Fórum - Téma


Žhavení


Fórum MPV II LW Žhavení

Informace o modelu: Mazda MPV II LW



2013-05-21 13:21:01

Ahoj, chci se zeptat, na kolik má auto při startu žhavit? Nestartuje nám a naměřili jsme 8-9V. Stačí to nebo musí mít 12V? Díky.

2013-05-21 13:57:09

andrea:

ten pokles napeti je dany odberem, podle me by tam melo byt 12V... (to je idealni pripad, kdy k tomu poklesu nedojde) spis je tady navod jak zhavici svicky prekontrolovat:

http://www.ngk.de/cz/tech...icich-svicek-ale-spravne/

2013-05-21 14:07:20

joe.st: takže je možný, že díky tomu, že jsme naměřili max. 9V, tak nám nejde nastartovat?

2013-05-21 14:58:15

andrea: v tom pripade by to bylo baterkou, nebo spinacim rele zhaveni....

jiste zhavice budou na 9V zhavit mene nez pri 12V .. to je MPV 2.0 RF-Common Rail? Motor RF5C? 100kW?

2013-05-21 21:55:11

joe.st:

jj, je to přesně typ jak píšete. Baterka je v pořádku, měli jsme jí venku na nabíječce a tou to není

2013-05-22 08:19:55

andrea: Ja mam urobeny jednoduchy indikator palubnej siete (z troch LED) a ked zacnem zhavit, klesne napatie pod 12 V - a to viem ze mam dobru baterku. Pri beznom zhaveni a dobrom stave akumulatora sa mi zda pokles na 8-9 V prilis velky. Takyto akumulator uz ma asi zosulfatovane dosky, takze ma zväčšený vnutorný odpor. Tym pádom nema plnu kapacitu a pri zatazeni zhavenim uz nevladze nastartovat. Existuju sposoby ako revitalizovat opotrebovany akumulator (zdanlivo nabity), ale rychlejsia cesta je kupit novy, zvlast ak stavajuci je "neotvoritelny".

2013-05-22 09:19:25

andrea: Ahoj, těch 8-9V jste naměřili při startování, nebo na baterce v klidu?

Jinak co to dělá když nestartuje? Točí to motorem ale nenaskočí, nebo to ani neotočí motorem?

Myslím si že v těchto teplotách by měl motor ve slušném stavu naskočit i bez žhavení (já měl 3 žhaviče na M6 KO a nepoznal jsem to, startovalo to v pohodě).

2013-05-23 08:44:28

petapr: Ak ma baterka naprazdno pod 10,5 V, tak je mrtvá, pri 8-9 V trikrat mrtva. Ale pri velkej zatazi aj najlepsia baterka moze klesnut na 10-11 V, mozno este menej, nemeral som zatial. Vyskusam, mam 74 Ah.

2013-05-23 09:48:38

merlinhawk: Jasně, na prázdno je po ní, ale třeba já konkrétně mám při startu taky tech 8-9V (v zimě, teď jsem to neměřil) a startuju nadrc. Nechal jsem v zimě měřit baterii než jsem jel na hory a startovací proud byl 380A(z 800A původních)-na zimu ji budu muset vyměnit, protože v zimě to točilo 3-5s ale chytlo . Ptal jestli to točí nebo ne.

Proto si myslím že jestli točí třeba 10s a nechytne, tak to byterií dle mého názoru nebude..

2013-05-23 10:27:00

petapr: ak štartér nepretočí motor, potom je problém asi tuto: treba sundat kontakty z akumulátora, dobre ich očistiť - zbaviť všetkej korozie - ako pripojovacie svorkovnice na klabloch, tak aj vývody na akumulátore. Mali by sa pekne lesknúť. Potom pripojiť. Oxidy spôsobia veľký prechodový odpor a cez kontakty potom nevie pretiecť riadny prúd a aj nabíjanie z alternátora je obmedzené. V každom pripade by som prekontroloval vnútorný odpor akumulátora a tiež očakávam detailnejší popis, čo presne robí štartér a palubná sieť pri štartovaní. Ak štartér pretáča motor, môže byť vinou nízkeho napätia nefunkčná RJ motora. Ja by som vyskúšal druhý akumulátor, taký, s ktorým sa tento problém nevyskytuje. Ak to tiež nepôjde, potom je chyba v nastavení motora alebo je vadné niektoré čidlo (kľuka, vačka apod)

2013-11-25 07:18:30

Zdravím mazďáci, jak dlouho vám trvá žhavení? je normální, když kontrolka svítí cca 6 vteřin, nebo je to náznak toho, že je potřeba vyměnit žhaviče. Nicméně motor naskočí cca za jednu vteřinu. Díky za info

2013-11-25 07:45:21

petrvejvoda: v zime je to OK, keby to trvalo pol minuty, to je už zle

2013-11-25 08:10:23

OK, díky za info, už jsem si začínal dělat starosti. Přece jen to auto máme doma teprve druhý měsíc.


Odpovědět