Fórum - Téma


Zvýšení výkonu


Fórum 3 III BM Zvýšení výkonu

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 12

2015-04-10 07:21:28

Skyactiv motory benzin sou defacto konstrukci,kompresnim pomerem atd tzv skoro benzinove diesely.Tj sice spalujou benzin ale je to konstrukcne diesel.Tj jizda pod 2K RPM jim narozdil od predeslych generaci nevadi.Myslete si co chcete ale uvadi to nejen sama Mazda ale i par rozboru tech motoru.A tak nejak verim vic lidem co to vyrobili popripade do motoru delaji nez panovi u dealera kterej je vetsinou rad ze rozena kombika od sedanu a jeho posledni auto byla Skoda 120 LS .Takze tak.

A vlastne rikate ze inzenyri v mAzde sou uplny idi..i kdyz i radce razeni rika kdy ma clovek radit a radi vejs uz ve 1200-1300RPM.Urcite to je komplot aby se menili motory

 Honzam
Jan
2015-04-10 09:39:54

Mám G165 .Pokud nastane taková rychlostní situace a kdy není motor v tahu ,tzn rovinka ,točím v pohodě 2000 ot. Nesleduji žadné cukání a motor běží hladce. Pod 2000 radši netočím ,přišlo by mi to jako trápení pro benzíňák.

2015-04-10 10:25:16

stambous: Přesně jak píšeš, Skyactiv je dělaný na to, aby se dalo jezdit i v nižších otáčkách na vyšší převodový stupeň. Je to úplně jiné svezení než starší modely. 11 mazda v řadě, ale Xedos 9 byl srdcovou záležitostí

2015-04-10 11:39:24

Jen se zeptám: Mají ty nové Mazdy vůbec nějaký větší výkon v těchto nizkých otáčkách? Do dneěka jsem si myslel že jsem automechanik (s průměrnýma infomacema a zkušenostma) ale teď nechápu proč teda třeba já mám zrovna největší výkon při 6K RPM a největší krouťák při taky nějakých 5000 RPM... Vysvětlí někdo prosím??

Proč tedy jakékoliv auto které řídím musím roztočit abych někomu natrhl pr a ne že při rozjezdu zařadím 4-rs a netlačím to odspoda??

2015-04-10 12:28:05

magnetto: co to ma spolecneho s tim zda motor muze nebo nemuze ject pod 2K RPM?

2015-04-10 12:45:23

:"To že jedu 50 na 2-rs není nic špatného - spotřeba super a olej se mi neztrácí tímto stylem jízdy. Jak tu píšete, jezděte si jak chcete ale podtáčet benzín...

magnetto: je zvlastni 99%ridicu na 2 50 nikdy nejezdi , viz ze mam automata a max mi jasne rekl ze automata nepodtacis a ani nepretacis (pokud je vporadku) ani automat neumi jezdit 50 za dve , co sem vypozoroval pri lechkem plynu a otackach 1850-1900 tak si mazdinka nejak nestezuje a je jedno jestli jedu 50,70 ci 85+- a je pravda ta ze pokud jedu 80+- tak automat jede 1850, na 2100 a na cca2500 otacek pri zarazene 5tce, pod ci nad tyto otacky automat podradi v 50 km/h jedu na cveraka

pokud vemu at uz X9 ci i M6 na 2 pri 50 dobra spotreba fakt akorad bych musel vozit cisteru za sebou

2015-04-10 12:50:16

stambous: Ingženýři z mazdy tam daly to palubní PC s řazením z jednoho prostého důvodu, aby dosáhli deklarovaných emisí a spotřeby. Ano sky má vetší kompres, ale dusit to pod dva litry? Nehledě jak tu někdo poukazoval, servisní knížka říká úplně něco jiného než ten tvůj zblblý palubák. A ano zkoušel sem s G165 jet podle palubáku a ta dynamika byla úplně na nic, stát se něco nečekaného potřeba přidat ,nebo tak. Tak sem v pasti a pohádku o meziplynu už sem tu slyšel.

2015-04-10 13:36:40

Chlapi, podle mě je pravda někde uprostřed. Pokud jedu po rovině nebo z kopce na setrvačnost a motor není v tahu, otáčky pod dvěma tisíci Skyactivu opravdu nevadí a motoru se nic neděje, pokud ale ve stoupání někdo drtí 50km/h na pětku, tak to není pro ten motor ideální. Skyactiv není zdaleka motor ze staré školy, tzn. že není vysokootáčkový, ani nemá tento charakter, kdy pod 4 tisícema se nic neděje a po překročení motor zničeho nic ožije a stoupá nad 7 tisíc...

Tohle se tady prostě neděje, motor je krásně lineární a už od těch dvou tisíc auto zrychluje "slušně", dokonce tady mám jednu citaci z webu auto.cz "Auto nejen že zrychluje v podstatě z volnoběhu, ale ještě dokáže pod dvěma tisíci zatáhnout tak, jak to často neumějí ani dvoulitrové turbodiesely s naplno roztočeným turbodmychadlem. To všechno okamžitě, bez prodlevy. Přiznám se, že mě velmi bavilo sledovat, s jakou lehkostí vůz upaluje vpřed na pětku ve 40 km/h – to se jednoduše jen tak nevidí."

Každý, ať si jezdí podle svého uvážení, jeho auto i motor, vraťme se k tématu zvyšování výkonu....

2015-04-10 14:24:06

macyn: servisku mam ta se drzi toho co radi palubak.

A bud jedu podle palubaku a plouzim se nebo si podradim.Rozhodne nebudu jezdit po meste tak abych mel furt "nabito" na rychle predjizdeni.Tudiz pohadka o 50ce na trojku a skvele spotrebe bez ubytku oleje se dobre vypravi ale pravdiva bude tak jako zpravodajstvi na nove

Motor pokud je podtocen zacne zbrblat,kuckat a vsemozne dava najevo ze se mu to nelibi.Kdyz to nedela=nevadi to.zacne zbrblat kdyz je zarazeno vejs a RPM klesnou pod 1200 RPM

Takze bud se muzu v klidu kolebat 50-60 na sestku a kdyz chci dynamiku podradim dolu a je to.Muzete tvrdit co chcete ale ten motor je hodne jinej nez predesle jakekoliv motory coz zde evidentne dela nekterym problem se s tim popasovat

Tudiz jak rikam jezdete si kazdej jak chcete ale netvrdte mi ze jizdou pod 2K RPM nicim motor kdyz je to evidentni nesmysl,sorrac.

2015-04-10 14:30:00

Nesmysl je jízda pod 2 tisíce. Nemám problém pobrat fungovaní motoru, ale je to pořád motor s písty a ojnicía to že se ti nezdá že motor nebrbla a netřepe se nemusí být tím že není podtočený ale že má dobré odhlučnění a silenbloky. Upřímně bych chtěl vidět, co ten motor dělá při 1500 v zátahu, myslím že pěkný pohled by to nebyl a pokud mě budeš tvrdit, že při 3 tisicích ti ten motor žere víc oleja, tak si větší blázen než já, který tvrdí že motor pod 2 tisíci je podtočený( to nedělá ani u rx-8, tam začínáme žrát olej od 6ti výš z přirozeného principu chování motoru, ale tady u písťáku to nějak nechápu mohl bys tuto myšlenku nějak rozvést?)

pač 2-3 tisíce je pro mě normální stav pro benzinový motor.

2015-04-10 15:26:44

macyn: jedu 50 km/h, 1500 ot. a 5 stupeň, jo? Potřebují plynule zrychlovat na 70 km/h, tak lehce prošlápnu plyn a auto bez jakéhokoli problému zrychluje, nemůže nikdo u tohohle motoru mluvit o podtačení, kdo s ním už jezdil. Sorry, tak to je

2015-04-10 15:29:48

Chlapi a co se takhle orientovat podle křivky průběhu točivého momentu na otáčkach?

konkrétně mé auto ma v 2tis, cca 80% max. krouťáku.

Takže bych to neviděl tak kriticky s tím podtáčením.

Samozřejmě při jizde bez záteže, ne v kopci :)

2015-04-10 15:30:09

Zdeno: ano správně píšeš 5tku kolega piše 6tku nemyslíte že je v tom trochu rozdíl?

jestli ne tak prohlasím sem osel nicméně nikdy sem s tím autem tak nejel a ani to zkoušet nebudu.

Pokud chci jezdit po městě řadit se z pruhu do pruhu nevím jak u Vás nebo v Capitolu tady je zácpa furt a když máš volno tak prostě musíš jet ne plavat na 5tku.

3-4 sou správný kvalty do města eště tu 5ku ti sežeru na poklidný průjezd dědinů kde nic není. ale za 6? co tam pak nakvedlá na dálnici? podle teto logiky asi 8smičku nebo nevím ale to už to bude točit přes 3 tisice a žrát moc oleja díky hoši za pobavení

Výkon graduje u 4tisic což je ten váš kompresní poměr. na tom se shodneme.

2015-04-10 15:42:56

macyn: ano, 6 st. při 50, to už ne, dobře tady zmínil Andrewx, při 2000 ot. je uz k dispozici 80 % toč. momentu, to auto má opravdu dostatek síly k plynulemu zrychlování klidně od 1500 ot., nemluvím o předjížděni

Edit: ano, v takovém případě, jak popisujes, je to neco jineho

2015-04-10 15:45:44

zdenooh: ano při 2 tisících ne pod 2

a ano každe auto od 1500 zrychluje když šlápneš, ale je to trápení motoru. rozhodně ho míň trápím když mám 3-4ku při 50 než když mám 6ku.

2015-04-10 16:23:14

Ted sem jel z prace po jizni spojce.Mam ted aktualne slabsi model G145 kterej ma stupne posunute dolu ale i tak.Na trojku 1400 RPM a kdyz slapnu na plyn naprosto v pohode zrychluje jako vino a opravdu s emotor netrapi.Trapil by se u me predesle M6 2,3i tam jo ale tady ne je proste jinej motor a jinak prevodovka..Po spojce 80km/h na sestku no problemo pohoda.S tim ze sestku tam komp radi radit nekde kolem 60kx coz sem zkousle a taky no problemo.Ano neni to na razantni predjizdeni je to na kolebani ale kdyz chci predject tak kopnu za tri a jedu.

U svy G165 50-60ka na sestku akolebam se.Na Plzensky s G145 50ka na petku dokopce no problem u G165 lze dat sestku a uato pri seslapnuti plynu zrychluje.

Podtocenej motor da o sobe vedet hlavne chovanim a ne zvukem.Takze auto se zacne klepat atd proste je to cejtit.

2015-04-10 16:24:47

stambous: a o karkulce tam něco máš? G165 6ku do kopce v 50?

Ten motor tě prostě musí mít rád když neprotestuje cela ta diskuze tu mě připadá, že tu hodně lidi pochytilo návyku koncernu, pač takhle fakt jezdí paštikáři moc jede málo žere nevytáčet. a pak se diví v zeleném domku, že se ojnice podívala z bloku ven.

Až se auto začne klepat je motor dávno podtočený.

jop a už psát prostě nebudu rozumný člověk si na to udělá názor sám, já budu s G165 jezdit město 3-4 (50km/h se spoustou sežraného oleje) vy si dělejte co chcete.

Ano ještě sem tahej automat výborně výš jak skončily všechny Rx-8 s automatem ? asi ne že?(a to Rxka ve své době stála jiné keke než spotřební 3ka jako tehdy potažmo i teď) majů těch 55 kuli spotřebě a emisím což klidně obětuji na úkor životnosti aby prodali v ekoterroristické době evropské unie. A pak přijdeš ty a sežereš jim to tak nevím kdo se na tu novu dívá a kdo ne?

2015-04-10 16:48:36

macyn: a proto kdyz mas automat a jedes klidnou jizdu tak G165 radi sestku v 55km/h.A je to urcite tim zes jim neporadil zeto maj blbe

PS:a nectes vse jasne pisu ze stridam jizdni rezimy.Nekdy se jen kolebam na silnici a nekdy jedu tak ze vic nez trojka a cervene pole neni potreba.Tudiz motor dostava oba rezimy a je v klidu.

2015-04-11 00:56:16

Tak koukam ze diskuse nabyla grady ale to je v poradku ne? Od toho tady to je. Ja pokud mam vyjadrit sve pocity tak z toho razeni nedelam moc velkou krec, abych si hlidat otacky a tak. Nejsem zadnej znalec motoru, beru auto aby mi slouzilo a mel jsem dobry pocit z jizdy a vlastne tak nejak radim intuitivne abych byl s autem "jedna duse" a o to jde. Jen mi tu neleze jedna vec do hlavy, kdyz koukam na ty ruzny "pekny" spotreby, kterych ja fakt nedosahuju, tak mam dojem ze auto moc teda nepodtacim. Tim chci rict ze vetsina lidi vlastne tak trochu podtaci, kdyz maj ty krasne spotreby, protoze kdyz by auto drzeli stabilne ve vyssich otackach tak musi rust spotreba. Kdybych jezdil po meste stabilne na trojku do 50 km tak to musi zrat 10 litru. Nebo se pletu???

2015-04-11 01:04:01

Hele, snad nikdo z nás nemá první auto ne? To přece člověk pozná podle sluchu, že motor zvládá, nebo nezvládá a je potřeba pře/podřadit :)

Jinak, jen motorům dávejte zabrat, je to potřeba. Když někdo bude jezdit na pětku po obci 50km/h (přeháním) a motor mu vydrží 200 000, budu vědět, že můj dá půl milionu km


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 12