Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

323F BJ 2.0 96kw

2 let, 1 měsíců
mr.dat

mám dotaz ohledně opravy motoru, nedávno mi na dálnici chcípl motor a valil se z něho dým. Už nenaskočil, takže se volala odtahovka. Pár dní to mám u svýho mechanika, kde sme to zkoušeli startovat, když sme auto tahali na laně, naskočilo to, ale při puštění plynu to zase chcíplo, prý to nemá dostatečný tlak a že jsem to prej uvařil. Po otevření víčka chladiče(ne nádoky na dolívání chlad.kapaliny) tam strčil automechanik prst a bylo to uplně vysušený, ani kapka. Vytáhl jsem tedy svépomoci sám chladič, kterej je děravej, už objednán v auto kelly novej. Ale co s motorem, rád bych vás tímto poprosil o radu, mám koupit jinej motor(nabízí se FS 2.0 85 kw z Mazdy 626, nebo FS2.0 z Mazdy 323 rv.92), nebo udělat půlgenerálku? co vyjde levněji? Můj motor moc neznám, jelikož jsem auto kupoval před 3-mi týdny a má nalítáno 195tk, z toho sem já ujel pouhý 1tk. Předem moc díky za jakoukoliv radu.

Model: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ

Manuály: 5x Manuály uživatelské, 28x Manuály servisní, 2x Katalogy a prospekty, 3x Ostatní

2001 323 / Familia / Protegé V BJ 2.0 VIN: JMZBJ14S221436633

3 otázek

Výkon motoru 96 kW (131 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 171 Nm (126 ft/lb) při 4500 ot./min. Maximální rychlost 215 km/h. Zrychlení 9.5 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 150 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 991 ccm (121 cui), 4-válec, Řadový.


Komentáře (17)

Přidat komentář


  MAX6, 2 let, 1 měsíců

Osobně bych šel do opravy motoru v nějaký motorářský firmě. FS od 1998,když se uvařej mají velikou tendenci na zkroucení hlavy. Taky bych zkouknul jestli nepřeskočil rozvoďák. Ono oddělat FSo chce trošku velkou snahu a to že tomu došla voda neni nic co by ho mělo poslat na věky do kopřiv - až na tu možnozst zkroucení hlavy a poškození těsnění pod hlavou.

Pokud budeš kupovat jinej motor,tak je to taková loterie jak na tom vůbec bude,ale je to samozřejmě mnohokrát levnější než dělat třeba celou generálku.

Když budeš kupovat jinej motor tak musíš ideálně koupit z 323BJ 96kW nebo z 626GF 100kW.

Když koupíš FS 85kW tak to musí bejt z 626GF,protože 626GE má jinek kompresní poměr a nevim jak by se s tim elektronika vyrovnala,respektive nevyrovnala. U 85kW z GF pak stačí vyměnit sací vačku z FS 96/98/100kW.


  mr.dat, 2 let, 1 měsíců

ok, díky, ted na to koukam a oba 2 nabízené motory jsou z 626 GE, tak asi půjdu do tý pologenerálky-tedy generálky hlavy(v lepším případě, víc napoví zítřejší sundání hlavy), i když už jenom ta pologenerálka za cca 13 tisíc mi přijde dost, neznáte nějaký lepší způsob, jak dát BJéčko dokupy za mín peněz?


  mr.dat, 2 let, 1 měsíců

jinak rozvodák nepřeskočil, mám dojem že to bude hlava, i když předchozí majitel auto kupoval na konci srpna s fouklym tesnenim, dal to do kupy a za měsíc jsem to vlastnil já, jenže pořád to žralo olej(cca 4l/tkm a občas to vycuclo všechnu chladící kapalinu, po ránu jsem kouřem zahulil celou ulici, než sem vyjel z baráku


  MAX6, 2 let, 1 měsíců

Dělat si to sám,nakupovat díly na internetu a ideálně v USA. Aspoň to rozebrání motoru si udělat sám. Přeměření zkroucení hlavy a srovnání chce už nějakou tu mašinu.

Tohlensto je u FS největší kavina. Pokud se něco stane s těsněnim pod hlavou,tak se musí nechat okamžitě zkontrolovat dosedací plocha hlavy. Když člověk jen vymění těsnění,tak to u FS z 80% případů je ztráta času.

To že žere olej je normálka při zanedbaný údržbě. Teda často odcházej gufera na ventilech a s tim člověk moc neudělá,jen je vyměnit,ale jak to začne žrát víc než 1litr na 3000km (odhadem),tak už začínaj bejt v háji i kroužky.


  mr.dat, 2 let, 1 měsíců

takže k 15-ti tisícům za půlgenerálku si mám připravit i něco na výměnu gufera a ventilů?


  MAX6, 2 let, 1 měsíců

No nevim kde ti to budou za 15tisíc dělat,ale když by sis hlavu sundal sám,tak počítej že za generálku hlavy na FS chtěli třeba v Řevnici v roce 2011 okolo 3700-4000Kč (srovnání hlavy,tlaková zkouška,přelisování sedel ventilů,nový gufera). Potom stačí koupit jen těsnění pod hlavu,těsnění víka ventilů,těsnění na sání a výfuk,nějakou tu nemrznoucí směs a jestli se voda dostala i k oleji,tak novej olej+filtr. Možná jsem na něco zapoměl,ale pokud člověk dobře nakupuje,tak se do 7500Kč musíš vejít.


  mr.dat, 2 let, 1 měsíců

no + chladič za 1500 a jsem v tom za 9, hlavu si sundat sám bohužel neumím, všechno mi obstará mechanik, nakupovat dobře taky neumím, jelikož jsem u předchozího auta nic takovýho nepotřeboval, tak snad časem se něco i přiučím, když se mi ty problémy kupí jeden za druhym a tady v clubu jak koukám jsou všichni moc ochotný poradit, takže za nějakej ten pátek už budu mít opravy svépomocí levnější, snad :)


  Magnetto, 2 let, 1 měsíců

Rád bych se vyjádřil také k tomuto tématu co s týče spotřeby oleje, nakupování dílů na GO a taky výměnou motoru... Radši však nebudu zasahovat do vaší komunikace Myslím že obrázky v mém galerii mluví za sebe


  mr.dat, 2 let, 1 měsíců

tak sem změnil mechanika, ten mi nadiktoval cenu práce na GO motoru 8-10 tisíc + materiál. Nevíte prosim Vás někdo, na kolik cca vyjde matroš? i s pístními kroužky, díky :)


  MAX6, 2 let, 1 měsíců

Magnetto: Dyť si jen vyměnil motor za nějakej z vraku

mr.dat: Než to svěříš někomu "kvalitnímu",tak ten tvůj novej mechnik má mašinu na rovnání hlav motoru ? Má možnost udělat tlakovou zkoušku hlavy ? Dokáže přelisovat sedla ventilů ? Pokud se bavíme o celkový GO,tak dokáže repasovat olejovou pumpu ? Dokáže zjistit jestli hází klika nebo ne a případně jí stočit ? (u FS96/98/100kW jsou strašně slabý uložení kliky a není na škodu tam dát trošku bytelnější šály od kvalitní firmy) Dokáže zkouknout ovalitu válců ? Dokáže motor vyčistit ?

Jen se ptám,aby "mechanik" jen nevyměnil těsnění pod hlavou,nevystřihnul starý kroužky a prdnul tam nový a nazdar bazar... Pokud plánuješ udělat celkovou GO (prostě chceš mít motor jak novej nebo lepší),tak se toho musí udělat opravdu hodně,aby to nebyly vyhozený prachy.

Když budeš objednávat v ČR,tak zahučíš za majlant. Koukni do USA a hledej díly na Protege/Protege5 a i s poštovnym to budeš mít mnohonásobně levnější - jen těsnění pod hlavu doporučuju koupit tady v ČR.

Jen taková otázka: Proč si to vůbec kupoval když ti tohle majitel řeknul ? To ten auťák stál 20000 ?


  mr.dat, 2 let, 1 měsíců

stál 20000, majitel mi řekl, že to kupoval s fouklym tesnenim pod hlavou, ale že to dal d pořádku, a kromě pár drobností s motorem nic být nemělo, na přebroušwní, tlakovou zkoušku apod.to bude někam odvážet, bude mu to trvat 3 dny a za ty dny si řekl takovouhle cenu, je to jedinej mechanik, koho znam trošku líp a důvěřuju mu, pokud máte někdo tip na dobrýho(cenově stejnýho) mechanika v Praze, rád vyzkouším, jen nevím jak tam to auto odtáhnu, když motor nejde a chladič je venku. Jen mě zajímá, jestli ta cena 8-10 tis.za práci není přehnaná a co všechno mám na go motoru koupit, abyxch mohl začít s hledáním dílů, jinak to bude všechno mít na krku mechanik, a ten si může objednávat díly kde si zachce a já s tím nic neudělám, díky předem za každou radu, moc si jich vážim!


  Magnetto, 2 let, 1 měsíců

Max: Myslel jsem tím jen to že mi předtím žral olej jak sviňa.... Taky jsem zapomněl dodat že máš velkou zásluhu na tom i ty (na tom že teď jezdím) a auto není na vrakáči nebo odepsané


  mr.dat, 2 let, 1 měsíců

tak sem se rozhodl pro GO motoru za 25tk i s prací, snad mě neoškubal


  Magnetto, 2 let, 17 dnů

Dodatečně:

Tak ses rozhodl špatně. Motor je vyměněný z 626GF 100kW a běží jak za mlada.. Pokud pominu nějaké ty "dolaďovací" úkony, vše běží v pořádku a sám jsem naznal že motor vypadá a tváří se jako ještě v lepším stavu než byl ten můj.

Za tebe ještě dopíšu to, že servisák na Praze 3 rozdělal motor na díly (i ty které se nedemontují), zjistil velké a předal ti kastli vykuchanou a motor na kusy rozjej, zadrbanej od blata, oleje. Není na škodu napsat i to že ti zničili několik děr ve kterých drží motor a převodovka v silentblocích (držácích motoru) a taky že půlka věcí která má při demontáži motoru zůstat na motoru byla ponechána na kastli..

Myslím že vytahovat motor z tohoto auta spodem, je podle mé zkušenosti blbost a jak jsi viděl sám, montáž vrchem nás vyšla na 15 minut vč. několika cigaret ve třech lidech venku před na ulici barákem za pomocí rezavé kozy, kladkostroje a jedné malé svítilny večer v 22:00.

Bylo by dobré napsat přesný název a adresu firmy která demontáž "odborně" dělala aby se jí vyhnuli všichni co si to přečtou. Myslím že po nahrání fotek v jakém stavu to bylo než jsem přijel, mluví za své.


  mr.dat, 1 let, 11 měsíců

ano, fotky jsou již na klubu tebou nahraný, já ti vděčím za to, že dneska vůbec jezdím, a rád bych vás informoval o firmě, ke které vřele nedoporučuju jezdit(i když na netu jsou samé kladné recenze). Jedná se o autoservis Garant na Praze 3-Jarově. Nedávno jsem tam zajel jen tak ze srandy, že něco potřebuju, čekal jsem taam 20 minut.a oba 2 přijímací technici dělali, že mají hodně práce a nemůžou mě hned přijmout, tak jsem po chvíli čekání odešel, já se jim ani nedivím, že se báli mě přijmout po tom, co mě nehorázně oškubali a zjistili mi že mám chycenej motor v horní části(překvapivý zjištění na to, že auto sem jim přivezl nepojízdný). Asi nečekali že se tam ještě nekdy ulážu a už vůbec nečekali, že tam dojedu v Mazdě.


  mr.dat, 1 let, 11 měsíců

jinak asi mám taky v háji kroužky, už mi spapal 4 litry oleje co sme tehdy kupovali v Globusu a najel jsem od výměny motoru 4000km, takže to vychází akorát krásně na litřík oleje na 1000km, a taky si už občas zakoučí ve vyších otáčkách(bílej kouř)


  Magnetto, 1 let, 11 měsíců

Tak to je kamaráde z toho jak to točíš do omezovače. Tento motor jsem osobně kontroloval a připravoval než jsme ho namontovali do kastle. Celou dobu testovacího běhu byl naprosto v pořádku, když pominu poškozené zapalovací kabely které máš na svém autě jinačí než já. Tento motor dle prodejce nějakou dobu stál ale to neznamená že to je důvod spotřeby oleje.

V každém případě to byla vina špatného prvotního zajíždění po montáži (nemyslím při koupi, ale po montáži do tvého auta). S tím aby to nežralo olej se musí něco udělat ale to musí počkat na teplejší počasí. Sám to mám u svého motoru v plánu.

To že jsem řekl: Když FS vytočíš k omezovači nebo zapomeneš zařadit, nic se nestane - ale aby jsi to úmyslně točil k omezovači při každém rozjezdu jsem rozhodně neřekl... Dneska to tak vypadá..

To že Garant jsou ho*ada jsi měl napsat už dříve páč by se jim další lidi vyhnuli už dávno...


Další otázky - 323 / Familia / Protegé / Autoservis Vložit otázku

Nejde odvzdušnit přední kolo na straně řidiče Dobrý den, Mazda 323f(BA) po výměně předních a zadních brzd jsme provedli odvzdušňování brzd samotných. Bohužel u předního kola na straně řidiče nejde sešlápnout brzdový pedál až dolů (tvrdý pedál) a kapalina přes odvzdušňovací šroub jde velmi těžce a pomalu. Ostatní kola jdou perfektně odvzdušni......

Mazda 323f ba 1.5 16v problém se startem Zdravím mazďáky mám takový problém mám mazdu 323f ba 1.5 16V 65kw rv.98 Někdy když chci nastartovat tak ani neškitne ani startér se neprotočí. nevím čím to může být asi startér nebo něco s eletrikou. Otočím klíč do startovací polohy-> nechám naběhnout čerpadlo->poté otočím klíčkem a nic jenom p......

Zaseknutý klíc Zdravím, chtěl jsem zamknout auto manuálně přes klíč, ten zůstal v zámku a nejde vytáhnout. Lze s ním otáčet, zamykat i odemykat, ale nejde vytáhnout. Nastříkal jsem ho silikonovým olejem, ale zatím nepovolil. Nechci jej zlomit. Nemáte tip jak ho vytáhnout než budu volat zámečníka?

Diagnostika Zdravím.Jedná se o Mazdu 323 BJ r.v.1999 obsach 1,8. benzín.Při volnoběhu mi bud to vystřelí otáčky nebo naopak spadnou až vuz chcípne.Hledal jsem kdo mi udělá diagnostiku ale všichni maji problém se starým japonkým konektorem.Dokonce i Mazda Laros Ostrava s tím má problém.Vyloženě mi řekly že takhl......

Jak vyndat plastové mřížky z nárazníku Je to mazda 323f bj rv. 2000 tudíž předfacelift. Prosím poraďtě jak je vyndat, bojím se že něco urvu a už to nebude sedět:/

Prorezlý blatník a kus prahu Ahoj mam mazdu 323f bj 1.8 84kw Chtěl bych poradit rezavý mě kus blatniku a kus prahuu jsem už urval jk byl shnilej. Potřebuju bych nějakou levnou opravu.jakožto nějaký kit lamino + plast blatniky . Raďte mazdu jde koupil před par měsíci od pana kolbise. Stim startováním na tlačítko

Servisní manual Dobry den, nemáte náhodou někdo servisní manuál k vozu mazda 323c ba ale v češtině??

Mazda 323 (1998) 1,5 Dobrý den, máme starou Mazdu 323 1,5 sedan (rok výroby 1998). Byla zakoupena od druhého majitele v roce 2009 (první dva majitelé byli z téže rodiny - otec a dcera). Donedávna byla plně pojízdná, spolehlivá, servisovaná, uvnitř čistá, neponičená. V poslední době byl problém ohledně vybíjející se bate......

Výměna vodní pumpy Mám asi hloupou otázku. Ví někdo z Vás, jak sundat řemenice ? Pro výměnu pumpy se musí sundat rozvody a já nikde nenašel návod na toto. A dělám to sám proto, že nechceme do naší lásky cpát hromady peněz, když v dnešní době to auto už nemá vlastně žádnou hodnotu a nikdo neví, zdali za rok projdem tec......

Nefunkčí rychloměr Mám problém s rychloměrem a to ten že je nefunkční a zároveň mi svítí kontrolka ABS. Jedná se o Mazdu 323 F BA IV generace.Rok výroby 1998

Prorezlé lemy blatníků mám zrezlé lemy zadních blatníků. Neporadí někdo jestli a příp. kde se dá koupit nějaká opravárenská sada? Neznáte někoho kdo to opraví v okolí Roudnice n.L?

Mám 323 r.v.1996 Ulomila se mi odvzdušňovací trubka k ústí paliv.nádrže. Prosím o radu ,jak to opravit ,nebo nahradit.Děkuji

Měrka hladiny oleje Prosím o změření délky měrky na mazdu 323 bj 1.6 72kw, Mám problém v tom, že jsem měnil olej a nejsem si jistý zda je originál. Změřte prosím pod úchytem až dolů. Děkuji velice.

Ventilové vůle zajímalo by mne jestli se ventilové vůle během provozu zvětšují nebo zmenšují. Obojí by mělo svou logiku, ale nemám zkušenost, takže vysvětlí někdo? díky.

Při sundání nohy z plynu něco hučí v palubovce. Probém který ptřebuji vyřešit je při jízdě. Jakmile uberu plyn, hučí něco v palubovce, zvuk připomíná ventilátor. Jakmile přidám plyn, zvuk se ztratí (lajcky řečeno). Má s tím někdo zkušenost? Díky

Dobry den potřebuju radu ohledně gum 205/60 r15 leto Je pravda že se zviší spotřeba když dam 205/60 r15 gumy mate někdo zkušenosti s takovim rozmněrem Děkuji

Výkon motoru V6 (KF) Dobry den mam mazda 323f V 6 24 v oznaceni motoru KF. Auto nastrtuji a za studena je to lepsi ale take jiz ton problem je a kdyz se ohreje tak je problem vetsi. To znamena ze pri volnobehu bezi vse jak ma. Kdyz mackam plynovy pedal pomalu tak auto dodtanu do otacek , ale kdyz ho proslapnu rychle tak......

Spojka na mazdu 323,f 1.5 ahoj mam otazku kolik by stala spojka na mazdu a jestli někdo nema začala mi smrdět takže si myslím že to bude n výmněnu dekuju

Mazda 323F BJ nestartuje Zdarec, mám Magdu 323F, typ BJ, r.. 98, s motorem 1.8, 84 kW. Při startování, teda spíš při sepnutí klíčku do polohy pro startování, se povede zatočit motorem až na několikátý pokus. Baterie v pořádku, startér zatočí normálně, jakoby špatný kontakt ve spínací skřínce, ale na různou, mnohosměrnou man......

Vystrazne blikaji samy od sebe Mazda 323 BA, rok vyroby : 1995, Obsah: 1,6 - 55 Kw, manulaní prevodka 5 stupnova. Dobrý den Včera jsem jel domu když mi začali blikat výstražné světla a vypnul se motor, za volantem u prostřed je červená kontrolka co začala blikat + výstražné světla, cca 5-10 minut nešlo nastartovat po uběhle......