Fórum - Téma


Zapečené stírací kroužky?


Fórum 626 GF / GW Zapečené stírací kroužky?

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2011-03-03 18:56:24

cauvec tak me vysla vymena gufer ,krouzku,oleje,komplet rozvodu, brus palice na 16200. . motor ozil a stich proste skoro jak novej. urcite te investyce nelituji!!

2011-03-23 18:21:25

Tak včera jsme ten motor rozdělali a zjistili jsme tohle: prakticky žádný karbon, válce mírně opotřebované, ale bez nějakých větších rýh nebo jiných podezřelých věcí, stírací kroužky úplně v háji, držely se pístu jak dítě máminy sukně a neplnily tam žádnou funkci. Písty na druhém a třetím válci jsou spálené, cca 2 cm po obvodu a 0,5 cm na výšku pístu (po první těsnící kroužek), šálky pod ojnicema v pořádku, axiální ložisko v pořádku. Gufera na ventilech taky v pořádku, sací ani výfukové kanály nebyly zamaštěné. Nekontrolovali jsme akorát hlavní šálky na klice a vedení ventilů. Na rozboru oleje mi opět řekli, že tam jsou spirálovité špony, ale netuším, odkud se tam berou. Z těch stíracích kroužků se mi to nezdá, protože ty už se sotva mohly o válec třít a nic jiného v nepořádku jsme tam nenašli Ještě jsme zjistili, že i když pan prodávající tvrdil, že rozvody jsou dělané ve 160 tkm (motor má najeto 200 tkm), tak rozvodový řemen byl volný a obě kladky jsou vyčvachtané.

Pokud jde o opravu, tak písty měnit nebudu, nechám tam ty spálené, no a kroužky + gufera na ventilech + rozvody + olej a filtr nějakých 10500 kč. Je to ranec, ale doufám, že ten motor už karoserii přežije

2011-03-25 21:54:21

čus rony hledal jsi špatně tu mač link http://www.tesla-blatna.c...10-02-motor-fp9a,2366,153 a jsou super.

2011-03-26 08:19:26

No tak za sadu kabelů je to dobrá cena Já jsem teda měnil jen svíčky a ty jsem chtěl japonské, ale díval jsem se i po kabelech a takhle levné jsem je nikde nenašel! Takže díky za tip, časem se bude třeba hodit. Probité kabely jsou prý poměrně častá závada, u mě ale stačilo vyměnit svíčky a motor jede v pohodě. Měl jsem štěstí, že hned napoprvé jsem trefil závadu

2011-03-26 20:17:40

rony to si trochu přestřelil kroužky + sada těsnění+ rozvody 8300 s olejem a filtrem se do 9000 vlezem +přebroušení palice 00,0Kč pořád celkem cca 9000

2011-03-27 20:58:13

jj, přestřelil. Napsal jsem tam hrubý odhad, ale skutečnost byla poněkud lepší

2011-03-27 20:59:41

Tady jsou nějaké fotky z výměny těch stíracích kroužků. Bohužel to na nich není tak dobře vidět, jak bych si představoval. Na pístu vlevo jsou nové pístní kroužky, vpravo staré. Je vidět, že mají o dost menší průměr, než ty nové. Na posledním obrázku je vidět, jak je píst spálený. Pravděpodobně k tomu došlo vinou špatných svíček a zanešeného vzduchového filtru. Je tam taky vidět, o kolik je menší průměr opotřebovaných stíracích kroužků, oproti těsnícímu kroužku nad ním.

2011-03-29 07:30:46

Tak ještě pár fotek pro zajímavost. Bez komentáře

2011-04-03 21:55:13

tak bych ještě dodal že problém s kouřivostí byl vyřešen jestli i se spotřebou oleje se ukáže po odjetí nějakých km počítám že rony to sem pak hodí jak to dopadlo

2011-04-09 13:46:39

Takže mám najeto prvních 800 km po opravě. Auto nedýmí, olej neubyl ani o kousíček a je pořád čistej (předtím jsem každých 300 km dolíval a po 600 km byl olej úplně černý). No a taky je ten motor tišší, na volnoběh není skoro slyšet a ve vysokých otáčkách má zase hezčí zvuk Takže spokojenost Na výkonu a spotřebě benzínu jsem žádnou změnu nezaznamenal.

2011-04-12 17:40:54

Zdravím vespolek. Mám nabídku koupit Mazdu 626 benzín, podobný stav - údajně žere cca litr oleje na 500 km. Po nastartování hulí jak nezbedná kamna, cca po ani ne minutě se vše sklidní a je v mezích normálu. Tento jev se opakuje vždy pokud auto nechám stát celý den, pokud nastartuji cca po 2 hodinách tak nekouří. Kolik česu zabere výměna stíracích kroužků, koukám že se to dělá bez demontáže motoru z vozu? Je mi 59 let, poslední motor do kterého jsem naposledy kouknul byl z Gaza 69, tak že nejsem profík ...... A asi poslední dotaz - u zmíněného auta jsou po obou stranách kufru podélné kapsy, levá je shnilá, je to samostatný díl který se dá koupit? Díky za odpověď.

Jiří

2011-04-12 17:57:00

kroužky se mění všechny když si je na tomto voze nedělal tak počítej 2 dny na rozebrání a 2 dny na složení k tomu potřebuješ patřičné nářadí jako momentový klíč, ůhloměr kroutícího monentu, stahovák pístních kroužků, pokud budeš chtít udělat i gufera na ventilech tak i přípravek na tlačení ventilových pružin. bez něčeho se sice dá obejít ale zas to trvá dýl a někdy je to o nervy. co se týče té plechařiny to asi nekoupíš jako díl ale lecos se dá odpárat ze starších aut případně vyvařit plechem

2011-09-14 23:30:35

zdravim nevedel byste nekdo o motoru do 626 1998 2.0 16v 85 kw diky??

2014-03-22 20:40:19

jsem cerstvym majitelem M626 2i 16v 100kw,a hodne jsem si precetl o zapecenych krouzcich a gufirkach na ventilech,ale nikde jsem se nedocetl,kolik meli auta najeto,kdyz bylo potreba repase,a ani jsem se nikde nedocetl,jestli se tomu nejak da predejit,nebo cim je to zpusobene.auto ma najeto 170tis,a zatim mi to nekouri,a olej nezere,tak se ptam,jestli uz mam zacit setrit,diky Stana

MAX6  
J.
2014-03-23 12:43:06

gunsmith: Ono hrozně záleží jak se s tim motorem jezdilo a jak se měnil olej (taky jakej se dával). Dejme tomu,že to co jsem tady četl i co jsem zažil na našich 2.0FS 85/96/100kW tak gufera na ventilech odcházely v rozmezí 150000-240000km a zapečený pístní kroužky se řešili od 150000 do nikdy.

2014-03-23 19:34:21

tak to se asi na to muzu pripravit kazdou chvili,i kdyz se snazim k motoru chovat slusne,netocim to studene,olej vymenim v terminu.jiz brzy.snad to jeste neco vydrzi,nemel bych na to to udelat :(

MAX6  
J.
2014-03-23 19:42:53

gunsmith: Ono se to nikdy neprojevý "hnedka". Vždycky je dobrý si hlídat jakou má auto spotřebu oleje. Jak se začne zvyšovat tak je dobrý s tim začít něco dělat dřív než se to totálně zhorší. Sice v manuálu píšou že je ještě tolerovaný 1 litr oleje na 1000km,ale nemusíme si vůbec říkat,že to už je hroznej brutál. Já beru jako maximální žravost (a to opravdu maximální) 1litr na 5000km. Ideál je (tak to beru já u FS a FP motoru) když to nežere olej žádnej nebo tak do 1 litru na 10000km kdy by se měla dělat výměna oleje.

Hlavní je to nenechat bejt a včas to řešit. U těhle F-kovejch motorů jsem tak nějak vypozoroval,že to začne žrát přes gufera na ventilech a když se na to člověk vykašle,tak ten spálenej olej v motoru začne zapejkat i kroužky a pak to najednou dopadne tak že to baští 1 litr oleje na 400km. Někdy totiž včasnym a preventivnim zásahem za 400Kč ušetříš opravu za tisíce.Teda u F-kovejch motorů to žádný velký tisíce nejsou,záleží jestli si ty gufera,případně kroužky uděláš sám nebo to dáš do firmy. Ale to platí o všech motorech na planetě.


Odpovědět

1  2