Fórum - Téma


zavady Mazda 5


Fórum 5 / Premacy II CR zavady Mazda 5

Informace o modelu: Mazda Premacy II CR


1  2

2010-03-02 12:02:45

Ahoj, koupil jsem ojetou Mazdu 5, 2,0 diesel, 81 kw,r.06, naj.122000. Po par stech km se objevily zavady, ktere aut. servis neni schopen ani poznat, natoz opravit. Muze mi nekdo poradit?Treba se to nestalo jenom me:

1)motor slabe cuka na volnobeh studeny i teply,kdyz se zapne klima, je to trochu horsi. Vzdycky kdyz z rychlejsi jizdy dojedu treba na krizovatku a zastavim. Jinak ne. Chtel jsem treba vyssi otacky na volnobeh (mam tam cca 700 a v autech se moc nevyznam) , ale v aut. servisu jen seridili vstriky a nic jineho pry delat nejde. Leda vstriky vymenit.

2)brzdyzcela nahodne a necekane a vzdy po nekolika stech km se pri dobrzdovani pri pomale jizde jakoby vypne posilovac brzd nebo co - pedal se proslapne az na zem a auto skoro nebrzdi. Pred chvili jsem malem naboural, stalo se to potreti za 1200 km.V servisu mi na to rekli, ze brzdy jsou ok, aniz by si auto projeli.

3)pri zatizenem podtocenem motoru (1000ot) vpravo v motoru jak je remen alternatoru atd. se ozve hluk jakoby snad vadneho loziska nebo volneho remene. V servisu to mechanik neslysi a pry to pripadne dela praskly plastovy kryt motoru . Napinak remene ma pry znacku a ta ukazuje, ze je OK.

Muzete mi nekdo alespon poradit odborny servis v Praze nebo Pardubicich?

Jo, a prej mam vadnou lambda sondu, ale nicemu to pry nevadi, kontrolka motoru to nehlasi, jen diagnostika.

Diky,M.

2010-03-02 14:02:56

Mazdy na Pardubicku dělají v Dřenicích ( Autoservis Hybeš ) a pak ještě v Dražkovicích ( Esako Sýkora ) - tam je tuším Mazda s Mitsubishi.

Jestli ti s tím tam pomůžou tak to vážně nevím, ale rozhodně tam kde jsi byl ( podle toho co uvádíš ) bych už nešel ani s koloběžkou.

2010-03-02 17:54:21

Takove cukani motoru miva obcas na svedomi dvouhmotovy setrvacnik, jestli je jim vozidlo vybaveno... Propad brzdy zpusobuje jen hlavni brzdovy valec. No a zvuk od remenu by mohl byt unaveny silentblok motoru, kdy se muze nejak kroutit.

2010-03-02 20:55:19

S tou brzdou jsem to napsal spatne - vselijak jsem to zkousel a kdykoli zabrzim a pustim, znovu zabrzdim atd. 3-5 x za sebou, ani ne moc rychle, tak pedal ztuhne, jako bez posilovace a nebrzdi to. Za chvilku se zase sebere. Pedal se nepropada, to jen ja propadl panice. Vite nekdo, jestli to ma ten dvouhmotovy setrvacnik?

2010-08-06 14:38:18

Ty zvuky s podptocenym motorem mi to delal taky. Neco podobneho mam i na Opelu dieselu tak si rikam, ze to je u naftaku normalni.

2011-01-08 18:18:42

mam mazdu 5 2007 GTA a zacla mi problikavat kontrolka aeirbegu nevite co stim je??

2011-01-09 19:23:16

Ahoj ,

u mé 5 to dělalo čidlo airbagu.Dle diagnostiky byla špatná komunikace mezi čidlem a řídící jednotkou. Vyřešeno výměnou čidla 3500,- včetně práce v autorizovaném servisu.

2012-01-30 16:44:06

Ahoj, chci se zeptat - na mé M5 (rok výroby 2007-diesel) došlo při jízdě k techn. závadě vlivem nadbytku oleje v motoru. Došlo k tomu, že motor se přetáčel, nešel vůbec vypnout, z výfuku kouřilo - čímž došlo k poškození 4x vstřiků, a ojnicových ložisek. Motor se musel rozebrat a komplet zkontrolovat. Bylo mi servisem Mazda vysvětleno, že k závadě došlo vlivem špatného vyhonocení objemu oleje v motoru a to řídící jednotkou. Ta byla nyní nově updatovaná a už by k závadě nemělo údajně dojít, neboť nový sowtvare, který si instaluje do dalších nových modelů M5 již umí rozpoznat a řidiče kontrolkou DPF upozornit na velké množství oleje v motoru. Cítím se poškozen společností Mazda, neboť jako řidič, který k závadě přišel jako slepý k holi jsem údajně závadě nemohl předejít řízením ani údržbou vozidla. Navíc poslední výměna olejů a kapalin proběhla před 1,5 a měl jsem ještě 5000 Km čas na další výměnu. Máte někdo podobnou zkušenost a jak jste s tím naložili? Oprava stála několik desítek tisíc kč a u Mazdy by neočekával, že dojde k takové závadě. Děkuji vám. Petr

2012-01-30 18:59:45

Cau, stejne priznaky a projevy sem zazil u Oktavky TDi, kdyz ji odeslo turbo. Nesla chcipnout proto, ze to "jelo" na olej, ktery tim mrtvym turbem chcal do saciho potrubi, pretacel se proto, ze toho oleje tam slo nekontrolovatelne mnozstvi a nakonec to preskocilo a potkalo se to... Moc se mi nezda ze by za to mohlo vetsi mnozstvi oleje, to by spis vyrazilo gufera. Vidim to na vyhasle turbo.

2012-01-31 11:52:17

Weskere děkuji. Tak jak popisuješ, tak se přesně stalo. Kompletní rozborkou motoru se vyloučilo poškození turba - naštěstí (nové stojí cca. 50 tis., mazďácké o něco víc) i filtru PDF. Technik mi v Mazdě vysvětlil, že větší množství oleje v motoru (celkem 9 litru místo pěti litrů) nevyhodnotila řidičí jednotka vlivem špatného SW. V současné době, když by mělo ke stejné situaci dojít - tak se po aktualizaci nového SW rozbliká kontrolka PDF a to se v mém případě neudálo. Určitě také víš, že u těch našich M5 olej přibývá kvůli filtru pevn. částich PDF. Já jsem měl ještě 5000 km fóra na pravidelnou výměnu a jako klientovi MAZDY se právě cítím poškozen v tom smyslu, že jsem nemohl předpokládat nefunkčnost starého SW řídící jednotky. Navíc jsem do koupi nové M5 šel i pro její dobrou pověst a neporuchovost - což mě právě zklamalo. Na podobnou zkušenost jsem se ptal proto, abych zjistil jestli se to stalo i někomu jinému nebo se skutečně jedná o ojedinělou anomálii. Náklady na opravu fakt přesáhly mé očekávání od kvality těchto vozů. Díky za odezvu. Petr

2012-01-31 19:29:03

Sečteno podtrženo, motor ti odrovnal DPF filtr, měl by sis přečíst sekci o něm, ať se dozvíš jak v Mazdičkách "funguje"

2012-02-12 11:10:20

Ruku na srdce, při pravidelné kontrole hladiny oleje v motoru by k tomu asi nedošlo. V dnešní době počítačů a kontrolek se stále vyplatí spoléhat na svoje smysly.

2012-04-04 03:25:58

Ahoj petrson , podle toho na co mě upozorňovali v Mazda servisu se ti dostávala do oleje nafta , která měla jit do filtru pevných částic při regeneraci.Jelikož jsi třeba nedodržel když zrovna filtr regeneroval minimálně 2000ot/min a nejel více jak 40km/h.Na olejové měrce máš hodnotu min a max a nad tím máš křížek, jak se ti olej dostane až k této rysce , tak musíš na výměnu třeba i po 5tis.km , protože nejezdíš tak , aby se mohl filtr vypálit právě tou vstřikovanou naftou a když nejde do filtru ,vrací se právě do oleje v motoru , který by ji měl pojmout pokud tam dáváš správný olej,který tam má být.Nejhorší je , že tě žádná kontrolka na to neupozorní.

2013-05-15 23:57:34

Ahoj mazďáci...Chtěl jsem se zeptat jestli někdo nemáte zkušenosti s vyhřívanými sedadly. Mohl byste mi někdo na jaké bázi ten výhřev funguje. Co jsem se dočetl v manuálu tak by měly fungovat na bázi nějakého termostatu a to s tím, že hřejí podle teploty vzduchu? Jde mi o to, že mi ohřev buď nefunguje vůbec a nebo nehřejou proto, že je moc teplo...V případě že ohřev odešel, dá se nějak opravit nebo je to na výměnu komplet sedačky? Dík za rady a shovívavost. Jsem čerstvý majitel tohodle auta...

2013-06-09 15:05:39

Zdravim chlapci...Když mi začala blikat kontrolka DPF tak to znamená co přesně? Někdo mi tvrdí, že je potřeba vyčístit filtr svižnější jízdou a naopak v manuálu se píše že mám kontaktovat odborný seris...můžete mi to někdo upřesnit jak to je u Mazdy 5, 2007r.v., 2.0 diesel(105kw)

2013-06-10 08:58:43

fuufni: Ahoj, jak jsi na tom s výměnou oleje? Protože pokud chce vyměnit (20tis km) tak DPF taky bliká. Zkus zjistit jestli se regeneruje filtr, jestli ne tak na 90% si to bude říkat o výměnu oleje

2013-06-10 10:56:55

Ahoj kolegové. S výměnou oleje nevím jak to je. Mám od toho servisku která je v půlce olepená štítkem, že byla převedena na elektronickou. Jinak se mi to rozblikalo včera při jízdě domů tak jsem s tím ujel cca 6 km a hned jsem to odstavil před domem. Dneska jsem volal do mazdy v Liberci a už jsem objednanej, že se mi na to kouknou. Jinak jsem si na slovenském mazdaklubu zjistil, že to může být jen interval na výměnu oleje a nebo DPF zralý na manuální regeneraci. Kdyby mi prý filtr odešel tak mi bude svítit i check engine a to nesvítí tak doufám že to bude jen výměna. Uvidíme....S výsledkem se podělím zde aby další členové věděli o co jde. Moc se tu o mazdě 5 totiž nepíše. Jinak díky za info. Jo a jinak jestli se DPF regeneruje jsem ještě nezjistil protože mám auto chvíli a ještě jsem si detailně neokoukal spotřebu takže nejsem schopnej určit jaká spotřeba je normální a jaká je při regeneraci.

2013-06-10 14:17:37

fuufni: Udělal bych to co radí Laci113. Nechci říkat, že mazda v Liberci je špatná(nemám zkušenosti), ale být tebou, tak si naplánuju výlet do Znojma. Budeš mít potom jistotu, že máš auto v pořádku a ještě se dozvíš vše co tě bude zajímat. Ono není nikde psáno, že po manuální regeneraci se při určitém stylu jízdy kontrolka nerozsvítí po určitém nájezdu kontrolka opět. Nebo ovšem může stačit pouze vyresetovat intreval výměny oleje a bude hotovo.

Jinak když si pořizuješ auto, tak bych jako první věc vyměnil olej a nespoléhal se na předchozího majitele

No a o mazdě 5 je tu opravdu málo příspěvků, ale koukni to sekce mazda6. Jsou to stejné motory. Problémy mají stejné příznaky a řeší se stejně.

Mazdár

2013-06-14 12:57:51

fuufni: zaujímalo by ma, ako si s tým problémom dopadol?

2014-01-05 08:46:25

Ahoj, řešil sem stejný problém a skutečně, když se DPF jen rozbliká je to oznámení pravidelného servisu. Nic víc. Vyměním olej, všechny filtry a jupí je po všem. Když odejde DPF rozvítí se kontrolka na trvalo a červená kontrolka a padne to do nouzového režimu. Tak mi to bylo řečeno a asi je to tak. Začne blikat přesně po 20.000 km


Odpovědět

1  2