Fórum - Téma


Zkušenosti s prodejci a servisy Mazda


Fórum Technický koutek Zkušenosti s prodejci a servisy Mazda



1  2

2017-01-05 12:12:35

Ahoj Krabat, s tou geometriou presne ako hovoris, je to fakt smiesne. Uz pred 10 rokmi mi davali servisaci protokol z geometrii v obycajnych neznackovych servisoch. Nie je mozne, aby znackovy autorizovany servis Mazda, nemali po vykonani geometrie protokol. Vlastne nemaju, lebo geometriu nespravili. Uvidime, co odpisu z ALZ, hned potom zverejnim, nech vsetci vidite, ako sa jedna so zakaznikom.

2017-01-05 13:22:42

Ahoj, je škoda, že sis to neuvědomil při přebírání auta z opravy. Ale já bych na to nejspíše taky zapomněl. Člověk je rád, že má auto opravené a automaticky počítá s tím, že značkový servis snad dokonale ví, jaké úkony musí udělat.

Bohužel taky vím, že nejsi první člověk, který měl u M6 sjeté gumy. Stěžovalo si na to více lidí. Dokonce i snad někde tady na fóru, nejsem si teď jist. Když jsem objednával své auto, pročetl jsem tisíce příspěvků a tohle mi utkvělo v paměti. Evidentně ten první model 2013/2014 měl spoustu dětských nemocí a Mazda se k nim nestaví zrovna čelem. Možná bych se nebál napsat přímo do Japonska. Vzhledem k japonské povaze bych doufal, že k tomu zaujmou nějaké stanovisko. Snad lepší, než importér v CZ/SK nebo EU.

Držím Ti palce, ať to nějak dobře dopadne. Já ještě japonské auto nikdy neměl, tak mě tyhle story moc netěší.

2017-01-05 14:16:45

Ahoj, no popravde ja nie som nejaky odbornik na auta, a nevedel som, ze je nutna geometria po vymene tycky riadenia. Doveroval som servisu, a myslel som si, ze spravili vsetko, co je potrebne. Tieto veci som sa zacal dozvedat, az ked som riesil pricinu zjazdenia pneumatik, a nasledne opatovny problem s tyckou riadenia.

Par dalsich velmi zaujimavych faktov. Ako som uz spominal potrebujem vymenit opat spojovaciu tyc riadenia. V ALZ mi dali papier od CG, ze sa na tento diel zaruka nevztahuje. Pocas komunikacie s generalnym riaditelom, som zistil, ze spojovacia tyc v zarucnych podmienkach CarGarantie nachadza. Po upozorneni na tento fakt, som dostal odpoved od riaditela, ze ano, CG informoval mylne, ale ja potrebujem vymenit tyc riadenia. Spojovacia tyc riadenia je podla riaditela uplne nieco ine, a to konkretne tento vyznaceny diel - https://www.dropbox.com/s...ej72qdg4h/imgxx1.jpg?dl=0 . To mi ale nedalo, kedze som nachadzal nezrovnalosti, pretoze v navode, pre ukon vymeny dielu, ktory ja potrebujem, a ktory som dostal v liste od ALZ, sa uvadza spojovacia tyc riadenia pod rovnakym kodom dielu, ako riaditelova tyc riadenia. Po konzultacii s tehcnikom, a patrani na internete som dospel k zaveru, ze diel, ktory potrebujem vymenit sa skutocne nazyva spojovacia tyc riadenia, a diel, ktory oznacil p. generalny riaditel ako spojovaci tyc riadenia sa v skutcnosti zrejme vola vreteno riadenia, okrem ineho, ktore je tiez zahrnute v zaruke.

Takze neviem, ako si to vysvetlit, ci ide fakt o hrubu neznalost techikov ci uz v servise alebo v centrale, alebo skusaju na zakaznika, co si mozu dovolit. Tieto skutocnosti podla mna hovoria za vsetko a utvrdzuju ma len v tom, ake super zastupenie Mazdy tu mame.

Mimochodom odpoved z ALZ Presov a nasledna moja reakcia

https://www.dropbox.com/s...zbr5tt/alz5.1.17.jpg?dl=0

edit: tu je este schema od riaditela, kde je vyznacena podla jeho slov tycka riadenia

https://www.dropbox.com/s...f4/tyckaRiadenia.jpg?dl=0

a tu je navod z ALZ, kde ten diel s rovnakym kodom je oznaceny ako spojovacia tyc

https://www.dropbox.com/s...9uqbi44a/spojtyc.png?dl=0

2017-01-05 16:38:25

no co dodat pristup odbornikov. U mna netusia, co sposouje, ze mi pri vysokych otackach palubny system nepresne spocita prejdenu vzdialenost a z toho nepodstatne drobnosti ako priemernu rychlost, spotrebu . . Rozdiel nieje maly, je az okolo 20%. Uplny gol bol, ked som im to vravel , ukazal video a riesili ci mam na aute origo kolesa, ci mam spravny rozmer koliest a ine hovadiny.

problem nastava ak su otacky motora vyssie ako cca 4500. Vtedy proste zacina PP skracovat prejdenu vzdialenost, co je sice z jednej strany fajn, ale z druhej to dla mna znaci ze je nieco v haji a nepracuje ako ma. Spravila sa diagnostika, podla ktorej je samo vse o.k a tym sa to uzavrelo. Nepodarilo sa mi najst dalsiu mazdu s podobnym spravanim. Ak by som teoreticky neustale drzal motor v 6000 rpm, namiesto realnych 100tkm by moje auta okazolo prejdenych 80tkm. Jo , este maly hlasku, ze to si unformativne udaje. Hlavne ze na zaklade nich sa uznava zaruka, chodi na garancky a ak pridete s 150001km na tacho, ste za zenitom, ak pridte na garancku po 20tkm, sa minimalne zle pozru, ak po 21tkm, vraj uz pada zaruka.

2017-01-05 17:04:30

Otazne, je ci to inym nerobi, alebo si to nevsimaju. Ja osobne aj keby som mal rovnaky problem, nevsimol by som si to.

Skusal si pisat importerovi? Netvrdim, ze ti ti hned vyriesia problem , no stale si myslim, ze je tam vyssia pravdepodobnost, ze sa posunies niekde dalej ako v servise. Minimalne zaujimat by ich to mohlo. Mimochodom tiez servisujes v ALZ?

2017-01-05 21:28:39

no podla servisu to odpalkoval importer. Prislo sa na to uplnou nahodou, vlastne som bol z niecoho podozrievany a tak sa na to prislo

robili sme skusobnu jazdu na G165, ktora to nerobila, G145 z netu to tiez nerobila, u 2.2D sa to tiez neprejavilo.

Hlasil som to v TN, BA. Servis netusi coho sa chytit, co to moze sposobovat. Tachometer ukazuje normalne.

2017-01-12 13:41:39

Dnes som bol osobne v ALZ v PO, dohodli sme sa na vymene tycky na naklady servisu + jednu pneumatiku zadarmo. Jednanie bolo vcelku mile a priatelske. Pri vymene skontroluju aj komplet napravu, ci nejde o nejaku vyrobnu vadu. Vravim si, preco sa to nemohlo riesit takto hned, ci nie je zavada niekde inde, ale najprv to hodime na zakaznika, potom komunikacia s importerom, a nakoniec sa vieme rozumne dohodnut. Kazdopadne, som spokojny s vysledkom a s konecnym jednanim ALZ, skoda len, ze az po tolko vynalozenom usili.


Odpovědět

1  2