Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

ventil IAC - regulace volnoběhu

2 let, 6 měsíců
Moravan

Originální označení MAZDA ZJ01-20-660, údajně detto s ventilem na Ford Mondeo 1S7G-9F715-AD (info bez záruky).

Měli jste s tímto ventilem někdy problém (vázne a volnoběh je jednou 2000, jindy 1500 ot. za minutu, což je dost nepraktické)?

Vyskytlo se to po čištění klapky v servise...

Model: Mazda 6 GG / GY

Manuály: 11x Manuály uživatelské, 25x Manuály servisní, 1x Katalogy a prospekty, 9x Ostatní

2004 6 GG / GY 2.3

2 otázek

Výkon motoru 122 kW (166 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 261 ccm (138 cui), 4-válec, Řadový.


Komentáře (5)

Přidat komentář


  MAX6, 2 let, 6 měsíců

S ventilem volnoběžných otáček občas jsou problémy,když se zalepí karbonem/špínou/olejem. Většinou pomůže ho sundat a vevnitř prostříkat nějakym dekarbonizačnim sprejem aby povolil. Čim to lidi stříkali nebo jak ho rozpohybovávali najde i ve fóru v tématech třeba o 626,323 atd...

Jen většinou když se ten ventil přilepi,tak ty otáčky spíš nutily auto chcípat (byly pod 700ot.). Tohle co ty popisuješ,že auto občas vystřelí na 2000 nebo 1500ot. vypadá spíš na chybu čidla teploty vody motoru,který vlastně dělá sytič. Prostě když tohle čidlo vynechá/je vadný,tak si ŘJ začne myslet,že je voda studená/motor je studenej a pustí sytič (otevře ventil vonoběžnejch otáček naplno). Takže spíš než na IAC bych se zaměřil na tohle čidlo.

Je teda možný,že jestli v servise čistily klapku,tak mohl nějakej ten uvolněnej bordel stéct do tohodle ventilu a trocha ho zalepil. Můžeš zkusit probojí,jak pročistit venhle ventil,tak zkouknout to čidlo (přeměřit ho,zkouknout konektor,kabely)

Když koukneš na tenhle obrázek tak IAC (idle air control) je pod číslem 20-660 a jeho OEM kód u 2.3 je LF01-20-660 http://japancars.ru/index...&cat=AEGA08&blk_id=1300AB

a čidlo teploty je pod čísle 18-840C na tomhle obrázku http://japancars.ru/image...c_mazda/15675-604x849.gif


  Moravan, 2 let, 6 měsíců

Děkuji za názor.

Celý systém při diagnostice nevykazuje vadu, ale také jsem myslel na nahodilý výskyt nějakého problému, třeba jako popisuješ s tím čidlem.

Jak jsem napsal, měl jsem problém s tím, že mi o víkendu začal laborovat volnoběh. Motor normálně běžel a najednou sed zatřásl a otáčky spadly na 500 a zase se hned vrátily na normál.

Diagnostika nevykázala žádnou chybu, tak se vyčistila klapka ta byla na to, že auto má něco málo nad 60. 000 km, značně zapráskaná (koupil jsem před 2 roky s 28.000 km v plné výbavě, auto má sice roky, je vyrobené v 2004, ale jinak jako nové). Doposud nebyl nejmenší problém, krom těch 9 litrů na 100 a na naše cesty nevhodné nízkoprofilové 17 gumy. A jak říkají i jiní a vidím to sám, rád papá i olej.

Ale po přechodu z traktoru VW s 1,9 TDI zase auto pod plynem vystřelí bez jakéhokoliv váhání.

Vyčištění klapky problém s padáním otáček volnoběhu odstranilo, ale objevil se jiný.

Dnes ráno všechno OK teď zase: dám nohu z plynu v snaze mírně přibrzdit motorem a ono nic. I když vyřadím, tak dokud auto nestojí, točí motor 1500. Ten co se na to díval diagnostikou je dobrý známý a věnuje se Mazdám a jiným autům 24 let. Zase mi před chvílí ukazoval výsledky kompletního testu: žádná chyba.

Něco se stalo s IAC při čištění klapky. Byl zdemontován i IAC a prostříkán čistícím sprejem a vyfoukán vzduchem. A potom teprve začaly ty těžkosti a tím, že motoru se někdy nechce na volnoběh. Nechápu, proč se to většinou rychle napraví po zastavení. Možná nějaký vliv podtlakového posilaovače, či co já vím. Sedral jsem 626 z nuly na 500.000 a klapku jsem čistil po prvé snad po 250.000 a to proto, že na STK byly vyšší emise.

IAC jsme čistili už 2x, za chvíli po třetí.

Mazda v Žilině za ten IAC ventil žádá 700 EUR. To jim nedám. Dá se koupit za 100-140 EUR mimo oficiálního servisu. Chtěl jsem jej kdesi půjčit a vyzkoušet, ale nemám v okolí (MT) nikoho, co má šestku 2,3. Samý diesel...


  MAX6, 2 let, 6 měsíců

A co nějaká podtlaková hadička ? Není vypadlá nebo děravá ?


  Moravan, 2 let, 6 měsíců

Všechno bylo prozkoumáno, nastříkaný jakýsi sprej na těsnění a uzly za účelem zkoumání falešného vzduchu - reakce motoru žádná.

Mi to připadá tak, že mechanik při čištění IAC ventilu nějak "pomohl".

Je to podle popisu krokový motor, ne jen pouhý elmagnet, jak si někteří myslí.

Jsem nervózní, chystám se doo brna za matkou a nerad bych někde nezůstal trčet. Dokud nevím, co je příčinou, nechci jezdit dál. V Sýrii jsem kdysi létal denně stovky km s Peugeotem 505 i když z něj šroubky padaly a nebral jsem si to tak. Ale to jsem byl mladší a trochu větší flegmatik. Už jsem v pokročilém věku a jsem na tu mazdičku nějaký přecitlivělý.


  Moravan, 2 let, 6 měsíců

Sakra, nemůžu se dopátrat, jak vyhledat třeba téma o čištění IAC podle čísla, jak jsi napsal.


Další otázky - 6 / Autoservis Vložit otázku

Po zahrati motoru stoupne spotreba Zdravim, Asi pred mesicem sem si poridil Mazdu 6 2.2 120 kw rok vyroby 11/2011. Vozidlo je z Rakouska. Nechal sem si pred koupi vozidlo zkontrolovat v servisu Mazda. Tam vse ok (km, diagnostika, atd.). Po tydnu, co sem mel vozidlo doma a projel sem jednu nadrz sem zjistil, ze prumerna spotreba je 8......

Olej Zdravím Vás ,zajímalo by mě jaká je norma úbytku oleje u těchto dieselů.dík

Mazda 6 při vyšší rychlosti kolem 100km/h se zapne ABS mazda 6 89kw 2di při vyšší rychlosti kolem 100km/h se zapne ABS ,prosím o radu jak tento problem odstranit

Vibrace Mozna budu za vola, ale radeji se zeptam. Zjistil jsem zarvane srouby v naboji. Jedna se o dva srouby, ktere slouzi k prisroubovani brzdoveho kotouce. Muze to zpusobovat vibrace pri brzdeni? Oba predni kotouce jsou po sundani kola volne.

Horní rameno těhlice Ahoj borci. Máte někdo nějakej fígl jak srazit na heveru horní rameno těhlice? Potřebuji ji vyklopit, abych mohl vyměnit poloosu. Díky

Zaseknutý pás Zdravím, mám problém koupil jsem mazdu 6 a na zadních sedadlech někdo předemnou vozil psa a v pásu nechal zapnutý popruh na psa a ten mi nyní nejde vytáhnout. nemáte prosím radu jak na to? dík moc

Problikává kontrolka PDF Před 4měsíci jsem koupil Mazdu 6 cimbi2,0di 89kw,rv.2006 naj.200tis.vyměnil mot.olej,všechny filtry mimo paliv.,teď mi začala problikávat kontrolka PDF po ujeti 10tis km,čím to může být? Maliňák.

Světla: budíky a volant Ahoj, zhasla mně světla pod budíky i na volantu. Asi to je pojistka, ale nepodařilo se mi zjistit která. Nebo to může být nějaké relátko? Netuším, prosím o radu, díky Tom.

Webasto nefunguje Ahoj mazďáci, nechal jsem si měnit rozvody+vodní pumpu a přestalo fungovat Webasto.Repas Webasta cca 11 měsíců v servise na Webasta.Před výměnou rozvodů a vodní pumpy Webasto fungovalo.Dnes ráno můj první start za studena,teplota 7stupňů a nic, Webasto nenaskočilo.Moje Webasto naskakuje do 12 stupň......

Spojka P5i spuštěném motoru nemohu zařadit

Ventilátor , klima Zdravím mám mazdu 6 kombi 122kw 2.3i rok výroby je 2004 , mám problém s větrákem , když zapnu klimaticaci pustím větrák fouká chladný vzduch s klimi ale otevřu li všechny otvory na foukání v kabině je jich tak 5 tak u spolujezdce jde cítit chladnější a u řidiče spiš vlažný Nevím si stím rady Děkuji......

Zadní dveře Mazda 6 rv 2008 Mazda 6, rv 2008, sedan - potrebuji vymenit predni a zadni dvere, staci plechy z jineho auta - je mozne je pouzit i z modelu v provedeni hatchback?

Náplň do klimatizace Zdravím, zajímala by mě vaše zkušenost, kolik stojí náplň do klimatizace (Mazda 6, rok výroby 2007, nafta, 2.0). Díky :-)

Něco s klimou? Zdravím. Nechal jsem naplnit klimatizaci, dokonce byla potřeba vyměnit i sušárna, klima funguje v pohodě, ale něco tam přece jen nehraje. Když zapnu klimatizaci, tak slyším z bloku motoru takové divné rachocení...asi možná z kompresoru či co. Zvuk jsem nahrál, ale nevím jak ho sem vložit. Taky jsem ......

Blikajici kontrolka dpf filtru Ahoj vsem, pred dvema mesici jsme koupili Mazdu 6 2007 105kw 1.9. Menili jsme olej v servise. Dnes se rozblikala kontrolka dpf, manzel jezdil vice jak 20 minuz pri otackach nad 2000, ale kontrolka blika dal, auto neztratilo vykon, jezdilo jako vzdy. Nevite, co by tomohlo znamenat? Diky Veronika

Únik oleje kolem víka ventilů Ahoj, kolem víka ventilů, nebo spíš kolem cívek je viditelný únik oleje (zřejmě nic hrozného, takový ten maz spolu s bordelem). Máte s tím někdo zkušenosti? Měnit podložky a těsnění nebo nechat být? Také bych se chtěl zeptat, jaký nejlepší olej, dle servisní knížky se olej střídal. Dost necháp......

Vysazení motoru ve vyšších otáčkách Mazda 6 rv. 2005 facelift 2.0 MZR-CD 105KW Zdravím, nedávno se mi stalo že po vytočení motoru (při předjíždění) kolem 3,5 - 4tis otáček prostě motor vysadil a přestal reagovat na plyn. Po asi 5 sekundách se motor opět chytl a normálně jede. Má někdo s tímto zkušenost?

Vetsi olejova vana Mazda 6 2.3 122kw do roku 2004 mela malou olejovou vanu kde by se dala sehnat ta vetsi po roce 2004?

Samočinné spouštění nezávislého topení Mazdar, mám Mazdu 6 diesel r.v. 2004, 100Kw, a začalo se mi stávat, že se mě samočinně spustí nezávislé topení i při teplotě vyšší než je 7°C, např. při 15- 20°C, a i když je motor zahřátý. Nevíte čím to může být, a jestli se dá třeba ta teplota samočinnýho zapínání nezávislýho topení nastavit na li......

Výběr mazdy 6 Zdravím všechny, zajímala by mě Vaše rada, jaký motor vybírat do velkého města (ostrava) pro Mazdu 6, chci si ji pořídit, ale stále nevím jakou motoritazi. Díky!