Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Právní poradna

Ne-Uznání záruční opravy

6 měsíců, 20 dnů
Kamilone

Mazda5 TX, r.v.2012, do provozu 29.6.2013,dieslový motor 1,6 MZ-CD, najeto 42480km, pravidelný servis u autorizovaného servisu. Poprvé se závada projevila po necelých třech měsících provozu ujeto 4256km.Další za rok-výměna jednoho střikovače 15.10. 2014 ujeto 19340km, poté se závada vyskytla ještě několikrát, ale ze strany servisu závada neurčená. Vždy jen kontrola diagnostiky. Závadu jsme vždy reklamovali u prodejce vozidla. Závada se projevuje takto: auto zpomalí, přepne se do nouzového režimu, motor se chvěje má nepravidelný chod. Na přístrojové desce se rozsvítí varovná kontrolka hnacího ústrojí a indikační kontrolka systému TCS/DSC. Po vypnutí motoru, resetu vše OK. Před poslední garanční prohlídkou se závada opět projevila. Rozhodli jsme se proto zvolit jiný autorizovaný servis, kde jsme jako důkaz závady předložili foto rozsvícených kontrolek. Bohužel ani v tomto servisu se naši závadou nemínili zabývat, jen zkontrolovali diagnostiku. Neopravené vozidlo jsme nechtěli převzít, ale servis argumentoval, že pokud nepředložíme důkaz závady, tak na vozidle žádná závada není. Předložené foto není pro servis důkaz. Poté jsme kontaktovali dovozce Mazda, který nás poslal do stejného servisu k přehrání softvéru. Po necelém měsíci, to už po záruční době se znova projevila závada. Vozidlo jsme odvezli znovu do stejného servisu a jako důkaz jsme předložili video nahrávku. Servis změřil tlaky na válcích a zjistil, že na třech z nich je špatný tlak. Poté následovalo rozebrání motoru a první zjíštění- netěsnost ventilu, motor je celý zakarbonovaný vlivem nesprávné činnosti. Po kontrole zjištěno nefunkčnost tři střikovačů. Od této chvíle se dohadujeme, kdo opravu zaplatí. Prodejce se k této opravě staví zcela záporně a tvrdí, že vozidlo vždy řádně opravili a závada s kterou jsme vozidlo do servisu předali - byl POKLES NAPĚTÍ NA AKUMULATORU. O tom nám nikdo neřekl a ani nemáme žádný záznam. Druhý servis nám nabídnul poloviční spoluúčast na opravě, což je 30000,- nebo 45000,- kde je zahrnutá i výměna čtvrtého střikovače, oleje a filtrů. Nejsme si vědomi, žádného pochybení a trváme na záruční opravě. Dovozce Mazda, kterého jsme taky kontaktovali, se chová jako, že se nic neděje a že nám byla vlastně poskytnuta nadstandrdní nabídka opravy. Děkujeme za jakoukoliv reakci a radu jak dále.

Model: Mazda 5 II CW

Manuály: 6x Manuály uživatelské, 4x Manuály servisní


Komentáře (1)

Přidat komentář


  Initium, 6 měsíců, 13 dnů

Ahoj ,

mozna ti trochu poradim ale bude to trosku osemetne.

PRvni vec co si nech udelat je vypis vseh servisinich porhlidek a servisinich uprav kter delai v mazde.

Musi mit elektronickou evidenci. Dale dojdi nebo kontaktuj s temito dukazi primo k cloveku ktery ma na starosti v CR Aftersales Coordination v Mazde v Praze. Kontak na nej je nasledujici. Michal Mařík +420 233 029 334 mmarik@mazdaeur.com

Pokus se o nej sehnat primo oficialni vyjadreni k uvedenemu problemu a pozade o o vyjadreni Mazda Motorz z Japonska.

S temi to ukazy mas pak sanci o uznani. zavady a popripadne odstoupit od smlouvy.