Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

Geometrie př. nápravy (co je špatně?)

2 let, 4 měsíců
Magnetto

Můj problém se týká přední nápravy a také nastavením kol po výměně předních tlumičů již namontovaných na pružinách.

Aby bylo lépe srozuměno, řešil jsem tu problém s přední pravou stranou, kdy se do zatáčky byť při malém rejdu ozývalo tupé bouchání od kola. Kola jsem tedy nechal přezut na zbrusu nové zimní pneumatiky a samozřejmě nechal vyvážit. I přes téměř nulovou házivost disků nebyla žádná změna ani při kombinování disků zadní nápravy. Někdo mi radil že jsou to ložiska, někdo zase že čepy, uložení, poloosa... Všechno bylo v pořádku. Nakonec jsem to svedl na kotouče předních brzd. Po sundání a kontrole házivosti bylo naznáno odborníkem, že kotouče jsou jako nové a nikdo nedokázal vysvětlit ty rány a celkově ani to, proč mi při jemném dobržďování do křižovatky pulsuje auto právě jako kdyby byly kotouče zvlněné.

Přestal jsem to řešit a rozhodl jsem se že svého mazla posadím o nějaký ten centimetr níže k zemi. Sehnal jsem zánovní tlumiče KYB vč. namontovaných pružin. (Celková proměřená výška po výměně byla o 35 milimetrů menší).

Problém nastal při výměně a to při zjištění že na horním uložení je od výroby nějaká značka v podobě bílé tečky. Toto uložení se dá nastavit do čtyř možných poloh a tím měnit geometrii vzhledem k tomu že dva šrouby na těhlici nejsou excentrické, pouze ten spodní má vybrání oproti tomu hornímu. Šrouby jsem nezaměnil.

Naznal jsem že nejlepší bude když nechám nastavení stejné jako bylo u původních OEM tlumičů které jsem demontoval. Zdálo se to velmi dobré až na zkušební jízdu. Když pominu nezvyk při vyjíždění z garáže a následným "škrtnutím" spodního držáku motoru o zem, zjistil jsem že v zatáčce, byť slušně a pomalu projeté se auto chová jako na ledě (přední náprava jakoby "ustřelovala" do strany podle zatáčky). ˇříkal jsem si že je to nezvykem na nízkém podvozku a tak jsem najel asi dalších 150 km.

Dnes jsem si řekl že není možné aby auto které je postavené sice na použitém ale nepoškozeném podvozku nedrželo na silnici, ba naopak bylo ještě méně stabilní že není něco v pořádku. Také jsem zjistil že díky výměně podvozku mám nerovnoměrně sjeté fungl-nové pneumatiky. (nadměrné opotřebení vnitřní strany).

V garáži jsem změnil pozici horního uložení na takovou, v jaké to bylo s tímto podvozkem na autě z kterého jej mám. Tady vznikl kámen úrazu a problém.

Po změně jsem auto v pološeru okem zkontroloval a vše se zdálo být v pořádku. Jakmile jsem ale vyjel z garáže, všiml jsem si po ujetí pár kilometrů toho že kola jdou od sebe v přední části. (nevím jak to přesně definovat, možná že se to nazývá "rozcházení").

Celkově se jízdní vlastnosti ještě o 100% zhoršili. Při projetí zatáčkou která není úplně pravoúhlá v rychlosti asi 40 km/h kola pískají jako kdybych ji projel ve 100 km/h a pod plným plynem. Lidi se na mě dívali jako na blbce. Další co jsem zaznamenal bylo že přejetí jakékoliv nerovnosti ať už víka od kanálu nebo spoje mezi betonovými panely na dálnici se dá srovnat s jízdou bez pneumatik. Na dálnici nemůžu, s autem nelze jet více jak 70 km/h!

Volant po dnešní výměně je o nějakých 1 - 2 centimetry nalevo a při jízdě táhne auto mírně napravo.

Nevím si s tím rady a proto jsem se chtěl s Vámi o to podělit. Čekám odpovědi typu "zajeď si na geometrii" avšak to nelze z toho důvody že budu měnit motor a geometrii jak přední tak zadní nápravy mám naplánovanou až po výměně. Proto prosím o nějakou radu ohledně toho jak nastavit doma v garáži to abych mohl normálně jezdit než podniknu tu výměnu. Dvojitá geometrie je z hlediska financí a celkově trvanlivosti k ničemu.

Nedokážu pochopit jak může několika milimetrový rozdíl na horním excentrickém uložení udělat takovou neplechu.

Umí někdo vypočítat nebo vysvětlit jak to mám DOMA nastavit sám? Podle čeho mám vycházet abych tam vykompenzoval tech 35 milimetrů o které je to snížené?

Abych pravdu řekl, bouchání od přední nápravy které jsem výše zmiňoval, je v této chvíli citelné i v jízdě rovno.

Děkuji za odpověď / radu k věci.

Model: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ

Manuály: 5x Manuály uživatelské, 28x Manuály servisní, 2x Katalogy a prospekty, 3x Ostatní


Komentáře (7)

Přidat komentář


  RadoMiláček, 2 let, 4 měsíců

to jsou pojmy rozcházení, chtěl jsi napsat odklon


  Magnetto, 2 let, 4 měsíců

Nevěděl jsem jak se to přesně nazývá... Je to prostě definované jako kdyby jsi stoupl na střechu, a čuměl ve směru jízdy na kola... Jdou prostě do tvaru "V".

U předního nárazníku jsou prostě dál od sebe než u zástěrek. Taky jsem na to čuměl. Teď otázka zda mi někdo poradí.


  RadoMiláček, 2 let, 4 měsíců

prosím tě, trochu si o tom přečti.

odklon - http://www.michelin.cz/co...heelAlignment_chamber.jpg

sbíhavost - http://www.michelin.cz/co...90_WheelAlignment_toe.jpg

nemusíš to tak složitě popisovat, stačí obrázek a správné pojmy. myslím, že takto to je jednodušší. odklon se seřizuje právě tím, jak jsi popisoval, sbíhavost se seřizuje na tyčích řízení, když se podíváš na kulový čep u kola, tak když povolíš tu pojistnou matku, co tam je, tak tou řídicí tyčí můžeš točit, buď ji do čepu zašroubuješ, nebo s něj vyšroubováváš a tím tu sbíhavost měníš - vlastně ty kola dáváš k sobě blíže nebo dále.


  Magnetto, 2 let, 4 měsíců

To měl být vtip.. Obor mého vzdělání, byť nepoužívaného znáš.

Vím jaký rozdíl mezi odklonem, sbíhavostí, rozbíhavostí, rozvorem, rozchodem

Řeším problém s tím jak to vypočítat a jak to správně nasadit. Do tyčí řízení jsem nesahal.

To co mě momentálně je rozbíhavost.


  RadoMiláček, 2 let, 4 měsíců

vyřešeno přes skype


  Magnetto, 2 let, 4 měsíců

Tím chtěl Rado říct: Všichni si založte Skype a volejte mi

Díky


  kolbis, 1 let, 2 měsíců

Asi to není aktuální, ale řešením problémů geometrie podvozku se zabývá firma PROFI PERFORMANCE s.r.o...


Další otázky - 323 / Familia / Protegé / Autoservis Vložit otázku

Nejde odvzdušnit přední kolo na straně řidiče Dobrý den, Mazda 323f(BA) po výměně předních a zadních brzd jsme provedli odvzdušňování brzd samotných. Bohužel u předního kola na straně řidiče nejde sešlápnout brzdový pedál až dolů (tvrdý pedál) a kapalina přes odvzdušňovací šroub jde velmi těžce a pomalu. Ostatní kola jdou perfektně odvzdušni......

Mazda 323f ba 1.5 16v problém se startem Zdravím mazďáky mám takový problém mám mazdu 323f ba 1.5 16V 65kw rv.98 Někdy když chci nastartovat tak ani neškitne ani startér se neprotočí. nevím čím to může být asi startér nebo něco s eletrikou. Otočím klíč do startovací polohy-> nechám naběhnout čerpadlo->poté otočím klíčkem a nic jenom p......

Zaseknutý klíc Zdravím, chtěl jsem zamknout auto manuálně přes klíč, ten zůstal v zámku a nejde vytáhnout. Lze s ním otáčet, zamykat i odemykat, ale nejde vytáhnout. Nastříkal jsem ho silikonovým olejem, ale zatím nepovolil. Nechci jej zlomit. Nemáte tip jak ho vytáhnout než budu volat zámečníka?

Diagnostika Zdravím.Jedná se o Mazdu 323 BJ r.v.1999 obsach 1,8. benzín.Při volnoběhu mi bud to vystřelí otáčky nebo naopak spadnou až vuz chcípne.Hledal jsem kdo mi udělá diagnostiku ale všichni maji problém se starým japonkým konektorem.Dokonce i Mazda Laros Ostrava s tím má problém.Vyloženě mi řekly že takhl......

Jak vyndat plastové mřížky z nárazníku Je to mazda 323f bj rv. 2000 tudíž předfacelift. Prosím poraďtě jak je vyndat, bojím se že něco urvu a už to nebude sedět:/

Prorezlý blatník a kus prahu Ahoj mam mazdu 323f bj 1.8 84kw Chtěl bych poradit rezavý mě kus blatniku a kus prahuu jsem už urval jk byl shnilej. Potřebuju bych nějakou levnou opravu.jakožto nějaký kit lamino + plast blatniky . Raďte mazdu jde koupil před par měsíci od pana kolbise. Stim startováním na tlačítko

Servisní manual Dobry den, nemáte náhodou někdo servisní manuál k vozu mazda 323c ba ale v češtině??

Mazda 323 (1998) 1,5 Dobrý den, máme starou Mazdu 323 1,5 sedan (rok výroby 1998). Byla zakoupena od druhého majitele v roce 2009 (první dva majitelé byli z téže rodiny - otec a dcera). Donedávna byla plně pojízdná, spolehlivá, servisovaná, uvnitř čistá, neponičená. V poslední době byl problém ohledně vybíjející se bate......

Výměna vodní pumpy Mám asi hloupou otázku. Ví někdo z Vás, jak sundat řemenice ? Pro výměnu pumpy se musí sundat rozvody a já nikde nenašel návod na toto. A dělám to sám proto, že nechceme do naší lásky cpát hromady peněz, když v dnešní době to auto už nemá vlastně žádnou hodnotu a nikdo neví, zdali za rok projdem tec......

Nefunkčí rychloměr Mám problém s rychloměrem a to ten že je nefunkční a zároveň mi svítí kontrolka ABS. Jedná se o Mazdu 323 F BA IV generace.Rok výroby 1998

Prorezlé lemy blatníků mám zrezlé lemy zadních blatníků. Neporadí někdo jestli a příp. kde se dá koupit nějaká opravárenská sada? Neznáte někoho kdo to opraví v okolí Roudnice n.L?

Mám 323 r.v.1996 Ulomila se mi odvzdušňovací trubka k ústí paliv.nádrže. Prosím o radu ,jak to opravit ,nebo nahradit.Děkuji

Měrka hladiny oleje Prosím o změření délky měrky na mazdu 323 bj 1.6 72kw, Mám problém v tom, že jsem měnil olej a nejsem si jistý zda je originál. Změřte prosím pod úchytem až dolů. Děkuji velice.

Ventilové vůle zajímalo by mne jestli se ventilové vůle během provozu zvětšují nebo zmenšují. Obojí by mělo svou logiku, ale nemám zkušenost, takže vysvětlí někdo? díky.

Při sundání nohy z plynu něco hučí v palubovce. Probém který ptřebuji vyřešit je při jízdě. Jakmile uberu plyn, hučí něco v palubovce, zvuk připomíná ventilátor. Jakmile přidám plyn, zvuk se ztratí (lajcky řečeno). Má s tím někdo zkušenost? Díky

Dobry den potřebuju radu ohledně gum 205/60 r15 leto Je pravda že se zviší spotřeba když dam 205/60 r15 gumy mate někdo zkušenosti s takovim rozmněrem Děkuji

Výkon motoru V6 (KF) Dobry den mam mazda 323f V 6 24 v oznaceni motoru KF. Auto nastrtuji a za studena je to lepsi ale take jiz ton problem je a kdyz se ohreje tak je problem vetsi. To znamena ze pri volnobehu bezi vse jak ma. Kdyz mackam plynovy pedal pomalu tak auto dodtanu do otacek , ale kdyz ho proslapnu rychle tak......

Spojka na mazdu 323,f 1.5 ahoj mam otazku kolik by stala spojka na mazdu a jestli někdo nema začala mi smrdět takže si myslím že to bude n výmněnu dekuju

Mazda 323F BJ nestartuje Zdarec, mám Magdu 323F, typ BJ, r.. 98, s motorem 1.8, 84 kW. Při startování, teda spíš při sepnutí klíčku do polohy pro startování, se povede zatočit motorem až na několikátý pokus. Baterie v pořádku, startér zatočí normálně, jakoby špatný kontakt ve spínací skřínce, ale na různou, mnohosměrnou man......

Vystrazne blikaji samy od sebe Mazda 323 BA, rok vyroby : 1995, Obsah: 1,6 - 55 Kw, manulaní prevodka 5 stupnova. Dobrý den Včera jsem jel domu když mi začali blikat výstražné světla a vypnul se motor, za volantem u prostřed je červená kontrolka co začala blikat + výstražné světla, cca 5-10 minut nešlo nastartovat po uběhle......