Fórum - Téma


Zkušenosti s prodejci a servisy Mazda


Fórum Technický koutek Zkušenosti s prodejci a servisy Mazda



1  2

2016-09-29 20:14:39

Ahoj. Doufám, že jsem tohle téma nezaložil duplicitně, ale hledal jsem tu dost dlouho a nenašel jsem diskuzi, která by se všeobecně věnovala zkušenostem s autorizovanými prodejci a servisy Mazda v ČR. Zajímalo by mě vaše doporučení, kde koupit a servisovat Mazdu, nebo naopak, kam raději nejezdit? Byli nebo jste stále spokojeni s prodejcem a jeho servisem?

Já se teprve chystám nové auto objednat - oslovil jsem několik prodejců a zkušenosti mám smíšené. Ceny jsou +/- stejné, jakoby mezi sebou měli nějakou dohodu. Někteří prodejci mi ani neodpověděli, nebo jsem měl dojem, že je musím skoro prosit o cenovou nabídku. Bylo to fakt dost zvláštní potom, jak se snaží prodat třeba u VW. Přitom chci koupit nejvyšší výbavu Mazdy 6, auto, které je celkem vzácné v poslední generaci u nás na cestách potkat. Ani by mě nepřekvapilo, kdyby to potenciální kupci vzdali s takhle laxním přístupem mnoha oficiálních dovozců. :-/

2016-09-29 20:23:26

Ahoj, já ti s tímhle moc nepomohu, kupoval jsem ojetinu ze SRN a v autorizovaném servise jsem ještě nebyl, ale třeba mě to taky čeká.

2016-09-29 20:29:10

zajed si ho koupit do Německa už jsem poznal par lidí co to udělalo ne sice u Mazdy ale jiných značek a ne jen že stejné auto bylo lacinější ale hlavně úplně jiný přístup a levnější servis i když započítal cestu tak pořád levnější než tady

2016-09-29 21:53:26

Já jsem nad dovozem uvažoval taky a původně jsem chtěl mazdu 6, 165k motor ve výbavě attraction (u nás se nedá koupit), ale je třeba si uvědomit, že je tam mnohem víc položek, než jenom cesta. A to jsou převozní značky, krátkodobé pojištění na převoz auta, bankovní poplatky za zahraniční transakce atd. Obvykle se musí platit vcelku vysoká záloha. Dále je to DPH, které je v Německu 19% a u nás 21%. Tzn. v Německu koupíš bez daně, převezeš k nám a zaplatíš "zvýšenou" DPH u nás. Potom až můžeš žádat od značky. Dále, ne každý německý prodejce umožní nákup bez DPH fyzické osobě jen tak, obvykle se mu to nelíbí a buď rovnou neprodá a nebo slíbí, že DPH ti vrátí až když pošleš potvrzení, žes ho zaplatil u nás. (+ tam v německu musíš někam na úřad pro nějaké potvrzení nebo co...). Tzn. Zaplatíš daň i u nás a nevíš, zda ti to DPH němci opravdu vrátí. Oni se tím kryjou, kdybys DPH náhodou u nás nezaplatil, protože by ho museli platit oni. Jinak ceny u autorizovaných jsou vcelku vysoké, ale údajně se dá dobře smlouvat + můžeš koupit Mazdu od překupníka, který normálně prodává mazdy, ale není třeba autorizovaný prodejce a má "dohody" s autosalonama z jiných zemí EU, než je Německo (obvykle Belgie, Holandsko, Polsko, Maďarsko), např. Matthes na odkazu níže. Tam to vychází opravdu dobře a mazda v mé konfiguraci co jsem chtěl vycházela okolo 22.500 euro (včetně německého dph). Na druhou stranu EU záruka je 2 roky, když koupíš u nás, dostaneš 3 roky záruku. Servisovat můžeš klidně u nás v českých autorizovaných servisech a záruka je pak jak jsem psal, 2 roky. Nicméně, myslím že špatné nemusí být Polsko. Navíc je tam DPH 23%, takže ještě můžeš z jejich nabídky ušetřit, když naše DPH je 21%.

Já jsem nakonec koupil 3ku u nás, kterou za pár let nechám přítelkyni a koupím 6ku. A pokud to bude vycházet pořád líp, už si ji opravdu dovezu ze zahraničí a ani bych se nebál těch "překupníků".

https://www.matthesmobile...m-matthes-deutschland.php

2016-09-29 22:15:32

efface: zase tak dalece jsem to nezkoumal jelikož já si nové kupovat nebudu ale mám to do Německa 3O km a do Plzně 50 km ale co vím kdo si koupil nové zde v ČR pokud vše funguje tak ještě v pohodě pokud neberu nesmyslné ceny za práci při garanci ale pokud je problém tak se potom hodně cukají na záruku a hází to na vaši vinu atd. ted naposledy si koupil známý Nissana právě v Německu jel na garančku stála ho 2500 a u nas by zaplatil 5500 plus DPH ! na autě ušetřil cca 70 000 což není zrovna málo je to jeho první auto nové z Německa a jak říkal i přístup oproti ČR 100 a 0 v ČR už kupoval do rodiny více nových aut tak má zkušenosti

2016-09-30 06:25:37

Pánové, moc jste mě zatím nepotěšili. Vím, že pokud se něco objeví na fórech, ať už se jedná o bazary, servisy nebo prodejce, většinou se nadává. Málokdo si dá tu práci a napíše pochvalnou recenzi, i když je třeba maximálně spokojen. Ale co jsem si tak doposud přečetl, tak zkušenosti s autorizovanými dovozci Mazdy jsou téměř jednostranně negativní. :(

Při koupi vozu vládne ještě celkem spokojenost. Ale jakýkoliv následný problém s autem, reklamace nebo oprava = špatná zkušenost a zklamání. To není dobrá vizitka pro české zastoupení.

2016-09-30 08:14:24

Já si nemůžu vynachválit autorizovaný servis Auto Efekt Zlín. Bohužel už neprodávají nové Mazdy, protože zastoupení dostal pouze jeden v kraji, ale servis mají velice dobrý. Řešil jsem tam nefunkční displey v interiéru a no problem. Vyměneno v rámci záruky. Ceny bych řekl až luxusní + jim nevadí vlastní olej při výměně atd. Nové auto jsem kupoval v Příbrami a servisuju ve Zlíně a žádný problém. Naopak jsou rádi, že jim tam auto na servis dovezu :). Stejně by to dopadlo i kdybych si auto koupil v zahraničí. Po dobu dvou let žádný problém a do budoucna toho asi i využiju, pokud mi nenabínou tady v ČR alespoň podobnou cenu jako v zahraničí.

Za mě teda jo, určitě se vyplatí koupit auto v zahraničí, ale nese to s sebou řadu "komplikací", které je třeba brát v úvahu a předem s nima počítat. Ale podle mě se určitě vyplatí si předem najít kvalitní servis, který bohužel není zárukou autorizovaného servisu mazdy. Co se týče prodejců Mazdy, tak já mám vynikající zkušenost právě s Autoprofi Příbram, kde jsem koupil auto i když to mám skoro 400km daleko (nikdy jsem tam auto neservisoval). Jejich přístup pro mě byl ohromující po zkušenostech z jiných autosalonů. Např. můj prodejce v okolí mě svým přístupem tak odradil, že si u něho nekoupím ani vodu do odstřikovačů a servisovat bych jezdil raději i někam přes půl republiky, jenom abych se jim vyhnul, což naštěstí nemusím, protože mám kvalitní servis ve svém městě.

2016-09-30 08:30:44

efface: Vzhledem k tomu, že bydlíme ve stejném kraji a ve Zlíně moc jiných prodejců není, asi vím, koho máš namysli. :)

efface: Jo a díky za tip. O Auto Efekt Zlín jsem už slyšel.

2016-10-15 11:09:59

Připíšu další svou zkušenost. Dnes jsem po měsíci přemýšlení, hledání a testování závazně objednal svou Mazdu 6. Bude to mé první japonské auto, tak snad bude sloužit stejně spolehlivě jako předchozí koncernová klasika.

Chtěl bych se ale zmínit o výborném přístupu prodejce v Příbrami, firmě Autoprofi, konkrétně pan Martin Běle. I když jsem tam auto nakonec nekoupil, dal mi jednoznačně nejlepší cenu, výbavu zdarmu a nakonec mi napsal, že ho alespoň těší, když zůstanu u Mazdy. Hezké gesto, na které nezapomenu. Manželka chce koupit ještě červenou CX3.

Chci také poděkovat i místnímu členu na tomto fóru, "effacemu", za jeho nezištnou pomoc a rady při výběru auta. I když se neznáme, hodně mi pomohl. Kámo, máš u mě flašku, jak jsem slíbil.

2016-11-02 11:28:13

Mám M6 jen chvilku, ale ještě před koupí, jsem potřeboval nějakou technickou informaci, tak jsem zavolal Auto Efekt do Zlína a ochota byla až neskutečná. Nejenže jsem dostal informaci kterou jsem potřeboval, ale ještě se mě dotázali jestli mám v úmyslu kupovat M6. A pokud ano, že se můžu stavit, že mi projedou knížku přes VIN. Vzhledem k tomu, že jsem měl VIN k dispozici, tak jsem jim ho hned nadiktoval a potvrdili mi to, co už jsem věděl od majitele.

Mám tam namířeno i osobně abych viděl co je to za lidi...

P.S. kolem toho prodejce o kterém je řeč výše, jezdím skoro denně a měl jsem s ním tu čest už když prodával Peugeoty, takže díkybohu za Efekt.

2016-11-25 22:26:15

Pridam svoji trosku do tohoto fora.

Autopalace v Brne je nejhorsi. servis co jsem zazil. Neje ze nechaji zakaznika nehorazn dlouho cekat ale i dily maji prepalene jako by byly ze zlata. Uz nikdy vice. Byt dovozcem Mazdy tak jim vemu licenci a dam komukoliv jinemu.

Staci se podivat na cesky trh kde jsou ceny nahradnich dilu premtstene i u ostatnich aut.

O servisu radeji nebudu nic povidat protoze zde at se nezlobi jakykoliv servis maji tak jednoho mechanika ktery tomu trosku rozumi a dlasich 12 pricmrdavacu kteri jsou schopni za par kacek vymenit olej nebo vythanou svicku, ci opravit koli. Na vic ale zu nemaji a pak delaji metodou pokus omyl.

Auto Baldvin v Brne ktery je druhym autorizvany m servisem je na tom lepe aspon pristupem ale tim to take konci potom je to stejna masinerie.

Jeste ze zacali delat Hnujdaje ktere se serou od vyroby a to mi potvrdi nejeden mechanik. Takze prace maji dost.

Od te doby co sjem si poridli GH tak jen diky spravne diagnostice a mechanikovi mam auto v cajku a nevymenim ho dokud nevydaji novou Mazdu 6 ktera bude mit hatchbakc a 2,5 benzin v manualu .

2017-01-04 16:10:45

Skusenosti so servismi .. Dobry den,

rad by som sa podelil so svojimi skusenostami s autorizovanym servisom ALZ Presov, a rovnako aj so skusenostami so spolocnostou Mazda.

Na uvod pre nezainteresovanych, som majitelom vozidla Mazda 6GJ r.v. 2013. Po roku a cca 7000km, som zacal mat problem, ktory predstavoval buchanie od laveho predneho kolesa. Ak som vytocil volant do lavej strany, a tocil sa dookola, za jednu 360 stupnovu otocku to buchlo aj 3x. Vytocenim volantu do pravej strany bolo vsetko v poriadku. Najprv sa menilo horne ulozenie tlmica, co nepomohlo, potom na to servisaci nevedeli prist, tak si namontovali mikrofony po celom podvozku, vozili sa na aute, a hladali problem. Po 7 hodinach stravenych v servise, mi povedali, ze nevedia, kde je problem, ale budu to riesit.

Zhruba po 2 tyzdnoch sa ozvali, ze maju riesenie. Vymenili vraj lavu tycku riadenia, problem prestal, a ja som bol spokojny. Technik v servise ako aj predajca mi povedal, ze som najskor vletel do nejakej velkej jamy, co sposobilo tento problem. S autom som fakt malo jazdil, a dost som ho setril, do ziadnej jamy som nevletel, ale tak klasika, hodime to na zakaznika a vybavene. Bol som vtedy trochu nastavany, ale nakoniec sa problem vyriesil.

Po 18 tisicoch km, mi zacalo pri brzdeni z vyssich rychlosti 80+ triast volantom. Vysledok pokriveny lavy kotuc, reakcia technika: "zrejme ste ich prebrzdili, alebo to moze byt sposobene tym, ze auto vela nejazdi, tak sa kotuc povlnil." Za vymenu tusim chceli cca 480 eur, komplet predne brzdy. To som bol ale absolutne znechuteny, kedze viem, ze som nikde s tym sportovo nejazdil, a brzdy su KO uz po 18tisicoch km. Kontaktoval som importera so staznostou, poskytli mi 50% zlavu na brzdy a robota zadarmo.

Po 26 tisicoch km, cca oktober tohto roku, som zacal znovu registrovat rovnaky problem ako pred prvou vymenou tycky riadenia. Nie je to az take intenzivne, niekedy mozem spravit aj 5 otociek a nebuchne to ani raz, niekedy staci jedna a buchne to 2x. Znova je vsak potrebna vymena lavej tycky riadenia a samozrejme zaruka uz nic, aj ked su tam iste nezrovnalosti, ku ktorym sa neskor dostanem.

Okrem ineho som s autom doteraz pocas zimnej sezony nejazdil, s kolesami nijak nemanipuloval, a mal tam stale letne pneumatiky, ktore boli od kupy vozidla. (podla vyjadreni inych majitelov tohto vozidla s rovnakymi pneumatikami, su cca v 35 tis km v polovicke zivotnosti). Ja som sa tento rok rozhodol prvykrat pneumatiky prezut na zimne(november 2016), no cakalo ma nemile prekvapenie. Technik v pneuservise ma hned upozornil na to, ze vnutorne strany prednych pneumatik su zjazdene na kord(zadne su v poriadku). Ihned som kontaktoval autorizovany servis ALZ Presov, v ktorom som vylucne servisoval toto vozidlo, ako je vlastne mozne, a preco ma na to neupozornili, ked som tam bol pred tyzdnom s problemom s buchanim, tak ako to vlastne kontrolovali a nevsimli si, ze mi berie vnutornu stranu pneumatik. Takisto za poslednych 5 mesiacov som tam bol raz na garancnej prehliadke a neskor na vymenu brzd. Taketo opotrebenie si vsimnem aj ked nechcem, a na druhu stranu nezjazdim takto gumy za tyzden, hlavne s mojim najazdom. Preto som mal za to, ze tento problem bol viditelny uz skor. Pneumatiky sa maju kontrolovat podla predpisanych ukonov na prehliadke, a pri vymene prednych brzd takisto prichadali s tymito kolesami do kontaktu.

Hlavny prijmaci technik mi povedal, ze o probleme vedel, ma aj fotky, vsimli si to vraj uz na garancnej prehliadke(cca maj 2016), no pri predavani vozidla ma na tuto skutocnost zabudli upozornit. Tento problem som hned konzultoval aj s odbornikom (takisto aj na forach), ten mi povedal, ze je dost pravdepodobne, ze k vykonaniu geometrie pri vymene tycky riadenia nedoslo, kedze je dost divne, aby za taky kratky cas doslo na novom aute k opatovnemu opotrebeniu tej istej tycky riadenia. Od prehliadky som najazdil dalsich 7 tisic km, hlavne po dialniciach, a urcite mi date za to, ze bezpecnost vozidla bola vyrazne znizena. Technik mi povedal, ze mu to je luto a moze sa mi ospravedlnit, no viac pre mna urobit nemoze. Po vypytani si protokolu z geometrie z prvej vymeny tycky riadenia (5.8.2014), mi bolo povedane, ze ten protokol nemaju, lebo mali staru geometriu z ktorej sa tlacit nedalo, no geometria urcite bola vykonana, pretoze to maju v navode, a takisto by ma s takym vozidlom nepustili zo servisu (bez geometrie by ma nepustili, hlavne, ze s pneumatikami za zenitom ich zivnotnosti a viacmenej s autom technicky nesposobilym, som zo servisu odisiel bez akehokolvek upozornenia, s pocitom, ze auto je v uplnom poriadku) Nakoniec mi ponukli vykonanie geometrie zadarmo, co sa mi tiez zda divne, keby vedeli ze nikde nepochybli, tak mi ju zadarmo neponuknu. Tu sa vlastne cela velmi zaujimava komunikacia medzi importerom a ALZ Presov zacina. Okrem ineho mal som problem aj s prelakovanim, no ten sa mi nakoniec podarilo vyriesit, a auto uz aspon vyzera ako ma.

Jednotlivu komunikaciu pridavam vo forme screenshotov, prislo mi to viac prehladnejsie, ako vela textu v jednom poste.

Prvy mail pre importera + odpoved

https://www.dropbox.com/s...2ufp5z/importer1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...mporter1-odpoved.jpg?dl=0

odkazy na prilohy z textu

https://www.dropbox.com/s...h4ri/unspecified.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...wyumRl9g38jwdIkK9Haa?dl=0

https://www.dropbox.com/s...esopdxrt3b5t/geo.jpg?dl=0

Servis sa ozval, ze mam prist s autom do servisu, spravia geometriu zadarmo a lak chcu vidiet, lebo sa im nezda foto (asi si myslel, ze som ju upravil). Tycku riadenia a pneumatiky na ich naklady ale odmietli. Po konzultacii s pravnikom, ktory mi poradil poslat im doporuceny list, som napisal ziadost o nahradu skody v tomto zneni:

https://www.dropbox.com/s...o0h464l4g9v/alz1.jpg?dl=0

Odpoved od mazdy, ktora je podla mojho nazoru velmi "relevantna." Odpoved pozostavala zo samotneho vyjadrenia, navodu na vymenu tycky riadenia a vyjadrenie spolocnosti CarGarantie, ktore mylne potvrdila, ze spojovaca tyc nespada do zaruky, a po druhe je to uplne iny diel ako vadna tyc riadenia. Na tuto skutocnost som vsak prisiel az neskor. Okrem ineho su v odovodneni uvedene nespravne datumy servisovania mojho vozidla. Niektore casti listov su orezane, kvoli informaciam o vozidle, ktore nechcem zverejnovat.

https://www.dropbox.com/s...9hzud/odpoved1-3.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/s...ip2se/odpoved2-3.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/s...20uv1/odpoved3-3.JPG?dl=0

Moja nasledna reakcia, na ktoru som este/uz z ALZ odpoved nedostal:

https://www.dropbox.com/s...spjk5g5lh6w/alz2.jpg?dl=0

Nasledna komunikacia medzi importerom + odpovede

https://www.dropbox.com/s...kmesi2/importer2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...mporter2-odpoved.jpg?dl=0

Moja odpoved na jednotlive odcitovane body + zvyrazneny zlty text je nasledna odpoved od generalneho riaditela

1. cast https://www.dropbox.com/s...hnpth65vdk/mail1.jpg?dl=0

2. cast https://www.dropbox.com/s...4vw0d7m156/mail2.jpg?dl=0

zarucne podmienky CG https://www.dropbox.com/s...9i1y2k/podmienky.JPG?dl=0

Nasledne opat moja reakcia

1. cast https://www.dropbox.com/s...ahtmgikh/mail2-1.jpg?dl=0

2. cast https://www.dropbox.com/s...d5rj1705/mail2-2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...ggx190ehv/mailx1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...xrykwg76v/mailx2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...js3ysp06l/mailx3.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...tiwjweb6j/mailx4.jpg?dl=0

Zaver si urobte kazdy sam.

2017-01-04 17:37:51

No to je hotovy horor. Zacinam sa bat.

2017-01-04 20:32:52

no co dodat. Mazda CZ/SK zdaleka nieje prozakaznicky orientovana.

problem s brzdami je vseobecne znamy, niekomu to stiahnu , vymenia aj v 30tkm a inemu robia problemy. V PL co som cital, tak vacsinou brzdy uznavaju. Za mna poddimenzovane/zle doriesene chladenie na dane "lahke" auto s este "lahsimi" kolesami

problem s hlucnostou od okien, v PL zakaznikom menili tesnenia na prednych dverach . vymena podla kusu pomohla ci nepomohla, ale snaha pomoct bola. Mohli byt niektore tesnenia vadne od vyroby, niektore vo fabrike zle osadene .... . U nas vas pri dverech odbiju. Tento problem seriozne odstrani len vymena okien za tie z GL FL

problem so sedackou vodica znamy, ale riesia az ked sam technik zacuje pukanie, vrzganie, inak smolicek. Vedia, ze staci prestavit vysku sedadla a je na xx hodin s pazvukom pokoj. Takze pridete na garancku , nahlasite to, oni prestavia vysku a problem sa neprejevil. Po zaruke vam ochotne ponuknu kupu sedadla vodica.

problem s radenim od 1-3 stupen v zime.Sporadicky sa to prejavuje, niekedy jednotka vojde az na 3 pokus, osobne mam pocit, ze je to zvlastnym nastavenim spojky.

2017-01-04 20:43:45

Ano je to smutne, tu evidentne nespravia ani geometriu, a este ta budu presviedcat, ze musela byt vykonana, lebo v manuali sa tak pise. Protokol ale nedolozia, lebo ho nemaju.

2017-01-04 20:58:05

No tvl ja to auto snad prodam kdyz to ctu tak jsem pekne na.

2017-01-04 22:22:04

tielk: no ak s nim nemas problemy, nevidim najmensi dovod predavat. Treba z neho vyzdimat co najviac :)

2017-01-04 23:34:42

Na zaklade odporucenia generalneho riaditela, som znova napisal mail do ALZ, uvidime co odpisu. Som zvedavy, aky diel mi vlastne menili.

https://www.dropbox.com/s...crrwjrce4e/alzx1.jpg?dl=0

xpetr74, 2016-09-29 20:29:10 napsal:

zajed si ho koupit do Německa už jsem poznal par lidí co to udělalo ne sice u Mazdy ale jiných značek a ne jen že stejné auto bylo lacinější ale hlavně úplně jiný přístup a levnější servis i když započítal cestu tak pořád levnější než tady

2017-01-05 05:59:11

xpetr74: Jenže kupovat koncernové auto v DE je něco jiného než japonské

2017-01-05 11:33:08

Jezdím 20 let, měl jsem už spoustu aut, ale ještě jsem nezažil, abych nedostal protokol z geometrie. Ten argument, že měli starou geometrii bez tiskárny nebo co, nad tím se mohu jen pousmát. I obyčejné neznačkové servisy mi vždy předaly protokol o provedené geometrii s výsledky před a po provedení seřízení.

Příběh je celkem strašidelný. Musím se utěšovat jen tím, že model 2017 je snad konečně vychytaný. Minimálně hlučnost je v pořádku a brzdy jsou z jiného materiálu. Mému známému, který má M6 2013, brzdy vyměnili v rámci záruky, ale trochu dohadování ho to stálo.


Odpovědět

1  2