Fórum - Téma


Zkušenosti s motorem 2.3 i


Fórum Technický koutek Zkušenosti s motorem 2.3 i



1  2

2009-02-14 12:13:24

Zajímalo mě kdo má jaké zkušenosti s tímto motorem. Jak jsem se už od 2 lidí ( majitel vrakoviště Mazda a kamarád servisák ) dozvěděl, tak se jedná o vysokozdvihové motory, které baští více oleje. Dokonce jsem v manuálu od Mazdy vyčetl, že tento motor je schopen si sebrat 0,7 litrů oleje na 1 000 km a že se má tedy často kontrolovat. Navíc sem se dozvěděl, že kontrolka oleje na palubce se nerozsvítí ve chvíli, kdy je oleje méně, ale když je motor zadřený

2009-02-14 13:13:01

mám pár známých co si tenhle motor nemůžou vynachválit... sice spotřeba oleje trošku vyšší ale to u mazd s vyšším výkonem motoru není nic neobvyklého, takže kontrolovat oil, a pokud to auto nějak extrémně nehulí za studena mělo by to býti v poho. Kdybych si pořizoval šestku tak určo jedině s tímhle motorem.

propo proboha co to je za krávovinu čekat na to až se TI rozsvítí kontrolka.. ten olej musíš kontrolovat MNOHEM DŘÍV.. tak nevím co řešíš... jako ten kdo nekonroluje pravidelně olej zvlášť u japonskýho auta by zasluhoval s prominutím ruce usekat... potom si mám kupovat ojetinu tyo... to je jak ten borec co přijel ke známým na dílnu až se mu zadřel motor poněvadž nekontroloval hladinu oleje.. já některý lidi fakt nepochopím. Co je na tom tak složitýho vytáhnout 1x týdně měrku a podívat se kolik je tam oleje??

2009-02-14 20:00:34

Tak to jsem chtěl slyšet ... díky za informace - taky jsem slyšel, že 2.3 i jsou super motory - má to sice jen 150 koníků, ale i ty 2 tuny co to se mnou tahá tak to uhání celkem pěkně. Mám najeto 26 000 km tak by to snad hulit nemělo Každopádně jsem nikdy olej nekontroloval u jiných autíček a vždy jsem to řešil až při výměně ( nikdy mě žádné auti nesežralo více jak 0,5 litrů oleje za 20 000 km ). Ale každopádně patřím k těm opatrnějším řidičům a teď už co mám Mazdičku budu olej kontrolovat kdykoliv půjdu o víkendu do garáže kouknout na auti

K tomu jak píšeš "co je to za krávovinu čekat až se rozsvítí kontrolka" ti chci uvést, že všechny auta co jsem předtím měl měli kontrolku na olej a jak se dostal k minimu, tak mě to upozorňovalo. Tak ještě jednou díky za info a klidně můžete lidičky hrnout další - zkušenosti s Mazdou nemám žádné.

2009-02-14 21:01:43

právě že nevím.. radši kontroluju preventivně a nikdy nedojíždím až takhle nadoraz, ono se to nevyplácí

2009-02-14 21:07:26

Jistě ... však taky jsem se hned po příjezdu s novým miláčkem z Mnichova vrhnul na PC a přeložil jsem si celý manuál z němčiny do češtiny. Přeci jenom nepatřím mezi ty co by někdy něco od někoho dostali zadarmo a na vše co mám jsem si musel vydělat a tak k tomu mám vztah. Takže mě právě zajímala technická data a varování - hned jsem hnal do garáže kouknout na měrku - byla přesně uprostřed tak jsem si oddychnul.

Dodám, že na vrakáči v Úvalech mě "boss" říkal, že už se našel i borec co ujel s 3V6 40 000 km a úplně nechal zlikvidovat ventily u motoru, kdy mu sice v autě pípala kontrolka na vodu, ale on si myslel, že to "vydrží" - úplně se mu ventily roztekly - když mu řekli, že generálka motoru ho bude stát 140 000 Kč málem padnul na znak

2009-02-14 21:09:19

je to někdy zvláštní co ti lidi s těma autama dělaj.. tak kontrolovat olej a vše bude ok.. je to jednoduché.. ale zjevně jak píšeš ne samozřejmě

2009-02-14 21:24:53

No pro tebe samozřejmé ... někdy ale někteří titulovaní lidé jsou schopn i myslet tak, že si řikáš o tom člověku jak mohl udělat VŠ. Mám jednoho známého ( s 2 tituly před a 1 za jménem ), který chtěl vyškrabat beton z zapnuté míchačky a strčil do ní lopatu ... lopata se chytla za "lopatku" v míchačce a násada od lopaty ho nabrala a přehodila přes míchačku

2009-02-14 21:27:49

njn... ale já si pořád naivně myslím že i ti titulovaní lidé jezdí s těma autama aspoň občas do servisu... a tam jim řeknou že si mají dolejt olej.. anebo jsem pořád moc naivní??

Já když něčemu nerozumím (teď myslím něco mimo auta a mimo věci kterýma se zabývám) tak klidně dělám blbýho a ptám se.. i když bych třeba vlastně ani nemusel... Ale víš jak jistota je jistota.

2009-02-14 21:41:43

Tak, tak - naprostý souhlas ... taky se ptám a vyzvídám - kdo se totiž ptá ten se dozví a líná huba holé neštěstí

Jinak s těma titulovanýma - oni někteří mají moc vysoké EGO a je pod jejich úroveň se na něco zeptat, protože oni přeci musí vědět všechno - pak to tak dopadne, jak jsem výše už psal

2009-02-14 21:44:17

ale zase aut po bazarech i s vyplněnýma serviskama je pořád dost.. a pohybuju se i mezi takovýma lidma, pro které je "prestiž" jezdit do značkovýho servisu.. tak nevím.. ale chápu že někteří mají EGO.. EGO je totiž pekelný svinstvo.. a je třeba jej uměle odbourávat

2009-02-15 20:31:38

No jo, ale spoléhat jen čistě na servisní prohlídku může být někdy dost ošemetné. Prostě je lepší si občas zkontrolovat vodu v chladič, olej v motoru, brzdovku - to jsou asi 3 nejdůležitější věci.

2009-02-15 20:34:58

no právě... pokud známe "svoje lidi" a víme jak pracujou.

Dělal jsem v autorizovaným servisu jedné nejmenované deutsche značky tak vím naprosto přesně jak to chodí..

2009-02-15 21:00:20

No jo - tak pokud jsi pracoval v servise tak víš nejlépe jak to chodí

Jinak mě poraď něco na spodek vozidla a podběhy ( Tlumexplast ? ), pak ještě něco na lemy blatníků - od kamínků se tam udělaly ďubky v laku a začíná to chytat rez

2009-02-15 21:01:50

v servise přímo ne.. na prodejně.. ale servis jsem měl taky na hrbu... příjimací technik.. částečně

2009-02-15 21:04:49

Tlumex je dobrej, pokud ti začínají reznout lemy, tak to bude asi špatný... záleží jak moc, pokud jsou to jenom pupínky, zatím bych to neřešil ale do budoucna to možná veme razantnější spád... mě se na 323 lemy už odlupovaly.. mám tu známého, šikovného klempíře, stačí vyříznout a navařit kus plechu, upravit a nalakovat..

Tam nic moc nevymyslíš. Zkoušel jsem ty spáry mezi těmi dvěma plechy vytmelit, voda sůl a rez to posléze stejně vymele a je hotovo. To je bohužel nemoc většiny mazd. Jo jinak novej lem stojí ranec, půlku Ti ho oříznou aby se jim tam vešel, takže platíš nějaký 3500-4000 naprosto zbytečně.. po 3 letech je to to samý.

Asi jsem moc nepotěšil.. ale s tímlenc se nedá nic dělat. Na jaře to budu už podruhý řešit na 626

2009-02-15 21:05:51

No to je jedno - víš nebo máš nějakou zkušenost s ošetřením? ... vždy sem dával na spodek auta a především na podběhy Tlumexplast a byl jsem spokojenej - jen nevím jestli bych to neměl ještě něčím předně ošetřit, aby mě to náhodou pod tím Tlumexplasetem počase nekorodovalo a skrytě No a ty lemy chci asi ošetřit tak, že je natřu odrezovačem a pak je vemu taky tlumexem

2009-02-15 21:12:40

jj ošetříš spodek.. tzn vnitřky blatníku.. ty vyřešíš... ale nevyřešíš problém s tím, že Ti nebudou reznout lemy.. ty budou reznout stále.. protože konstrukčně jsou dva plechy na sobě, vytváří se mezi nima mezery.. i když ty mezery zacpeš, postupem času se to vymele a do té mezery se začne dostávat bordel.. tudíž se začnou dělat pupínky.. a pak je bohužel většinou už pozdě..

Jako vytmelit by to šlo.. ale vydrží to tak půl roku.. po roce to budeš stejně dělat znova.. takhlenc od stolu těžko radit, musel bych to vidět...

2009-02-15 21:17:22

něco o lemech najdeš i tu... http://www.mazdaclub.cz/m...6b699782a49523c562&kols=2

2009-02-16 22:40:32

Není to prorezlé - však to je 3 a 1/2 roku stará Tribute, ale na těch lemech zespodu je od kamínků co odlétají od pneu ďubky co začínají "hnědnout" a nerad bych aby to právě začalo opravdu natvrdo reznout. Zkusím sehant někde nějaké info o ošetření - řekl jsem v Mazdě ať mě to ošetří, tak uvidím - pokud na to zapomenou, tak si to nějak udělám sám.

2009-02-17 14:45:48

tak to možná opravdu není tak zlé jak jsi psal.. a postačí asi jenom to zbrousit do živýho a plácnout na to barvu.. případně nějakej odrezovač aby to pod tím nekvetlo... ale pokud to jsou jenom ďubky od kamínků tak bych to zkusil trošku obrousit a natřít.

No v Mazdě nevím.. aby ses potom při pohledu na účet nevyvrátil a nenapočítali Ti bůhvíco....


Odpovědět

1  2