Fórum - Téma


Zlegalizování úprav auta


Fórum Tuning a úpravy Zlegalizování úprav auta



1  2  3

doris  
Doris
2009-08-29 16:40:56

Vzhledem k tomu, že jsem dosud nenalezla kloudnou odpověď ani radu, jak postupovat, když si chci třeba upravit výkon motoru auta pomocí montáže turba atd., ráda bych znala vaše osobní zkušnosti se zlegalizováním takových nebo i jiných úprav auta. Dotaz vznáším z důvodu, že mne též láká se do něčeho pustit, ale nerada bych si udělala z auta věc, co bude nezpůsobilá k provozu z důvodu, že daná úprava bude nelegální a bez možnosti zápisu do velkého techničáku, a v případě možné nehody bych měla vážný problém. Znám vychytralost lidí, jak se snaží zbavit viny, když nehodu sami způsobí a přesto hledají cokoliv, co by přesunulo vinu na někoho jiného.

Už to někdo z vás řešil?

2009-08-31 19:02:50

No ja sem turbil,montoval sportovni podvozek a vybrakoval interier,namontoval Sparco volant,radicku OMP a 4 bod pasy a proste jezdim Pac takove upravy jako je zastavba turbodmychadla nebo kompresoru ani jine nehomologovane upravy ti nikdo do TP nenapise...Reknou ti jen Sezente si homologaci nebo povoleni vyrobce vozidla a my vam to za 50 korun prepiseme Tak takhle nejak se mi neprimo vysmal typek na dopravnim inspektorate,kdyz sem chtel na Rapida zapsat do TP patnactky kola...A vyrobce vozidla zas neda povoleni na legalni upravu motoru a karoserie,brzd,rizeni atd... Aby dali,by to musel byt kit primo pro to vozidlo,musel by ho vyrobit primo vyrobce vozidla anebo nejaka akreditovana draha firma,ktera ma povoleni vyrabet a dodavat takove veci pro dany typ vozidla...Ja uz se v tom pohybuju dost dlouho na to,abych vedel ze nema cenu se legalizaci nejakych rozsahlejsich uprav vubec zabyvat Proste delat tak,aby vinou nasi upravy nedoslo k zadne krizove situaci...

doris  
Doris
2009-08-31 20:26:02

Děkuji Ti moc za reakci , krásně jsi to popsal. Bohužel v naší zemi to tak je, též jsem už narazila na neochotu úřadů o legalizaci rozumné věci. Je to nadlidský možná až nereálný úkon. Takže jsi mne utvrdil v tom, co jsem si myslela. Je to škoda no, taky mi plno věcí vadí, že se nesmí na auto namontit. Přitom mnohé z toho nijak neohrožuje provoz a naopak je spíše prospěšné. Jsme holt v ČR.

2009-08-31 20:52:09

Nesmi...ale montuje Jinak by nebyl vubec zadny tuning Ja ted planuju vymenit na probecku origo male brzdy za vetsi z Xedose,misto 256 tam dam 274 a nikdo to nepozna ze nejsou schvalene pro dany typ podvozku Na STK sem nemel ani problem z turbem,snazim se takove veci delat tak,aby vypadaly jako original jinak to proste nejde... a jakou upravu mas konkretne na mysli?

doris  
Doris
2009-08-31 21:38:33

Holt, kdo umí, ten umí. U Tebe je vidět, že jsi na to skutečně machr a vyznáš se.

No měla jsem v plánu jiné brzdy, když už o tom padlo slovo, u Nissanu jsou vzadu bubny a já bych preferovala kotoučovky, přičemž i ty přední bych raději větší, aby měly vyšší účinnost (aspoň tedy doufám). Nejednalo by se však o origo díly Nissan. Brzdy třeba u M6 jsou velmi solidní a účinné a člověk si na to přivyknul, takže proto ta eventuelní změna u Primky. Samozřejmě že mne lákají i xenony a další drobnosti, které spíše souvisí se stylingem (např. větší kola), ale nejsou to zrovna origo komponenty, co schálil výrobce. To turbo mi ale vrtá hlavou.... Sama bych se do toho nepustila, páč nemám potřebné zkušenosti, ale znám se s maníkem, který je na motory a vše kolem nich špilmachr. Jen jsem dost opatrná a chtěla jsem si ověřit, jak to pak chodí, když si člověk upraví/nebo nechá upravit auto. U nás na technické jsou velmi přísní, kámoš třeba neprošel kvůli takové banalitě, jako jsou zašlé žárovky v blinkrech, prý nebyly dost oranžové...... Prostě buzerace.....

V Německu to prý jde vše v pohodě, stačí, když jsou použity homologované díly, dá se to normálně přihlásit.

2009-09-01 11:12:56

Tak xenony pokud mas na aute cocky bych neresil,normalne bych je tam dal,certi to na silnici nepoznaji (vyzkouseno u kamosoveho Passatu) Horsi by to bylo na stk,to bys je musela bud vymenit za zarovky nebo jezdit jinam kde mas nekoho znameho nebo to dat nekomu at to protahne A v TP mas jaky nejvetsi rozmer povoleny vyrobcem? Dalsi kamos na chrochtovi (Oktafka f tédéíčku,f metle f turbu,na hlínách ) ma origo 15" a psane ma az 17". A k tem vetsim brzdam,pokud to tam nebude vylozene nejak naprasene jako napriklad privareny trmen k tehlici a tak podobne tak na to nepovi ani slovo,musi samozrejme brzdit A jestli hodlas koupit nejake D2,Brembo atd.tak nemusis mit vubec strach,davaji k tomu certifikat o shode s danym typem vozidla,na muj podvozek taky nic nerikali,jen sem jim od zacatku tlumocil ze stal nehorazne prachy... Jj,turbo...uiííííí...psssss..... to znam mi to vrtalo hlavou rok,a za 4 mesice bylo namontovane Ale ja zas jezdivam ze servisu na STKcka,takze ja problemy nemivam s nicim...Dalsi moznost je na STK nechat u rucni brzdy "pozornost podniku" umernou vysi provedenych uprav na vozidle,taky to funguje Ale zas ti nesmi auto kontrolovat nejaky byvaly fizl,jednoho takoveho znam,je u nas na STK...ten vyhodil nove auto za prosly jeden obvaz v lekarnicce.. Pokud mas homologovane dily,tak nemusis prihlasovat,oni to velice neradi delaji i kdyz musi,staci kdyz budes vozit homologacni list v aute

doris  
Doris
2009-09-01 11:50:40

Moc Ti děkuji za cenné rady a náměty ,

tak mám aspoň motivaci se do něčeho pustit, hlavně ty brzdy a xenony mne lákají. Máme staré kotouče vepředu a při výměně bych už šla do něčeho lepšího, nejspíš Brembo . Vzadu by to též mělo jít předělat, tahle auta se dělala i sériově s kotouči. O xenonech (bixenonech) uvažuji právě u Primery už dlouho, tam bohužel nejsou čočky, ale někde jsem četla, že do určitého ročníku (týká se to právě starších aut), to prý i nějak šlo zlegalizovat i bez automatiky naklápění ad. Je tam nějaká výjimka či co. U M6 čočky jsou, nicméně tam jsme s osvitem spokojeni, díky DRL se nevypalují žárovky (jsou tam Night breaker od Osramu), které svítí super, ale při celodenním použití by měly ty H1 asi krátkou životnost a ztrácely by intenzitu. I tak ale vozíme s sebou homologaci těch DRL, páč jak to na autech začínalo, párktát se na to poliši dívali jaksi nedůvěřivě, prostě to neznali no.

Kola máme v TP uvedené 13 a 14", chtěla bych tam dopsat i 15", kamarád má dokonce 17" na stejném autě ale s jinou motorizací, pro diesel to prý nějak nechtějí dávat, ale třeba ty 15" by ještě prošly. Pro tak stará auta nechtějí už vydávat typové listy....

Jinak myslíš, že u starého atmosférického dieselu s nepřímým vstřikem paliva do předkomůrky by se o tom turbu dalo uvažovat, nebo je to spíše zbytečné s ohledem k typu a stáří toho motoru včetně ceny takové úpravy?Mohlo by to razantně zkrátit životnost motoru? Novější Primery měly turbo u dieselu sériově, motor byl dá se říct jinak identický, měl však ŘJ, kterou ten náš postrádá, v čemž vidím největší problém.

STK bych rozhodně chtěla řešit v klidu i bez vedlejších možností. Ještě jsem od pár lidí slyšela, že je možné auto nechat zlegalizovat v Německu, kde stačí mít díly s atestací TUV a u nás to pak přihlásit. Možná i tak by to šlo, bylo by to už ale dost drahé...

2009-09-01 19:08:21

Nemas zac,rado se stalo Pokud by ten zadek sel nahradit kotoucema z jine motorizace tak bych nic neresil a vymenil je Ale zase STK... V TP je parkovaci brzda napsana BUBNOVA... O Nightbreakerech sem premyslel taky,ale zivotnost u nich pisou 100 hodin a to se mi zda kur..... malo Me taky certi brejkovali kvuli memu dennimu sviceni,mam dodelavane samoze neorigo nacpane jeste jedny zarovky v blinkrech,ale vypada to jako origo Oni me spis zastavili protoze sem vyjel ze zatacky skoro po dvou...Velikost kol na takovem aute policajti neresi na silnici,pac nevi pokud tam teda nedas nejake 18ctky. Chces turbit atmo diesela? Jedine preplnovat nejakym malym tlakem,pac sam o sobe ma vysokou kompresi...Turbomotory maji kompresi o dost nizsi,zbytek dotlaci turbo Bys jeste musela vymenit vstrikovaci cerpadlo a vstriky... Jak tak premyslim o tech legalizacich v Nemecku,mohl by to byt i problem,kdyz nejsi obyvatel jejich statu,sice sme v EU,ale...

doris  
Doris
2009-09-01 19:59:52

Jj, ta STK mne v tom trochu štve, no trochu víc , ale větší kola uvažuji, že tam nakonec dám. Vypadá to lépe, trochu to zvedne auto - má to hodně nízko spojler předního nárazníku a aspoň ta 15" využijeme, zůstala nám po bývalém autě. Brzdy si ještě pozjišťuji, kolik s tím bude práce, ale rozhodně tak či onak půjdu do něčeho kvalitnějšího, ono ani ty origoše už jaksi nejsou co bývaly, jak se Nissan spolčil s Renckem... Na brzdách nehodlám šetřit, ty musí být špička, závisí na nich přece život....

Night Breaker Ti nedoporučuji, pokud bys s nimi svítli i přes den, H1 vydrží skutečně málo, i výrobce deklaruje jen poloviční životnost. Na svícení v noci jsou ale super, je to výrazné zlepšení oproti origo žárovkám, které v M6 byly od novoty.

S tím turbem jsi mne utvrdil v domněnce, že tam by toho bylo víc na výměnu, než jsem původně čekala, i ten mechanik mluvil o čerpadle a to je pálka jak blázen. Každopádně auto jezdí pěkně, pár koníků navíc by mu sice neuškodilo, ale no tak musím ho už brát jako takového "nissandůchodce", který je koncepčně 20 let starý.

Jinak to bylo hezké, jak jsi psal: "Oni me spis zastavili protoze sem vyjel ze zatacky skoro po dvou..." to nemělo chybu, to museli být z toho pěkně paf.

Je skvělé, že jsi mi zde tolik věci vysvětlil a poradil, moc si toho vážím. Děkuji Ti!

2009-09-02 08:10:15

Doris: Jen tak zběžně jsem to prolétl a musím se usmívat. Kdysi jsi mě tady v diskuzi napadala že jsme sobečtí a tak protože si dáváme xenony a teď je sama chceš? A bez naklápění? Né to byl fór, co bylo to bylo. K těm xenonům toho mám taky dost takže:

1) i blběj polivajt při silniční kontrole pozná že tam nemají být i když máš čočku a to kvůli označení na skle světla - pokud tam mohou být xenony tak je tam nějak H1X nebo tak něco (už si to přesně nepamatuji, ale dusili mě na tom)

2) xenony ti nikdo nezlegalizuje a to ani pokud máš světlo ve kterém můžou být (např. kdybych si dal z M6 s xenony)

3) v čočce vážně neoslňují pokud je máš dobře seřízené a nehraje si člověk na frajera co nemusí používat dálkové

4) za xenony v parabole bych vraždil a sekal ruce - to oslňuje jako kráva

5) ale i pro lidi s parabolama mám dobrou zprávu, protože se dělají tzv. stíněné xenony, které mají plíšek který nějak usměrňuje světlo a tím pádem to neoslňuje

6) co se týká naklápění, tak už jsem někde na e-bay viděl sadu pro montáž kelektromotorku světla a s čidlama na náklony a dle toho pak nastavují světla

7) origo naklápění světel však v praxi nefunguje zas až tak dobře, rozjedu se, oslním, pak swe auto vrátí do normálu ale teprve zareaguje naklápění a oslní to znova. to naklápění při ostré jízdě není tak rychlé jako pohyby auta a je dle mě spíše na škodu

8) a nezapomínejme na odstřikovače, na těch tě také řadový policista dostane (ještě že mi je Vochy prodal a sehnal)

Takže dejme tomu že bych měl světla vhodná pro montáž xenonů, dal am xenony, udělal naklápění a světe div se ani pak mi to neschválí a nezapíší do TP

Co se týká kol, tak každý solidní prodejce kol ti dnes ke kolům dá typový list za cca 250,- a s tím zběhneš na STK, tam ti potvrdí že máš skutečně ty kola na autě, s tím pak na ouřad a tam tí je za padíka zapíší. Se starými koly je to problém - nebudu vypisovat jak to je protože to se tu v diskuzích několikrát řešilo. Napíšu ale jak s to dá udělat. Někdo si koupí kola pasující na tvé auto nebo třeba stejného rozměru. Půjčí ti k nim atesty a doklady, ty s tím zajedeš na STK, tam ti to schválí, zajdeš na úřad a hle, máš je v papírech. Ale v papírech už máš jen: Alternativní pneu 215/45 17", 205/45 17", 215/40 17", 205/40 17" ale už né jaká tam musí být kola, takže tam vlastně dáš cokoliv v přílušném rozměru. S prodejcem se dá i domluvit co vše ti tam má vypsat za rozměry a profily pneumatiky.

A co se týká turba a podobných věcí - jste v řiti. Prostě v ČR jste v řiti a tím to končí.

Jinak teď nahraju Doris, ale mám tu ukázkový případ kdy někdo dojel na montáž xenonů a nemohl za to. Psalo se to někde na webu nebo na fóru nebo už nevím, ale pamatuji si to dost dobře - nějací pitomci nezvládli řízení a sjeli s autem do škarpy, snad i ťukli o nějaký ten strom to už nevím, proti jel člověk co to viděl, tak zastavil aby jim pomohl a zavolali policii. ten člověk co jim pomohl měl na autě xenony a samo že když tam neměl odstřikovače tak kluci poznali že to není origo. Přijela policie a jala se vyšetřování jak se to stalo a najednou byla výpověď kluků že ten co jim pomohl jel proti nim, oslnil je xenony a oni proto sjeli ze silnice A prošlo to, bez svědků byl kluk nahraný a je fakt že xka tam neměli co dělat.

doris  
Doris
2009-09-02 08:39:50

Diakon: Díky za reakci. Ohledně těch xenonů a dalších věcí jsem se právě zde chtěla zeptat, jak je to s legalizací, protože jsem narazila na tu výjimku, jak jsme psala výše. To, že se dělají různé xenonové sady (včetně těch "stíněných") taky vím, ten plíšek bývá i v některých světlometech před žárovkou....Uni sada pro naklápění a ostřikovače jsou už taky k dispozici, ale pořád je zde ta otázka jistoty legalizace, aby člověk nedopadnul jako ten chlapík, co chtěl pomoct.....Něco podobného jsem už taky slyšela, takže aby se taková možnost eliminovala, hledám legální cestu. Nechci to riskovat a zárovéň mi jde i o to, aby to samozřejmě bylo uděláno způsobem, že to nebude oslňovat ostatní. Narozdíl od sobců, kteří si to nahodí a vůbec neřeší, že oslňují až hanba - máme v okolí jednoho takového sobce s Fábií....

Mimochodem, Ty to asi taky nemáš ofiko, viď?

2009-09-02 11:14:36

Jak tak pročítám vaše příspěvky, tak začínám mít obavy z použití HID xenonů, které jsem si do mé M6 objednal. O interní vyhlášce, podle které mají pomáhající a chránící příslušníci klást důraz na potrestání přestaveb xenonů vím. Otázkou je jak se na toto budou v praxi zaměřovat. Do očí bijící případy klasických parabol, neřkuli na starých šunkách odhalí na první pohled. U M6, která má čočky to není na první pohled patrné, leda by zkoumali proč nemá ostřikovače a zda funguje naklápění, když zatíží zadek. Máte už někdo zkušenost s kontrolou? Uvažuju, že bych pak ještě dodatečně instaloval ostřikovače, na naklápění se asi vykašlu. Našli jste někde na netu, kde se ostřikovače a naklápění dá sehnat, Díky moc za radu.

doris  
Doris
2009-09-02 11:29:03

Ty ostřikovače jsou dost nápadné a když chybí je to jasné, že xenony jsou neorigo. Možná některá auta mají výjimku, ale třeba M6 určitě ostřikovače má mít. Naklápění asi nepoznají, to by tak maximálně mohli kontrolovat na STK, ale osobní zkušenost nemám. Bála bych se spíš v případě nehody, ač bych třeba nebyla jejím viníkem nebo dokonce účastníkem a někdo by si mne všimnul, ono pojišťovny hledají kde co, aby nemusely platit a vychytralost lidí u nás nezná meze . Proto jsem vznesla dotaz a založila toto téma, jak naleznou legální cestu, aby se takový problém nikdy nevyskytnul.

http://www.servishybes.cz...gulace-naklonu-c-324.html

2009-09-02 12:48:15

  • --

Policejní prezidium ČR

Ředitelství služby dopravní policie

Č.j. --------------------------

Praha 15. dubna 2009

dle rozdělovníku

cestou náměstka policejního prezidenta

pro vnější službu plk. Mgr. Ing. ---------------

Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání

Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98.

Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů).

Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy

Předpis EHK č. 48

(Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci)

Zajištění čištění světlometů

Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.

Zajištění automatické regulace sklonu světlometů

Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.

Předpis EHK č. 98

(Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami)

Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR.

Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony.

V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.

S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu

  • --

ale upřimně záleží na člověku... spousta policistů tohle ani nečte nebo to ignoruje. jezdim s xenonama po Praze už nějakej ten pátek a nikdo zatim neřekl ani popel. Známej je má v Passatu r.v. 2001 taky dodělaný a i když ho stavěli už xkrát tak nic.... každopádně legální to neni.

2009-09-02 14:15:42

Doris: Ano mám je nelegálně vždyť to víš, kdyby to šlo zlegalizovat tak bych do toho šel hned, ale i při montáži světel pro xenony určených, při dodělání odstřikovačů (origo je tam tedy mám) a při namontování naklápěcích čidel ti to stejně nikdo jak mi bylo na úřadě řečeno do TP nenapíše. Jinak fakt je mám poctivě seřízené, v čočce a čisté.

Jinak to že to policajti nekontrolují není zase až tak pravda. Po Praze jezdím dost a Ok, ale mě stavěli u přítelkyně v největší prdeli světa místní policisté a ty to věděli. A neměli tam s tím problém jen starší auta ale i nová. Jak má xenony tak kouknou na světlo a jak tam není to označení co psal Slity tak jste v řiti. Jinak to o tom uzpůsobení světla - pokud míte čočku tak je to šumák, je stejná s xenony i bez. Pokud parabolu tak tam to roli hraje.

doris  
Doris
2009-09-02 14:38:07

No tak to je škoda , myslela jsem, že když tam bude vše, jako u origo xenonů, tak by to mohlo jít zlegalizovat. Ale aspoň jsem si ušetřila práci, čas a peníze, páč by mne štvalo si to předělat a nakonec zjistit, že to může přinést problém a nejde to mít ofiko. Mám ráda jistotu a klid, i pro DRL , co máme na M6, jsem chtěla hned papír s homologací, u nás se hledají akorát záminky pro buzeraci lidí...... Ach jo, holt jsme v ČR.

2009-09-02 21:11:36

Inu budu to muset risknout a jezdit chvíli bez ostřiků, dokud je neseženu. Taky se zeptám příbuzného, který je u policie,jak dalece to kontrolují a na co se zaměřují. Doris mě teda s tou nehodou a následným vykrucováním pojišťoven a hledáním čehokoliv tedy pěkně vystrašila. Ovšem xenony jsou koupené, každý 3. měsíc měnit Night Breakery už nemíním...

2010-05-30 14:42:25

to je všechno o lidech, pokud narazíte na pitomce bude se v tom šťourat a stejně tak pokud si to každej pitomec namontuje do klasický paraboly a bude vypalovat i veverky v korunách policajti se naserou a sejmou vsechny bez rozdílu. nedávno jsem nechával tónovat skla a vepředu mám hodně světlounký aby to nikoho neprovokovalo. dělali mi to http://www.tinter.cz akorát s těma předníma stahovačkama nemaj nic společnýho tam se to přeci lepit nesmí

2010-12-13 22:31:52

K těm ůpravám a přestavbám motorů,taky nad tím přemýšlím aby se s tím dalo jezdit..chtěl bych totiž do budoucna přestavit dvoulitrové BJ na turbo,je spousta firem které se těma dílama zabývají,hlavně v USA a taky oficiální mazďácká sestra MazdaSpeed. spousta lidí mě říká ať se na to vykašlu hlavně kvuli penězům,ať si radši koupím auto s turbem,ale vzhledem k tomu že se příští rok po bakalařce chystám jít studovat na strojárně spalovací motory a hlavně přeplňované tak by taková přestavba pro mě byla ohromná zkušenost,otázka je,jak to udělat aby mi na STK neřekli "nashle příště!" ,protože tomu technikovi bude určitě jasné že to není sériovka,i kdybych to sebelíp zakryl,to turbo a mezichladič holt nikam dozadu neschovám...a s tím přepisem do TP to tky beztak slavné nebude,jak to vůbec chodí v jiných zemích???

mazda protege turbo kit Fs 2.0l

this are the result of the Creative Performance (CPBoost.com) turbo kit @8 psi

CPBoost ...

2010-12-14 18:12:25

Ja ti to reknu takto, jakmile oturbis, tak se rozluc s nejakym legalnim zapisem do TP, a poctive udelanou STK...

Me stoji STK tak 500 do kapsy


Odpovědět

1  2  3