Fórum - Téma


Ztráta výkonu při vyšších venkovních teplotách


Fórum 5 / Premacy II CR Ztráta výkonu při vyšších venkovních teplotách

Informace o modelu: Mazda Premacy II CR

Diskuze o vozidlu

2006 5 I CR 1.8

5 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 5300 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 798 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový.



2016-08-08 20:58:13

Ahojte, prosím o radu s mou Mazdou 5. Již druhou nebo třetí sezónu řeším v letních měsících při delších souvislých trasách náhlou ztrátu výkonu a nemožnost pokračovat dále v jízdě, až do úplného zastavení - auto začne škubat a pokud přidám plyn, tak se začne dusit. (pokud vytáhnu klíček ze zapalování a znovu nastartuju, problém vždy na několik km oddálím - ovšem dělejte tohle v odstavném pruhu na dálnici).

Již jsem se servisem zkoušel tyto úkony a bez výsledku:

  • výměna svíček
  • zaslepení EGR ventilu
  • zjištění prasklé hadice na vstupu do sání
  • přetěsnění hlavy válců
  • výměny rozvodových řemenů na příslušenství i klimatizaci

Ještě mám problém s tím, že mi auto žere olej a to cca 2 litry na 1000km, což je mi jasné, že bude zapečenýma kroužkama, ale napadá mě, zdalipak tyto dvě věci spolu nemohou souviset...

Pokud někdo bude alespoň trochu tušit o co se jedná, prosím o radu. Díkec

2016-08-08 22:41:59

A zkoušel jsi načíst chyby z ECU přes OBD2???

 Magnetto  
2016-08-09 12:16:34

koldimir84: Osobně bych se zaměřil na elektrický systém motoru protože pokud by bylo špatné něco co je mechanicky ovládané, dělalo by to pořád nebo v častějších intervalech. Tvé auto je vybaveno katalyzátorem a tedy pokud ti auto bere tolik oleje, bude nejspíš problém tam. Ono pokud jde vše do výfuku > katalyzátoru > následně ven, zabere to lambda sonda která dá nejspíše ECU pokyn k zastavení nebo snížení výkonu.

Zaslepení EGR je super ale v tomto případě to s tím nebude mít nic společného pokud tedy konektor k němu vedoucí je čistý a nepoškozený. I tak by se to neopravilo zastavením a opětovným nastartováním motoru.

Svíčky to nebudou pokud jsi je měnil a stejně tak ani hadice od sání. U tebe to vidím opravdu na signál lambdy do ECU a bude to nejspíš na místě.

Jediné co však nechápu je, proč to 3 sezóny neřešíš a postupuješ pořád dál do chvíle kdy budou kroužky úplně K.O.

Navíc, nevíme kolik má tvůj motor najeto, co všechno jsi měnil...

2016-08-09 16:21:32

Jaj, s tím olejem jsem se špatně vajádřil. Tento problém nastal až tuto zimu, kdy se začal tak rychle ztrácet, předtím to bylo cca 0,5l/ 3000km. Nájezd mám čistých 156000km, jelikož jsem auto kupoval od otce. Jinak byla zkoušena i mobilní diagnostika přímo za provozu při projevení závady, ale jednotka nezapsala absolutně žádnou chybu (ani se nikdy nerožne kontrolka závady motoru). Na výměnu kroužků jsem již objednán.

Jinak EGR ventil je zaslepen teprve 3 týdny

 Magnetto  
2016-08-09 23:28:05

koldimir84: Objednán? Kolik to bude stát? Ono když už se něco takového dělá, je potřeba udělat dalších X věcí a to by mě zajímalo..


Odpovědět