Fórum - Téma


zásady jízdy s vozidlem vybaveným DPF


Fórum 6 GG / GY zásady jízdy s vozidlem vybaveným DPF

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2010-10-26 18:22:54

zdravím ,koupil jsem si mazdu 6 r.v. 2006 MZR-CD 89kw ,má najeto 109 000 km ...chtěl bych se zeptat (nikde jsem to tady nenašel) na náké zásady správné jízdy s DPF ...jak poznám,že probíhá regenarace, co dělat ,aby v pořádku proběhla regenarace? jestli jezdit ve vyšších otáčkách a nebo klasika kolem tech 2000ot/min- co je pro vůz nejlepší..popřípadě další věci..moc dík

2010-10-26 20:05:33

Pokuď jsi budeš hlídat spotřebu tak poznáš kdy naskočí regenerace do té doby můžeš jezdit jak chceš třeba i krátke trasy ,ale máš tam i turbo a pro něho je lepší aby bylo často vprovozu a to sepína nad cca 2k otáček a samozdřejmě po nějaké te delší jizdě není dobré hned vypnout motor spíš počkat aspoň půl minuty než turbo vychladne .

Pokuď budeš mít nějaký ten problem s dpf tak si ho nech odstranit. DPF na mazdě 6 nemá určenou životnost jsou lidé co bez problému 200k najeli ,ale bacha na stočené tachoše.

2010-10-26 20:44:22

Ano,poznas to pouze dle aktualni spotreby,kdy ti bezduvodne hodne vyskoci.Potom je dobry jet asi 15-20 min s otackama nad 2200 , aby probehla.V opacnym pripade neprobehne cela,a pri kazdym startu bude znova startovat,a pokud udelas par popojizdek bez ukoncene regen. , tak ti zacne svitit kontrolka DPF,pak to musis projet,aby zhasla.Pokud bude blikat,tak jsi v haji,musis do Mazdy(dle nich nejlepe odtahovkou,abys filtr neznicil)a tam zaplatis za regen. pres PC.Me to stavalo v Breclavi cca 1200 Kč,ale ve Znojme udajne ke 2000Kč???Jinak tyto auta maji rady kdyz to drzis nad 2000 otacek , dokonce i spotreba je stejna,nekdy i lepsi , nez kdyz s tim jedes kadla kadla.Ale vrele a uprimne ti radim - hned a zavcasu si zajed za clovekem z tohoto fora , ten ti da auto doporadku , a vykucha ti ten filtr a uz nemusis nic resit.Ja ho uz taky nemam,a jsem spokojenej.Navic ti auto proleze a doslova ho zgeneralkuje,tak jako i me.Mel jsem auto v p....li,a nebyt ho,tak jsem tam ....byl i ja A propo , panove,kdyz tady ctu,jaky mate zavady,a nevite jak na ne, v Mazde chcou nechutny tisice , Mohl bych vypravet story , co vse jsem mel spatnyho,a vse mi za pusu opravil.SCV , Klima kompresor , lambda,Dpf,krouzek ve volantu , podlozky pod vstrikama,tesneni snad vseho , loziska na kladkach,gufera....a dalsi malickosti.Od te doby ticho , motor si jen seveli,spotreba o 2-2,5l dole,ale hlavne,ted tomu autu uz verim.Notabene,pri mem najezdu km mam tech 7000 za dpf za 3/4 roku zpet na uspore paliva,a to nepocitam vyjezdy do Mazdy,platby za regeneraci atd....

Mam to k němu dal,ale nelituju toho,a budu jezdit uz jen k nemu.Navic se od nej o aute dost dozvite.Tak hodne stastnych kilaku,at uz jedeme s cim chceme

2010-10-26 21:10:54

dík za rady chlapy ,ale jak si mám hlídat spotřebu ,když nemám palubní počítač....na normálním ukazateli nic nepoznám při své klidné jízdě??

2010-10-26 21:16:04

a kolik km už máš najeto bez filtru DPF a klesla ti i spotřeba....? měla by ,když filtr je další tzv ucpávka ve výfuku co snižuje výkon ....a aby dosáhla požadovaného výkonu tak zvyší ŘJ dávku paliva...jo a na kolik tě vyšla ta generálka + odstarnění toho filtru? dík

Ben
2010-10-27 09:11:24

Už podruhé se připojuji Valderonovi. Rovněž jsem si nechal odstranit DPF. Celé tě to včetně výměny oleje a filtru, nastavení dalšího intervalu výměny oleje (21 tkm) a diagnostiky vyjde na necelých 8.000 Kč. Což máš za 2 výměny speciálního oleje pro DPF zpět. Navíc neničíš další komponenty palivové soustavy, neriskuješ zanesení DPF (nový údajně kolem 70 tis. Kč.).

Tím nechci nikoho do ničeho nutit. Každý si to musí zvážit sám, co je pro něj a pro jeho auto to nejlepší řešení.

2010-10-27 21:51:28

Tak na tento test jsem zvedavej.... Urcite dej vedet. Premyslim, ze bych casem do toho sel taky.

2010-10-31 21:30:22

a ,když sis nechal vyoperovat ten DPF a tak ti to museli nak nazpátek svařit a i nak ošetřit , aby se ti to do roku nerozpadlo? jak se to dělalo?

Ben
2010-11-01 09:48:26

Odstraní jednu polovinu krycího plechu, flexkou vyříznou otvor ve válci (katalyzátor+DPF) v místě, kde je DPF, ten "vykuchají", otvor zavaří CO a svar zastříkají, myslím, silikonovou barvou na výfuky (ve spreyi), zakrytují.

2010-11-01 09:57:15

"Tak na tento test jsem zvedavej.... Urcite dej vedet. Premyslim, ze bych casem do toho sel taky."

Tak jsem tam dnes byl.Emise se vsim vsudy,zadna protekcni mereni , natvrdo.Mel bych mit max. hodnotu 0.6 abych prosel , hodnota byla 0,4.Takze s prstem v nose projdu,ikdyby to bylo za cas mirne horsi.Jsem sam spokojenej. Technik sam by nic nezjistil,kdyby to nevedel.Asi tak , panove....

Citim se jako hrdy prukopnik

2010-11-01 16:44:48

dík za odpověd a jak je to ošetřený z hlediska ŘJ to přece musí nak hlásit, že tam není DPF...a taky vyhodnocuje údaje ,když jsou na tom (nebo v okolí ty různe snímače) tak musí změnit dávku paliva atd...nehrozí náké podpálení ventilů , nemohou odejít vstřiky? dík

2010-11-02 07:08:14

z hlediska řj je to udelany dobre , jinak bych nejezdil , nemyslis? vic se stejne nedozvis,nikdo ti k tomu nic nerekne,tyto otazky jsou zcela zbytecne.Nikdo to nevi,kdyby jo,tak to bude delat sam,a ten kdo vi nerekne,je to tajemstvi.Jak pokazde rikam,neco chces vedet? Davku paliva to meni ,to si pis,dle tankovani ,ne dle pc , mam prumer o 1,5-2l mensi spotrebu......Ventily,vstriky...a ja se zeptam tebe , kdyz ti to dpf v tom blbym aute zustane,tak ti nehrozi,ze se ti podelaji ventily , vstriky , turdo,lambda sonda,egr,nezadre motor a ja nevim co jeste? Ja si hooodne jednoduse vybral to mensi zlo.A to jsem se musel rozhodnout bez informaci,jaky vam tady podavam.Vy mate obrovskou vyhodu.Tu ja nemel.Ja to proste nechapu

2010-11-02 11:16:27

Jediné co mě zajímá k tématu je ještě to, jestli modifikací řj, dojde k úpravě pouze části, nebo při případné svolávačce mazdy a její originální modifikaci, bude nutné opět dojet k opětovnému přepsání dat.

2010-11-03 09:10:57

Tak to je pak velké plus tohoto řešení.

2010-11-05 09:37:18

Zdravím Vás všechny,

otázka na všechny mazďáky s naftou. Mám 6-tku 08/2008 103 kW. A chci se zeptat, najeto cca 42.000 km, žádný problém s DPF dosposdu nebyl, kontrolka nikdy nesvítíla, filtr se pravidelně regeneruje cca 4x za nádrž. ALE ..... neskutečně mě sere hladina oleje která se zase po výměně, po najetí cca 6.000k, bylíží hodnotě X (je v půlce mezu F a X ). Jak jste na tmo vy_? je tohle normální na oleji který má najeto cca +/- 20.000 abych ho takhle znehodnocoval kvůli nespálené naftě_? vede mě to k závěru zda-li to co se tady řeší... (odstranění PDF) neprovést již nyní ale nadruhou stranu mě přijde trošku škoda jelikož všechno "zatím" funguje jak má ,takhle zasahovat do vozidla ... Jaký máte na to názor_? odstraňoval již někdo DPF na nové M6_?

Děkuji za jaké koli rekace...

2010-11-05 15:26:43

Nafta v oleji příbývá při přerušování regenerace ,jenže otázká jestli nějaká regenerace proběhne bez přerušení ?? Co jsem tak slyšel nesmí se sundat noha z plynu, nebo zapnout raději tempomat. Při odstranění DPF už bude olej v pořádku.

Ekologie spočívá v elektromobilech a né v nějakých nesmyslných filtrech.

2010-11-05 15:39:24

Regenerace bez přerušení, tak možná cestou na dovolenou v noci. Jinak u nás nevím vzhledem k přeplněnosti našich silnic.

2010-11-05 21:05:01

"nesmí se sundat noha z plynu" - to zní celkem nebezpečně pokud regenerace začne ve městě...

2010-11-06 00:47:10

o jsou super rady, něco jako nesmíš 200 Km vystoupit z auta, jinak regenerace neproběhne... šílený rady, lidi četl jste někdo manuál od svého auta?

2010-11-06 06:13:47

Dpf v aute je jako rakovina(moc se omlouvam za takovyto primer-nijak to nezlehcuji).Ta taky neboli ,vse je ok az do dne ,kdy zjistite ,ze je neco blbe.Ale az to zjistite,je vetsinou pozde a uz se neda moc tak a snadne delat.Dpf je stejny.Az se ozve,verte ,nebudete resit jen to podelany dpf,ale vse kolem.Bylo pouzito"zatim v pohode",to slovo -zatim!

Dnes jsem rad,ze to nemam.Tech popojizdek , a zadny blikani,sviceni te strasne kontrolky.Zena se toho auta az bala,dnes ho ma rada.Mazdaci, zdar!!


Odpovědět

1  2