Fórum - Téma


zivotnost spojky


Fórum 626 (obecně) zivotnost spojky

Informace o modelu: Mazda 626


1  2

2007-12-03 09:24:54

Zdravim, ake mate skusenosti so zivotnostou spojky? najma mazdy 626. Mam taky pocit, ze mi zacina odchadzat (najazdenych 187 tis km) - pripadne, ake ste mali naklady pri vymene?

2007-12-04 19:15:53

čauvec,, zkušenost z výměnou nemám, ani nevím kolik za to scou,..

Jen sem chtěl říct že 626ku taky mám a najeto 192 000km. Pocit ze spojky mám stejný..

2007-12-04 20:57:46

Čus.....mě spojka odešla ve 190 000, a to poměrně rychle, asi během 500 km od prvního prokluzu bylo po ní. Komplet spojková sada (přítlačák, lamela, vysouvací ložisko) stojí okolo 6000, ale pozor zejména na Autobenex, tam za obyčejnou Aisyn sadu chtěli přes dvanáct. Zkus www.automatejcek.cz

2007-12-05 08:01:05

Jakou 626 mas?? Na moji odesla co 80tis km... nevim proc ale uz je tam asi treti a to mam najeto 200tis. Na aute se ucili 3 zacatecnici.. mozna to bude tim.

2007-12-05 08:55:19

626 diesel rocnik 2000 typ s mensou vybavou.. no, tak vcelku ma potesilo, ze to nie je drahsie....

2007-12-09 10:59:43

Čau "spojky". Nikdy jsem neměl problém se spojkou. Měl jsem šest let 626 2.2i kombi r.89 od 110000 t.km. do 240000 t.km. Čtyři roky druhou 626 2.0i kombi r.92 od 160000 t.km. do 262000 Takže to bude asi tím, že si auto bez originál servisní knížky nekoupím.

2007-12-19 09:50:38

mám 626 a najeto 180 000 a spojka je jak nová. absolutně bez problémů.

2007-12-27 10:39:13

tak som to vymenil, dokopy 14 400 skk

2007-12-27 22:47:41

... mě je blbě ...

2008-02-01 20:54:43

a když se spojka smeká, nestačily by vyměnit pouze lamely???

2008-02-01 21:45:43

kdyz vymenis pouze lamelu, riskujes ze se to bude delat na 2x, protoze lozisko ma zivotnost cca jako lamela, stejne tak pritlacak muze mit unavene ocelove packy a spojka nemusi mit dobry pritlak, nebo nebude dobre vypinat....

jinak dokazu sehnat celou spojkovou sadu (lozisko, lamela, pritlacak) z prvovyroby do 6OOOczk

2008-02-02 07:10:43

14 400,- to je nářez komplet se dá pořídit za 4700,- (5600,-)

2008-02-02 12:40:45

a jak poznam, jestli přitlačak a ložisko je taky v háji. Přece není pravidlo, když se smeká, že je v haji všechno. Ptám se, protože na celou spojku zrovna nemám.

2008-02-02 13:21:02

Čau... nastartuj auto, nech tam volnoběh a vypni rádio sešlápni spojku a poslouchej zvuky...pokud po sešlápnutí spojky se něco utiší a po puštění se objeví něco jako šelest, ložisko PAAAPAAA.

Přítlačák je riziko, pokud je hodně špatný, spojka jakoby kope, při rozjezdu cuká, ale to je fakt krize...většinou po rozebrání stačí vyměnit lamelu a ložisko, přítlačák jen zkontrolovat na trhliny a plošnou rovinnost..

To že spojka kompletní sada na 2.0 z roku 2000 stojí 4-5t je i pro mne zajímavé...a vše je také dílem předchozích majitelů a servisní knihu si můžešnechat vypsat nebo orazit u známého...v dnešní době pokud neznáš auto od jeho koupi v autosalonu až po jeho prodej, tak nic moc důvěru bych neměl....

2008-02-02 18:28:20

a jakej typ ložiska tam mám dát (mazda 323f)????

2008-02-02 21:17:44

určitě nemusíš mít v háji přítlačák, nejspíš bude špatná jen lamela ale ložisko bych každopádně vyměnil néni to zas taková položka a sundávat převodovku jen kvůli ložisku by se mi nechtělo, jináč lamelu si můžeš překontrolovat pohledem jestli nemáš rozlámanou membránovou pružinu nebo ji příliš opotřebenou od vypínacího ložiska, jak zkontrolovat a přeměřit dosedací plochu přítlačného kotouče máš popsané v každém manuálu

2008-02-02 21:35:40

Ja bych vubec neresil to jestli vymenim jen lozisko pritlacak nebo jen lamelu.Vzdy menim celek je zbytecne riskovat ze se posere druha vec a muzes to delat znova a zase na vic investice a kor kryz to das delat nekam do servisu platis pak dvakrat za praci tak to mas zaplacene jednim vrzem vse a mas pokoj zas na peknou radku let:o). Ber ze mas na tom skoro 200000 najeto a to je teda podleme docela hodne!Jsem snad nemenil spojku na aute co melo najeto tolik kilaku vetsinou tak o polovinu mene a to byl uz total srot i lozisko a pritlacak totalne rozpadle . A 14 000 Je strasne moc da se to sehnat urcite o polovinu levneji!! P.S. Jestli ti muzu poradit men komplet.Neni to levna zalezitost ale vyplati se to!

2008-02-02 22:40:20

kdybych na to měl, tak klidně. Práci si udělám sám, tím hodně ušetřím, a myslel jsem, ža bych vyměnil jen to nezbytný. Když to za pul roku budu rozdělavat znova kvuli napinaku, tak to nevadí, čas vrtat se v tom mám. Navíc ješte studuju a od rodičů se financí příliš nedočkám, tudíž si musím vystačit s tím co mám. To auto je 89r. a za chvili se rozsype úplně. Proto do něj nechci moc investovat, je to nejnutnější, aby přežilo tak 1-2 a pak si koupim zrovna nějaký lepší. Takže pokud mi ložisko nehučí a napínák by byl v poho tak by stačily lamely, aby to jezdilo tak 1-2roky???? Dík

2008-02-03 03:16:13

vitek: těžko říct, ložisko je axiální, takže ho vemeš stlačíš k sobě a zkusíš s ním zavrtět, věřím tomu že chycený ložisko poznáš.

lamela je jasná, zkontroluješ jak je na tom nad nejtama, a jestli není spálená(to bejvá značně popraskaná a různě vypadaná v styčný ploše). Taky jak je na tom záchyt reakce, pružiky a středová kartuš.

povrch setrváku jestli není spálenej.

No a přítlačák, jestli je rovnej, jestli konce prožinové membrány jsou v rovině a nejsou příliš opotřebované.

To jestli membrána není již příliš unavená, a po vyšlápnutí spojky může dojít k tomu že paprsky o které se opírá ložisko se prohnou a dostatečně neodlehčí přítlak lamely.

snad sem to napsal pochopitelně...

K příspěvkům výše: životnost spojky silně záleží na

sofvéru mezi sedačkou a spojkovým pedálem.

Na druhou stranu nikdo není tolik bohatej, aby si kupoval nejlevnější věci...(poznámka se týká nekvalitních dílů byt jsou nové ).

2008-02-03 11:05:24

Nepíšeš jaký máš motor, ale do 1.5 16V r.v. 1996 jsem dával hodně ložisko SACHS (cca.910Kč) a lamelu QH pokud peníze nebyly (1500Kč) nebo sachs pokud peníze byly (asi dvojnásobek), nejhorší je, že koupíš tyto dvě věci, rozebereš to a zjistíš, že je vháji dalších pár jiných věcí jako třeba manžeta kloubu v lepším případě nebo čepy v ramenou, prasklá pružina přítlačáku atd


Odpovědět

1  2