Fórum - Téma


Ztráta chladící kapaliny


Fórum 6 GG / GY Ztráta chladící kapaliny

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2011-11-21 13:40:00

Ahoj. Potřeboval bych poradit. Tak nějak mi mizí kapalina, ale koukam pod auto a tam nic. Tak nevim kam mi ta kapalina mizí. Budu to muset dát někam do servizu, tak abych veděl. Olej je čistej, tak tam voda nejde (mazda 6 2003 100kW diesl). Díky za pomoc.

2011-11-21 13:44:44

kolko sa ti tak strati za 100km? nemas natlakovane hadice ked nastartujes? alebo nerosi sa ti sklo ked zapnes kurenie? koberec neni mokry?

2011-11-21 13:55:23

Nene, natlakovany nic neni. Já nevim kolik je to km, ale cca po 14 dnech tam asi 30dcl. Jediny co vim, ale nevim jestli by to mohlo být od toho, mam zničenou pumpu (pohání teplý vzduch od webasta, když zapínám dálkáčem).

2011-11-21 14:08:51

30 dcl su jako 3 litre? pumpa pohana vzduch? zial nerozumiem ti

2011-11-21 14:19:54

Nene to je jako jeden hrníček na kafe. Je tam vodní pumpa a ještě nevim jestli se to taky jmenu je pumpa, ale pohání to ohřátou vodu od webasta. Takhle mi to řekl ten co se mi stará o přídavné topení. A je to v tom jen že když zapnu dálkáč na webasto tak jde vzduch, ale bohužel je studenej a k tomu slouží prý tady ta pumpa. A to mi nepřijde že by to bylo z toho, že by se ztrácela ta chladící kapalina, hlavně nikde neni pod autem mokro, je tam sucho. A i když jsem koukal do motoru tak je všude bez vody.

2011-11-21 14:38:05

no sak to ze 3 deci za dva tyzdne sa podla mna stihne vyparit. ja vodne cerpadlo nemam takze neviem jak je riesene a ci moze prepustat vodu, neporadim

2011-11-21 14:48:58

Ale stejně dík. Já myslim že je to docela dost. Dřív jsem jezdil měsíc a nemusel jsem dolívat skodo nic. Vždycky ta baňka byla tak jak má být naplněna, ale teď bohužel je vždy prázdná.

2011-11-21 15:42:27

jasne ze je to chyba ja nedolievam nic, to ze sa to odpari som myslel ako ze sa ti to bude tazko identifikovat odkial to tece a nie ze je to nic

2014-01-14 19:26:24

Únik chladící kapaliny .. Zdravím všechny klubaky.

Mám na Vás fakt obrovskou prosbu, u mé Mazdy 6 r.v. 2006 DI 105kw.

Začala se mi ztrácet chladící kapalina z vyrovnávací nádržky, občas mám i loužičku pod autem, už jsem to měl na zvedáku, a všiml jsem si že jak je pal.filtru tak pod tím je hafl hadic, v kterých koluje voda, a vedou i k Webastu nebo od něho. Jedna hadice prolínala, je vlastně umístěna pod Webastem a tam je nějaký zase další segment (ohřívač vody ???) fakt nevím. A k tomu je napojená hadice, tu když jsem vytáhl tak s toho tekla velkým způsobem voda, tak jsem jí dal rychle zpět a přitáhl. Jenže voda se stále ztrácí ale už není kalužinka pod autem :(

Nevíte kde sehnat třeba tuhle hadici ? nebo nějaké schémata toho všeho zapojení ? abych třeba řekl i jestli to je ono nebo ne a vy by jste mi poradili ?:)

Další co jsem si všiml tak v poslední době když jedu do práce, a dojedu a chcípnu motor, tak ještě chvilku běží webasto a pak najednou je slyšet šílené bublání vody jak kdyby se vařila, a úplně to bubnuje i do přístrojovky :(:-/ pak to utichne a je klid. Myslím si že tím pádem je v okruhu bublina nemůže to způsobovat onen únik vody? systém by se měl přeci odvzdušnit sám ne ?

Všem děkuji za radu a pomoc.

Pokud jsem založil duplicitu tak se omlouvám ale takové téma jsem fakt nenalezl.

EDIT: chtěl bych to dořešit tento týden, dokud mám služební vůz od firmy.

2014-01-25 10:18:03

Takže už mám konečný výsledek.

Únik byl od čerpadýlka na vodu k Webastu (mám hodiny k webastu). Byla tam špatně seříznutá hadice, tudíž i když byla stáhnutá sponkou tak asi při natlakování to podcházelo.

Takže proběhla komplet demontáž :) seříznutí hadice do roviny a zpětná montáž... sice pak se zablokovalo a přestalo fungovat Webasto - problém také vyřešen.

Je to týden po opravě a voda se neztrácí, včera ujeto 600km po příjezdu domů chl.kapalina ve vyrovnávací nádržce drží :) předešlou kontrolu jsem také dělal na zahřátém motoru. Je tedy fakt že jsem ještě dolíval cca 0,3-0,5l Fridexu... asi si to sedlo všechno. Zatím tedy vše O.K (klepu na zub)

Thomas17

2014-11-17 17:00:31

Mazdar,

stala se mi nepříjemná věc a to asi stejná jako Thomasovi 17 -> ztrácí se mi chladící kapalina a z pohledu ze shora od motoru u palivového filtru vidím na spodním krytu loužičku, skrz otvor v krytu mi kapkaj kapky, v nádržce ubývá voda. Asi taky bude problém tam někde u webasta. Je taková oprava náročná? Jdou hadice sundat lehce, nebo musím kvůli tomu rozdělat půl motoru?

Thomas17 - jak ti to od opravy funguje? Teklo to ještě někdy, nebo máš klid?

Díky

2015-07-23 19:39:31

Zdravím, potřeboval bych poradit. Na mé Mazdě 6 2.0 104 kw se po výměně chladiče začalo auto přehřívat. Chladič je z jiného typu myslím, že z 2,3 pán co mi ho prodával tvrdil, že to pasuje. Pár rozdílu tam je. Expanzní nádobka má dva vývody (původně měla jen jeden) jeden je spojen s chladičem, druhy volně do prostoru (odvádí přebytečnou vodu, páru, když motor vaří). Po výměně jsem dolil vodu do nádobky. Jel jsem auto projet, začalo vařit. Po vychladnutí jsem dolil vodu i do chladiče a doléval do té doby, než mi začalo topit topení. Když už jsem jel auto znovu projet, tak při svižnější jízdě auto nestíhalo chladit a přehřálo se. Z expanzní nádoby šla pára(z druhého vývodu do prostoru před auto), vařila v ní voda a byla plná(čekal jsem, že se prvním vývodem vrátí do chladiče). Potom co auto vychladlo jsem doplnil do chladiče cca 2l vody. Při zpáteční cestě začalo blbnout i topení, při zapnutém topení na max. teplotu chvilku šel teplý, potom zase studený vzduch, tak se to vysřídalo asi 5x. Předem děkuji za všechny rady.

2015-07-24 00:49:50

buci: Asi bych to viděl na řádné odvzdušnění (o odvzdušnění je tu dost informací). Nestačí jen auto projet.

Dále bych se zaměřil na to, v čem jsou skutečné rozdíly. Není třeba nějak omezen průtok chladící kapaliny nebo není zapojen chladič obráceně? (blbost ale důležitá).

2016-01-30 11:04:46

Ahojte, vcera sem nasstinil trocha muj problem o strate chladici kapaliny v jine teme, ale nechcel sem byt off topic, tka se presunu sem.

Zacnu asi pekne od zacatku,

pred mesicem cca sem mel bouracku kde to neprezila predni chladicova stena ktera byla vymenena.

prevzal sem vozidlo, najezdil s nim asi cca 1000 km.

pred par dnami pri prubezne kontrole kterou delam pravidelne sem si vsim ze v nadrzke bile ktera je oznacena carami LOW/ FULL

nemam kapallinu, rikal sem si to snad neni mozne aby auto neejezdilo bez kapaliny. s autem sem triasol abych se rozhoupala a ja ji videl ale nevidel sem jji. Este dodam ze auto nezahrieva viac ak oobvikle, teda ukazovatel teploty je v norrmalu, ani nemam bilej dym.

Takze sem vzal auto do servisu kde mi to delali a pan mi to dolial asi do polovici medzi riskou low a full. zaroven ale dolial aj trocha kapalinu do te druhe nadrzky co vede primo do chladice. Rikal mi ze prej je to normalni ze po vymene teda chladicovy steny se auto zabehne nejak po par km a pak se to tam doleje, teda doplni. Rikal mi take ze je dulezite aby byla chladici kapalina v chladici a nen vubec dolezite ze je pod low v te bile nadrzke ( je to tak? protoz mi to pride jako nezmysl)

Tak abych to skratil, vcera sem presel od toho dolilti kapaliny cca asi 30 km , pro jistotu se podival a opat byla chladii kapalina pod carou LOW.

Dnes sem mu volal a stale mi rikal zee je to prej normalni, ze dulezite je ze je voda v chladici...

No ja nevim ale jak zistim jestli je voda v chladici? nemela by na to sluzit prave ta bila nadobka oznacena carkami LOW a FULL?

Aj v autoskolee sme se ucili ze proste kazda kapalina co je v aute musi byt medzi carkama LOW a FULL, nikde ne pod ni.

Jenomze moje chladici kapalina je hluboce pod LOW.

Tak co s tym ? poradite mi?

je to tak ako rikal ten pan v servisu nebo ne?

Na margo toho sem cetl aj navod co mam v aute a tam jasne prikazuji aby byla chladici kapalina pri studenem motore mirnee podd FULL.

Poradte prosim.

Dekuju

Jo este dodam co mi rikal ten pan v servisu, ze prej ta bila naddobka je tzv expnazni ze tam se ta kapalina jako ruzne pohybuje. Co samozrejme beru, ale myslim ze ten pohyb je mozna par cm a ne ze je to uplne pod LOW pri studenom mottore. a take pri teplem.

2016-01-30 11:53:27

Neplaš. Jezdi, kontroluj. Na dolití snad nemusíš do servisu a stačí si koupit u pumpy antifreeze a dolívat sám. Pán má pravdu. Pokud se voda nikde neztrácí, tak samozřejmě po výměně chladiče bude chvilku trvat, než se hladina srovná. V okruhu je vzduch a musí se dostat ven. Ta nádoba je expanzni a funguje jak říkal a má pravdu, že voda má být hlavně v chladiči. Což se budeš divit, ale i do půlky plný chladič chladí a ty to nemusíš poznat. Pak se jen divíš, kolik dolíváš. Naše pracovní Primera si drží hladinu vody na dně nádržky a i po dolití si stejně klasne. Hlídej a uvidíš. Topení doma taky neodvzdušníš za jeden večer... Jasně že, když to bude trvat pů roku, tak asi bude někde chyba.

2016-01-30 12:07:08

wirda: Ahoj, dik za odpoved.

A ako zistim jestli je kapalina v chladici? predce to strieborne veko se nesmi otevirat kdyz je auto zahrate a zadnou risku jako low a full sem tam nevidel.

To s tym zavdusnenim jak si rikal ze tam je vzduch a tlaci se ven spolu s kapalinou je logicke vysvetleni, ale muze byt pokles tak rapidny v prubehu najezdu 30 km? ze to proste klesne z expanzky az hluboce pod low carku?

A tu antifreezee kapalinu myslis chladici kapalinu jako je treba Motul Inugel? kterra je uz nariedena? nebo tym antifreeze myslis neco jiniho?

Moc tomu nerozumim, vacsinou se mi o auta stara servis, ale kedze dem na druhy tyden na dlouhu cestu s rodinou nerad bych uskvaril nekde motor uprostred cesty.

Dekuju ti za odpoved

2016-01-30 13:49:45

agg84: Dodám jen to, že by bylo dobré po dolití chladič celý okruh odvzdušnit způsobem k tomu určeným. Ono to že klesne v exp. nádobě hladina neznamená, že je tam problém. Mě to kolísalo jen při jízdě po městě, potom se vrátila do stálé pozice...

Hladina v chladiči se neměří hladina. Od toho je právě ta exp. nádobka ze které si chladič bere sám.

2016-01-30 15:25:30

magnetto: Cizee oni to po vymene a doplneni chlaiacej mali odvzdusnit, co zrejme neurobili alebo nevedeli a preto mi to uteka?

Cize ak tomu spravne rozumiem, tak to tam proste mam dolevat aby tam to bylo furt medzi low a full a kontrolovat to a cekat az se to nejak ustali? teda odvzdusni aby byla v chladicim okruhu uz jenom kapalina a ne vzduch, jo?

Mam tomu takto chapat?

A to odvzduseneni se da udelat aj dodattecne? ako se to dela?

A muze prosim jeste nekdo vysvetlit aky je rozdil medzi spominanym antifreeze a naprikladd spominanym Motul Inugel?

Tady nekdo psal ze byl hodne spokojen s tym motul inugell, ze prej se to neredi, ze je to hotova zmes.

Dekuju za vysvettleni kluci aj mojich mozna debilnych otazek a za vasi ochotu.

Jo aby sem doplnil (asi to je podstatne) jedna se o benzin 2,3, 122 kw

2016-01-30 15:58:19

agg84: Napíšu to takto, a aby nevznikla zbytečná hádka kvůli tomu (jako posledně) že mám nějaký starý krám a radím tu "šestkařům" - Má praxe je z osobních vozidel a ten postup co napíšu je z BJ v motorizacích FP a FS. Potom z auta BA v motorizaci KF.

V první řadě je dobré dolít kapalinu do chladiče až k víčku (samozřejmě do studeného motoru) a do hladiny MAX ve vyvažovací nádobě. Motor se nastartuje a tím hned opadne hladina v chladiči. Proč? Protože se chl. médium dostane i do vodní pumpy a kanálů v motoru. Nyní si začne brát chladící okruh kapalinu z vyvažovačky. Tu je potřeba po úplném vyprázdnění znovu dolít.

Jelikož se při studenem motoru neotevře termostat ihned ale až po nějaké míře zahřátí, tak úbytek z vyvažovačky bude nějakou chvíli trvat. Jakmile se motor ohřeje na provozní teplotu, což s malým množstvím chladící kapaliny trvá krátce, zapneš topení na maximální stupeň (takže na teplo) a pustíš ventilaci na první stupeň aby to alespoň trochu foukalo. Jestli zvolíš ofuk oken nebo nohou je jedno, jen dodrž tento postup.

Nyní sleduj hladinu ve vyvažovačce a dolij do stupně MAX. Poté necháš auto vychladnout a přes noc se i poslední bublina vytratí. Pokud by jsi spal v autě, uslyšíš takový jakoby zabublání a to je právě ono. To se zrovna ta poslední bublina vytrácí.

Co se týče kapaliny.

Osobně na doporučení uživatele MAX6 používám Castrol Radicool NF ředěný asi 70/30 z čehož je 70 dílků toho Radicoolu.

Nemám s autem absolutně žádné problémy, v kolonách nevařím a hlavně - ani na okruhu kde jsem točil motor do omezovače po dobu asi 30 minut a ujetí zhruba 45 km se ručička na teplotním budíku nezvedla ani o milimetr.

Nechci kecat ale zkus napsat Maxovi jestli je toto možné dát i do tvého motoru. Pokud napíše že ano, nic jiného tam nedávej.

Když prolistuješ mé složky s fotkami, uvidíš mezi nimi i ten Castrol. Já kupuji 3 litrové lahve s tím, že zbytek doleji vodou (destilovanou)...

Zimní starty absolutně bez problému na brnknutí, letní to stejné. Neubyla mi ani kapka za 10 měsíců používání. Měním ji vždy po zimě.

2016-01-30 16:17:57

magnetto: Ahoj, sem si o ttom castrolu neco preccet a take se mi liby, pujdu do toho (najpv napisu max6 ci to de aj do meho auta). ale muzu to vlastne zmiesat s tym co je tam tedkom, teda tym co mi tam dali v servisu? ten v servisu je modrej, nevim ci modro zelenej ale proste neni ruzovej.

A jinak abych se ujasnil abych neudelal blbost, ten postup co si psal,

"V první řadě je dobré dolít kapalinu do chladiče až k víčku"... ATD....

to si myslel tak ze to mali udelat oni ked vymenili chladicovu stenu, anebo to MUZU udelat aj ja tedkom?

Dekuju za objasneni.


Odpovědět

1  2