Fórum - Téma


Zkušenosti s jinými vozy


Fórum Pokec všeobecný Zkušenosti s jinými vozy



1  2  3

2013-03-19 22:41:19

když se dívám jak je sem tam na fóru mrtvo, tak co takhle pokec o tom, jaké máte zkušenosti s jinými vozy, které jste řídili? např. jízdní vlastnosti, pohodlnost, prostornost atd.....

Já osobně řídil kromě své Mazdy 323 tyto auta:

1. Felda - to řídil asi každý, k tomu není nic co dodat, prostě stará dobrá a levná klasika

2. Octavia II sedan 1.6 - nebylo to špatné svezení, možná že jsou ty diesly více pružnější a turbo dodá oktávce lepší odpich, jinak mě by bohatě stačila, ale řídil jsem ji asi jenom 15 minut, tak nemám moc co hodnotit.

3. Ford Focus combi 2005 1.6 TDCi - uvnitř je prostoru docela málo na tak velké auto, Focus se na vozovce chová přesně, podvozek mají fordy fakt na dobré úrovni. ty diesly co se tam dávají z Peugeotu se docela kazí což potkalo i ten náš, takže spolehlivost menší. Kufr je dosti velký, se sklopenými sedačkami se převeze skoro vše. z nízkých otáček mu trvá než se dostane, jakmile jsou otáčky okolo 2 tisíc, pak začne pěkně zabírat, je třeba ho trochu vytočit. brzdy jsou takový průměr.

4. Ford Mondeo combi 2012, 1.6 benzín 120 kw - otčím koupil nový vůz dovezený z Německa ve výbavě, se kterou se u nás neprodává. Je to už trochu rozdíl přesednout z Focuse do Mondea. Motor má plynulý tichý chod, turbo krásně žene těžké auto stále kupředu. Místa jak vzadu tak vpředu na rozdávání, navigace, tempomat + x dalších kokotin, které jsem ani nevyužil. Podvozek boží, necítíte ani sebevětší díry či hrboly. drahé díly jak prase, ještě že je v záruce. pojistka na tento vůz? 20 tisíc ročně.

5. Ford Fiesta 2005 1.3 - trochu mi to připomíná Feldu, akorát je ten motor samozřejmě živější a novější. Dá se s tím v pohodě letět po dálnici třeba 150 a mít spotřebu do 6 litrů. Je to sice menší vůz, ale na takové to popojíždění je to luxus. člověk ale musí být hodně citlivý na spojku, při normálním řazení auto škube jako prase, nevím jestli špatně zpřevodoané nebo co, ale rozdíl oproti mé Mazdě.

6. Volkswagen Golf 1998 1.8 - no na to že tam je výkonostně stejný motor jako u Mazdy, tak bych ho teda vůbec nechtěl, žere podstatně více paliva, má dosti časté závady v motorové části a navíc jsou golfy velmi oblíbené mezi zloději. trochu nepraktické auto, kufr malý, obecně prostoru málo (bavíme se o krátké verzi). řazení, hlavně jednička jde často pře zuby, je to spíš takové auto pro mladé borce co si chtějí zamachrovat. lepší asi ta 1.6 nebo 1.9 v naftě.

nejlepší je stejně moje Mazda, té se jen tak lehce nezbavím.

Pokud toto téma zde nemá být a je v rozporu s pravidly, pak se omlouvám,

Martin.

2013-03-20 07:44:01

asi bych to dal do hospody, ale klidně to tu necháme.

za svůj život jsem měl několik desítek aut, mám vše rozepisovat?!?!

2013-03-20 08:54:38

RadoMiláček: klidně se rozepiš posledních pár dnů tu moc nových témat nepřibylo a jestli je to blbost tak to téma klidně smaž :)

2013-03-20 09:05:26

ProkopCZ: nic takového jsem nenapsal.

byl by to dlouhý seznam. ale pokud vynechám mazdu, tak nejvíce mi k srdci přirostly škodovky 105-130. s nostalgií na ně vzpomínám na konci filmu vesničko má středisková, jak Rudolf Hrušínský v roli nezapomenutelného doktora vyfasuje novou škodulku. vždy čekám na ten okamžik, jak zavře dveře. takové to "cinknutí" uměly jen škodovky. a celkem mi ten zvuk na našich parkovištích začíná chybět. vždyť tohle auto už jen tak člověk ve městě nepotká

2013-03-20 15:54:17

RadoMiláček: presne to, jak zavibruju pruziny dveroveho zamku... to k skodovke neodmyslitelne patri, na to tiez najviac spominam. To bol celkom prvy zvuk, ktory som si na skodovkach zapamatal .

2013-03-20 18:45:47

merlinhawk: neznám jiné auto, které to dokáže. je to snad jediné auto, které na 100% lze identifikovat podle zavření dveří

2013-03-20 22:22:07

taky mě mrzí, že škodovky už skoro nejsou na cestách vidět, byly to dobré auta a s těmi dveřmi je to unikátní, neznám žádné jiné auto, které by mělo také nějaké speciální zvuky, podle kterých poznáte o které auto jde :D

2013-03-20 22:53:50

Moje nejmilejší auto, který jsem kdy měl.

Lancia Beta coupé

http://www.lancia-beta.de/galerie/bilder/cp82.jpg

2013-03-20 23:28:20

karlos68: tak to vypadá dost dobře, skoro jako Corvetty z 1985, paráda!

2013-03-21 00:50:59

ProkopCZ:

To jo to vypadala dobře, i když tahle fotka je z netu Tu mojí bych musel prohledat fotky z kinofilnu

A zajímavý bylo i to uvnitř

motor 1.6 DOHC 108hp, kotouče na obou nápravách, dvouokruhový brzdy, víceprvková zadní náprava, kontrola hladiny oleje na palubní desce, zrcátka manuálně ovládaná zevnitř

Dneska to možná vypadá směšně ale tohle byl rok výroby 1978

2013-03-21 08:13:17

karlos68: tak to je hodně dobrý hukot, kotouče a zrcátka v elektricke mám na Mazdě i já, ale to je auto z 1999, takže klobouk dolů před Lanciou. Kdyby sis to auto nechal, mělo by historickou hodnotu a veteráni se prodávají za pěknej balík peněz.

Myslím, že auto nad 30 let se bere již jako veterán, což za chvilkou budou favority a budou stoupat na hodnotě, uvidíte, není to prdel. Sice favoritů je hodně, ale ty zachovalé se budou držet.

2013-03-21 08:14:04

héh mám teďkom 4% pod svou ikonkou, ale nebojte, čtyčprocentní nejsem

2013-05-05 19:38:21

No tak za ty 4 roky co mám papíry jen pár vraků

1) škoda rapid 136

2) škoda 125 rok 1990

3) Nissan Micra 1.3 16V

4) Nissan Almera II 1.5 (ano Doris mě bude znát z nissan clubu )

5) BMW 3 E46

6) Mazda 6 MPS

2013-05-05 21:15:49

Dnes jsem měl možnost se projet s Audi A4 3,0 TDI 4WD 151 kW a měl jsem co dělat abych neurval volant

Ale Mazda je Mazda

2013-05-05 21:23:47

pokud se na auta podívám z hlediska ergonomie a subjektivního pocitu, jak auto hned napoprvé sedne, tak asi nejlepší v tomto ohledu bylo pro mě osobně Volvo V40, prostě jsem poprvé sedl a cítil jsem se tam jako kdyby bylo mé už několik let. na druhém konci žebříčku by byla jedničková fóbie

2013-05-08 07:23:18

Taky přispěju se svou troškou do mlýna První auto, které jsem měl, byl Ford Taunus 12M P4. Málokdo tohle auto zná, zepředu vypadalo trochu jako trabant, zezadu zase připomínalo moskvič. Byla to 1200 ccm, čtyřválec do V , motor vepředu a poháněná přední náprava. Přední sedačku to mělo vcelku, řazení pod volantem. V době, kdy jsem ho měl, byl asi 27 let starý (r.v. cca 1964)! Mělo to nízkootáčkový motor, při 50 km/hod jsem mohl mít zařazenou čtverku i do kopca a motor si jen spokojeně brumlal. V propagačním letáku bylo napsané: So viel Temperament: von 0 auf 100 km/h in 28 Sekunden Prostě žihadlo, co trhalo asfalt

Nejsilnější auto, v kterém jsem se svezl, byla Alfa Romeo 164, obsah 3 litry. To bylo fakt dělo, půjčil mi ho kámošův otec a na silnicích I. třídy kolem Ostravy jsem s ním lítal rychlostí až 220 km/h. To jsem byl ještě mladý a hloupý a nebál jsem se, dnes už bych si na něco takového v běžném provozu netroufl. Krásně sedělo na silnici, zrychlení jako kráva (z 0 na 100 do 8 sekund a to byla pěkně těžká) a brzdy byly taky super. Už tenkrát to mělo ABS.

Auto, které mě nejvíc překvapilo, byla Alfa Romeo 33 (obě Alfy byly z přelomu 80. a 90. let). Mělo nehezký, sparťanský interiér, ale když jsem do něj sedl, tak všechno padlo přesně do ruky. Taky posez byl hodně nízký, prostě sporťák každým coulem. Líbilo se mi, že v zatáčkách se tomu nadzvedávalo vnější přední kolo. Největší slabina tohohle auta byly brzdy. Na zabrždění ze 180 na nulu člověk potřeboval snad kilometr!

No a nejspolehlivější auto, které jsem měl, byla Toyota Carina II, 1,6 z roku 1991. Koupil jsem ji, když byla už 14 let stará a sloužila mi dalších 6 let a to jen s minimální údržbou. Zemřela hrdinou smrtí na Crash rally při mazda srazu v Kosticích. Po crash rally Renda z motoru vypustil vodu i olej a po 20 minutách, kdy motor pořád šlapal s cihlou na plynu, nasypal do motoru písek I s pískem ještě asi 1,5 minuty vrčela, než se motor zadřel. Čest její památce!

Aut jsem měl samozřejmě víc, ale vybral jsem jen ty něčím zajímavé.

2013-05-08 08:00:00

Ještě přidám takovou historku, kterou jsem zažil s tím Fordem Taunus. Jednou jsem v něm seděl a okolo šla maminka s malým dítětem. Dítě se zeptalo: "Mami, co je to za auto?" Maminka odborným zrakem auto zhodnotila a suverénně prohlásila: "Trabant, ale hodně starej!" Chudák Henry Ford se v ten okamžik musel obrátit v hrobě!

2013-05-09 08:22:48

rony: jo tak bol som pri tom, ked ta Carina nevedela umret. neskutocne volaco.

2013-05-09 11:00:19

pekne tema :) za tech 7 let co ridim tak toho moc nemam nebo spis jen tak na chvilku pujceni doma jsme meli 626 coz bylo super auto bezpochyby naucil jsem se na nem jezdit blbnout byly casy kdy jsem ani 4 neradil az se divim ze tak dlouho vydrzela :) ale jak psal rony to jsem byl mladsi a hloupejsi :D strach sice nemam porad ale uz beru nejak ohledy i na jine :) na blbnuti jen do hor :) no a pak fabie 1 a 2 no na nakupy dobre jinak teda nic :) oktavka 1 a 2 jako fakt nic moc od sedadel az po jizdu nic mi to nerikalo i s prirovnanim o 10 let starsi 626 to proste nejede vubec dobre. Focus posledni 2 rady jeden benzin druhy nafta musim uznat ze dobre auto libi se mi a podvozek je fakt super takove RS musi byt pekelne dobre... nejsilnejsi v cem jsem jel byla ac se za to stydim :D audi A4 allroud 3 litr zatah luxusni poprve co jsem jel nad 220 ale fakt strasne tezka krava.. no a potom uz jen par kilometru s mercedesem A tak to nic :D laguna nic :) scenic nic :) pasat no budiz ale VW se mi fakt hnusi ale na druhou stranu dvojkovy golf to byla jizda :D sice jsem ho neridil ale za to jsem byl spolujezdec a ridic to ve 120 napalil do pole takovych dobrych 10 metru jsme leteli.. jestli nekdo zna Josefovicky kopec mezi Opavou a Ostravou tak asi vi kde by to tak mohlo byt :) a tim koncim :)

2013-05-09 12:47:41

Tohle je téma spíš pro mladší řidiče. (Nic ve zlém.)

O pár příspěvků výš někdo vyzdvihuje nesmrtelnost Cariny.

Mám nesmrtelnou 626ku 2.0 16V, 86 kW r. v. 1992, tzn. je jí 21 let. Mimochodem, aktuálně je na prodej, mám nějak moc aut. (Jen co stáhnu fotky do PC, dám sem inzerát.) Na ní je fajn, že se spotřeba pohybuje pořád kolem 7 l / 100 km, ať je zima nebo vedro, ať jedete daleko nebo jen kousek. Písek do motoru jsem zatím nesypal a ani to neplánuju.

V poslední době jsem asi 14 dní jezdil s Renaul Espace 2.0 dTI (nebo jak ten dvoulitrový common rail označují; 110 kW). Nebylo to tak strašné svezení, jak jsem se obával, ale je to prostě hrozně těžká bestie a na ten motor a jeho zpřevodování jsem si prostě nezvykl. (Oproti mé M6ce jsou ty rychlosti strašně krátké, navíc mi přišlo, že využitelný rozsah otáček je menší... prostě mi to nesedělo.)

Loni ksem občas řídil 323 F 1.6 benzin, r. v. 2004 (?), když byl kamarád unavený po závodech a necítil se na řízení. Takové normální, vzhledově pěkné auto. Nějak mě nenapadá nic, co bych mu vytknul, ani co bych pochválil. Snad jen chybějící výkon.

Největší zábava byla v trabantu v zimě. (Nám topil dobře.

Do sněhových jazyků se nebořil, ale přejížděl je, takže poskakoval jako kamzík. Cenu to mělo nulovou (kolem r. 1997), tak jsme se o to ani moc nebáli a člověk se na těch okolních okreskách docela vyřádil, byť jel rychlostí 60 km/h.


Odpovědět

1  2  3