Fórum - Téma


Ztrácí se motorový olej


Fórum 5 / Premacy II CR Ztrácí se motorový olej

Informace o modelu: Mazda Premacy II CR


1  2

2012-08-02 08:16:32

Ahojte

Chcel by som sa opýtať v čom to môže byť pred dovolenkou som menil olej presne podľa návodu to je 4,3l a po prejdení 1390 km mi sem tam blikla kontrolka mazania pri nízkych otáčkach tak som skontroloval olej a na ryske mi ukázalo asi uplne na spodu to je asi cca pol centimetra pod minimum. Pri dolievaní som dolial 3 litre. Kolega čo išiel za mnou mi vravel že mi sem tam zadymilo ako keby to bol diesel. Pod autom neostáva žiadna mláka po oleji, žeby bol motor vadný najazdených má 106980 km. Prípadne aká oprava ma čaká a či je to bežné u Mazdy 5.

Dik Rasťo

Dnes som sa vrátil z dovolenky cca 1400 km každých cca 200 km som dolial 3 až 4 dcl oleja 5W 40. Pri kontrole oleja auto som nechal 10 min v k ľude bolo jedno či som prešiel 180 km alebo 250 km vždy bolo rovnako na spodku mierky cca 1 cm pod ryskou minimum. Kolega mi vravel čo išiel za mnou že mi dymi čierny dym keď som podradil inač všetko v poriadku. Pred tromi mesiacmi keď som ho kúpil bol som na STK a Emisnu a na emisnej všetko v poriadku. Bude treba generalku motora alebo je to len nejaká zrada. Dik za každú radu.

MAX6  
J.
2012-08-02 10:33:54

Nejprve mě napadlo jestli jsi dobře dotáhnul olejovej filtr nebo výpustnej šroub,ale jelikož píšeš že pod autem žádká kaluž neni,tak bych to vyděl na zapečený pístní kroužky nebo špatný gufera na ventilech. Můžeš mít nějaký těsnění na motoru špatný a přes něj to teče,ale to byly kapky pod autem.

Jestli jsou zapečený kroužky,tak to je poznat,když po výměně oleje najedeš tak 400-500km.Potom vytáhneš rysku na kontrolu oleje a ten olej je už po 400-500km úplně černej. Přes ty gufera na ventilech to teče většinou jen když je auto studený.

Co jsi tam nalil vůbec za olej ?

A co máš vůbec za motorizaci ? Benzín,naftu ? Asi benzín podle toho co píšeš.

2012-08-02 10:59:26

Vymenit podlozky pod vstrekmi

2012-08-02 11:29:01

Ahoj

olej som nalial motorový 5W 40 a je to 1,8 benzin 85kW

MAX6  
J.
2012-08-02 12:14:26

Pokud jsi u toho oleje dodžel parametry,tak s nim by problém bejt neměl. Zkusil bych najet dalších 1000km a pokud ti bude ubejvat takovym tempem jakym píšeš,tak to budou zapečený pístní kroužky a bude je to chtít vyměnit.

Schválně až naleješ novej olej,tak pozoruj jestli ti po 500km zčerná na měrce.

2012-08-06 08:44:54

Dnes som sa vrátil z dovolenky cca 1400 km každých cca 200 km som dolial 3 až 4 dcl oleja 5W 40. Pri kontrole oleja auto som nechal 10 min v k ľude bolo jedno či som prešiel 180 km alebo 250 km vždy bolo rovnako na spodku mierky cca 1 cm pod ryskou minimum. Kolega mi vravel čo išiel za mnou že mi dymi čierny dym keď som podradil inač všetko v poriadku. Pred tromi mesiacmi keď som ho kúpil bol som na STK a Emisnu a na emisnej všetko v poriadku. Bude treba generalku motora alebo je to len nejaká zrada. Farbu oleja pri odlievaní som pozrel a bol dosť čierny. Čo asi tak stojí výmena piestnych krúžkov . Dik za každú radu.

MAX6  
J.
2012-08-06 10:25:10

Jestli máš benzínovej motor,tak tohle jsou zaručeně pístní kroužky. Tohle už ani nejsou gufera na ventilech. Jen se divim,že ti to nečoudí víc,když to takhle žere olej. Možná to ještě stíhá zastavovat katalizátor,ale ten timhle stilem bude za chvíli KO (poznáš až se ti rozsvítí CHECK ENGINE od druhý lambda sondy.

Pokud to dáš někam do firmy, a řekneš,že chceš jen vyměnit pístní kroužky,tak by to mělo vyjít do 5000Kč (192eur). Hodně záleží,jestli jim tam přivezeš celý auto nebo jenom polomotor nebo si to uděláš sám atd...

Až budeš mít auto studený,tak zkus vymontovat svíčky a baterkou se koukni dovnitř do válců. Ty přes který teče ten olej bude pěkně černě mastný,ty ostatní budou jenom takový zašedlý a hlavně suchý. Je to vidět i na svíčkách,že jsou mastný a extrémně černý.

2012-08-06 12:40:34

Veľká vďaka za radu. ešte sa chcem opýtať či sa dajú piest krúžky zohnať aj na internete. Ja som skúšal u Auto Kelli, ELIT a ešte veľa daľších predajcov no nikto ich nemal v ponuke. Myslím si že sa dajú zohnať asi len v MAZDE.

MAX6  
J.
2012-08-06 13:12:11

Jo určitě se dají sehnat i na internetu,ale teď z českých nebo slovenských serverů mě nic nenapadá. Já je sháněl buď ve firmě kde opravujou motory (tam maj přímo katalog) nebo na eBay v USA a Anglii. Akorát musíš vědět jakej rozměr. Jestli základní nebo +0,25 nebo +0,5. Ale jelikož máš tak málo naježděno,tak bych to vyděl na ty standardní. Hlavně máš i standardní písty. Pokud jsi teda už nebyl někdy na generálce.

Našel jsem celou sadu od firmy RIK za 2502Kč (cca 96eur): http://www.ebay.co.uk/itm...ts_SM&hash=item3f1502820a

Ale stejně bych asi ten motor asi nechal zkontrolovat nějakejm specialistům co dělají motory. Na to že máš najeto nějakejch 110000km je hodně divný že by se zapekly kroužky. Jedině že by jsi to měl blbě zajetý a nebo používal hodně nekvalitní olej. Ty firmy co se specializujou jen na motory maj na to stejnak spešl nářadí.

2012-08-10 08:41:15

Ahoj chcem sa opýtať či pri výmene piestových krúžkov je potrebné dávať dole hlavu valcov alebo sa to dá urobiť zo spodku. Alebo aký je najlepší postup. Bol som vo viacerých servisov a všade mali inší potup a mazda servis je najbližšie 150 km. V jednom servise ma dokonca presviedčali že keď dajú dole hlavu tak musí isť automaticky na prebrusenie čo sa mi nechce nijak veriť.

Rasťo

MAX6  
J.
2012-08-10 11:47:38

Když jsem to viděl třeba ve firmě,kde dělali jenom motory,tak tam je vyndavaj dolem i s klikovkou. Už jen z důvodu,že když něco dělaj,tak ti pro jistotu překontrolujou všecko(kliku,válce,ojnice,ložiska,atd..). Zase oni ten motor maj vyndanej kompletně a hrajou si s nim na držáku. Když jsem sundaval hlavu já i mechanici u nás ve firmě,tak nikdy nebyla nepoškozená ani nebyla potřeba jí srovnávat (všechny měli kovový těsnění). V tý firmě co se zabejvaj těma motorama,tak tam jí pro jistotu jen změřili jestli je rovná,ale nerovnali jí(nebylo potřeba). Jestli ti můžu doporuřit,tak najdi na internetu nějakou firmu co se zabejvá jenom repasí motorů. Někdy tyhle takzvaný opravny aut na něco zapomenou a stojí to za prd (nezkontrolujou rovnost válců,nezkontrolujou ložiska,atd...) a pak jim to tam vezeš znova.

MAX6  
J.
2012-08-10 11:56:51

Ještě jedna věc abych tady nebyl za osla. Rači se zeptej někoho kdo má naftovej motor jestli ti to nemůžou dělat jen podložky pod vstřikama (nebo co to je),protože naftový motory s benzínovejma jsou údajně strašně podobný. Tak aby jsi díky mejm radám nemusel zbytečně investovat.

2012-08-14 12:25:57

Ahoj, tyhle opatření jsou už posledním krokem, nicméně než to podnikneš zkontroluj a teď obecně, (neznám konkrétně tento motor) odvěrání klikové skříně, někdy se může po výměně oleje zanést sajrajtem, někdy to má snahu i nadzvedávat měrku oleje. Podívej se do sání, jestli není plné oleje a tak.

Při zapečených kroužkách se mi osvědčilo (zase obecně) u benzínu vyndat svíčky, u nafty vstřiky nebo žhavičky, nalít petrolej, případně nastříkat nějaký sajrajt ve stylu WD na rozpouštění závitových šroubů. Zařadit za 3, postrkat autem by se převalily písty, , nechat pár hodin působit, znova a takhle blbnout 2-3 dny. Pak protočit startérem aby to vylítalo, dát zpátky svíčky/vstřiky a po 500km uvidíš, zda se to povedlo.

Někdy to pomůže ale raději to prodiskutuj konkrétně na tvůj motor, já jsem ze staré školy

2013-01-16 20:09:20

Auto už šlape ako hodinky boli to tie krúžky dal som to robiť do mazdy v Bratislave na Panonskej kde som ju kupoval. Ale nikdy viac.

2013-04-03 20:22:35

motuzz: ahoj, a nakolik to vyšlo prosím tě? A olej už to nežere? jorge

jorge, 2013-04-03 20:22:35 napsal:

motuzz: ahoj, a nakolik to vyšlo prosím tě? A olej už to nežere? jorge

2013-04-03 20:44:06

jorge: Prvu ponuku mi dali 1690 eur. Ja som si dal nezavezne vypracovať na tu istu prácu aj materiál vo všetkých autorizovaných servisoch MAZADA na Slovensku a ceny boly veľmi zaujmavé od 850 v Žiline až po tych 1690 v Bratislave. Tak som si zohnal tel číslo na vedúceho servisu pretože prímací technik p.Vaško "správa sa ako nejaký nadčlovek uplne zneuživá situáciu a postavenie" a vysvetlil som mu o čo mi ide a aku maju cenu oproti ostatným tak mi zrobil cenu 940 eur. Praca im trvala cca tri týždne. Olej to už nežere aspoň trocha útechy po tych skúsenostiach z tymto servisom. Pri preberaní vozidla mi ten pán technik nechcel ani do servisnej knižky zapísať čo robily a keď som pýpal vymenené nahr diely skoro ma pohrízol že čo to chcem, tak som zas riešil cez vedúceho a úž to bolo v poriadku.

2013-04-03 20:47:40

motuzz: díky moc za zkušenosti. olej mi to žere taky a čím dál více... díky, ať to dobře slouží

2016-04-05 21:51:08

Ahojte,

tak mám stejný problém. Koupil jsem mazdu a zjistil jsem, že žere hrozně oleje, doléval jsem tam snad už 3 litry a to jsem ujel tak 1000km. Olej ve vodě nemám, pod autem žádná kaluž oleje není a nevšiml jsem si, že by se mi dýmilo za autem. Je teda i jinší varianta, než zde popisovaná, čili zapečené pístní kroužky? Díky za opověď. Mazda 5 1.8 200 000km r.v. 2005

2016-04-06 09:59:15

Ahoj, nevím, jak tady fungují jednotlivé kategorie, ale protože to sleduji, zde je snad nejnovější příspěvěk, žel nepíše dál co a jak, zřejmě je spokojená

http://www.mazdaclub.cz/p...a-objevuje-se-mpv-2-0-351

2016-04-06 20:21:47

jorge: Moc děkuju, zřejmě to bude opravdu těma kroužkama, ptal jsem se dvou mechaniků, co mají s mazdama velké zkušenosti a oba nezávisle na sobě to potvrdili. Hold budu muset konat, teď už jen čekám, jak se k tomu postaví prodávající.


Odpovědět

1  2