Fórum - Téma


Zvuk ze studeneho motoru pri rozjezdu


Fórum 6 GG / GY Zvuk ze studeneho motoru pri rozjezdu

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2014-01-07 21:59:57

Ahoj, nepovedlo se Ti ten problém nějak rozklíčovat? Mám M6 druhé generace, ale v naftě ( 2.0MZR-CD 103kw ) a připadá mi že slyším stejný zvuk jako popisuješ ty :)

"chrastivý" zvuk z motorového prostoru jak kdyby tam bylo něco "vysypaný" - nevím jak jinak to popsat a dělá to vždy za studena, jakmile se to zahřeje tak je to ok, za vyšších teplot ( jaro, léto ) je to lepší než v zimě, pokud v zimě motor dobře zahřeju, delší trasa a vypnu a následně třeba po hodině znovu nastartuju, tak to semtam nachvilku udělá znovu než to zase zmizí, takže taky pozoruju jistou závislosti na okolkné teplotě.

Dělá to zásadně pod plynem, nikdy ne na volnoběh v pásmu od cca 1200 - 1600ot a teď v zimě než se to po pár kilometrech zahřeje to s vypnutym rádiem zní dost hrozně, jak 15 let starej diesel, po zahřátí přitom motor zní zcela normálně, relativně kultivovaně na nájezd okolo 150 - 160 tisíc.

Rozvody jsou nové a olej měněný.. mám podezření na nějakou souvislost s výfukem, protože už když jsem kupovat ( cca 2 roky zpět ) tak mi bylo řečený že výfuk je dost načatý korozí a dávají mu tak 3 roky.

Zároveň za studena to neřadí moc pěkně ( pravda je že převodovka už byla trochu jetá i při koupi ), ale když se to zahřeje, tak je to furt vpohodě, za studena dost nic moc, tak uvažuju o výměně oleje v převodovce.

Dej vědět jestli jsi to náhodou nerozklíčovat

Díky

2014-01-08 00:31:07

hele ted mi to taky u jednoho auta zacalo delat (Xedos 9. 2.5l, 370.000 km) ale zaroven mi zacina obcas /jednou za 200-300km) prokluzovat spojka (zatim jen na 5ku), mam pocit ze to bude spojitost se spojkou, olej mam tky meneny cerstve, (ored zimou) myslis ze je to olejem? ze by byl horsi? predtim jsem mel olej meneny jinde a to mi nedelalo... chjo, ale zas na druhou stranu slysel jsem to asi 3x to klepani, ale je fakt ze kdyz sem otevrel kapotu tak to slo jakoze z motoru...

2014-01-08 19:49:43

frostidlo: Je složitý takhle poradit bez videa, ale zkus se mrknou na video, který jsem natáčel cca před rokem.

http://www.youtube.com/watch?v=YPg4jdPnn00

http://www.youtube.com/watch?v=DcUMNAufQME

Na mojí mazdě se tenkrát vysypala volnoběžka na alternátoru. Zvuk je dost podobnej špatnýmu setrvačníku (dokonce mi to 2 "mechanici" nezávisle na sobě chybně diagnostikovali). Někde je tu o volnoběžce samostatný téma...

2014-01-08 21:32:17

zeli85: alternator, tyjo, to je taky moznost, uplne po zvuku jsem nesel, diky za tip, i kdyz nebyl pro mne...

2014-11-13 21:22:45

frostidlo: Chtěl jsem se zeptat jestli si zjistil čím to bylo, nebo zda si to vůbec vyřešil. Koupil jsem teď Mazdu 6, druhé generace 2.2 MZR-CD 120kw a po 14 dnech jsem to začal také každé ráno sledovat.

U mne se to projevilo po té co jsem nechal udělat komplet servis po 100000km:

Výměna brzdové kapaliny

Výměna pylového filtru

Výměna vzduchového filtru

Výměna převodového oleje

Výměna oleje a olejového filtru

Nevím přesně s čím to spojit, nejdřív jsem myslel jestli to není rozvodový řetěz, ale co čtu zde tak třeba u tebe je řemen, takže to můžu vyloučit....

Projev u mne je naprosto stejný:

  • po nastartování, volnoběh vše OK
  • projev až při rozjezdu, přitom po dosažení cca 1500 ot. konec
  • to s tou teplotou, tam si nejsem úplně jistý, protože se mi to projevilo u již ohřátýho motoru, po 30km zastavení vypnutí motoru a cca za 5 minut start a opět na první stupeň při rozjezdu to samé
  • někdy se to projevuje i na druhý stupeň, ale zase pouze do 1500 ot.

Dík za info

2014-11-24 16:58:03

Zdar chlapi,

jsem na tom stejně jak je pod cca 10°C, je to rachot než se motor zahřeje a to přesně jak popisujete. Volnoběh OK, rozjezd z parkoviště si připadám jak ve 20 let starém transitu a to kolem těch 1300ot. to samé po zařazení dvojky, taky kolem těch 1300ot.

Podle toho jak moc je kosa a jak dlouho to nechám chrochtat na místě to pak trvá než to odezní za jízdy.

Když pomalu přidávám na volnoběh plyn tak mi to přijde že kolem těch 1300ot. to jde jakoby skokově a ne plynule. (podle otáčkoměru).

Budu měnit olej v dohledné době a chci vyzkoušet OilBooster od Tec2000, tak třeba to pomůže.

Nevyřešili jste to už někdo? Je to celkem ošklivý pazvuk...

2.0 MZR-CD, DPF pryč, EGR zaslepen.

Dík za názory

2014-11-27 07:53:39

Tak mám již chvíli stejný problém. M6 GY 100kW. Dokud bylo teplo, tak byl klid, ale jak se ochladilo, tak presne jak popisujete. Volnoběh klid, kolem 1000ot. rachot, dále opět klid. Co jsem navic vypozoroval, tak ten rachot nejspíš způsobuje skákající napínák drážkového řemene. Když jsem to naposled zmínil u kamaráda v servisu, tak mi vyměnil ložisko na daném napínáku, ale očividně to nepomohlo. Viděl bych to na ten alternátor (ložisko). Snad se k tomu někdy dostanu, ale přístup k tomu ho vyndat je fakt pekelnej.

2014-11-27 14:17:06

Tohle je přesně ono :-/

https://www.youtube.com/watch?v=dDNR1fB1fBo

2014-11-27 19:22:46

to já mám jiný rachot spíš jako klepání, zkusím to zítra ráno nahrát a nejsem si jistý jestli mi to dělá i na místě (prověřím).

Jinak jsem si všiml, že mi taky mírně problikávají světla, nejdřív hned jak nastartuju tak trošku cca 10s, nebo pak když zatůruju (nejvíc zřetelné když stojím proti zdi a je tma)a taky za jízdy když prudčej dupnu na plyn.

Moc tomu nerozumím, ale myslím, že by to mohlo mít spojitost s alternátorem, ale nevím jestli aj ten klepavý pazvuk...

2014-11-28 19:08:03

Tak jsem to dnes testnul a při přidání na oněch cca 1300ot. na místě to neklepe, takže to dělá jen při rozjezdu za studena.

Tady jsem se to pokusil nahrát je to slyšet až v 26-27 vteřině videa

https://www.youtube.com/w...NwddeQiU&feature=youtu.be kdyby to bylo vstřikama, tak to klepání se bude ozývat i na místě ne?

Nemá někdo nějaký nápad jestli toto může delat altík např..?

2014-12-01 12:08:22

martin: Nazdar, mam rovnaky problem na mojej mazde 6 2,0 diesel 105kw, 2006 rocnik, nepodarilo sa ti to vyriesit??

2014-12-01 17:29:42

lubino1: ještě ne, ale má to spojitost se spojkou, převodovkou nebo něčím takovým, jelikož to dělá jen při zařazené rychlosti, když akceleruji, jinak ne. Když jedu vyřadím a přidám tak jdou otáčky normálně nahoru bez nějakého problému a to samé pokud mám zařazeno a zašlápnu spojku taky v poho. Tak nevím no, dokud bylo 10 a víc °C tak to bylo ok. Dělalo mi to i loni.. teď už mě to ale fakt se*e...

Dvouhmota by mlatila na volnoběh ne?

2014-12-01 18:14:09

Naozaj netusim ale serie to aj mna.

2014-12-01 18:14:43

pmusil: jen jestli Ti pani kluci v servise nevymenili ten alternator za nejaky stary opotrebeny..

2014-12-04 18:02:10

Tak jsem během včerejška a dneška vyměnil volnoběžku altiku a je klid!! Je to super, ale 7,5h prace. Aby člověk dostal alternator z auta, tak musi rozebrat cely předek. Ale stalo to za to.

2014-12-04 18:21:04

Fuuuuu ta volnobezka sa jednoduchsie vybrat neda?

2014-12-04 18:24:18

bad5: Teď nevím, jestli ti to mám vůbec psát, ale mě to vyměni bez tak velké demontáže, cos dělal ty. On jen vysvobodil altík aby byl navolno v autě a vyměnil to tak v tom prostoru motor-chladič... Oprava myslím do hodiny.

Mám teda FL, ale myslím že to bude dost podobné

2014-12-04 19:06:55

Zdar, jedu do servisu příští týden na olej a proklepnout to, tak mu můj problém popisu a doufám, že odhadne čím by to u mě mohlo být, mám to přes 100km a auto je dycky jak nové až tam dojedu, takže mu to nemůžu předvést

2014-12-04 19:07:28

lubino1: nee, u M6 GG/GY je tam přistup jak k penězum... da se to vybrat bez rozebrani narazniku, ale clovek musi oddelat palivove trubky, povolit chladic na drzaku, a mit hodne tenke prsty... my tahali altik bez rozebrani narazniku a bylo to hotove peklo... ale nakonec jsme vymenili a bylo to OK...

jen kdyz uz byla nakousla volnobezka, nechal bych zkontrolovat (i po mechanicke strance) cely altik, jestli se nepřidřelo nějaké ložisko nebo rotor..

2014-12-04 19:31:16

Ja mam skor problem ako hore popisuje martin aj s videom aj ked na mazde z roku 2006. Neviem ci to moze byt volnobezka.


Odpovědět

1  2  3  4