Fórum - Téma


Zvuk ze studeneho motoru pri rozjezdu


Fórum 6 GG / GY Zvuk ze studeneho motoru pri rozjezdu

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2012-02-28 19:37:22

Zdravím,

předem se omlouvám, pokud zakládám duplicitní vlákno, ale nepodařilo se mi tady najít takové, které by vysvětlilo jev na mojí M6. Mám Mazdu 6 2.0i 108kw a (zejména při nižších teplotách) se ozývá jakýsi chrastivý zvuk od motoru / převodovky. Zajimavé je, že zvuk se začne ozývat při studeném motoru a v momentě rozjezdu - pouštění spojky a přetrvává i při jízdě (bez spojky) cca mezi 1200 až 1700 otáčkách. Při volnoběhu se neprojevuje - pouze při jízdě / rozjezdu. Zvuk se mírní s ohřevem motoru a mizí cca po 3 minutách jízdy. může někdo poradit, že odevzdám mazdičku autorizovanému servisu, kde bude odkázaná na opravy typu pokus / omyl.

Díky moc.

2012-02-28 20:32:53

Ja by som to tipoval na klepanie ventilov nedostatocnym mazanim studenym olejom. Ale tot len moj nazor

2012-02-28 20:38:14

A jaká by to měla být závada / odstranění? Olejové čerpadlo? Na oleji mám najeto 3 tis a navíc 5W30, takže by mu zima neměla vadit. Ale na druhou stranu se to neozývá na volnoběh, takže jen při zátěži?

2012-02-28 20:44:15

Hi,

Ku tomu je potrebne viac info . Co pises este nestaci . Nieco podobne mám aj ja .

Kolko más najazdené km? a v akom stave je tvoj výfuk ?

U mna je pravdepodobne problem s výfukom . Ked sa to zohreje tak ten zvuk odíde. Budem to riesit v lete s výmenou výfuku . Ale sa este ujistim .

2012-02-28 20:44:20

Jinak takové klepání ventilů se mi ozývalo na staré vectre a to cvakalo hned a i na volnobeh. Tohle chrasteni se ozyva az pri rozjezdu / jizde mezi 1200 - 1700 ot. / min. dokud se to trochu neohreje. Tak si rikam, jestli by to nemelo byt spis nekde prevodovkou / spojkou.

2012-02-28 20:46:44

Vidis, to me nenapadlo. Mam 156tkm a vyfuk puvodni. Jaka cast vyfuku by to mohla delat, nebo ze by jen nejakej tepelnej stit? Stav tezko rict, ale min. povrchova koroze po cele delce - zahyby potrubi vypadaji podstatne hur..

2012-02-29 16:43:32

Tak dnes jsem vyrazil z prace a zvuk nikde. Zrejme je silne zavisly na okolni teplote - nad 10°C se neozyva ani pri studenem motoru. Tak uz fakt nevim..

2012-02-29 19:20:13

Podla mna, ak by to bolo tym olejom, tak je to normalna vec, studeny olej=hustejsi olej a tym padom horsie cerpatelny a nemusi sa dostat uplne vsade. Podla mna to robi kazdy motor, len niekde to pocut viac a niekde menej, treba len pockat, kym sa mierne zahreje. No moze to byt aj nieco uplne ine, takto cez pismenka sa to tazko hodnoti.

2012-02-29 21:26:32

Je to na 90% zvuk od vyfukoveho potrubi, bohužel M6 nemá vlnovec, a to je na hlučnosti pak docela poznat. Pozoruju to taky ale neprijde mi to vyrazne, a vetsinou to zmizne chvili po nastartovani. Nepekne receno, neni to zavada ale vlastnost.

2012-02-29 21:34:17

Jak pises..nijak vyrazne to neni, ale jsem takovej opatrnej, takze neberu zadnej pazvuk na lehkou vahu. Pokud je to tedy vyfukem tak by to mel vyresit ten vlnovec, ale na druhou stranu se hrabat v originalnim potrubi neni asi nejlepsi napad, pokud se ovsem ten vlnovec pro pruchod plynu nechova stejne jako trubka.

2012-02-29 21:39:09

Slovni spojeni "nijak vyrazne" bych jeste uvedl na pravou miru. Slyset to je (pri tom prochladlym potoru pri rozjezdu) v interieru i se zavrenymi okny - od motoroveho prostoru. Ale radio na primerenou hlasitost to prehlusi.

2012-03-01 13:11:27

To, co pozuruji já bych popsal zhruba takhle: Ihned po nastartovaní je ten rezonující zvuk slyšet a hned slabne, přičemž nepřijde mi, že by to bylo při mrazech nějak víc výrazné. Prostě ty vibrace se díky absenci vlnovce daleko víc přenáší do celého výf. potrubí, hold za chladna je to znatelnější.

A ani nevím jak má výfuk řešen diesel, ale tam to asi po startu přehlučí studený řachtající motor, takže možná proto si nikdo s naftovou verzí nestěžuje.

2012-03-01 13:39:35

V tom pripade se u me bude zrejme jednat o neco jineho. U me se to ozyva pouze pod 10°C a je slyset nikoliv po nastartovani, ale az pri rozjezdu / jizde mezi 1200 a 1500 ot. Taxi rikam, jestli neni problem v prevodovem oleji, ze nezvlada mazat pri nizkych teplotach. Jeste meneny nebyl a najeto mam 156 tkm. Dnes by mi mel prijit Castrol TAF-X, tak spoleham ze problem vyresi... uvidime..

2012-03-05 08:20:40

Tak uz me to prestava bavit. Dnes opet klesly teploty k nule, tak bych rekl, ze ten zvuk nejen, ze me prisel jeste silnejsi, ale i po 10 km nez jsem prijel do prace uplne nezmizel - a ozyval se ale vzdy pouze mezi 1200 a 1700 otackami pri rozjezdu, nebo popojizdeni po parkovisti - byl sice uz jen nepatrny, ale byl rozpoznatelny. Ten zvuk je spise vrzavy, nez chrastivy. Jinak jsem si vzpomel, ze nez se mi objevil, mel jsem v Mazde sestku na vymene kladky, vodni pumpy a remene, taxi rikam, jestli tam neco nezkonili a nenadava jen remen, nebo lozisko, ale divny je, ze na volnobeh nic. Jinak olej v prevodovce uz vymenen, takze nic.

2012-03-07 11:46:36

Tak dneska jsem pristavil mazdu do autoriz. servisu a mechanik rekl, ze to bude asi vlnovec na vyfuku, nebo neco jineho uvolneneho, tak doufam, ze to tak bude. :( Dam vedet jak to dopadne..

2012-03-07 16:02:34

Vidim, ze uz asi nikdo nezareaguje :) Tak zadam posledni poznatek. V servisu to obchazeli 2h a vysledek je ten, ze je vyfuk OK a problem bude nekde ve spojce ci prevodovce, cili na rozebrani a hledani.. Tak budu doufat v nejlevnejsi variantu a to ve spojkovem lozisku.

Nevite nekdo, zda je mozne, ze se spojkove lozisko ozyva pouze pri neseslapnute spojce a soucasne zarazenem rychlostnim stupni, cili jizde na nizke otacky??

Diky.

2012-03-07 16:46:46

Takze primo v autorizaku Ti rekli ze to mozna bude vlnovcem, to je zvlastni, respektive neni Jsou to fakt odbornici

M6 proste vlnovec nema, psal jsem to uz vyse. Se spojk. loziskem Ti bohuzel neporadim

Kazdopadne preji hodne stesti, at se oprava vydari. A jen pro info, do ktereho autorizaku jsi auto pristavil?

2012-03-07 17:15:44

Abych to uvedl na pravou míru. Nejdrive rekl vlnovcem a pak se opravil, ze myslel ten pruzinovej spoj pod motorem. Jinak to byl servis Pardubice - Charouz. Mazdu uz mam doma. Finalni vyjadreni je to, ze je to nejspis necim uvolnenym ve vyfuku. katalyzator apod. Spoje prekontroloval - ok ale do vyfuku nevleze, tak to mam pozorovat a pokud se to bude horsit tak mam prijet a bude se to resit, tzn. penize :( jinak po vymene oleje v prevodovce (po 150tkm) za Castrol TAF-X GL4+ / prestoze to zvuk neodstranilo / je razeni kazdym kilometrem hladsi, taxi rikam, ze to snad prevodovkou neni :(

2012-06-09 22:02:23

Zdravim, podivej se na olejovou pumpu, ve vane, .

U me bylo ozubeny kolo nacaty

2013-08-01 22:48:01

Zajímalo by mě, jak tato story s pazvuky s odstupem času dopadla. Od koupě naší M6, kdy ihned odešlo turbo a nějaký uvolněný kousek poškodil ozubené kolo na olejovém čerpadle, pozoruji stejné pazvuky - hlavně při rozjezdech.


Odpovědět

1  2  3  4