Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

Mazda 323 DITD nespálená nafta z výfuku

1 let, 4 měsíců

Dobrý den, až moc dlouho řeším problém s mojí Mazdou 323 DITD 66kw, snad mi někdo pomůžete. Po nastartování (když je chladno tak až napotřetí) mi jde z výfuku šedivý kouř a je cítit po naftě, do toho problikává kontrolka žhavení. Když sešlápnu plyn tak se otáčky nechtěj vyšplhat nad 1400 otáček, jenom pomalinku stoupají, až po době než se začne motor ohřívat (cca 3 minuty pod plynem) se rozeběhne až k 3000 ot. ale tam už začne vynechávat. Potom "normálně" jede s menším výkonem ale v náhodneých intervalech například 3-8 ujetých km se rozsvítí kontrolka žhavení a motor takřka nereaguje na plyn. Jakmile se to stane, stačí vymáčknout spojku (tak aby otáčky klesly na volnoběh) a po opětovnym přidání plynu zase jede. Diagnostika píše ventil předvstřiku. Ventil předvstřiku vyměněn, čerpadlo bylo na stolici, vstřiky taky, turbo ok, výfuk průchozí, EGR zaslepený, rozvody ok. Někdo nějaký nápad?

Model: Mazda 323 / Familia / Protegé II BF

Manuály: 5x Manuály uživatelské, 28x Manuály servisní, 2x Katalogy a prospekty, 3x Ostatní


Komentáře (15)

Přidat komentář


  RadoMiláček, 1 let, 4 měsíců

chtělo by to spočítat krátké a dlouhé blikání té kontrolky, ale já bych tipoval spíše žhavící svíčky. ale je to jen tip.


  Magnetto, 1 let, 4 měsíců

Ještě mě tak napadlo, jestli to nemůže být vstřikem.. Pokud je poškozený (ucpaný) tak nevstřikuje ale jen protéká nebo se mýlím? Pokud protéká v době kdy nemá ani vstřikovat, pak by mohla jít nafta do výfuku.


  Thomas17, 1 let, 4 měsíců

Takhle jen když máš zaslepenž EGR ventil máš to i v jednotce udělané aby to nehlásilo chybu ?

Poté ti to může hlásit vadný EGR a hodí ti vozidlo do nouzáku

Pokud ti nejde do otáček tak většinou vozidlo je v nouzovém režimu zkusil bych odstranit zaslepení EGR-u a projet to

Žhavičky nemají vliv na způsob spalování a běh motoru, ty slouží pouze k startování vozidla.


  , 1 let, 4 měsíců

Tak žhavičky dožhavují ještě dokud se motor neohřeje, ale těma to asi nebude.... to by nepadalo do nouzáku, V EGRu bych taky problém nehledal, protože on je zaslepený, ale normálně funguje, to znamená že je pouze přerušená cesta do sání, ale auto nic netuší. Navíc to do té doby bez EGRu jezdilo taky...


  Magnetto, 1 let, 4 měsíců

Thomas17: Mazdy 323F BJ mají nouzový režim? To je mi pěkná novinka

EGR to nebude, pokud mu jelo i před tím. Zkus mrknout na magnet který ovládá volnoběh a taky prolez všechny hadice a trubky. Dle mého názoru to bude chyba v SCV ventilu.. Pokud je úplně KO, auto startuje jen za tepla.


  Thomas17, 1 let, 4 měsíců

Pokud se nepletu tak všechny Nafty by měli mít nouzový režim

Kdyby ti vyletěla hadice od Turba tak ti přece nemůže jet auto na max výkon nebo jako běžně ale mělo by přejít do nouzového režimu

Nevím jak to mají starší Mazdy


  Magnetto, 1 let, 4 měsíců

Hm... Tak to teda mám špatné info... Mám 3 auta, všechny Mazda 323F BJ.. U žádné jsem nezaznamenal nouzový režim ale třeba se pletu :(


  , 1 let, 4 měsíců

Ono je to ve finále uplně jedno, jestli je to nouzák nebo ne. Prostě to nejede :D Hadičky trubičky ok, jo a taky turbo "zavírá" (začne regulovat průtok) už kolem 3000ot/min. Ale celá regulace je dobrá, včetně podtlaku....


  Thomas17, 1 let, 4 měsíců

Magnetto: Hele taky nevím možná se také pletu. Ale tak jen si zkus odpojit hadici od Turba pokud máš naftu a uvidíš co to udělá každopádně u M6 to tak mám.

K věci: kdy se ti to teda začalo projevovat a jak přesně ?

Pokud je Turbo OK, hadičky a i regulace.

Co váha vzduchu ? zkoušel jsi měnit může taky dělat filtr vzduchový dobrej ?

Máš dobře nastaven předstřik apod.. ??


  , 1 let, 4 měsíců

Bez vduch. filtru beze změny, naftový filtry a celý vedení nafty jsem vyloučil tažením nafty z kanystru rovnou do čerpadla, váda vzduchu, nejsem si jistej ale elektrikář už auto měl. Předvstřik na ryskách. Začalo to tak, že jsem koupil ventil předvstřiku (starej protejkal) a vyměnil jsem ho, cca po 70 ujuetých km s jiným ventilem jsem startoval druhé auto přes kabely a když jsem chtěl potom odjet tak mělo auto kovový zvuk, a bez výkonu, odešel ventil předvstřiku, tak jsem tam dal ten svůj starej a od tý doby (ikdyž ventily stále měním za jiné) to studený hulí hrozně po nespálený naftě a nejde to před 1700 ot., samozřejmě se ty otáčky zvyšují s teplotou motoru (pod plnym plynem) až to začne jet, nehulí šedivě ale už jenom černě a při vysokých otáčkách (kolem 2500 až 3000ot/min) a nemá takový výkon, mezeru kolem 1500 otáček kdy párkrát cukne, asi vynechá válec, nevím...... momentálně je na opravě, kde mi vyzkouší vyměnit čerpadlo a jednotku a uvidí se, moc moudrej z toho nejsem, diagnostika ukazuje ventil předvstřiku....


  Thomas17, 1 let, 4 měsíců

Zkusil bych asi ještě tlaky válců jestli jsou v pohodě.

Ale je to divný. Je teda fakt že teď v servisu kde pracuji řešíme podobnou věc na dodávce a ta taky bíle kouřila auto mělo malý výkon, a je v prdel* čerpadlo nejspíš. Takže ho posíláme na repas.

Může to být u Tebe obdobný problém. Protože jestli všechno ostatní je v pohodě tak už nevím co jiného by to bylo.

Ale bíle to opravdu většinou kouří když je v systému více paliva a není kloudně spalený jestli to teď říkám dobře mě se to furt plete.


  Magnetto, 1 let, 4 měsíců

Thomas17:

Když je tu řeč o dodávkách a bílém kouři, není to náhodou vypalování DPF filtru? Stane se že se ECU poblázní a najednou začne čistit DFP pořád a non-stop... Nemůže to být problém i u tohoto BJ?? Má to vůbec filtr pevných částic?? Jen hádám..


  Thomas17, 1 let, 4 měsíců

Ta dodávka ještě DPF nemá

A myslím si že mazda 323BJ taky nebude mít DPF ty se začínaly montovat až dýl. Mazda myslím s tím začala od roku 2006 ?? ale nevím to jistě

Vím že u Škodovky byli první DPF filtry od roku 2008 nebo 2009 myslím teda

Vím že KIA CEED to má od roku 2007 už DPF


  Magnetto, 1 let, 4 měsíců

Alespoň jsem se něco přiučil a víme tedy, že tímto to teda nebude. Snad nám tázající se napíše odpověď čím to teda nakonec bylo aby i ostatní mohli nakouknout.


  , 1 let, 4 měsíců

Zatím to vypadá na ŘJ, ale tenhle týden to budu vědět na 100%


Další otázky - 323 / Familia / Protegé / Autoservis Vložit otázku

Nejde odvzdušnit přední kolo na straně řidiče Dobrý den, Mazda 323f(BA) po výměně předních a zadních brzd jsme provedli odvzdušňování brzd samotných. Bohužel u předního kola na straně řidiče nejde sešlápnout brzdový pedál až dolů (tvrdý pedál) a kapalina přes odvzdušňovací šroub jde velmi těžce a pomalu. Ostatní kola jdou perfektně odvzdušni......

Mazda 323f ba 1.5 16v problém se startem Zdravím mazďáky mám takový problém mám mazdu 323f ba 1.5 16V 65kw rv.98 Někdy když chci nastartovat tak ani neškitne ani startér se neprotočí. nevím čím to může být asi startér nebo něco s eletrikou. Otočím klíč do startovací polohy-> nechám naběhnout čerpadlo->poté otočím klíčkem a nic jenom p......

Zaseknutý klíc Zdravím, chtěl jsem zamknout auto manuálně přes klíč, ten zůstal v zámku a nejde vytáhnout. Lze s ním otáčet, zamykat i odemykat, ale nejde vytáhnout. Nastříkal jsem ho silikonovým olejem, ale zatím nepovolil. Nechci jej zlomit. Nemáte tip jak ho vytáhnout než budu volat zámečníka?

Diagnostika Zdravím.Jedná se o Mazdu 323 BJ r.v.1999 obsach 1,8. benzín.Při volnoběhu mi bud to vystřelí otáčky nebo naopak spadnou až vuz chcípne.Hledal jsem kdo mi udělá diagnostiku ale všichni maji problém se starým japonkým konektorem.Dokonce i Mazda Laros Ostrava s tím má problém.Vyloženě mi řekly že takhl......

Jak vyndat plastové mřížky z nárazníku Je to mazda 323f bj rv. 2000 tudíž předfacelift. Prosím poraďtě jak je vyndat, bojím se že něco urvu a už to nebude sedět:/

Prorezlý blatník a kus prahu Ahoj mam mazdu 323f bj 1.8 84kw Chtěl bych poradit rezavý mě kus blatniku a kus prahuu jsem už urval jk byl shnilej. Potřebuju bych nějakou levnou opravu.jakožto nějaký kit lamino + plast blatniky . Raďte mazdu jde koupil před par měsíci od pana kolbise. Stim startováním na tlačítko

Servisní manual Dobry den, nemáte náhodou někdo servisní manuál k vozu mazda 323c ba ale v češtině??

Mazda 323 (1998) 1,5 Dobrý den, máme starou Mazdu 323 1,5 sedan (rok výroby 1998). Byla zakoupena od druhého majitele v roce 2009 (první dva majitelé byli z téže rodiny - otec a dcera). Donedávna byla plně pojízdná, spolehlivá, servisovaná, uvnitř čistá, neponičená. V poslední době byl problém ohledně vybíjející se bate......

Výměna vodní pumpy Mám asi hloupou otázku. Ví někdo z Vás, jak sundat řemenice ? Pro výměnu pumpy se musí sundat rozvody a já nikde nenašel návod na toto. A dělám to sám proto, že nechceme do naší lásky cpát hromady peněz, když v dnešní době to auto už nemá vlastně žádnou hodnotu a nikdo neví, zdali za rok projdem tec......

Nefunkčí rychloměr Mám problém s rychloměrem a to ten že je nefunkční a zároveň mi svítí kontrolka ABS. Jedná se o Mazdu 323 F BA IV generace.Rok výroby 1998

Prorezlé lemy blatníků mám zrezlé lemy zadních blatníků. Neporadí někdo jestli a příp. kde se dá koupit nějaká opravárenská sada? Neznáte někoho kdo to opraví v okolí Roudnice n.L?

Mám 323 r.v.1996 Ulomila se mi odvzdušňovací trubka k ústí paliv.nádrže. Prosím o radu ,jak to opravit ,nebo nahradit.Děkuji

Měrka hladiny oleje Prosím o změření délky měrky na mazdu 323 bj 1.6 72kw, Mám problém v tom, že jsem měnil olej a nejsem si jistý zda je originál. Změřte prosím pod úchytem až dolů. Děkuji velice.

Ventilové vůle zajímalo by mne jestli se ventilové vůle během provozu zvětšují nebo zmenšují. Obojí by mělo svou logiku, ale nemám zkušenost, takže vysvětlí někdo? díky.

Při sundání nohy z plynu něco hučí v palubovce. Probém který ptřebuji vyřešit je při jízdě. Jakmile uberu plyn, hučí něco v palubovce, zvuk připomíná ventilátor. Jakmile přidám plyn, zvuk se ztratí (lajcky řečeno). Má s tím někdo zkušenost? Díky

Dobry den potřebuju radu ohledně gum 205/60 r15 leto Je pravda že se zviší spotřeba když dam 205/60 r15 gumy mate někdo zkušenosti s takovim rozmněrem Děkuji

Výkon motoru V6 (KF) Dobry den mam mazda 323f V 6 24 v oznaceni motoru KF. Auto nastrtuji a za studena je to lepsi ale take jiz ton problem je a kdyz se ohreje tak je problem vetsi. To znamena ze pri volnobehu bezi vse jak ma. Kdyz mackam plynovy pedal pomalu tak auto dodtanu do otacek , ale kdyz ho proslapnu rychle tak......

Spojka na mazdu 323,f 1.5 ahoj mam otazku kolik by stala spojka na mazdu a jestli někdo nema začala mi smrdět takže si myslím že to bude n výmněnu dekuju

Mazda 323F BJ nestartuje Zdarec, mám Magdu 323F, typ BJ, r.. 98, s motorem 1.8, 84 kW. Při startování, teda spíš při sepnutí klíčku do polohy pro startování, se povede zatočit motorem až na několikátý pokus. Baterie v pořádku, startér zatočí normálně, jakoby špatný kontakt ve spínací skřínce, ale na různou, mnohosměrnou man......

Vystrazne blikaji samy od sebe Mazda 323 BA, rok vyroby : 1995, Obsah: 1,6 - 55 Kw, manulaní prevodka 5 stupnova. Dobrý den Včera jsem jel domu když mi začali blikat výstražné světla a vypnul se motor, za volantem u prostřed je červená kontrolka co začala blikat + výstražné světla, cca 5-10 minut nešlo nastartovat po uběhle......