Fórum - Téma


Zvláštní reakce na plyn u několika Mazd


Fórum Technický koutek Zvláštní reakce na plyn u několika Mazd




2010-08-10 12:45:55

Zdravím, v poslední době sháním nové autí, vybírám mezi 323 a 626 (co se naskytne dřív) r.v. od 98 výš s tím, že ho nechám přestavět na LPG.

Viděl jsem jich v poslední době víc než deset kousků tady i v DE a pořád nemám vybráno. Narazil jsem na dvojí nestandartní chování motoru:

1) u dvou 323jek rv cca 1999-2000 (před faceliftem) motor 1.5 benzín, se po sešlápnutí plynu motor nejprve jakoby přidusil, ozvalo se zasyčení jako když ztěžk nasává vzduch a potom až zabral. Při prudkém sešlápnutí to vypadalo skoro na chcípnutí. Dělalo to stejně z volnoběžných otáček i při "přišlápnutí" z cca 2500 otáček.

2) 323 rv 2003 motor 1.6 benzín svítila kontrolka motoru a motor na sešlápnutí plynu reagoval s cca půl až vteřinovým zpožděním. Stejná prodleva byla u každého pohybu plynovým pedálem, takže i při ubrání.

Setkali jste se s takovým chováním motoru? Co by to mohlo být? Neříkám, že tyhle auta chci koupit, ale jsem hlavně zvědavý. Nebo pokud by to nebyla závada na výměnu motoru opravitelná za rozumnou částku, o kterou by se mi podařilo stáhnout cenu, možná by se některé auto vrátilo do hry.

Předem díky za názory.

2010-08-10 22:41:02

čau ta první závada mi přijde jako díravá hadice od váhy vzduchu ke škrtící klapce ona umí časem prasknout a pak to dělá neplechu tu další závadu bych viděl na problém s rozdělovačem a t tlumičem škrtící klapky normální to určitě néni

2010-08-11 21:05:40

Add.Danar: a jaké problémy mají 626?! Žádné? Tak jI ber!!

2010-08-11 21:35:19

TAURUS: To je dobrá rada, ale viděl jsem mnohem víc 323jek a jediná 626 co připadala v úvahu měla zřejmě solidní únik oleje zpod víka i zpod hlavy. Koukal jsem primárně po 323 hatchback, teď zas trochu víc inklinuju k 626 v kombíku. Nu uvidíme co nakonec pořídím :)

2010-08-22 22:33:12

Ahoj mám stejný problém, bohužel takovou to Mazdu vlastním. Na diagnostice to píše chybu SNÍMAČ TLAKU VZDUCHU

Tak až ho vyměním a tuto závadu odstraním, tak napíšu jestly to tím bylo.

Pokud s tím už někdo máte zkušenosti tak dejte vědět než to koupím, asi to bude stál balík

2010-08-23 08:45:31

Určitě napiš, jsem zvědavý!

2010-08-30 23:32:35

je to to co píše Renda, váha vzduchu, děravá hadice, případně zasviněná škrtící klapka a to co píše diagnostika je podle mě ta váha vzduchu... případně nějakej jinej tepelnej senzor (IAC ventil, obtokovej volnoběžnej ventil, případně snimač škrtící klapky, ... pro kontrolu stačí odpojit konektor a proměřit všechna čidla a porovnat s hodnotami ve workshop manuálech)

2014-12-05 08:37:48

Ahoj. Mám podobný problém s divnou reakcí na plynový pedál. Je to 323BJ 1,8i 84kw. Volnoběh mám 750ot. Postupně stlačuji plynový pedál a motor nereaguje (stlačení několik milimetrů). Pak najednou otáčky vyskočí na 1500ot a od té chvíle s dalším stlačováním pedálu zvyšují plynule. Pří ubírání je to stejné, tedy klesá, klesá, na 1500 se malinko zastaví a až po téměř úplném uvolnění pedálu spadnou na volnoběžnou úroveň. Není to zpožděná reakce na pedál, ale je tam jakobych mrtvý chod pedálu, který to po dalším stlačení pedálu jakoby skokově dožene. Kdyby bylo volné lanko, začne pedál zabírat níž, ale plynule od volnoběhu.

Váha vzduchu, sací potrubí i škrtící klapka jsou vyčištěné. Diagnostika nic nehlásí. Nějaké nápady co s tím? Jízda s tím je momentálně dost cukavá.

2014-12-08 14:14:41

Mam hodne podobny problem a s mechanikem jsme prisli na to, ze nejspis problem v senzoru polohy klapky. Cekam na jiny z vrakace a uvidim.

U toho soucasneho jsme poznali chybu tim, ze jsme ho vyndali, zmerili odpor, ktery velmi zvlastne skakal. Melo to jit dolu zhruba od 0,5 k nule. Ale misto toho jsme namerili 0,5-0,4-3,5-0,5-0,30 a pak uz pekne k nule. Je tam nejspis vychozeny potenciometr a mene ojezdeny senzor by to mel spravit.

2014-12-08 19:00:03

Dej potom info, jestli výměna pomohla.

2014-12-08 22:24:03

wiku: Jasne, mel by dorazit tento tyden. Pokud bude po promereni ok, hned ho tam flaknu a dam sem nejaky echo.

2014-12-08 23:39:08

danar: Ahoj, to co píšeš u 1,5 benzínu přesně tohle dělá auto přítelkyni, ale ta má automat. Prudce sešlápnu plyn, chvíli nic a pak vystřelí otáčky. Ale nejspíše je to tím, že to je pekáč automat :) U svojí 1.8 nic takovýho nemám naštěstí :)

2014-12-22 11:34:51

Ahoj panove,

provedl jsem vymenu senzoru polohy klapky a problem u me skutecne zmizel.

Samozrejme, ze muj problem mohl mit jiny duvod, nez ten vas, tak zde radsi jeste jednou presne popisu, co me trapilo.

1) Pri pridani plynu se nic nedelo. Musel jsem pridat vice - opet nic. Az teprve kdyz jsem pridal opravdu hodne, auto skublo a jelo. Delo se tak vetsinou v urcitem okruhu otacek, rekneme 1800-2000. Tedy ty, co ja nejvic pouzivam, hlavne na 5ce.

Stacilo i kdyz jsem jel po silnici 90, ubral plyn, otacky se snizovaly, pridal jsem a znovu stejny problem, nic, nic, skub.

2) Pri stani na parkovisti jsem zvysil otacky do hodnot viz vyse a po chvili mi spadly otacky hodne dolu, reknu na 1000, pak se zase vyhouply zpet cca do 1800 a zase spadly a takhle dokolecka, mohl jsem to delat donekonecna.

Nasel jsem video na Youtube, ktere ukazuje presne to same (i se stejnym resenim):

https://www.youtube.com/watch?v=_H7zqdC6X8s

MAX6, ktery mi pomahal s diagnostikou, kde by mohl byt problem, prolezl vsechno mozne, vcetne benzinove pumpy i rozdelovace. Jiskrou to nebylo, ta ke svickam chodila. Navic zjistil, ze je uplne odpojeno palivo, vsechny valce. To zpusoboval nakonec vadny potenciometr v senzoru polohy klapky. Podle meho byl zkratka uz vybehany, auto ma za sebou pres 352 tisic km.

Zavadu jsme tehdy overovali tim, ze jsme vyndali senzor (pokud ho budete vyndavat, nejdriv si namalujte fixou jeho polohu) a promerili vystup v Ohmech pri pohybu potenciometru. Hodnoty musi klesat, a to velmi pravidelne. Pokud by vam pri mereni najednou skocily Ohmy nahoru a pak zase pokracovaly dolu, to byl muj problem.

Jeste dodam, ze tento problem se nedel vzdy. Poprve jsem ho zaregistroval nekdy vloni a to jen jednou, pak zmizel. Ted se zacal objevovat opravdu casteji a uz to bylo opravdu pri jizde neprijemne. Hlavne se tak delo za tepla, kdy se klapka ohrala a s ni i senzor. Plisky bud nedolehaly nebo se tam dela jina habadurovina.

Pri instalaci noveho/pouziteho senzoru je potreba jej nastavit do spravne polohy. Na spravne vystupni Volty. Druhou moznosti je, ze propojite v diagnosticke zasuvce GND a TEN a pohybujete senzorem tak dlouho, dokud se nevypne vetrak. Nebo naopak, hybete s nim tak dlouho, az se zapne a pak o kousek zpet, aby se vypnul. Cim blize k bodu vypnuti, tim lepe, aspon mne se to tak osvedcilo. Toto mam nacteno ze zahranicnich for. Oba zpusoby funguji, bud Volty dle tabulek (zmerit lze pres jehlu pichnutou lehce do praveho vodice a minus na baterii) a nebo pres vetrak.

U me tedy problem vyresen, treba moje zjisteni pomuze i nekomu jinemu.

2015-02-12 14:51:47

Ahoj. Navazuji na svůj doraz v tomto vláknu. Podle rad jsem se zaměřil na snnímač natočení klapky. Jeho odpor se mění plynule a bez skoků. Zkoušel jsem ho namontovat v jiné poloze než byl původně, včetně úplně krajních poloh. Naklápění snímače při běhu motoru mění volnoběžné otáčky. Ovšem po chcípnutí a opětovném nastartování si to řídící jednotka pravděpodobně nějak přebere a motor opět běží pravidelně na 720 až 750ot. Skoková reakce na pedál ze 750 na 1500ot se vůbec nemění, ani se nezměnší.

Napadá mě chyba ve volnoběžném ventilku. Rozebíral jsem ho. Nezadrhává, ale pro jistotu jsem ho namazal. Elektromagnet s ním hýbe dobře a pružina ho taktéž spolehlivě vrací. Co ten ventil ovládá? Řídící jednotka?

2015-02-16 16:53:06

Zdravím všechny. Našel jsem řešení skokové reakce na plynový pedál. Problém byl v šroubku seřizování volnoběhu na škrticí klapce. Byl zbytečně moc povolěný. Přes obtokový kanálek pak šlo tolik vzduchu, že motor nereagoval na malé otevření škrticí klapky a zareagoval až na větší sešlápnutí plynu. Šroubek byl tak povolený, že už neměl vliv na zvyšování volnoběžných otáček, pouze motor na volnoběh víc vibroval. Po otažení běží klidně a reaguje okamžitě na plynový pedál.


Odpovědět