Fórum - Téma


Zvýšení výkonu


Fórum 3 III BM Zvýšení výkonu

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2  3  4  5 ......... 12

2014-10-10 08:32:46

Zdravím vás uvažujemmě o koupi m3 v sedanu a zatím jsem nikde nenašel v čem je jinýmmotor se 122 oproti 88 nevíte jak zvýšit výkon. .DDěkuji za jjakékoliv informace Tomáš

MAX6  
J.
2014-10-10 09:26:19

Hoj,

už jsme se o tom letmo bavili v hlavnim tématu M3BM. Určitě to bude mapou v ŘJ. Osobně si pak myslim,že ještě jinak načasovanou vačkou/vačkama a třeba ještě jinak velkym sánim,ale zatim ještě nevim,že by někdo uvolnil katalog s dílama pro veřejnost,takže tyhle mechanický díly zkouknout jedině přímo v Mazdě (přes VIN obou motorizací).

Taky je prej jinak zpřevodovaná převodovka.

2014-10-10 12:14:42

Jj díkyza info nnašel jsem tady někoho kdo to má načipováný na 107kw i jsem se díval na net a myslím zžefa powertech to nnabízí ale je to lepšív origo 😉 a taky mi hlava nebere proč to se to do SDN nenabízí

2014-10-10 13:07:55

t66mek: no ona je jedna vec neco mit zaplaceno za tzv zvyseni vykonu a druha vec zda opravdu to navyseni tam skutecne je.Ja neznam jediny opakuji jediny pripad kdyby nekdo potvrdil ze si nechal zvysit chipem vykon atmosfery a opravdu to fungovalo a byl tam.Mam kluka co se upravama aut a motoru zivi k dnesku 25let.Myslim ze to dela fakt dobre a on mi jasne rikal ze u atmosfery lze zvysit vykon chipem tak o maximalne 5KW kdyz mas fakt stetsi a vic neni sance.A ze tihle vsichni co slibuji zvysovani vykonu o 10-30KW u atmosfery proste kecaj.Coz podporuje i to ze jediny kdo potvrzuje ze to tak je sou pouze ty firmy.a nikdo jiny.Takze jestli nekdo tvrdi ze z 88KW dostal u atmosfery 107KW,tak proste keca nebo veri necemu co pravda neni.Resil sem i to ze MAzda ma ty benzinaky 2L dva a on rikal ze je vice nez jiste ze ty motor sou jiny ze to neni a nemuze byt jen i jine mape.Ze tam je zcela jiste jina vacka atd.Rozhodne ja verim vic jemu nez nejakejm firmam co to instaluji.

2014-10-10 17:15:18

Jak půjdudo do Mazdy mrknu u přijímacího technika na rozdíl mezi motor. A dám vědě. během tohoto týdne to prověří. třeba budu mít štěsti

2014-10-10 23:39:32

stambous: Naprosto souhlasím a v podstatě to samé potvrdila jedna firma zabývající se úpravou závodních motorů, kdyby to bylo tak jednoduché tak by nemuseli dělat komplikované a drahé úpravy, které při tom samém výkonu co uvádí v nabídce tuneři navíc velmi zkracují životnost motoru.

2014-10-10 23:48:58

t66mek: jako nic ve zlým jenom nechápu lidi, kteří ještě ani nemaj vybraný auto a už se ptají, jestli jde zvednout výkon, kdyby to bylo tak jednoduché, tak si každý koupí 88 kW a nechá si to načipovat

MAX6  
J.
2014-10-11 00:02:54

Taky mě to moc nejde do hlavy. Ten model je pořád hodně novej a prostě když kupuju nový,tak pár šušňů přihodim a rovnou koupim to silnější když už nad tim uvažuju (nebo to slabší to je jedno). Až ten motor v EU specifikaci s těmahle rozdílnejma výkonama bude na trhu třeba 10 let a bude mraky aut někde na vrakovišti,tak pak se dá uvažovat o předělávání výkonu (jako tomu je třeba u 2.0FS 85kW vs 96/100kW) i mechanickou cestou za rozumný peníze.

I když tenhle motor má vysokokompresní písty a za použití lepšího paliva by se z něho dalo ještě něco vytáhnout,tak takový ty UNI čipy na seznam.cz nabízí každej jouda (všecky jsou stejný) a zaručujou super výkon i za použití N95 (aniž by ten motor začal klepat) mě přijde docela nereálný.

Kluci na Nissan clubu si předělali svoje atmosferický 2.0 a jeli až někam do zahraničí aby jim to přesně přemapovali. Jo OK,zvedlo jim to výkon o docela dost,ale taky to nestálo 3000,- ale 12000,- a to ještě měli slevu,že tam jeli 3 stejný a stejně předělaný auta najednou a trvalo to asi 3/4 dne než jim to znova namapovali přesně podle motorový brzdy atd...

2014-10-28 22:35:28

zvyšenie vykonu 2.0 Skyactiv G

chiptuning.cz/detail/Osobn%C3%AD%20automobil/mazda-3-2013-3-2-0-skyactiv-g-88kw

chiptuning.cz/detail/Osobn%C3%AD%20automobil/mazda-3-2013-3-2-0-skyactiv-g-121kw

2014-10-29 10:54:02

miso173: Ahoj, tak to jsem zvedav, az nekdo najde dostatek odvahy to vyzkouset...Ja tomu proste neverim. Za normalnich okolnosti je dost slozite takto zvednout vykon a kroutici moment u atmosferickeho motoru a to zejmena pokud je jiz pouzit senzor klepani a rizeni predstihu na zaklade klepani.

2014-10-29 19:17:11

Na jednom americkém automagazinu jsem četl (bohužel už nikde nevyhrabu odkaz), pěknou diskuzi o obou benzinovych dvoulitrech. Ůdajně ačkoliv by se dalo počítat s tím že jsou mechanicky téměř shodné, opak je pravdou. Mnoho stejných mechanických dílů tam zřejmě nenajdeme, konkrétní rozpis jsem ale nenašel, bylo to někdy z pulky 2013...

Co se vykonu tyka... ma to na to maly vliv, ale ani konfigurace vyfukovych svodu 4-2-1 do tlumiciho rezonatoru a posleze přes tlumič dvěma rourama ven neni uplně HiFi... Osobně by se mi vice libilo 4-1 aby to bylo vice slyšet od 3500ot/min a ne až kolem 5000ot/min...

MAX6  
J.
2014-10-29 21:08:28

hanocri: SIce 4-2-1 není HiFi,ale výkonově je to lepší než tlačit 4-1. Hlavní důvod proč tam dali svody z motorky je chlazení a to je jedno z věcí zabránění klepání. Ideál na HiFi by bylo 4-2 a každá koncovka zvlášť.

Pokud chceš HiFi,tak se zaměř na koncovej tlumič,kterej je u origo verze přecpanej až k prasknutí. Kup si třeba od CorkSportu atd... a uvidíš,že žádný ostatní svody nepotřebuješ.

U BL se Skyactiv se třeba svody 4-2-1 nepoužívali,protože by se tam nevešli a taky BL nemělo kompresní poměr tak velkej jako BM. Amerika BM 2.0 je skoro totožná až na rozdílnej kompresní poměr (USA maj menší než mi) a na ŘJ = důvod je klepání kvlůli jejich super nízko oktanovýmu benzínu co tam prodávaj. Jinač se docela divim že v nějakym americkym magazínu zkoumali naše evropský verze benzínů když tam maj jen jednu verzi 2.0 a jednu verzi 2.5

2014-10-29 21:43:28

ja som niekde cital, ze tam maju byt ine zvody pre verziu 107kW a 121kW

presne dataily neviem. Tiez neverim, ze je to len v mape.

to by stacilo kupit slabsie verzie, prehrat SW a bolo by. V toto naozaj neverim. Aj ked u 1.6EB to dla predajcu, servisu funguje

2014-10-30 22:34:53

max6: K těm svodům, je pravda, že mé "výfukové" povědomí je pouze základní, ale podle toho co vím tak vždy plati to, že by delka potrubi měla byt uplně stejna, aby nedochazeli k interferenci vlněni...

A z pouhe (ne)logiky věci, čim vice spoju na dane trase, tim větši pravděpodobnost, že tam muže vznikat problem - nachylnějši na interferenci vlnění... Prostě když se to při svařovani trochu vice stahne (holt mezi atomy a do krystalicke mrizky vleze malokdo), tak tam pak muže dochazet na vice mistech ke slučovani tlakovych vln a pak se to v te trubce proste nevmestna...

Zase na druhou stranu, ano naši japonští kolegové to mají zajisté dobře vymyšleno tak aby to bylo funkční pro "paretovských" 80% majitelů...

S tím tlumičem je to super nápad... aspon mám dárek od Ježíška.... jen otázka, je stejný poslední díl výfuku pro HATCH a SDN?

MAX6  
J.
2014-10-30 22:46:40

hanocri: To máš sice pravdu,ale jednotlivý trubky jsou stejně dlouhý a sváry tam takřka nejsou: http://www.mazdausa.com/M...mg/hotspots/engines/2.jpg .Občas se používaj trubičky na vyrovnání tlaků mezi jednotlivejma válcema ještě před samotnym trubkovym spojenim.Většinou se spojuje 1válec s 4 a 2válec s 3,pomocí malejch trubiček,ale pokud se svody dobře navrhnou tak to funguje i bez nich a k žádným nežádoucím výřivejm plynům a přetlakovávání potrubí (jako je zapotřebí u 2T) nedochází,ba naopak spíš dochází k rychlejšímu proudění plynů než když se to ze 4 trubek hrne do jedný a to právě hoši ve Fukušimě potřebovali. Tohle jsou prostě okopírovaný svody ze všechřadovejch 4 válcovejch motorek a tam už tohle funguje léta létoucí,takže k obavám opravdu není třeba ničeho Já se teda spíš divim,že se dneska ještě taková věc jako 4-1 dělá. Tohle jsem chápal v době kdy se cpali 3.0 do auta o velikosti Fiesty a nebylo tam moc místa nebo to chápu u turbomotorů.

Podle katalogů je tam zřejmě rozdíl u koncovýho tlumiče mezi SDN a Hatch. Jestli máš SDN,tak CorkSport prozatím odpadá (ty plánujou pro SDN až někdy v 2015). Takže,co zatim je,tak je AutoExe,Sebrink,MazdaSpeed,Exart,HKS,Kakimoto Racing,GP Sports,Knight Sports,LEG Motor Sport atd... No prostě koukni sem: http://autostyle-usa.com/axela_bm/

2014-10-31 07:34:49

Svody 107 a 121 kW jsou obecně stejné, liší se jen katalyzátory podle lokality EU, USA, Blízký Východ, Rusko.

MAX6  
J.
2014-10-31 09:32:34

Prosím vás, jsme v kategorii BM. Vysvětlí mě někdo co je to za výkon těch 107 ? To je nějaká specifikace do Uzbekistánu?

2014-10-31 09:59:15

max6: Ne to je 121kW verze na Stelviu.

2015-01-02 18:27:54

Asi budete překvapení ale opravdu jsou ty motory stejné (vačky, hlava, sání, výfuk, klika) jediný v čem se oba výkony liší je řídící jednotka.

svody 4-2-1 právě využívají tlakových vln aby pohybující se plyn při zavření ventilu za sebou vytvořil podtlak a pomohl vytáhnout plyn z jiného válce kde se právě ventil otevírá (zjednodušeně řečeno)

rokluf, 2015-01-02 18:27:54 napsal:

Asi budete překvapení ale opravdu jsou ty motory stejné (vačky, hlava, sání, výfuk, klika) jediný v čem se oba výkony liší je řídící jednotka.

svody 4-2-1 právě využívají tlakových vln aby pohybující se plyn při zavření ventilu za sebou vytvořil podtlak a pomohl vytáhnout plyn z jiného válce kde se právě ventil otevírá (zjednodušeně řečeno)

2015-01-02 19:30:54

rokluf: podle toho co jsem vyčetl z brožur já, mám pocit, že to špatně intepretuješ...

Podobně jak už tady psal i MAX6, svody 4-2-1 jsou udělány pro to, aby bylo zamezeno tzv. klepání, které vzniká při výfuku na jednom válci (např. 1), tak na válci který je v "proticyklu" (většinou 3 nebo 4) neni na vyfukove pisty vytvařena takova sila a razova vlna by mohla do ventilu "klepnout", což by se projevovalo tvrdším chodem motoru....

EDIT:

Hezky je to popsane na odkazu zde:

http://www.mazda.com/tech...iv/engine/skyactiv-g.html

A pro jistotu je k dipozici i video:

http://youtu.be/xSYo9Xdb0nE

Z čeho čerpáš tvrzení, že jsou motory identické? Jsi mechanik v Mazdě, nebo jsi oba motory rozebral? Nebo Ti to napsali z MAZDA JAPAN? Pokud to řekne nějaký dealer od stolu, tak těmhle jejich bachorkam už dávno nevěřím (stejně jako mi kdysi v Palace tvrdili, že iStop je možné vypnout trvale tlačítkem a při dalším startu se jeho funkce neaktivuje).


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 12