Fórum - Téma


ztrata oleje


Fórum 626 GF / GW ztrata oleje

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2009-05-12 14:06:42

chtel bych se zeptat jestli je normalni ze me mazda 626 2.0 rv99 bere olej asi tak 0,5l na 1000km mel sem 323f a ta si nevzala ani kapku popripade cim to je?? diky za odpovedi

2009-05-17 21:25:05

To je tim ze ten motor je (patrne) v nejlepsim poradku, cilize je to normalni (u beznych motoru obecne klidne i 0.75l, u nekterych specialnejsich i vice; v manualu na 626 pisou "za normalnich podminek nesmi byt spotreba vyssi nez 1l/1000km"), spis bych podeziral tu 323f ze mela nejaky problem, olej musi aspon trosicku ubyvat vzdy, pokud se drzi stejne nebo dokonce pribyva, tak se do nej asi neco dostava (benzin/voda).

2009-05-18 12:56:22

tak diky moc ja prave nevedel. 323f si vzala ale jen tak 0.5 litru za celou vymenu tj15000km. 626kumam chvili tak sem nevedel. ale diky moc za napsani

2009-05-18 20:21:41

Neni zac.. Ber to tak, ze ty udaje do manualu si napsal vyrobce s urcitou rezervou, drtiva vetsina lidi nedolije 10l oleje za 10000km do dalsi vymeny... zkus jeste vypozorovat, jestli se ti pri zahratem motoru v nekterych rezimech jizdy (napr. do prudsiho kopce) neobjevuje namodraly kour, to by ti mohlo pripadne napovedet neco o stavu motoru.

2009-05-19 11:15:38

jo dik jen sem spozoroval to ze kdys rano nastartuji tak to celkem i huli (i tet kdyz neni zadna zima) nez se motor trosku zahreje. jeste to skusime vypozorovat do toho kopce a pak to sem napisu.

2009-05-19 19:30:49

Ahoj! Jestli můžu poradit, tak ještě pokus.Když pojedeš z tahleho kopce dolů 1-3km nechej zařazeny rychlostní stupeň jako kdybys brzdil motorem a v průběhu nepřidávej plyn až dole přidej a uvidíš za sebou kouř z výfuku.Napiš jestli to tak bylo pak napíšu víc.Mělo by to dost zakouřit potom by se ti strácel olej.

Mam 626 a bere mi litr oleje na 10 000km do výměny. Mám najeto poctivých 208 000km.

2009-05-19 19:32:50

Do kopce ti to kouřit nebude.

2009-05-20 07:52:42

dikec za radu skusim to jeste dnes a napisu sem jak to dopadlo

2009-05-20 09:48:38

tak sem to skousel a jediny co to udelalo tak se to dusilo a skakalo jako zaba a to sem menil svicky palivac a vzduchac. je mozne ze by to bylo nekvalitnima svickama?? ani nevim co me tam v servisu dal za svicky.

2009-05-21 16:14:46

Ahoj! Jestli ti to s kopce skakalo bez přidaní plynu, tak to je zajimavé protože přívod paliva se uzavře a spotřeba na počítači ukazuje 0.0. Skusím ještě popřemýšlet zatim se měj.

2009-05-22 10:01:03

cau ne neskace kdys nepridavam plin jen kdys sem byl pod kopcem a zeslapl sem plin tak se to rozkuckalo abych zjistil jestli to kouri jak si me psal.

2009-11-15 17:52:22

Já mám GW motor FS to je stejný,dovezl jsem ji z Německa olej byl jak vazelina,ale málo najeto.Po výměně oleje mě to kouřilo jak papírový drak,udělal jsem po 600 km opět výměnu a pak po 3 tis.opět výměnu s výplachem motoru a výměnou filtru.Potom jsem z křeče vyměnil i gufera na ventilech a stejně to občas to kouří ráno za studena.Dnes tam dávám jen Repsol,Divinol jsem dával do GD 2,2i a byl perfektní a spotřeba cca 0,7 litru na 10 tis.Teď se pohybuju někde na 0,5 litru na 1200 - 1500 km,ale stejně vím že mě nemine překroužkování motoru.Kroužky vyjdou cca na 8 tis. něco dá těsnění pod hlavu tak 10 tis.se vejdeš.Tohle je výborná investice,když chceš aby ti auto vydrželo,jezdím s tím ze Znojma do Brna a Do Hradce Kr. a výkon motoru je v pohodě a spotřeba jak jsem napsal.

2011-01-09 20:33:55

prosím o radu při kontrole svíček jsem našel nahromaděny olej svíčka byla utopena v oleji tim i koconvka od kabelu bylo to jen u jedné . mam 626 rok 93 dvoulitr. a ješte mi tam neco klepe u motoru je to pravidelné a s přidáním plynu se to zrychluje a jsou chvíle kdy motor šlape jak hodinky.

2011-01-11 10:39:21

To klepání budou hydraulická zdvihátka ventilů, běžná věc, občas pomůže výměna regulačního ventilu tlaku oleje, nebo výměna zdvihátek, ale to je pak dražší, než je hodnota auta, takže hlídat dostatek oleje a moc to nežrat... Olej u svíčky máš z toho důvodu, že je špatný těsnění na víko ventilů....

2011-01-12 21:14:02

díky za radu zkusím a nevíš co by mohlo zpusobyt ztráto vody? a myslíš ze je normalní ubytek asi 1,2 litru na 5000km?a jak vypada tenregulační ventil tlaku oleje nevíš nahodou nemaš foto kde ho najdu?

2011-01-13 21:50:19

najdeš ho zespod když sundáš olejovou vanu tak ho najdeš u olejového čerpadla skládá se ze 3 částí závlačka, pružinka, a kulička nebo váleček

2014-01-12 21:02:03

ondrej: už se tu někde psalo a stalo se to i mě. koukám, že už je to delší doba, tak třeba pro ostatní kdo má stejný problém.

Ráno modrej kouř a spotřeba 0,5-1,0 L na 1000-1500km = motor KO. Respektive je to velká vůle ventilů nebo pístních kroužků nebo obojí. V podstatě to znamená malá generálka motoru cca 10-12 tis.Kč nebo výměna motoru. Příčina je zanedbání výměny oleje. Mě se stalo, že jsem koupil auto se poctivými 100.000 km, ale bohužel 2 roky stálo na dvoře a nikdo s ním nejezdil. Nejdřív jsem byl nadšenej, že mám tak super auto, ale po měsíci to začlo takhle hulit, zkoušel jsem různou keramiku co zatahuje motor apod., všechno na nic. Rozsudek byl nekompromisní - pístní kroužky zřejmě zbrousily zarezlý stěny bloku motoru vice než je zdrávo a unikal olej do válcu, proto to při prvním nastartování nechá za Vámi bílo-modrý obláček kouře, po pár metrech se to sice zlepší, ale oil uniká do válců stále a pořád. Proto pak doléváte olej skoro z každou plnou nádrží. Při koupi si mazdy s benzínovým motorem si na toto dejte pozor a pokud kupujete, doporučuji prodávajícího překvapit, aby byl motor studený a před Vámi ho natočil, pokud se za autem objeví obláček = nebrat.

2014-03-12 14:36:49

vcelda: Tak to jsi na omylu. Mě sežral motor asi 9 - 11 litrů oleje za nějakých 6000 km... Auto jsem koupil při nějakých 113 000 km a teď mám +/- 119 000.

Motor v žádném případě vyhazovat nebudu a dohromady ho dám i kdyby to stálo cenu nového auta (nemám tolik peněz - jde o srdcovou záležitost). Každé auto když je studené tak kouří, když jedu do práce a je kolem 3°C tak kolem jedoucí auta (Octavie, nové KIA, Audiny,) kouří všechny.

Kdyby jsi měl tak moc zničené pístní kroužky tak je ani nesundáš a auto by ti nejelo páč by jsi neměl tlaky a šlo by to do vany.

Takže pokud někdo koupí auto které hulí po ránu, je to celkem normální a hlavně, kdybych neměl koupit auto které kouří = nekoupím žádné, takže vesele vybírejte a vyměňujte nejdůležitější díly,, pak nebudete mít problém.

Sám budu provádět GO motoru...

P.S. (v tomhle stavu) Mám motor 1.8 16V 84 kW - na 2.rs mi to jede 100 km/h a nemám problém předjet i mladý machry v Hondě. Jen jsem jak dement jezdil na spotřebu a tím se mi ta vůle zvětšila. Takže to neber jako útok ale jako doplnění tvého příspěvku.

2016-02-09 20:08:53

magnetto: na spotřebu nejezdim..průměrně lítám mezi 110-130..mazdice miluje otáčky nad 3000..předjíždím kde co.nejradši WV ,Audi..bmw jen když to řídí někdo opatrný..olej to chlastá asi tak litr/1000km..

Magnetto, 2014-03-12 14:36:49 napsal:

vcelda: Tak to jsi na omylu. Mě sežral motor asi 9 - 11 litrů oleje za nějakých 6000 km... Auto jsem koupil při nějakých 113 000 km a teď mám +/- 119 000.

Motor v žádném případě vyhazovat nebudu a dohromady ho dám i kdyby to stálo cenu nového auta (nemám tolik peněz - jde o srdcovou záležitost). Každé auto když je studené tak kouří, když jedu do práce a je kolem 3°C tak kolem jedoucí auta (Octavie, nové KIA, Audiny,) kouří všechny.

Kdyby jsi měl tak moc zničené pístní kroužky tak je ani nesundáš a auto by ti nejelo páč by jsi neměl tlaky a šlo by to do vany.

Takže pokud někdo koupí auto které hulí po ránu, je to celkem normální a hlavně, kdybych neměl koupit auto které kouří = nekoupím žádné, takže vesele vybírejte a vyměňujte nejdůležitější díly,, pak nebudete mít problém.

Sám budu provádět GO motoru... ..

P.S. (v tomhle stavu) Mám motor 1.8 16V 84 kW - na 2.rs mi to jede 100 km/h a nemám problém předjet i mladý machry v Hondě. Jen jsem jak dement jezdil na spotřebu a tím se mi ta vůle zvětšila. Takže to neber jako útok ale jako doplnění tvého příspěvku.

2016-02-09 23:34:12

magnetto: Ne, nejsem na omylu. Je to stále opakující se porucha na starších mazdách, hlavně 2.0 85kW a 2.00 100kW. U 1.8 nevím, nikdy jsem to neměl. Ale je to tak, buď jde do válců olej přes ventily nebo přes kroužky. Tlaky jsou samozřejmě nižší a nižší. Jak říkám, ranní modrý obláček + 1L oleje na 1000-1500km = rovná, unik oleje do motoru, kde v podstatě shoří. Stačí si projít fórum, takových nešťastníků jako já je tu spousta. Já měl kliku, že jsem chytnul z jiného auta motor, kde byly udělány i rozvody, výměna stála 12tis.Kč a ušetřil nejmíň 8tis.Kč za rozvody, tak mě to stálo v podstatě jen 4tis. bo ty rozvody jsem dělat už potřeboval. Tyhle příznaky (1L oleje na 1000-1500km + modrý kouř u st.motoru) je jediná ověřená závada = průsak oleje do válců. Nic jiného to být u mazdy nemůže. Věř mi = osobní zkušenost nejen moje.


Odpovědět

1  2