Fórum - Téma


Závada - otáčky motoru


Fórum 6 GG / GY Závada - otáčky motoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2009-07-22 15:09:17

Mazdárek

A je to tady, mám na svém oři první závadu : svítí mi kontrolka motoru, když nastartuju studenej motor, tak má něco málo přes 2tis. otáček, po chvíli spadnou na 1400otáček a pak už normálně klesají na volnoběh. Volnoběh se občas drží stále na 1000ot/min a někdy se zhoupne i pod 600ot/min a vyhoupne zpátky na normál.

Jinak auto jede stejně, neškube, do otáček jde normálně, všechno funguje, svíčky jsou tam půl roku, vzduchovej filtr je tam půl roku.

Nestalo se to už někomu z vás?

Předem děkuju za rady

Dodatek: byl jsem ji projet a teď už začala chcípat na volnoběh, otáčky se při volnoběhu houpají nahoru dolu. Jinak v otáčkách jede normálně...

Zítra zajdu na test motoru, jen doufám, že u nás v servisu už nemají dovolenou... :o)

2009-07-22 19:21:36

máš benzín nebo diesel?

Mara

2009-07-22 20:20:57

2,0 benzin

Napadul mě třeba vadnej nastavovač volnoběhu, nebo jak se to jmenuje... protože v otáčkách to jede normálně...

2009-07-23 21:29:57

zkus vyčistit škrtící klapku, to v případě volnoběhu častokrát hodně pomůže

2009-07-23 22:16:29

Ahoj podívej se jestli se ti nestrácí voda z chladiče a kolik máš oleje.Dělala nám to 626 ,lítal sem kolem toho a pak mne napadlo kouknout na chladič. No a byl pokoj.

2009-07-24 09:41:58

Přeci jen zkontroluj fyzicky svíčky. Co palivo, nenabral jsi nějaké svinstvo, zkus třeba dotankovat na jiné benzince.

2009-07-25 09:25:41

Mno, škrtící klapka mě taky napadla, že by mohla být zasviněná, nebo v háji.

Vody mam dost, oleje taky.

Benzín tam je od Schellu kde ho beru vždycky.

U 323 mrkačky mi taky kolísal a následně chcípal volnoběh, no a bylo to protrženým palivovým filtrem, tak si říkam, jestli už to nemá taky za sebou.

Jináč jsem hovořil se svým mechanikem a na středu jsem objednanej na test motoru, tak uvidíme. Popsal jsme mu co to dělá a řekl že by to mohl být ten nastavovač volnoběhu, když to v otáčkách jede normálně bez úbytku výkonu, ani při rozjezdu nemá tendenci se dusit, zkrátka když se byť jen nepatrně přidá plyn.

Taky se chci ještě mrknout na pojistky co jsou u motoru, jestli nebude nějaká prasklá, ale ani nevim k čemu všemu tam vůbec jsou, takže to jen tak pro jistotu omrknu ať nejsem za blbce až přijedu na ten test motoru. Aby nevypadal jako pako, že tam jedu s prdlou pijistkou

Teď zrovna jezdim s tátovo Fábií roku 2002, má najeto stejně jako moje Mazlina - upřímně, čekal jsem, že Fábka zařve dřív a ono prd už jí nebudu podceňovat, žluťáska malýho Docela rychle jsem si na ní zvyklnul, což jsem nečekal, na to že rok jezdim prakticky jen s M6. Teď dostává Fábinka trošku do těla, táta jezdí jako šneček, tak vyhánim ty pavouky...

Jinak všem děkuju za rady

2009-07-30 16:05:06

Nuže, tak jsem byl s mazlíkem v Mazdě, příběh je následující:

Nejdřív jsem navštívil svého mechanika/autoelektrikáře s tím, že mi motor chcípá a kolísají otáčky na volnoběh. On řekl, že se na to podívá, ať hnedka nemusim do Mazdy, že ji zkusí napíchnout, ale neví jestli to půjde, protože tahle auta už mají nový systém diagnostiky či co. Zastavil jsem u něj, a motor okamžitě po zastavení chcípl. Po nastartování zase držel vlnoběh normálně - chcípalo mi to jen po jízdě. Takže nejdřív vyčistil škrtící klapku, která byla zahnojená jak zákon káže a pak jsem auto projel a motor už nezhasínal po každém vyřazení. Jenže auto nešlo napíchnout na počítač, protože si srarší diagnostika Bosch nerozumí s těmi novými systémy jako v případě M6. Takže diagnostika nekomunikovala s řídící jednotkou.

Takže jsem navštívil Mazdu...

Mno, ve stručnosti: odvyprávěl jsem příběh technikovi v Mazdě a ten si rovnou nezapoměl rýpnou a řekl: "Oni se ti garážníci sice snaží, myslí to dobře, ale na tahle auta jsou krátcí, ty jejich Bosche si prostě s Mazdou nerozumí. Nejlepší je svěřit auto rovnou nám a mi uděláme podrobnou diagnostiku a závadu odborně odstraníme..." a bla bla bla.

No, takže ten carda mi udělal tedy tu jejich "diagnostiku" (schválně v uvozovkách), auto tam měl 15 minut (což je krátká doba na pořádnou diagnostiku závady) a já mu vycáloval litr. Že prý závadu odstranili a že to bude v pořádku. Konkrétně se jednalo o toto: "Závada obvodu spínače neutrálu". ALE! sotva jsem ujel 10km, kontrolka svítila zase a volnoběh jak na houpačce... Tak jsem se vrátil a říkám, že už zase svítí kontrolka, že si nejsem jistej tou jejich "diagnostikou", že mi jen vymazali závadu z řídící jednotky, což je asi krapet blbě... Jenže to už tam seděl jinej člověk a ten se podíval do papíru co mi dali a řekl: "Kluci Vám asi jen vymazali paměť závad, ale nepodívali se na to podrobně, je tady asi 20 dalších kroků, které se musí prověřit. Na to Vás budu muset objednat a udělat detailní diagnostiku této závady. Příště už nám nebudete platit žádnou diagnostiku, ale jen případný náhradní díl." A hnedka jednal jinak...

Takže, ten první chlapík, kterej si dělal srandu z "garážníků" - jak je sám nazval - by měl s touhle prací rovnou seknout a jít zametat chodníky Protože vymazat závady z ř.j. umí i kdejakej břídil...

doris  
Doris
2009-07-30 16:09:58

Pepa: No elektronika je prevít, ale tak snad už to budeš mít v pořádku a udělají Ti to nyní adekvátně. Držím palečky!

2009-07-30 16:15:23

Jojo, taky doufám, jdu tam v úterý ráno, tak jsem zvědavej. Prý tam je nějaký snímač, že by mohl být vadný, ale že se musí udělat hloubková diagnostika, aby vyloučili i jiné příčiny, nebo závady... Tak jsem zvědav. Ale pravdou zůstává, že veškerá kvalita servisu je jen v těch lidech a opět se mi potvrdilo, že co člověk, to jiný přístup... ačkoli všichni prochází stejným školením na tyto vozy, jejichž opravy/servis by měli znát do detailů...

Mít můj mechanik novou diagnostiku od Bosche, která ho vyjde na 150 tisíc a která již tato auta umí, tak jí napíchnul naprosto bez problémů. Zatím ji nemá, protože opravuje dílnu, aby nějak vypadala, takže mu chybí finance a musí se spokojit se svou starší diagnostikou. Ale jak mi řekl, možná za takový rok už do Mazdy nebudu muset... a já budu jedině rád... protože tenhle "garážník" umí daleko víc než ti "odborníci"...

2009-07-31 09:49:58

Je to o lidech, nemám rád zatracování značkových servisů Pokud je v něm schopný člověk, tak s vědomostmi a výbavou musí prostě každého "garážníka" strčit do kapsy. Věc druhá je, že ve značkových servisech jsou z 99% zaměstnanci a v garážích naopak majitelé. A to je ten největší důvod odkud pramení rozdíl přístupu. Ale najdou se vyjímky potvrzující pravidlo a proto rád jezdím do zančkového servisu.

2009-07-31 19:32:47

Jojo, jen lidi určujou kvalitu... Mě ale vážně vytočil ten machýrek, kterej se posmýval "garážníkům" že jsou neschopní a přitom to sám předpisově odfláknul, jak úplnej amatér... přesně takový týpky nesnášim, co mají plno keců okolo, uráží kdehoho a přitom mají obě ruce levý... Pak přišel jinej chlapík a hned to bylo o něčem jiném, jinej přístup, bez machrování, mrknul do kompu co všechno se musí překontroloat a vyzkoušet atd. A bez zbytečnýho urážení "garážníků" a zesměšňování jejich práce...

2010-01-12 19:10:38

Pepa: Jak teda tvůj problém s kolísajícími otáčkami motoru dopadl? Vypadá to, že mám trošku podobný problém.

Můj motor 1.8 v M6 se chová tak, že pokud je zahřátý na provozní teplotu už nějaký ten kilometr, tak na volnoběh padají otáčky. Není to nijak výrazné, cca k 700 - 750 ot. ale nepříjemně to vibruje s volantem. Tohle samozřejmě pozoruji jen když stojím, třeba v křižovatce na červenou. Motor nechcípá a veškeré ostatní chování motoru je v pořádku, teda aspoň nic nepozoruji.

2010-01-12 20:21:06

to tvoje vypadá na ERG ventil

2010-01-12 22:04:49

Myslíš EGR ventil... Ten je i u benzínu? Do teď se tu probíral ve spojitosti s nafťákama, tak nevím.

2010-01-13 23:30:58

Mazdárek

V mém případě to byl vadný "spínač neutrálu", tedy alespoň tohle bylo na fakturře

Nejprve kolísaly otáčky a svítila kontrolka závady v elektronice motoru, ale posléze začal zhasínat motor po vyřazení, zkrátka rovnou spadl, jako by člověk vypnul zapalování.

V tvém případě to ale může způsobovat cokoli jiného, závad v elektronice je mnoho, od zasviněné škrtící klapky až po vadný egr ventil či jinou součástku. Diagnostika vždy napoví...

2010-01-14 00:23:07

Mazdárek Pepo, to je smutný co píšeš

Pěknej debil co ti jen vymazal chybu a ještě u toho měl spoustu keců na toho, kdo ti na rozdíl od něj chtěl opravdu pomoc a závadu odstranit. Držím palce, ať to dobře dopadne, bude to nějaká blbost určitě. Hlavně se nedej a buď průbojnej, protože jinak tě oškubou jako kuře a budou zkoumat a zkoumat, a měnit díly a další díly.. Z toho prostě značkový servis žije, je to asi všude podobné bez ohledu na všechno. Ano, mají zkušenosti a potřebnou techniku, jak někdo výše napsal, ale je to právě o tom přístupu. Když budu chtít ze zákazníka vydojit maximum a budu vidět, že tomu nerozumí, navíc k tomu budu mít potřebné prostředky (zmíněné zkušenosti, znalost problému a techniku), prostě ho vyždímu. Tak to bohužel chodí, taky mám tu zkušenost (s předchozím Opelem Astrou). Mimochodem jsem tam taky řešil volnoběžné otáčky (nepadaly dolů, ale držely se hodně vysoko a na volnoběh při zahřátém motoru kolísaly), nejdřív mi taky jen mazali chybu (pokaždé za 500 a tvrdili, jak to bude ok), potom se vyměnil EGR ventil (největší slabina všech Opelů), chodilo to jen chvíli a beztak problém úplně nezmizel, tak se astra prodala. Neměl jsem na to nervy.

Pak napiš, jak jsi dopadl.

2010-01-14 12:51:22

Samper: Čauky, mno, auto už mám v pořádku delší dobu, ale děkuju Nakonec se tehdy zachovali v Mazdě férově a tedy tak, že jsem již neplatil práci, ale jen náhradní díl. Bez vozu jsem však byl 14 dní

2011-11-21 21:32:29

ahoj Pepa a čo stál prosím ťa ten spínač neutralu?


Odpovědět