Fórum - Téma


Zamyslete se nad světlomety


Fórum Technický koutek Zamyslete se nad světlomety




2009-12-17 12:58:47

Chtěl jsem už dávno upozornit na takovou maličkost. Koukněte se u své Mazdičky na průřez vodičů ke konektorům hlavních světlometů. Jsou to drátečky jako hovínka. Když vezmete voltmetr a rožnete světla..změříte pěkně velkej úbytek napětí...a to máte prosím na porovnání hned vedle akumulátor. Schválně si to někdy zkuste. U mne je to 1-1,5V. To je docela hodně

2009-12-17 13:05:20

Měřit samozřejmě mezi kostrou a rovnou na patici rožnuté žárovky. To se rozumí

2009-12-17 16:43:47

to : No,ono to je dělané schválně.Tento ůbytek napětí sníží poruchovost

světel..Že to méně svítí,,,to je druhá věc.Musíš si vybrak,co chceš -

dobře svítit,nebo kupovat žárovky ?

Podobně je tomu tak i u připojení akumulátoru,alternátoru a starteru.

Vše je poddimenzováno-ale funkční...

2009-12-17 20:01:03

Aha...to jsem netušil,že je to záměr. Tak jo.

2009-12-17 20:06:49

Kdepak tak to ani náhodou. Když tam naměříš 11V tak je někde chyba. Měl by jsi tam naměřit mezi 13-14V to je správná hodnota. Při 14V můžou nekvalitní žárovky odejít dřív ale moderní značkové žárovky tam vydrží jak mají.

2009-12-18 00:25:37

přesně tak na vodičích nesmí být ubytek pokud je tak je to špatně protože pak se vodiče přehřívají a v lepším případě se spečou v tom horším shoří nejen káble ale i auto nevím jak kdo ale já na káblech ůbytek nemám vodiče mají dostatečný průřez problém bývá spíš oxidace konektorů a drátů těsně u konektorů a jejich částečné nalomení to se pak zahřívá taví se dráty a konektory nejčastěji ty co jdou přímo na žírovku jelikož je ještě zahřívá i samotná žárovka, tak tomu bylo i u mě až se mi žárovka přitavila k patici že ani nešla z patice sejmout pokud se to někomu taky stalo doporučuji koupit keramické patice které stojí zhruba 100 za pár vše pečlivě zaletovat a přetáhnout smrštovací izolací určitě nepoužívat šroubovací svorkovnice (čokolády)

2009-12-18 07:16:20

Souhlasím

No a pro ty co to neznají...Watáž vydělit napětím a máš výsledný proud který těče vodičem a konektorama. 55W žárovka děleno 13V=4,2 A

2012-02-08 09:49:29

čokoláda je to největší zlo jaké může auto potkat

2012-02-08 10:23:16

Taky kablik musi bez problemov utiahnut 4-5 A, cize nemozno hovorit o poddimenzovani.

2012-02-08 15:09:07

no jo.. Ale takhle se vyráběj všechny auta... s takovejma drátečkama ke světlům... dělám v automobilce, tak to vím.

na mrkně se mi takhle odkouřily patice i s drátkama, když jsem tam šoupnul H4 110/85

teď jsem si hodil no šestky HID sadu xenonů a snad bude klid.. svítí to jak drak a odběr by měl být razantně menší...

MAX6  
J.
2012-02-08 15:28:53

Tak já se zamyslím

2012-02-09 12:19:00

Pominemeli fakt, že 110/85W na silnici nepatří , můžeme se věnovat základnímu problému. U halogenové žárovky vzniká velké odpadní teplo a žárovka se ohřívá, a když na to není reflektor konstruován, tak to odskáče konektor, často to odnese i samotná parabola. Takže nacpat do normálního světla 2x tak silnou žárovku, lze omluvit pouze mladickou nerozvážností. Na 626 mi pořád praskali h7, tak jsem koupil předřadné odpory, čož vlastně není nic jiného, něž patice na žárovku se super tenkejma kablíkama a je klid, nic se nepřehřejvá, netaví, nepraská

2012-02-09 16:48:48

njn.. Ale najednou jsem viděl v noci jako ve dne... já bych to shrnul tím stylem, že pokud nechcete mít problémy s drátkama, tak tam cpěte žárovky, co tam patřej... oni soudruzi, co navrhujou světla pro auta dobře věděj, co dělaj..

2012-02-13 12:25:24

Souhlas, na jednu stranu je fajn, když člověk vidí ale když ten v protisměru nevidí nic nebo je úplně oslepen, hned je na průser zaděláno.

2012-02-13 12:28:01

Tak to tam máš někde přechodový odpor (oxidace, nalomená žíla atd..). Síla, resp. průřez kabelů je zcela dostačující vzhledem k výkonům žárovek, které tam jsou od výrobce určeny.


Odpovědět