Fórum - Téma


žhavící svíčky


Fórum 6 GG / GY žhavící svíčky

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2012-02-06 17:14:34

Nevíte náhodou po kolika se mění a jak se měří jestli jsou v čudu a jaký typ,dík

Jak se projevují když už umíraj.

2012-02-06 18:55:40

Po kolika nevim-snad kdyz nejdou-daji se myslim nejak promerit.typ si zagoogli,nebo v servise podle typu atd auta.kdyz umiraji?-asi nezhavi a zrejme spatne,ne-li vubec nestartuje motor.zatim jsem nemenil.

2012-02-06 18:59:09

mam nažhaveno 90t a zatím startuji ale naní to ono ted tak na potřetí

2012-02-06 19:13:28

To nebude zhavicema :-P.

2012-02-06 20:55:04

Zhavice sa menia len ked je to nutne, zato najlepsie menit hned vsetky naraz. MALOKEDY sa pokazia tak, ze by nesli vobec. Bezna cena jedneho je skoro 1000 Kc (€ 35-40). Cize palka . Vymena nie je zlozita, treba odsrobovat paskovy privod stavy a dvanastkou orechom ich vysrobovat z hlavy. (Cez otvor zhavica sa daju merat tlaky, robil som to). Ak su zhavice zahadzane od oleja, tak chyba asi nebude v nich, ale za zle startovanie sa podpisuju nizke tlaky - kruzky su v keli - valce sa zanasaju olejom. Zhavice je dobre preverit v cinnosti vizualne - mimo hlavu, ide to ale aj v zamontovanom stave.

V zamontovanom stave je mozne merat ich odpor tak, ze sa odmontuje privodny (plochy) vodic uvolnenim matic a potom merias odpor prilozenim meracich hrotov na kostru (hlava motora) a na zhavic. Je to vsak diskutabilne - zhavic sa sprava inak pri malom prude a inak pri plnej zatazi. Je preto lepsie kazdy zhavic odskusat prikladanim napatia z akumulatora a odmeranim prudu. Teda: nakonfiguruj si merak na meranie prudu, rozsah minimalne 15 A (radsej 20), jeden hrot opri o zhavic a druhy o akumulator. Bacha! Meraj vzdy len jeden zhavic a nech sa ti nesmykne ruka a nesklzne ti hrot na hlavu, inak skratujes akumulator a v lepsom pripade odpalis poistku v meraku, v horsom odpalis merak. Je tu lepsie pouzit izolovanu krokosvorku a tu nasadit na zhavic, potom uz kontaktovat +pol akumulatora druhym meracim hrotom. (Niektore meraky neznesu meranie velkeho prudu viac ako 10 sekund (!), treba to skontrolovat v manuale daneho meracieho pristroja.) Po niekolkych sekundach by malo byt poznat ze zhavic je teply a prud ak je aspon 10-12 A, tak by mohol byt dobry. Ak sa vsetky spravaju rovnako, da sa cakat, ze este pofunguju. Ak sa zistia vzajomne odlisnosti, tak uz maju na kahanku.

Na motory RF3F, RF4F, RF5C, RF7J mozes dat febi26757. Je to pre motory od 98 po dnesok. Asi pre vsetky od mazdy http://seekpart24.com/febi/glow-plug-26757.

2012-02-06 21:29:17

v těchto mrazech vůbec není na škodu nažhavit 2x a až pak startovat.


Odpovědět