Fórum - Téma


Zivotnost autobaterie + udrzba


Fórum Technický koutek Zivotnost autobaterie + udrzba



1  2  3

2007-11-04 14:54:00

Poradi nekdo jak spravne zachazet s autobaterii??? Kolikrat nabijet v zime / lete?? Mam uplne novou baterku asi za 3 litry, coz je na 14 let stare auto docela dost tak bych rad aby mi za 3 roky neodesla(jako predchozi)... Uvazoval jsem nad koupi nabijecky http://ww.svarecky-eshop....TCB-90-automatik-12V.html , nekteri rikaji ze nabijecky s ampermetrem jsou na nic, ze se vyplati jedine tyto ktere nabijeji konstantnim proudem az do 14,8V a pak vypnou. Kdo poradi???

doris  
Doris
2007-11-04 15:59:03

Hmm, no já mám v autě bezúdržbovou baterii Banner Uni Bull 69Ah a je tam necelých 7 let. I když je to v autě s diesel motorem, kde jsou vyšší nároky na kapacitu a sílu baterie hlavně při startech, nepozoruji nějaké slábnutí výkonu nebo výkyvy při měření napětí. Pokud funguje správně alternátor a baterie je kvalitní, tak nevidím problém. Jediné co dělám, že jednou za čas promažu kontakty a póly na baterii, jinak ji nebylo třeba nikdy nabíjet.

2007-11-04 16:55:26

Souhlas s Doris, krom toho, co popsala, není třeba nic s baterií dělat, problém jen je, když někdo dá do auta silnější baterii, než je předepsaná, čekajíc delší životnost, či větší výdrž. Nedávno jsem to konzultoval s jedním velmi zkušeným autoelektrikářem, ten tvrdil, že alternátor není na takovou baterii stavěný, tudíž ji konstantně "podbíjí" a ta rychleji opouští svět.

2007-11-04 17:21:28

s tou silnejsi baterkou je to pravda, Lukas (nekteri ho znaji z par srazu) daval do Passata silnejsi baterku kvuli nezavislemu topeni a odesla mnohem rychlejc nez ta puvodni.

2007-11-05 07:57:49

Moje mazda dobiji na 13,9V coz si myslim ze je malo, ze by to chtelo vic,,,,, Jezdim s ni kratke vzdalenosti do 50 Km, jelikoz se rika ze u baterky se kapacita dobijenim zacne zvysovat az po 50Km a do 50Km se nabije to, co se spotrebuje pri startu. Tak se ptam na to nabiječku.... Protoze je jasne kdyz 10x ujedu min nez 50Km tak v zime uz nemusim startnout....

2007-11-05 08:44:38

...........jo,jo.............výrobce testuje každý díl auta dost dlouho,aby věděl,co má doporučit,to se týče i batarie,takže pokud se dodržují pravidla daná výrobcem,tak by mělo fungovat vše jak má-el.soustava je vyvážená a navržena tak,aby akumulátor byl za provozu udržován a nabíjen bez nutnosti dobíjení mimo vozidlo............pravda je,že někdy žasnu,když se podívám pod kapotu některých aut a vidím svorky akumulátoru.............takže jak říká Doris,udržovat svorky akumulátoru je fakt dost důležité-vznikají tam dost ztráty.................a pokud se opravdu jezdí málo,tak občas nabít nabíječkou,těch je na trhu dost,v odborné prodejně určitě poradí............jo a výstupní napětí alternátoru má být 13,8 V(+-0,4V)..................

2007-11-05 09:25:15

Tady je něco o nabíjení akumulátorů http://www.jweb.cz/autobaterie.html a jestě tady http://www.jiranek.cz/sp_pbaku.htm

i když to je o akumulátorech pro solární články, ale píše se tam i o akumulátorech v autě. Jinak, já jsem ještě na učňáku dělal nabíječku s regulací proudu pomocí triaku na primární straně transformátoru. Jednoduchá záležitost. Destička, na které je asi pět součástek a pomocí potenciometru a zabudovaného ampérmetru se dá nastavit proud. Ta nabíječka vydržela tak dvacet let, ale teď v ní už asi odchází trafo. Později jsem si dělal automatickou nabíječku, která ze začátku nabíjí konstantním proudem a po dosažení určitého napětí pak dobíjí konstantním napětím. Ta už je složitější a teď asi po pěti letech v ní něco odešlo, možná koncový tranzistor a protože nějak nebyl čas se tím zabývat a potřeboval jsem nabíjet, nakonec jsem koupil nabíječku http://www.akushop.cz/scr...57388be3a1efb1d05e89c80d3

Nabíjí to dobře, ale přijde mi, že to taky asi nebude žádný technický zázrak, protože sice jsem do toho nekoukal, ale větracími otvory je vidět jen trafo a destička s pár součástkami, tak že kdo ví, jestli ty automatické nabíječky, jestli to zase není jen tahák na peníze. Pár součástek za velké peníze a proti obyčelné nabíječce tam může být rozdíl jen ten, že po dosažení nějakého nastaveného napětí se nabíjení vypne, aby se baterka zbytečně nevařila. Asi to stejně časem otevřu a podívám se , co jsem to vlastně koupil za zázrak a kolik jsem vlastně zaplatil za značku Bosch.

2007-11-05 09:38:12

Na všem co bylo napsáno něco málo je, ale co je hlavní - počet startů. Mám celkem 5 auto a baterka nikdy nevydržela víc jak tři roky. Denně startuji cca 15x. To co baterce nejvíc škodí, když pominu přebíjení a pod. jsou velké odběry proudu, což při startu je. Tohle mi potvrdil i obchodní zást. jedné značky. Léta modelařím a je to to samé. Max proudy při odběru hodně škodí. V něčem mi vydrží acu 5 let a tam kde jde o vybíjení na hranici možností acu, je po max. 2 rokách baterka v háji.Samozřejmě může baterka odejít sama od sebe a to naopak pokud auto stojí v garáži a jede se sním 5x do roka. To je taky špatně. Jara

2007-11-12 13:16:23

Tady jsem našel nějaké automatické nabíječky autobaterií a vypadá to, že by nemusely být špatné. http://www.bateriestimex....ex.php?akc=kateg&kateg=66

2007-11-13 08:52:44

......teď od 12.listopadu mají v Lidlu nabíječku za 499.-Kč.......někde na fóru jsem četl,že jsou s ní spokojeni,měli ji už v nabídce vloni...........

2007-11-15 16:26:15

Tak to radej poridim nabijecku za 1600KC ktera me nenecha stat v zime pred panelakem, nez v LIDLu za tu smesnou cenu...

2007-11-15 22:26:54

.........směšná může být cena,ale ta nabíječka zas směšná být nemusí,nebo myslíš,že nabíječka z Číny za 1600 je lepší než nabíječka z možná stejné fabriky??...........a za 1600.- můžeš mít novou baterii......a máš min.5 let klid.........

2007-11-18 13:27:25

Zalezi na tom, do ceho tu baterku kupujes... kamos ted kupoval baterku do Š120 nejakou 40Ah za 1400Kc, ja protoze potrebuju 65Ah a 560A jsem musel poridit baterku za 2700Kc. Co ze trosku rozdil, nemyslis??? Navic nabijecky ktere postupne snizuji nabijeci proud nestaci moderni autobaterie nabit, duvod je jednoduchy... nabijecka nesleduje dobijeci napeti, ale proud a jakmile je baterka "starsi" treba i po 30 hodinach nabijeni do ni porad tecou 2 A. a ta hodnota uz nejde niz... takze ji nenabijes na max.... Za to, nabijecka ktera sleduje napeti ji nabije na max, protoze do ni pousti stale stejny proud a ne nejake zbytky.... Navic pokud koupis silnou klasickou nabijecku tak do baterie tece zezacatku i 10A coz je pro bezne 40-70Ah baterie nebezpecne... baterie se sice tvari nabita ale ve skutecnosti neni, protoze tech 10A v ni zpusobi takzvane simulovane nabiti.... ... nevim jak je to mozne ale v autoservise me od toho odrazuji...

2007-11-18 17:30:50

.....hmmm.......no jo,oni prý ty baterie teď nějak podražují kvůli ceně olova.........to je jasný,že jsou nabíječky podstatně lepší než ta z lidlu,to jo,jen to by byla taková ta levnější varianta,když není moc peněz.................jinak na trhu je dost dobrejch nabíječek,ale samo za ceny trochu vyšší...........mám takovou starou od rusáků,sice stále funguje ale asi moc dobrá není,taky se budu muset podívat po nějaké té automatické................

2007-11-18 20:28:46

Tato diskuze neni o tom, kdo lip koho sejme ale o sdelovani zkusenosti... a ja mam tuto a chtel jsem se o ni podelit, pripadne ziskat doporuceni na nejakou jinou spolehlivou....

2007-11-18 22:26:34

Je to těžké, protože to, že je nabíječka dražší neznamená, že je taky lepší. Možná že dvě nabíječky za různé ceny budou mít stejný vnitřek, ale každá bude mít jinou značku. Možná, že třeba nějaká německá firma si nechá pro sebe v Číně vyrobit nabíječky a pak je prodává u nás za 2000kč. Jenže Číňani ty samé nabíječky vyrobí pod nějakým jiným názvem a nám je sem pak prodají za 500kč. Jinak na 626 mi stačila baterka 55Ah a nebyly s ní problémy. To samé v 323 je baterku 55Ah. Je to baterie Apex, kterou pro Bauhaus vyráběl Baner. Proti originál Baneru tenkrát byl rozdíl v ceně asi 800kč. Tenkrát jsem ji koupil, protože jsem nutně rychle potřeboval baterku a nebyl čas na nějaké shánění jinde. Baterka je v autě asi 5 let a startuje v pohodě a za tu dobu jsem jí dobíjel obyčejnou nabíječkou bez nějaké složité elektroniky asi 3x, jinak se stíhala dobíjet jízdou v autě a to nejezdím často nějaké dlouhé vzdálenosti. Ne vždycky co je drahé, musí být lepší než to levné. Jinak o simulovaném nabití baterky jsem zatím neslyšel. Je pravda, že pokud je baterka vybitá, bere si ze začátku, pokud nabíječka nemá automatickou regulaci proudu, větší proud a jak napětí na baterce stoupá, snižuje se nabíjecí proud. Proto není nabíjení nabíječkami s konstantním napětím lineární. A tak třeba úplně vybitá baterka se na polovinu kapacity nabije třeba za 2hod. ale pokud se má nabít naplno, tak jí to nebude trvat 4hod, ale třeba 10hod. Jinak bych byl opatrný v poslouchání rad prodavačů, protože prodavači samozřejmě doporučí to, z čeho mají větší zisk.

2007-11-19 16:58:11

Jasne ze prodavac chce prodat to co ma na sklade... Jenze ja info o tom ze lepsi je nabijecka s konstantim proudem mam ze servisu kde maji otestovane oba typy... To je mi jasne ze vse je z Číny a vyrobni naklady jsou 10% z prodejni ceny. Ale to ze by byly stejne streva pochybuj: http://www.akushop.cz/scr...57388be3a1efb1d05e89c80d3 http://ww.svarecky-eshop....TCB-90-automatik-12V.html

Mimochodem pro 626GE je doporucena autobaterie 65Ah a 540A, tyto parametry jsou odzkousene vyrobcem. kdyz tam das slabsi, muze se stat ze se baterie prebiji = driv odejde baterie, pokud tam das baterku s vetsi kapacitou, muze se stat, ze baterie se naopak nedobii = driv odejde. Pokud ji mas v aute 5 let a stale startuje tak to jsi stastny clovek... zrejme vzdy jedes tak aby se ti nabila do uplna a proto tak dlouho vydrzela... to ja jezdim velmi kratke vzdalenosti, takze mi odchazi driv. Taky musis vzit vpotaz stari auta, motor, elektroniku kterou mas v aute... to vse zdime baterku a podle toho musi byt dimenzovana... Jen by me zajmalo, proc si behem par let vystridal tolik aut??? Ja mam jednu mazdu a ta jede uz 14tym rokem u jednoho cloveka a stale jede... stale o ni nemuzu rict ze je to srot a stale je troufam si rict dostatecne bezpecna.... Tak proc ty to stridas jak houby po desti??? Ze-by touha po necem novem ale pritom malo fantazie na zmenu znacky??? Proc si par let nepockas a nekoupis nejake zihadlo, misto toho aby jsis co 2 roky koupil nejakou starsi mazdu??? No ale samozrejme je to tvoje volba....

2007-11-19 22:52:50

Proč bych měnil značku, když s mazdou jsem spokojený a protože nebylo hned na něco novějšího, tak jsem musel koupit takovou mazdu, na kterou jsem zrovna měl a když prostě bylo později na něco novějšího, tak se koupilo něco novějšího. I když, než jsem koupil 323F, tak jsem taky hned neměl úplně jasno, která značka to bude a z aut, na které jsem tenkrát měl to nakonec vyhrála 323F. Jinak 323F máme pořád doma, protože táta prodal favorita, se kterým měl pořád problémy a nechal si ode mne 323F a já jsem místo ní koupil 626. Jenže 626 už je teď taky 10 let stará a mohli jsme si teď dovolit trochu novější auto, tak jsme ji vyměnili za šestku. Jinak neříkám, že všechny nabíječky jsou stejné, ale myslím, že kolikrát se za automatické nabíječky nabízejí jednoduché nabíječky, které mají k trafu a čtyřem diodám přidaný navíc jen obvod, který hlídá napětí baterie a po dosažení nějakého nastaveného napětí prostě jen odpojí baterku a k tomu tam jsou ještě tak tři nebo čtyři svítivé diody, které podle napětí ukazují, jak je baterie nabitá, aby to vypadalo zajímavěji a složitěji. Možná ale zrovna budeš mít štěstí a narazíš na dobrou nabíječku za slušnou cenu. Asi až bude trochu čas, tak se podívám, co je za špičkovou elektroniku v té automatické nabíječce, kterou jsem pořídil asi za 1500Kč.

2007-11-20 10:02:13

Ok, koukni do toho... a pak napis,,, ja potrebuju nabijecku i na gelovku do zahradni techniky... tak proto musim koupit tu drazsi...Ale nechce se mi. Z Mazda servisu mam radu, pokud mas novou a auto nabiji na 13.9 tak nic neres... to vydrzi nekolik let... ten co mi radil ma taky nejakou mazdu ale ma tam baterku uz od novoty a po 6 letch bez dobiti vpohode... moje, kdyz byla nova tak taky neco okolo 6ti let, ale dalsi 3 roky a ted uz nechcu jen na 3 roky... rozhodne na dyl... ale dat za nabijecku 600% ceny baterky se mi taky nechce....

2007-11-20 21:26:03

Už jsem sem jednou dával odkaz na nabíječe http://www.bateriestimex....ex.php?akc=kateg&kateg=66 vyrábí je firma Astip v Brně http://www.astip.cz/ Píší, že by měly ty nabíječky měly mít i přepínač nabíjecích charakteristik a měly by dokázat nabíjet i gelové baterky tak už by to snad mohly být slušné nabíječky.


Odpovědět

1  2  3