x Manuály servisní, 1x Katalogy a prospekty, 9x Ostatní

2004 6 GG / GY 2.3

2 otázek

Výkon motoru 122 kW (166 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 261 ccm (138 cui), 4-válec, Řadový.


Komentáře (5)

Přidat komentář


  MAX6, 2 let, 9 měsíců

S ventilem volnoběžných otáček občas jsou problémy,když se zalepí karbonem/špínou/olejem. Většinou pomůže ho sundat a vevnitř prostříkat nějakym dekarbonizačnim sprejem aby povolil. Čim to lidi stříkali nebo jak ho rozpohybovávali najde i ve fóru v tématech třeba o 626,323 atd...

Jen většinou když se ten ventil přilepi,tak ty otáčky spíš nutily auto chcípat (byly pod 700ot.). Tohle co ty popisuješ,že auto občas vystřelí na 2000 nebo 1500ot. vypadá spíš na chybu čidla teploty vody motoru,který vlastně dělá sytič. Prostě když tohle čidlo vynechá/je vadný,tak si ŘJ začne myslet,že je voda studená/motor je studenej a pustí sytič (otevře ventil vonoběžnejch otáček naplno). Takže spíš než na IAC bych se zaměřil na tohle čidlo.

Je teda možný,že jestli v servise čistily klapku,tak mohl nějakej ten uvolněnej bordel stéct do tohodle ventilu a trocha ho zalepil. Můžeš zkusit probojí,jak pročistit venhle ventil,tak zkouknout to čidlo (přeměřit ho,zkouknout konektor,kabely)

Když koukneš na tenhle obrázek tak IAC (idle air control) je pod číslem 20-660 a jeho OEM kód u 2.3 je LF01-20-660 http://japancars.ru/index...&cat=AEGA08&blk_id=1300AB

a čidlo teploty je pod čísle 18-840C na tomhle obrázku http://japancars.ru/image...c_mazda/15675-604x849.gif


  Moravan, 2 let, 9 měsíců

Děkuji za názor.

Celý systém při diagnostice nevykazuje vadu, ale také jsem myslel na nahodilý výskyt nějakého problému, třeba jako popisuješ s tím čidlem.

Jak jsem napsal, měl jsem problém s tím, že mi o víkendu začal laborovat volnoběh. Motor normálně běžel a najednou sed zatřásl a otáčky spadly na 500 a zase se hned vrátily na normál.

Diagnostika nevykázala žádnou chybu, tak se vyčistila klapka ta byla na to, že auto má něco málo nad 60. 000 km, značně zapráskaná (koupil jsem před 2 roky s 28.000 km v plné výbavě, auto má sice roky, je vyrobené v 2004, ale jinak jako nové). Doposud nebyl nejmenší problém, krom těch 9 litrů na 100 a na naše cesty nevhodné nízkoprofilové 17 gumy. A jak říkají i jiní a vidím to sám, rád papá i olej.

Ale po přechodu z traktoru VW s 1,9 TDI zase auto pod plynem vystřelí bez jakéhokoliv váhání.

Vyčištění klapky problém s padáním otáček volnoběhu odstranilo, ale objevil se jiný.

Dnes ráno všechno OK teď zase: dám nohu z plynu v snaze mírně přibrzdit motorem a ono nic. I když vyřadím, tak dokud auto nestojí, točí motor 1500. Ten co se na to díval diagnostikou je dobrý známý a věnuje se Mazdám a jiným autům 24 let. Zase mi před chvílí ukazoval výsledky kompletního testu: žádná chyba.

Něco se stalo s IAC při čištění klapky. Byl zdemontován i IAC a prostříkán čistícím sprejem a vyfoukán vzduchem. A potom teprve začaly ty těžkosti a tím, že motoru se někdy nechce na volnoběh. Nechápu, proč se to většinou rychle napraví po zastavení. Možná nějaký vliv podtlakového posilaovače, či co já vím. Sedral jsem 626 z nuly na 500.000 a klapku jsem čistil po prvé snad po 250.000 a to proto, že na STK byly vyšší emise.

IAC jsme čistili už 2x, za chvíli po třetí.

Mazda v Žilině za ten IAC ventil žádá 700 EUR. To jim nedám. Dá se koupit za 100-140 EUR mimo oficiálního servisu. Chtěl jsem jej kdesi půjčit a vyzkoušet, ale nemám v okolí (MT) nikoho, co má šestku 2,3. Samý diesel...


  MAX6, 2 let, 9 měsíců

A co nějaká podtlaková hadička ? Není vypadlá nebo děravá ?


  Moravan, 2 let, 9 měsíců

Všechno bylo prozkoumáno, nastříkaný jakýsi sprej na těsnění a uzly za účelem zkoumání falešného vzduchu - reakce motoru žádná.

Mi to připadá tak, že mechanik při čištění IAC ventilu nějak "pomohl".

Je to podle popisu krokový motor, ne jen pouhý elmagnet, jak si někteří myslí.

Jsem nervózní, chystám se doo brna za matkou a nerad bych někde nezůstal trčet. Dokud nevím, co je příčinou, nechci jezdit dál. V Sýrii jsem kdysi létal denně stovky km s Peugeotem 505 i když z něj šroubky padaly a nebral jsem si to tak. Ale to jsem byl mladší a trochu větší flegmatik. Už jsem v pokročilém věku a jsem na tu mazdičku nějaký přecitlivělý.


  Moravan, 2 let, 9 měsíců

Sakra, nemůžu se dopátrat, jak vyhledat třeba téma o čištění IAC podle čísla, jak jsi napsal.


Další otázky - 6 / Autoservis Vložit otázku

Podtlaková vývěva Mazda 6 GY 2006 89 KW 2.0 Prosím o radu , jaké kodové označení ma Podtlaková vývěva , nebo popřípadě kde ji zakoupit. Děkuji všem za ochotu a laskavost. Jarda

Sundání hangusu zdravím mám mazdu 6 rok 2004 výroba kombi 2.3 i ... chtěl bych poradit ohlledně sundání hangusu případný postup díky

Diagnostika a AT Řeším takový problém, v krátkých časech (cca. po ujetí 50km) se mi AT přepne do nouzového režimu, rozsvítí se kontrolka motoru a diagnostika OBD hlásí chybu P0715. Když zastavím, a zařadí se 1, tak po rozjetí AT zase funguje v pořádku, olej jsem měnil. Nicméně kontrolka po pár kilometrech (10km) ......

Mazda 6 GY 1.8 benzín - dlouhé starty Dobrý den. Před 14 dny jsem si koupil Mazdu 6 GY motor 1.8 88kW benzín a od začátku mi auto většinou dlouho startuje. Někdy chytí na druhé otočení motoru, ale většinou točí dost dlouho než chytne, ale zatím vždy chytne. Svíčky nové. Pravidelnost v tom není. Dělá to teplé i studené. Motor jezdí normá......

Tvrdý brzdlový pedál pár minut po nastartování. Zdravím všechny, jsem teď pracovně v rakousku a auto stálo nějakou dobu cca 2 týdny venku. Teď ho manželka potřebovala a už se jí podruhé stalo, že auto po vyjetí z parkoviště nějakou dobu slabě brzdilo a těžce šel sešlápnout brzdový pedál (jako kdyby bez posilovače). Po cca minutě už to bylo OK, a......

Výběr ráfku (6,5j vs 7j) Zdravím, koupil jsem si Mazdu 6 (2009) a chci si koupit alu kola na zimu. Originály by měly být 6,5j x 16 ET55, ale co se týče heldání bazarových na internetu tak nabízejí jen 7j x16 ET55. Když koupím místo 6,5j 7j, bude v tom nějaký problém??? díky za rady

Točí, ale nestartuje po vyčištění klapky sání Čau, dnes jsem se pustil do vyčištění klapky sání.Oddělal jsem hadici sání, vyčistil klapku - chodí krásně (nic mi tam nespadlo).Krom jiného jsem trochu dotáhl plynové lanko - bylo volný.Vypojil baterku následně připojil.Otočil klíčem a po cca 30vteřinách jsem zkusil nastartovat,startér točí a to j......

Parkovaci senzory Mazdar,chtel jsem se zeptat,jestli nekdo nevi,jak mam provlect kabliky parkovacich senzoru z pod narazniku dovnitr do kufru,diky.

Mizí olej i kapalina z chladiče Mám mazdu 6 kombi r.v.2006 1.8 (88kw) benzín - najeto 153000. Cca při 150 000 bylo auto předělané na plyn. Asi před dvěma týdny jsem si všimnul že auto hůře topí - při jizdě je vše vpořádku, ale jakmile zastavím tak cca po 20ti vteřinách začne foukat studený vzduch (i když motor stále běží a teplo......

Servis Brno Zdravím,dočetl jsem se ve starších vláknech o servisu Miroslav Liška,někde za makrem.Nemáte někdo adresu tohoto servisu?Nebo typ na nějaký jinný servis v Brně.Dík

Nahodile svítí kontrolka ESP Hned co jsem auto koupil mi nahodile svítí kontrolka ESP, tedy autíčko ve smyku, vypozoroval jsem, že když vytočím hodně kola tak se zapne nebo vypne. Může to dělat kroužek pod volantem? Při prudkém brždění na ledu i když prve nesvítila se rozsvítí a zůstane vyset. Předem děkuji za radu.

Závady a zkušenosti Ahoj Všem Mazďákům,chtěl bych názory a rady na Mazdu 6,2008,diesel.Díky Lukas

Starter Nevite nekdo,jestli muze z niceho nic odejit starter,nebo nejprve vydava zvuky apod. ?

Pískání z motoru Zdravím, před par měsíci jsem koupil Mazdu 6 2. D 2006 mel jsem ji rovnou pres autobazar v autorizovaném servisu a dělali tam rozvody, oleje, filtry a brzdy. Ještě předtím při první jízdě s autem motor mel pískavý zvuk tak se na to měli také zkouknout. Po servisu kdy jsem auto přebíral bylo řečeno z......

Xenon potřeboval bych poradit.koupil jsem nové xenonové žárovky a včera mi jedna přestala svítit ale žárovkou to není protože jsem tam zkoušel dát starou a taky nesvíti takže jestli to není startérem na xenon nebo pojistka nebo nevim poradte prosim zatim musim jezdit s jednim světlem

Motor 2.0 benzín 108kW Zdravím pánové (případně i dámy)! Stalo se takřka nemožné, odvařil jsem skrze olej motor na mazdu 6 r.v. 2007. Jedná se o motor 2.0 108kW benzin údajně(omluvte mou neznalost) s proměnlivým časováním. Má otázka směruje zaprvé ke koupi stejného motoru - nemáte někdo možnost takový motor sehnat??......

Zapalovací svíčky Dobrý den, nechala jsem si měnit zapalovací svíčky.Od jednoho známého mi bylo doporučeno,že ať my v servise dají original jaké tam byly původní což byly NGK ltr6f. Není prý dobré tam dávat jinou značku nebo tak nějak to říkal.Když sem se dívala na paragon mám tam napsáno zapalovací svíčka výrobce......

Kontrolka tlaku v pneu Ahoj, po přezutí mi bliká žlutá kontrolka tlaku v pneu, který jsem ale několikrát kontroloval, a tudíž by mělo být vše správně. Dělalo mi to už minulou sezónu, to jsem to řešil smazáním zprávy na diagnostice. Slyšel jsem ale, že u nějakých aut existují fígle jak se toho zbavit, není něco takové......

Po zahrati motoru stoupne spotreba Zdravim, Asi pred mesicem sem si poridil Mazdu 6 2.2 120 kw rok vyroby 11/2011. Vozidlo je z Rakouska. Nechal sem si pred koupi vozidlo zkontrolovat v servisu Mazda. Tam vse ok (km, diagnostika, atd.). Po tydnu, co sem mel vozidlo doma a projel sem jednu nadrz sem zjistil, ze prumerna spotreba je 8......

Olej Zdravím Vás ,zajímalo by mě jaká je norma úbytku oleje u těchto dieselů.dík