Fórum - Téma


Ztráta výkonu nad 4000 otáček


Fórum 626 GF / GW Ztráta výkonu nad 4000 otáček

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2012-04-24 06:59:07

Zdravím. Mám problém u kterého vůbec netuším, čím by to mohlo být. Motor do 4 tisíc otáček krásně táhne, kolem 4 tisíc se na chvíli zadusí, jakoby do něj nešel benzín a po chvíli zase jede, ale už s podstatně menším výkonem a nechce se ani vytočit do plných otáček. Palivový filtr jsem měnil, vzduchový filtr taky.

doris  
Doris
2012-04-24 12:04:36

Tak mne napadlo, nedělá Ti problém ten ethanol, který jsi zkoušel nebo zkoušíš ve svém autě?

2012-04-24 13:54:50

Taky jsem nad tím přemýšlel, ale moc se mi to nezdá. To zadušení je vždycky jen krátkodobé, tak vteřina a dělá to pokaždé po dosažení 4000 otáček. Ledaže by počítač při těchhle otáčkách třeba nějak hodně měnil složení směsi. Ten slabší výkon ve vyšších otáčkách s tím souviset může. Teď jezdím na poměr 1:1, táhne to sice pěkně, ale mám vyzkoušené, že čím víc ethanolu, tím víc jde výkon dolů. Takže je možné, že při vyšších točkách už to ta směs s ethanolem neutáhne.

doris  
Doris
2012-04-24 15:37:15

No, elektronika je prevít, ta pozná i drobné výkyvy v hodnotách. Zkus jezdit na čistý benzín a uvidíš, zda bude problém pokračovat. Pokud se to zpraví, budeš mít důkaz, že ethanol do toho auta nepatří.

2012-04-24 20:35:07

Tak jsem trochu experimentoval cestou z práce, vytáčel jsem to na dvojku, trojku i čtverku a zjistil jsem, že se to nechová pokaždé stejně, někdy to cuká i několikrát za sebou a ne vždycky při stejných otáčkách a když jsem si připomněl problémy při vyšších koncentracích ethanolu, tak nakonec to bude opravdu tím palivem. Moje mazda bez úprav prostě ethanol nepřijme a riskovat, že si zničím motor kvůli úspoře pár korun nemá smysl. Zítra budu tankovat, tak vezmu čistý benzín a věřím tomu, že se to spraví. Každopádně dám ještě vědět.

doris  
Doris
2012-04-24 21:11:13

Já si to také myslím, rozhodně dej vědět, jak to vypadá. Je dobré natankovat benzín u ověřené pumpy, kde mají velké odběry. Klasický benzín od Shellky moc nedoporučuji, šli s kvalitou dolů a lidé jim platí vyšší cenu bohužel už jen za značku. Oproti tomu například Benzina nebo OMW jsou solidní pumpy, nám nejvíc sedí právě Benzina, na jejich paliva najedeme nejvíc km. Změna k lepšímu se může projevit až po určitém počtu km, dej tomu čas.

2012-04-24 21:43:40

Tankuju u pumpy, která bere u OMV. Shellku tady nemáme rádi, protože ostatní se řídí podle jejich cen a díky tomu tady na hustopečsku máme pěkně drahý benzín.

2012-04-26 11:26:07

Doris tak je to opravdu tím ethanolem. Včera jsem natankoval čistý benzín a párkrát jsem to dnes vytočil přes 5 tisíc a všechno bez problémů. Takže už jsem experimentování s ethanolem raději ukončil.

doris  
Doris
2012-04-26 11:49:03

Děkuji za info a utvrzení v mém odhadu příčiny problému. Hlavně, že už je to O.K. a ethanol Ti nenapáchal v motoru škody. Je lepší, jak "auto zavčasu samo upozorní" na nějaký problém, než když se potenciální problém ukáže, až už je skutečně pozdě. Ten Tvůj motor byl v seznamu těch, které Mazda nedoporučuje jezdit na ethanol nebo nikoliv?

2012-04-26 15:56:36

No jestli ten seznam dobře chápu, tak tam je uvedené, které motory na to jezdit smí. No a ten můj tam není. Motor FS tam sice uvedený je, ale až od r.v. 2000 a u jiného modelu. Mazda 626 v tom seznamu vůbec není a r.v. mám 99 (to je tak, když "někdo" neumí anglicky )

MAX6  
J.
2012-04-26 16:26:45

Jo FS tam je. Laik by řek že tim pádem tam pasuje i 626GE,GF atd...,ale jen motor neni všecko. Hlavně jde o to jestli palivová mapa v řídící jednotce a komponenty motoru (vstřiky atd...) jsou na to připraveny a to evidentně u 626 nejsou. Už jen když porovnám komponenty na svym FS u 323BJ a u 626GF tak je to všecko jiný. Od počtu lamda sond,přes vstřikování až po zapalovací cívky mam všecko kompletně jiný. Teda mimo bloku,ten je skoro stejnej.

Ještě motory FS u 626GF 1997-2002 se dělyli na dvě skupiny (85kW a 100kW),který se podstatně lišily. První rozdíl byl v uložení klikový hřídele.100kW ho měla tak nějak slabší (aspoň mě to přijde), další rozdíl byl ve způsobu zapalování a nakonec to bylo vačkou na sání. Samozřejmě nějaký úpravy v elektronice taky.

2012-04-26 17:21:09

MAXi díky za informace. Myslel jsem si, že to takhle nějak bude. Aspoň se mi to potvrdilo od člověka, který o tom něco ví.

MAX6  
J.
2012-04-26 22:23:43

Kdyby jsi měl zájem na svý 85kW přidat trocha výkonu,tak písni. Příští tejden budu mít k dispozici a prodeji ten 100kW motor,tak bych ti z něho dal tu sací vačku,která sama o sobě ti přidá docela výkon. Nebo jestli máš nějaký trápení,tak bych ti od něj nějakejma dílama mohl pomoct

2012-04-27 07:53:19

No zatím mi na autě všechno celkem klape (musím to zaklepat po těch počátečních problémech), akorát na přední nápravě mi něco tluče, ale ještě jsem se nedíval, co to je. Počítám, že to bude buď stabilizátor nebo nějaké uchycení ramen. Tu sací vačku asi chtít nebudu, nějaké ty koníky navíc bych sice uvítal, ale ruku v ruce s tím jde určitě i nárůst spotřeby a tu bych potřeboval spíš srazit dolů. Skoro třetinu výplaty totiž utratím za benzín

MAX6  
J.
2012-04-27 08:04:04

Jak na těhle modelech 323,626,Premaci něco klepe na podvozku,tak je to z nějvětší pravděpodobností stabilizační tyčka. Ale to se neni čemu divit,když tu máme ty supr silnice. Já už je měnim snad pravidelně každej rok.

Ohledně spotřeby u FS motorů hodně pomůže čistota. Stačí vyčistit sací kanálky,výfukový kanálky,hajzl štětkou pročistit svody a pročistit vstřiky a hnedka uvidíš že nějaká úspora tam bude i když budeš jezdit stejnym způsobem. Ale zázraky nečekej,protože ten zázrak docela kazí převodovka,ale u 626 je docela dobře naladěná na spotřebu.

Ještě jestli chceš uspořit tak jezdi okolo 2500-2700ot./min. Když budeš delší dobu jezdit pod 2500-2300ot. tak má motor tendenci se zanášet karbonem.

2012-11-02 07:17:58

Mel sem stejny problem nechal sem to zpravit a zjistilo se ze v řidičí jednotce mi odesel vykonovy čip, palivove cerpadlo ,vstrikovaci lista,skrtiti klapka a bylo toho celkem dost .


Odpovědět