Fórum - Téma


záměna tlumičů


Fórum Tuning a úpravy záměna tlumičů




2013-09-10 10:43:09

Neví někdo, jestli jjde zaměnit tlumiče z 626 (mx6) GD, GE za tlumiče z 323 F, BA, BJ? Já vím, že třeba z 626 GE jdou na 626 GD i s pružinama, s tím že jak tlumič tak pružina jsou nižší. Ono by celkově vůbec nebylo špatné mít tady thread, kde by se psaly věci, které jde zaměnit z různých modelů i jiných aut.

2013-09-10 11:36:14

kucik: já osobně na to vlákno nepotřebuji, najdu si díl třeba u kelly a kliknu na výskyt produktu, nemusím čekat týden, než mi někdo odpoví, odpověď mám hned, je to řekněme na 95%přesné, což tady se mi často dostane odpovědi "mělo by to tak být".......

samozřejmě to platí pro díly jako tlumiče apod, třeba spínačka se už takto špatně dohledává.

2013-09-10 11:46:41

No tak schválně zkus na kelly najít, že tlumiče z GE pasují na GD. Nenajdeš, protože GE jsou nižší, ale že mají stejně velkou misku na pružinu a šrouby sedí do těhlice, nikdo z prodejců dohledávat nebude. Kolikrát nemají u dílů napsané, že třeba sedí na probe a to je přitom taky 626.

2013-09-10 12:40:59

kucik: nebudu se s tebou hádat, jsou nižší - nejsou stejné.....

2013-09-10 13:41:38

Proto jsem snad také založil téma v úpravy a tuning . Nejde mi o to, jestli jsou úplně shodné, ale jestli mají stejné fixační prvky. S těmito informacemi se pak krásně dá laborovat s podvozkem.

2013-09-10 14:31:11

kucik: sundej růžové brýle, kolik myslíš, že tu je lidí, co takto něco kutí a kolik z toho mála s tím hned letí na klub se podělit o své zjištění?!?! a kolik z nich toto vlákno bude hledat, pokud už někdo bude chtít to napsat, stejně založí nové. Ale chápu, že ty máš s tímto klubem letité zkušenosti a víš jak to tu chodí a kolik takových pokusů tu bylo a kolik podobných vláken tu už je, takže jsi vlastně založil duplicitu, ale to vše víš určitě lépe, než já

MAX6  
J.
2013-09-10 14:38:17

kucik: Tady máš katalog. Můžeš si tam pohledat kódy dílů a jestli se v těch kódech vyznáš,tak dokážeš určit podobnost.

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda

2013-12-17 23:49:45

Myšlenka je to hezká, otázkou je jestli by se tam řešila daná tématika Jinak, myslíš, že jiné tlumiče by ti zlepšili chování auta? (otázka k zamyšlení, žádnej hate )

2013-12-18 00:18:34

hele, můj názor : pokud jsou tlumiče kratší proto, že jsou určené na jiné (v tomto případě 626 vs 323 menší a lehčí auto), tak člověk musí být úchyl aby to tam dal. Ono je to něco úplně jinýho, než sportovní odpružení, které počítá se správnou zátěží.

Tohle je typický bastl-tuning, Vznikne sice na pohled nižší podvozek, ale s horšími jízdními vlastnostmi.

2013-12-18 00:42:15

achmed: tak podvozek nižší určitě nebude Jinak si myslím, že máš pravdu s tím, že pokud dáš tlumiče z lehčího auta, tak budou nejspíš méně tuhé než ty původní, ale nemusí to být pravda. 626 má být komfortní kdežto 323 je sportovnější, takže by měla mít nastavené tlumiče na vyšší "tuhost". Otázkou je, jak velké jsou v nich rozdíly a jestli se ty hodnoty "tuhosti" vzájemně prolínají nebo jsou od sebe natolik vzdálené, že by byl nesmysl tlumiče měnit

2013-12-18 00:59:34

Pokud by někdo chtěl záměnou tlumičů z jiného auta snižovat, tak trocha teorie snižování :

Pokud je auto sníženo bez patřičného "přitužení" (například zakrácení původních pružin, případně dodání kratších pružin z jiného lehčího auta), tak se auto poté mnohem více naklání v zatáčkách a čím je takto udělané snížení větší, tím více se naklání.

Proto jsou speciálně dělané snížené podvozky mnohem tužší (v řádu minimálně desítek procent), aby tenhle neduh eliminovaly, stejně jako se pak pro eliminaci tohoto problému používají silnější stabilizátory.

Důvod proč se při snížení auto více naklání, ač se to někomu může zdát divné, je ten, že při snížení se jednak snižuje samotné těžiště vozidla a jednak se snižuje takzvaný "rollcenter" (což je bod vypočítaný z os ramen zavěšení, okolo kterého se naklání karoserie vozidla) Při snižování se ovšem těžiště snižuje pomaleji než "rollcenter" a tím se mezi těmito dvěma body zvětšuje rameno síly a proto se auto více naklání.

2013-12-18 01:11:42

deri: tu teorii naklápění si popsal dobře mám jen 2 věci k tématu 1. Jak chcete snižovat auto tlumičema? jakože by měli níž navařený dolní uchycení pružiny? 2. Pokud seřízneš pružinu, tak jí zvýšíš tuhost ne?

2013-12-18 01:25:36

elemkaa: No předpokládám, že když někdo bude měnit něco z jinýho auta, tak to udělá jako celej set tlumič-péro (pokud teda neseděj ty péra původní)otázka umístění dolního uchycení pružin jestli je u obou aut ve stejný vejšce je možná taky na místě, ale neznám konkrétní situaci.

A tím seříznutím pružiny nemyslím, že se změní její tuhost (nebo ne nějak extra), protože drát zůstane stejnej a předepnutí taky pouze bude třeba o závit méně a to asi nezvedne tuhost pružiny nějak výraznym způsobem.

2013-12-18 01:43:04

deri: no tuhost pružiny je daná: k = (d exp4 G)/(8 Dexp3 n) kde n je počet závitů. Myslím si, že to s tuhostí celkem pohne A co se týče předpětí, síla ti zůstane stejná, ale tuhost bude jiná takže by se ti měla teoreticky míň stlačit protože se pohybuješ po strmější přímce(F,y - charakteristika)

2014-03-13 00:37:00

Měl jsem prasklý levý zadní péro. Takže bylo vlastně o jeden a půl otáčky kratší. Má to sakra vliv na trdost podvozku!


Odpovědět