Fórum - Téma


Zamyšlení nad změnou oleje


Fórum 6 GG / GY Zamyšlení nad změnou oleje

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2011-08-14 22:06:31

Ahoj. Mám M6 - 2.0i - 108kW, rv.06. Auto celou svou historii, což je 120 000 km jezdilo na Castrol Magnatec 10W/40 - ACEA A3/B4, API SL/CF - http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1471

Jelikož já jezdím spíše kratší trasy (přes týden ráno 5 km tam - večer 5 km zpět) než původní majitel, napadlo mě, co by s motorem udělala změna výše uvedeného oleje na Castrol Magnatec 5W/40 - ACEA A3/B3/B4/C3, API SM/CF - http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1257

Ještě jedna důležitá věc: Pokud motor nastartuji za studena, ozývá se slabé cvakání. Dle mého pátrání po internetu se jedná pravděpodobně o cvakající hydroštel. Pokud nastartuji, cvakání neustane ani po několika minutách volnoběhu. Po ujetí několika stovek metrů, až několika kilometrů ovšem cvakání ustane. Pokud ale motor není plně zahřátý, je podobné cvakání slyšet i při plné akceleraci - zde si ovšem říkám, že to bude spíš pouze klasický hrubší chod studeného motoru. Pokud je motor zahřátý, je naprosto tichý.

Jde mi tedy o to, zda je vůbec možné přejít na ten zmiňovaný olej s trochu jinou specifikací a zda by případně neměl vliv na ten hydroštel/hydroštely.

S autem jsem ještě neměl tu čest okusit nízké teploty, takže mám trochu strach, jak bude to cvakání "vypadat" v zimě.

Díky.

2011-08-14 22:25:10

Ještě jsem si uvědomil jednu věc: Po koupi auta měl olej najeto přesně 20 000 km. Ihned jsem se jej tedy jal vyměnit. Na můj vkus byl poměrně dost černý a byl cítit benzínem. Tím pádem byl poměrně řídký. A uvědomuji si, že to klepání hydoštělu se začalo projevovat až po mé výměně oleje, takže si to vysvětluji tak, že čerstvý - hustší olej byl pro něj šok. Proto mě zajímá, zda by olej s nižší viskozitou, což předpokládám že 5w proti 10w je, neměl pozitivní vliv na to klepání hydroštelu?

doris  
Doris
2011-08-15 07:46:58

M6 hydroštely nemá. A olej je samozřejmě důležitý, nechávat ho tam až nadoraz servisní výměny není zrovna šťastné řešení, pokud a autem vyloženě nenajezdíš 20.000km třeba po dálnicích během krátké doby. Měň ho po 10-15.000km a autu jen prospěješ. 5W je pro naše klima zbytečná, 10W bohatě stačí, ale šla bych do kvalitního oleje. Třeba Total/Dexelia. Má nadprůměrné parametry.

2011-08-15 08:55:11

Aha. Tak to by mě zajímalo, co to tam za studena klepe.

A ten Castrol není kvalitní?

Jinak samozřejmě mám v plánu zkrátit interval výměny na těch 10 - 15 tkm, jak píšeš. Tento můj první olej tam nenechám déle jak 8 - 10 tkm.

doris  
Doris
2011-08-15 09:36:54

Castrol není špatný, ale na Dexelii /Total svými parametry ani zdaleka nedosahuje. Také dáváme do M6 Dexelii a jsme spokojeni. To klepání se těžko určuje, musel by to slyšet zkušený mechanik. V motoru je hromada součástek, může to být cokoliv. Třeba hydraulický napínák rozvodů.

2011-08-15 09:42:16

Najlepšie urobíš ked tam naleješ napr. toto http://www.oleje-cz.cz/ma...da-dexelia-10w-40-5l.html nič proti castrolu ale aj ja si myslim ze to neni dobra volba do benzínovej mazdy.A už vobec neprechadzaj z 10W na 5W.ja ked som kupil 6 tak som hned vymenil 10W-40 aj ked tam bol 5w-30.Po pripade by som isiel ešte do Valvoline ale interval tak max. 10tis. km.Valvoline som pouzival v X6 2.0 V6,a v 323f BA,2.0 V6.Po kazdej vymene sa motor sklidnil a skoro si ho nepocul.

2011-08-15 11:22:20

No, docela jste mě nahlodali. Jsem sice "vychovaný" v tom, na jiný typ oleje zbytečně nepřecházet, ale možná zvolím tedy tu Dexelii.

To klepání vychází podle mě z ventil deklu, a ještě mám pocit, že to klepání zesiluje podle sinusoidy cca. každých 3 - 5 sekund. Prostě každých 3 - 5 sekund je slyšet o něco více.

2011-08-15 11:47:10

Ahoj, jak pises o tom cvakani tak mam podobne zkusenosti. Ja ale nejezdim tak kratke trasy takze po cca 10km se cvakani ztrati. Jinak se me to stalo tez kdyz byla zima. Bydlim v Rakousku a tady je zima preci jen vetsi. Mam M6 89kw rv. 2007 Pred par dny jsem tez menil olej a premejslel co za olej a nakonec jsem resel z Castrolu na Liqui Moly 5W 30. Zatim jsem spokojen.

2011-08-15 15:25:14

Ještě jsem provedl jeden test. Za normální situace vždy nastartuji a ihned vyjedu ze dvora případně garáže a jdu zavřít vrata, pak sedám do auta a tehdy se ještě naprosto slyšitelně projevuje to klapání. Dnes jsem ale pouze nastartoval a motor poslouchal. Po cca půl až minutě ovšem klepání přestalo, takže pokud jsem ihned motor neroztáčel, klepání po chvíli ustalo. Asi to ještě někdy vyzkouším, zda se potvrdí že při ponechání na volnoběh klepáni ustane.

Předtím jsem ještě zapomněl uvést, že v případě kdy se projevuje klepání, je slyšitelné pouze na volnoběh, při jízdě, prostě při vyšších než volnoběžných otáčkách již slyšet není.

2011-08-15 16:51:09

To klepani je pocut ked auto nastartujes studene ze??

2011-08-15 17:41:19

Ano.

doris  
Doris
2011-08-17 10:22:42

Hmm, tady je věčná škoda, že M6 nemá ukazatel tlaku oleje, to by nám odhalilo mnohé. To klepání mohou dělat větší vůle v některé součásti motoru, logicky se teplem kov roztáhne a vůle sníží. Poslouchal jsi ten zvuk při otevřené kapotě? Nevychází to od řemenic?

Rozhodně doporučuji ten olej měnit častěji, motor může být hodně zaneřáděný karbonem.

2011-08-17 10:37:51

Určitě jde spíš ze strany od řemenic než ze strany od převodovky. Takže se dá říct že ano.

doris  
Doris
2011-08-17 10:51:22

Nám jednu dobu rachotily právě klínové řemeny, po nepatrném namázání tukem zvuk zmizel. Vyloženě klepání to nebylo, ale znělo to docela rušivě. Mimochodem, nenatankoval jsi špatný benzín, někdy nemá ani deklarovaných 95 oktánů a to může pak při spalování způsobovat klepání. Další věcí je samotný olej, už jsme taky narazili na vadnou várku dokonce u renomované značky.

2011-08-17 16:44:48

Pokusil jsem se to zaznamenat, ale není to ono. Ke konci videa již klepání není uchem moc slyšitelné.

doris  
Doris
2011-08-17 18:04:03

Hmm, mi to připadá jako rachtání řemenů, zkus nepatrně namazat jejich hrany kvalitním tukem, co se teplem neroztéká. Stačí jen bodově. Já na to použila bílý tuk s titanem, co se dává na ložiska kol. Ale opravdu jen trošičku Řemeny nesmí prokluzovat.

2011-08-17 20:24:13

Já Ti nevím. Mě to prostě přijde jako klepání kov na kov.

2011-08-17 20:44:03

Ahoj nedavno jsem resil podobny problem. Cinkani takove divne od predni casti, myslel jsem ze bud katalizator nebo vytahany rozvodovy retez. Muj mechanik zkusene odhalil puvod vzal za napinaci kladku remene pohnul s ni a bylo jasno odkut to jde a ja byl o 2700.-kc chudsi za novou ,ale ted jezdim bez cinkani.

2011-08-26 13:05:09

Taky tam slysim zvuk, ktery dela vadne lozisko napinaci kladky.... shod remenici a nastartuj na par sekund abysis poslechl ze je to necim, co remen zene, kdyby ne napinaci kladka, tak treba lozisko altiku nebo takova nejaka chujovina.

Proc ti tak kolisaji otacky volnobehu?

2011-08-26 13:54:46

Protože se jedná o studený start, takže nejdřív si motor přidá a postupně otáčky zase padají.


Odpovědět

1  2