Fórum - Téma


Zvýšení výkonu


Fórum 3 III BM Zvýšení výkonu

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2  3  4  5 ......... 12

2015-04-07 14:10:15

zdenooh: Nechápu reakci, já neřeším jaká je cena chiptunningu a jestli má smysl.

Ale řeším to, že Mazda má tu drzost v G120 prodávat motor totožný s G165 jenom uškrceny elektronicky na 120 koni.

Anebo opačně - že koupe G165 přináší výhodu jenom několika jedniček a nul v řídicí jednotce, které mi laskavě neblokuji výkon motoru jenom na120k.

Vyvozuji to z grafu průběhu výkonu a Nm (uveřejněném výše) a "výstupním" výkonem po chiptunnigu, který je po "odemčení" podle firmy stejný při G120 i G165

2015-04-07 14:37:49

rdobrik: tak ohledně té ceny, to bylo jenom na okraj, že logicky, alespoň podle mně, je za tu stejnou cenu vyšší zisk pro G120, ale to fakt jenom tak, kdyby to byla pravda, čemu moc nevěřím, tak by nemělo cenu kupovat G165 a za ušetřené prachy si dát zvednout výkon od té firma, jak jednoduché, chtělo by to jenom sehnat důkazy, že po technické stránce jsou motory úplně zhodné

rdobrik, 2015-04-07 14:10:15 napsal:

zdenooh: Nechápu reakci, já neřeším jaká je cena chiptunningu a jestli má smysl.

Ale řeším to, že Mazda má tu drzost v G120 prodávat motor totožný s G165 jenom uškrceny elektronicky na 120 koni.

Anebo opačně - že koupe G165 přináší výhodu jenom několika jedniček a nul v řídicí jednotce, které mi laskavě neblokuji výkon motoru jenom na120k.

Vyvozuji to z grafu průběhu výkonu a Nm (uveřejněném výše) a "výstupním" výkonem po chiptunnigu, který je po "odemčení" podle firmy stejný při G120 i G165

2015-04-07 15:16:28

rdobrik: drzost mazdy???? dělají to téměř všechny automobilky. prostě to tak dnes je, nevyplatí se vývoj x motorů, aby se uspokojily čím dál náročnější zákazníci. ale velice často je to i otázka vstřiků a dalších věcí, které jsou pozměněny.

2015-04-07 19:59:30

Nezapomeň, že jsou státy, kde se platí daně a pojištění podle výkonu motoru - ne každý chce 1.5L motor, raději si vezme 2L s větším krouťákem, ale G165 je pro něj moc.

Taky nezapomeň, co jsi koupil - znal jsi výkon svého auta při koupi, ne ? Já právě proto vzal G165, abych nemusel za nějaký čas litovat toho, že mám "jen" G120.

2015-04-07 20:24:59

demonicus: mam Mazdu 6 G165.Bohuzel mesic uz jezdim s Mazdou 6 G145.A reknu Vam netusil sem jak je ten slabsi motor utahanej.a to je rozdil jen 20PS Tudiz myslim ze s G120 bych se asi po

Snad uz koncem tydne bude moje G165 ready na prevzeti.

2015-04-07 20:58:16

stambous: G145 je utahany motor ? mozes konkretizovat co tym myslis ?

2015-04-07 22:35:32

To by mne také zajímalo. Podle mne je největší rozdíl v převodovce a to i dělá celkový dojem z jízdy. Krátké převody = sportovní jízda a vyšší spotřeba -> dlouhé převody = "utahaná jízda" a nižší spotřeba.

2015-04-08 07:24:16

I kdyz ty G145 slapnu na krk stejne je to proste proti G165 utahane.Tady opravdu se neco deje az od 4500RPM vejs kdezto u G165 se neco deje uz od 2K RPM.

Proste ten motor mi prijde o dost slabsi jak 20PS.

Prevodovka je druha vec kdy u G145 je naladena tak ze vsechny stupne sou posunuty takze tam kde s G165 radim uz nahoru tady musim jeste +20km/h ject na nozsi stupen.A kdyz chci predjizdet tak kdyz podradim ze sestky na trojku tak se toho deje vyrazne mene nez s G165.

Ve finale spotreba stejna.

Jezdim s tim za uplne stejnou spotrebu co s G165.

 Magnetto  
2015-04-08 07:46:03

stambous: Řadíš z 6-rs na 3-rs? Tak po tobě bych chtěl koupit auto..

2015-04-08 08:00:25

magnetto: a proc ne?Jedu 80km/h na sestku a kdyz chci bezpecne a rychle predject tak v klidu podradim na trojku,predjedu a pak zase v klidu jedu na sestku.

Mimochodem sestku muzu u G165 radit uz v 50tce

2015-04-08 09:57:24

K tomu rozdílu mezi G165 vs. 145: Podle mne podceňujeme ten již zmiňovaný rozdíl v převodovkách. Ten se při jízdě a v pocitu jak auto jede projeví daleko víc než +20 koní!!

Takže to samé čeká na nás s 120k Mazdou 3. Možná, že po odblokování dostaneme těch 165+ koní, ale nikdy nám auto nepojede tak svižně jako těm, kteří si 165k verzi již koupili. A to právě díky delšímu převodu Prostě jiná převodovka je jiná jízda. Línější převodovka, línější jízda.

 Magnetto  
2015-04-08 09:59:15

stambous: Taky dokážu jet 50 km/ h na 5-rs ale jsem těžce pod otáčkama.. i když mám starší motor a to o dost než ty, musel jsem se dlouho učit jezdit s ním jako s benzíňákem a ne jako s dieselem...

V práci na firemní dieselové dodávce se na 6-rs dá také jet 50 km/ h ale to už je moc i pro diesel když tam mám nějakých 800 RPM..

Chceš-li mít motor ve stavu jako já když jsem auto koupil, jezdi nadále 50 km/ h na 6-rs...

MAX6  
J.
2015-04-08 10:17:43

vaaclav: Jako musim uznat že ten rozdíl v převodovkách u BM G120 a G165 je opravdu hodně velkej. Když jedu s G120 50km/h na 3ku a s těží to líže 2000 otáček a když jedu se svojí G165 50km/h na 3ku a ty otáčky jsou vyšší a to auto je víc připravený na zrychlení.

Mít G120,tak bych se možná vypjdnul na odblokování ŘJ a uvažoval u swapu převodovky. Ale je to o lidech co chtějí.

2015-04-08 10:19:07

magnetto: no nevim o cem mluvis, pokud jedu za nakladakem 80 na sestku, tak pokud chci opravdu ostre predjet, take radim klidne na 3 coz je normalni pokud chci s auta dostat maximum. Take nevidim ultra zasadni problem radit v 50 na sestku i kdyz obvykle radim trochu pozdeji pri klidne jizde. Myslim ze jsi nesedel v g165 jinak bys nemohl toto napsat. Ostatne automat bych se vsadil by radil podobne.

2015-04-08 10:26:01

max6: Souhlas. Auto je jednak víc připravený na zrychlení, protože jsou tam v danou chvíli vyšší otáčky, ale hlavně při sešlápnutí plynu díky vyšší strmosti převodu otáčky letí rychleji nahoru (kvalt se bez ohledu na výkon motoru rychleji vytočí u G165 než u G120).

Např. kdyby obě převodovky točili na třetí kvalt 2000 ot. a jeli přitom oba 50 km/h, tak při vytočení na 5000 otáček:

  • G120 pojede 130 km/h
  • G165 pojede jenom 100 km/h
  • --> Ukazuju jen princip, hodnoty jsem si vymyslel!!

2015-04-08 10:32:53

vaaclav: No počkej to není úplně dobrej příklad,protože když bude u obou stejná rachlost při stejných otáčkách, tak je to naprosto identická převodovka! A nemůže být i ve vyšších otáčkách rozdíl.

Ještě by mohl být rozdíl ve stálém převodu na diferáku,pak by byl,ale odstup na všech kvaltech stejnej.

2015-04-08 10:42:03

stambous: "I kdyz ty G145 slapnu na krk stejne je to proste proti G165 utahane.Tady opravdu se neco deje az od 4500RPM vejs kdezto u G165 se neco deje uz od 2K RPM"

a to si mal ten pocit pri akom konkrétnom porovnani ? Lebo som si isty, ze pri 2000rpm sa u teba a mna deje presne to iste - ak vynecham drobne odchylky a zekazdy motor sam o sebe je trochu iny .

Ja v 50 budem mat 3 a ty 4 - +- 2000rpm a verim, ze sa na 120 dostaneme +- rovnako. od cca 130 zacnes mat navrch, lebo moj motor dostal noz pod krk po prekroceni 5000rpm

ak bysi bol v BA, mozeme to kludne na sukromnom pozemku vyskusat

tomu auto chyba akurát odpoved na tvoju trojku, ta proste chyba a ani dlha dvojka to nevynahradi

2015-04-08 10:46:34

dura: Jasný, máš pravdu. Zjednodušil jsem to. Spíše by to bylo:

točivá převodovka:

2000 ot: 50 km/h

5000 ot. 100 km/h

=> rozdíl 50 kmh

líná převodovka:

2000 ot: 60 km/h

5000 ot. 130 km/h

=> rozdíl 70 kmh

Myslím, že je jasné, co jsem měl na mysli...

2015-04-08 10:53:49

vaaclav: Ano chápu, ted je to správně napsané,kratší kvalt=rychleji vytočený motor-větší zrychlení+když je ten motor silnější je efekt o to větší

rozumíme si

2015-04-08 12:08:39

magnetto: u G165 i ten radce na displeji v 50km/h zacne hlasit ze mam dat 6ku.Motor v tu chvili toci nejakejch 1200-1300 otacek.Kdyby mel byt podtocenej tak by asi hosi z Japanu nedavali pres komp pokyn ze mam radit vejs

Tyhle novy motory sou plne jiny.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 12