Fórum - Téma


Zvlněné přední brzdy


Fórum 6 GG / GY Zvlněné přední brzdy

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2009-11-29 21:51:48

Měl bych dotaz. Vyměnil jsem na své M6 (r.v. 2006, diesel 89 kW, DFP, najeto 40000 km) přední kotouče. Jezdilo v tom asi nějaký hovádko, protože byly tak zvlněné, že ani stočení na soustruhu nepomohlo.

Tak jsem koupil original kotouče, kamarad mechanik je osadil a ja spokojemě jezdil - teď po cca 2000 km už zase při brždění cítím jemné vibrace. Kotouče jsem zajížděl opatrně, takže tam bych problém neviděl, ale bohužel jsem nevyměnil destičky. Může to být problém? Na těch destičkách byla ještě tak třetina a mechanik říkal, že je to v poho.

Jsem z toho rozčarován a nevím jestli čekat nebo jet hned do servisu na kontrolu.

Ještě mě napadlo, jestli ty přední brzdy nemám nějak špatně seštelované, protože se spotřebou se nemůžu dostat pod 7,0 litrů - jestli náhodou nepřibržďují a tím se nezahřívají kootuče = zvlní se.

Ben
2009-11-30 08:18:56

Pokud Ti mechanik-kamarád vyměnil pouze kotouče a neočistil, případně nenamazal dosedací plochy brzdových destiček v třmenech, je možné, že se nevrací a přibrzďují, čímž se hřejí i kotouče. Pokud jezdíš delší vzdálenosti, můžou se přehřívat a zvlnit. Potom i když jsi dal origoš kotouče, záleží na kvalitě materiálu. Mám najeto 30 tis. a jednou jsem musel na dálnici kvůli situaci prudce brzdit. Od té doby mám pocit, že jsou rovněž kotouče zvlněné. Stalo se mi to i na předchozích autech. Pár prudkých brzděních a kotouče v háji. Ani origoš nezaručuje, že je kvalita, co si budeme povídat o dnešních origoš dílech.

2009-11-30 09:32:44

no taky je lepsi dat novy desky k novejm kotoucum no.....

doris  
Doris
2009-11-30 09:41:45

Přesně tak, na brzdách se nevyplatí šetřit, taky bych vždy měnila i destičky s novými kotouči.

2009-11-30 11:15:48

Vyměňuje se zásadně oboje najednou, ale pravdou je, že originál kotouče jsou na tohle náchylné. Nesmí se s nima brzdit jsou jen pro okrasu Zanedlouho mě to čeká také, a ač jsem příznivcvem originálních dílů, tak zde šáhnu po něčem jiném.

2009-11-30 13:59:31

Příští rok mě to asi čeká taky, kotouče i destičky jsou cca na 50-ti %, ale pokud brzdím ve vyšších rychlostech (už klidně od 100 km/h) prudčeji, předek dost vibruje. Přemýšlel jsem o ATE nebo Brembo, vyjdou jen nepatrně dráž než origo Mazda a říkal jsem si, že to bude dobrá volba, ale psal jsem si s někým tady na fóru, kdo mi doporučoval právě spíš origo od Mazdy, tak teď nevím. Měnit hodlám samozřejmě obojí najednou, kotouče i destičky.

doris  
Doris
2009-11-30 15:06:26

Hlavně dopasovat tvrdost destiček na kotouče, mechanik mi říkal, že i v rámci stejné značky jsou různé třídy tvrdosti. Taky asi do originálu nepůjdeme, materiálově jsou ty mazďácké dost mizerné. Na Nissanovi máme Niparts vzadu - komplet pakny a bubny a vepředu japanparts desky a kotouče Bradi, nebo jak se ta značka píše . Taky nás bude čekat už co nevidět výměna, protože při větších rychlostech při brždění trochu vibrují. Ale už mají svoje naježděno, byla za dobrou cenu oproti originálu, takež je to pochopitelné.Už se na nich vystřídaly troje desky.

2009-11-30 20:58:10

Tak nevím - na své nynější mazdě 6 2,0 Benzin z roku 2003 mám najeto 111 000 Km a mám ještě původní přední destičky - výměnu plánuji na jaro příštího roku. Kotouče jsou sjeté cca o 2 mm proti původní síle. Na předchozí Mazdě 626 2,5l benzin jsem desky měnil cca ve 100 000. a když jsem ji prodával ve 140 000 tak jsem o kotoučích ani neuvažoval. Takže nevím jestli je to kvalitou materiálu Mazdy nebo řidičem.

2009-11-30 21:32:11

sto tisic

2009-11-30 21:45:12

Řidičem to doufám nebude, protože jsem opravdu decentně zajížděl a rozhodně nejezdím brzda - plyn.

Spíš jsem si měl připlatit a dát tam nové destičky ... teď toho lituju, ale co už. No co .. nechám kotouče stočit, dám nový desky a uvidíme.

Známý má taky mazdu a říká, že jedinou chybou techto aut jsou brzdy ... vlní se a to už máme oba nějkaou tu mazdičku projetou.

2009-11-30 21:55:29

já měnil na své 6 r.v. 03 přední destičky při 130 tis a to tam byly ještě původní,ale už na minimu.kotouče mají taky ty 2 mm z původní tloušťky,takže asi origo díly něco vydrží,pokud jsou ještě z výroby

2009-11-30 22:04:13

ja menil desky v cca 135tkm a ty predchozi byly od predchoziho majitele...

doris  
Doris
2009-12-01 07:31:40

Co si vzpomínám, tak v tom 100tisícovém testu Autobildu měnili desky podstatně dřív a kotouče už byly kolem 100.000km na odpis. Záleží asi dost na provozních podmínkách i řidiči, ale materiálově bude Mazda asi jen průměr s životnosti brzd. U Nissanu jsme měnili kotouče kolem 180.000km - začínaly vibrovat, desky se měnily poprve ve 110.000km, ale ještě by něco vydržely. Nikdy nenecháváme věci na autě nadoraz životnosti, raději je vyměníme zavčasu, zamezí se tak problémům a u brzd je to hodně důležité, vždyť na nich závisí naše bezpečnost.

S M6 máme nyní najeto 32.000km a brzdy jsou stále jak nové, opotřebení destiček je zanedbatelné, ale vyloženě se s tím zachází jak v rukavičkách a jezdí decentně. Něco pomohlo i natření obvodnic kotoučů odolnou barvou, neobjevuje se tam koroze, která by zmenšovala aktivní plochu pro brždění a ničila kraje destiček.

2009-12-01 13:32:47

Tak nevím, na předchozí mazdě odešly tak po 90.000km na 6tce se po 50.000km hlásí o výměnu. Zajímavé ale je že pouze někdy. Takže než na řidiče, to vidím spíše na postupně se zhošující kvalitu všech výrobků obecně.

2009-12-02 11:24:13

Ahoj, k tomuhle bych řekl asi to co tady už nekdo řekl..Záleží na řidiči.....Pokud jezdí normálně tak to vydrž to co má, ale pokud je to máslo a neumí se k tomu chovat tak může všechno měnit klidně po 50 tis...pokud je najede... Nevim,ale máme najeto 50 tis..a kotouče a brzdy jsou jak nový..tak nevim pánové a dámy.. Určitě to dalších 50 tis. vydrží....Podle mě..

2009-12-03 20:16:27

Nazdárek, před měsícem jsem dával kotouče a desky ATE a vše OK. Důležité je mít před montáží vše očištěné a namazané. Hlavně vodící a dosedací plochy.

2009-12-03 21:10:35

Já prodával 323 f a kotouče měly cca 150 t a na 3 jsem najel 180t a taky kotouče původní. U Mazdy vám každý řekne, že kotouče musí vydržet 200t pokud je nespálím. Teď mám na 6 najeto 52t a kotouče a desky jak nové Na těch 3 jsem měnil desky tak kolem 120t. vzadu nikdy..

2012-11-10 12:38:19

Po výměně předních kotoučů auto brzdí zvláštně, při brzdění auto jakoby pulzuje, je to cítit hlavně při jemnějším brzdění - auto jakoby půl otáčky kola brzdilo a půl ne (respektive půl brzdí více, půl méně). Nějaký nápad, než to půjdu reklamovat?

MAX6  
J.
2012-11-10 12:43:35

A to jsi vyměnil jen kotouče a desky nechal ? Chce to nechat tak 250-300km v klidu zajet aby si všecko sedlo.Jestli jsi ale nechal původní desky,tak to chce zajet tak 500km. Někdy je dobrý a automobilky to dělají už u novejch aut nechat nový kotouče líznout ještě před instalací.To se ale týká většinou těch obyčejnejch kotoučů.

2012-11-10 13:18:18

Desky byly jen minimálně opotřebený, tak se jen zrovnaly/přebrousily. Jinak jsem to pociťoval od počátku, právě jsem to nechával sednout, najel už určitě přes 1000km, ale nijak se to nezlepšilo.


Odpovědět

1  2