Fórum - Téma


Zapečené stírací kroužky?


Fórum 626 GF / GW Zapečené stírací kroužky?

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2011-01-29 19:22:28

Zdravím všechny mazďáky. Má "nová" mazda kouří z výfuku jak za studena, tak při zahřátém motoru. Řekl bych, že čím je venku větší zima, tím je to horší. Navíc to žere litr oleje na 1 tisíc km. Kompresní tlaky jsou v pořádku, zespodu ani kolem kliky to neteče, tak by to mohly být prý už jen stírací kroužky. Zkusili jsme tam dnes nalít přípravek na čištění motoru, rozpouští to karbon a mělo by to uvolnit pístní kroužky, pokud jsou zapečené. Samozřejmě jsme to dle návodu pak vypustili a dali nový olej i filtr. Jestli to pomohlo zjistím nedřív za týden, tak se chci zeptat, jestli jste to už někdo zkoušeli a jestli to mělo nějaký účinek. Moc se mi nechce rozdělávat motor a investovat do toho peníze, kdyby byla levnější varianta.

2011-01-29 21:27:43

ten karbon se někdy i hodí, jak ho rozpustíš, tak se ti můžou vůle zvětšit a dělat to ještě větší problémy. ale není to pravidlo.

2011-01-30 00:03:09

Ta dekarbonizace nevím co to udělá, podle mě to účinek mít nebude. Pokud ti to ten olej doopravdy žere, tak sice mouhou, ale nemusí to být nutně stírací kroužky, ještě je možnost že odešly gufírka na ventilech který těsní ventil právě tak, aby nešel olej kolem dříku. A že to těma špatnejma gufírkama žrát olej umí (ma Mazdě jsem to osobně ještě nezažil, ale na žigulu to byla běžná závada, většinou po uvaření motoru odešly ventilový gufírka a pak si to klidně vzalo litr na 1000km, na starší mercedesce autobusu jsem to zažil taky - tam lítal olej kolem sacích i výfukových ventilových dříků tak že se s tím až nedalo jezdit jak to hulilo). Dřív než se začneš pouštět do výměny kroužků doporučuju určitě zkontrolovat sací a výfukový kanály v hlavě pokud tam nebudou pod ventilama mastný stopy. Zrovna koukám do manuálu na 626 a motory z mazdy ty gufírka mají, tak není vyloučeno, že tam může být problém (viz obr.)

2011-01-30 07:29:53

Myslím, že těma guferama to asi nebude. Prý bych to poznal i na kompresním tlaku a ten je v pořádku. Navíc prý, když je to těma guferama na ventilech, tak čím dýl auto stojí, tím víc potom po nastartování kouří (protože olej steče po ventilech dolů). Ale mně to kouří pořád stejně a je jedno, jestli to stojí dlouho nebo chvíli. Ale na ty sací a výfukové kanály rozhodně mrknu. Tomu, že ta dekarbonizace pomůže taky moc nevěřím, na druhé straně jsem to chtěl zkusit. Ten přípravek stál necelé 200, ale jak sáhnu na písty, tak se pod 5 tisíc nedostanu. Jen tak pro zajímavost: sada pístních kroužků originál u Mazdy stojí 9000 kč a u Auto Matějček jsme je sehnali za 2500 kč. To je fakt síla, jaký je rozdíl mezi originálníma a neoriginálníma dílama. Někdo bude oponovat určitě kvalitou, ale vím, že spousta dílů se vyrábí v jiných fabrikách, jsou úplně stejné jako ty originály akorát nemají vyražené logo Mazda a přitom jsou právě díky tomu mnohem levnější.

2011-01-30 07:47:40

Tak jsem se právě díval do manuálu a kompresní tlak pro motory FS standardní je 15 (nevím jakých jednotek), minimální je 10,5. My jsme na všech válcích naměřili 13, takže je to fakt v normě. Jinak díky tomu, kdo dává ty servisní manuály na tyhle stránky, protože sehnat jakékoliv informace k Mazdě 626 GF je docela problém.

2011-01-31 09:40:22

Dovolil bych si mírně nesouhlasit že poznáš na kompresním tlaku jestli jsou v háji ty gufírka. Kompresní tlak je tlak v horní úvrati pístu po stlačení nasáté směsi (ventily jsou zavřený a těsní sedla, stav gufírek někde nahoře na dříku s tím nemá co dělat). Každopádně do těch kanálků koukni, je možné že ty stírací kroužky to opravdu být nemusí (jejich výmena je na rozebrání půl motoru). Jestli ale můžu poprosit tak mě informuj až bude opraveno jestli byly mastný ty kanály, v jakým byly stavu kroužky pokud je vyměníš, .... díky

2011-02-01 19:57:35

Souhlasím s tebou, že gufera na ventilech nemají s kompresním tlakem nic společného. Už mi to vysvětlil i Renda (taky člen mazda klubu a můj poradce ). Jinak dám vědět, když už jsem tu diskusi nakousl, tak ji i dokončím Budu se do toho pouštět ale až někdy koncem února, začátkem března a záleží, kolik to bude po tom vyčištění žrat oleje. To zjistím už brzo.

2011-02-03 07:57:46

Tak dekarbonizace motoru nepomohla. Dnes jsem to kontroloval, najel jsem 350 km a už je vidět, že to žere olej dál. Navíc mi to začalo cukat při akceleraci, nejvíc to dělá na pětku do kopce při 2 tisících otáčkách. A cuká to teda pořádně. Kabely ke svíčkám neprobíjí, asi to bude cívka.

2011-02-03 17:51:30

Ahoj.

Měl jsem ten sam problém že auto kouřilo, nechal jsem vyměnit pístní kroužky a gufera na ventilech a od té doby je motor jako nový a problem se odstranil.

2011-02-04 08:13:33

Ahoj a díky. Myslel jsem právě, že se mi podaří se té výměně vyhnout, ale už je jasné, že mě to nemine. Jinak co se týká toho cukání při akceleraci, tak kabely neprobíjí, tak jsem objednal nové svíčky NGK. Šak taky 1500 kč, nechápu, proč je na to GF všechno tak drahé

2011-02-04 17:37:45

Ahoj. Nemusíš zbytečně platit jen za značku, já mám najeto na svíčky Brisk platin 25 000km a nemám s tím žádný problém, najedou 80 000km, cena je rozhodně někde jinde, ty staré densa byly v žalostném stavu.

Takže ta kvalita nebyla také ledajaká. Pavel.

2011-02-05 07:03:15

No já jsem dal na názor mého známého, že do japonského auta jedině japonské svíčky Předtím jsem měl toyotu, dal jsem do ní taky Brisk, fungují dodnes dobře, pouze s jedním drobným problémem - v létě při zahřátém motoru to startuje podstatně hůř, než s těma japonskýma. Nechtěl jsem riskovat, tak jsem si radši připlatil. Jinak jsem do té mé 626 viděl i svíčky kus za 46 kč. To bude asi prvotřídní kvalita

2011-02-05 10:55:08

K těm svíčkám Tak vidíš na té Toyotě,že to asi náký vliv má.....že to není jen o značce.Ostatně NGK,je jeden s největších výrobců svíček,Ford si je prodává pod svým Motorcraft.A do tech japonců(já mám Nissana)stačí dát jen uplně základní řadu NGK za 90-100 kč/ks.

2011-02-05 12:42:32

No já jsem hledal všude možně na netu, ale levnější do té mé mazdy jak za 350 kč/ks, jsem nenašel. Známý má 323 starší verzi a do té jsou mnohem levnější. Např. i kabely ke svíčkám jsou poměrně drahé, sice je nepotřebuju, ale nenašel jsem je levněji, jak za 1050 kč. Běžná cena je tak o 500 vyšší. Přitom na tu 323 jsou za 800. Možná je to tak, že čím novější model, tím dražší náhradní díly. I když ta moje mazda je už 12 let stará

2011-02-11 19:45:52

Tak nové japonské svíčky zabraly Mám radost, už to neškube a ušetřil jsem 2500 za novou cívku. Co se týká toho oleje, tak tam je to horší. Najel jsem 650 km a hladina oleje klesla z maxima až pod minimum. Už se těším, až to bude opravené a pak budu král silnic

2011-02-14 20:51:30

Čaute mam také problem,mazda huli a papka olejicek. Někdy si vezme 1L na 1000km a nekdy treba 1L na 2500km. Čudi vždy při startu, když stoji vice jak 2až3dny. Někdy si take všimnu že když brzdim motorem z nejakeho delšiho kopce a pod kopcem zešlapnu plyn tak si mazda na chviličku začudi. Čemu byste to přirovnali? Kroužky nebo ty gufirka? Ptal sem se par lidi co vlastni mazdu 626gf a rikaj ze mazda trpi dosti na gufera ventilu. Chci to nechat v nejbližši dobe opravit. dekuji za kazdou radu, jak to bude spravene budu vas hned informovat o jakou zavadu se jednalo. Přeji všem spoustu ujetych km bez poruch.

2011-02-16 15:00:38

Ahoj. Tohle už se tady taky řešilo a myslím, že to budou ty gufera na ventilech. Nejlíp se to pozná prý tak, že auto čím dýl stojí, tím víc potom dýmí, protože olej stýká po ventilech do válců a do sacího a výfukového potrubí. Ty naše mazdy prý nejvíc trpí právě na gufera a pak taky na stírací kroužky. U mě to budou spíš ty kroužky, protože mi to fest dýmí i když stojím třeba jen chvílu. Budu to rozdělávat pravděpodobně příští víkend, tak pak dám vědět.

2011-03-02 17:06:17

Tak jak to dopadlo? Jsem celej napjatej, protoze presne takovyhle problem jsem mel a skoncilo to vymenou motoru - aspon tak mi to rekl pan v servisu, ze jina cesta uz nevede. Tak si rad overim, ze jsem se tenkrat vazne nechal napalit

Chybama se clovek uci, no

2011-03-02 20:28:52

Bohužel ještě musíš zhruba měsíc vydržet, nějak se mi rozkutálely penízky Ale určitě dám vědět. Zatím mi v jedné firmě na oleje poradili pár věcí, ale vůbec to nezabralo. Viz diskuze "technický koutek - nadměrná spotřeba oleje a jak ji omezit". Zajímavé je, že už jsem najezdil skoro 4 tisíce km a motor kromě toho, že žere olej, tak jede plynule, výkon neztrácí a žádné podezřelé zvuky z něj taky nejdou. Ale už po najetí 1000 km je olej černý.

2011-03-02 22:48:57

výměna motoru v servisu? na co tě to vyšlo?

já bych do výměny nešel nikdy nevíš v jakém stavu je ten zánovní motor to raději opravu ta vyjde cca na stejný peníze, někdy i levněji ale pak víš co v tom motoru máš hlavně u motorů FS pozor na axiální ložiska nevím proč ale zrovna tyto motory na ně trpí takže nestát dlouho na spojce a nejlépe startovat bez vyšlápnuté spojky jen s neutrálem axiální ložisko je v takové poloze že z něj při stání odteče olej a potom při startování je okamžik na suchu a když je přitom ještě zatížené sešlápnutým pedálem spojky vážně hodně trpí


Odpovědět

1  2