Fórum - Téma


zalehlé destičky????????


Fórum 323 V BJ zalehlé destičky????????

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3  4

2008-10-29 15:39:27

Toto ťa bude zujímať Kucik : a možno aj ostatných vyznávačov medi

http://oleje.cz/forum/vie...0&postorder=asc&start=150

2008-10-29 20:01:32

s destičkama problém není,jen prostě nehnu s tím čepem,co právě hýbe třmenem do strany,mělo by to jít lehounce rukou a to teda nejde.Kurnik že by ta měděná vysychala?-musim se teda poptat mechoše,co s tím.

2008-10-29 21:59:56

Už si to mal zložené? Jazdil si na tom? Dnes to asi zložím a poviem ti, čo a ako. Ide mi to toťiž ťažko, ale myslím si, že je to jedno. Pretlačím to prstom, ale keď to zhrdzavie tak to nepretlačíš niekedy ani kladivom. Medená je asi len nastrúhaná med, preto vydrží cez 1000 stupňov, ale ak má nejaké pojivo tak to určite nevydrží dlho. To čo dávajú origoš k sadám určite nie je medená.

2008-10-30 09:02:15

nejezdil sem,zarezlý to nebylo,bohužel já v opravné sadě žádnou vazelinu neměl

2008-10-30 10:19:26

Nechaj tam to čo máš, ak ma deti pustia tak to dnes skúsim. Tiež to ide rukou ťažko, ale oproti sile, ktorou sa to stláča pri brzdení je to ihla v kope sena. Hlavné je, aby to nehrdzavelo.

2008-10-30 21:22:27

Jenže já s tím nehnu vůbec,je to jak přilepený.A hýbat se to musí celkem lehce,jinak se destička bude sjíždět jen z jedné strany

2008-10-31 11:43:17

No tak som to "projel!" a veru múdrejší nie som.

Dal som tam Castrol LMX plastické mazivo (lítiové) na ložiská, ale len zvonka gumy, do vnútra niečo biele, čo maže horšie s teflonom. To biele som dával aj na jar na zadné a tam som problém nemal. Proste, čo som mal po ruke a mám pocit, že ten Castrol bola chyba (mal som ho proste po ruke).

Je možné, že to tú gumu naozaj nabutnalo.

Výsledok: V kolese šúcha ako pred rozborkou, mal som vnútornú doštičku o 1,5mm viac zodratú. Trmeň sa pohol, až po hlbokom presviedčaní kladivom. Teraz ho ťažšie pretlačím rukou.

Výsledok je neistý, lebo pred rozborkou som si bol istý, že hučí ložisko. Kolega menil ložisko a zdalo sa mu, že to hučí ako jemu.

Určite to ešte rozoberiem a zvonku dám tú bielu sračku, aby som si bol istý, ale asi to nejaký pátek bude trvať (aj keď je to tak na hodinku robota)

2008-11-02 14:30:39

už sem to sem psal asi vícekrát,ale brzdy rozebírám a dukladně promazávám dvakrát do roka. Vždy na jaře a pak na podzim. Je to práce tak na dvě hodky,ale vím,že to za pul roku v pohodě vyndám ,bez většího násilí.

2008-11-04 10:59:43

Súhlasím treba to rozobrať z času na čas, aj keď tá tvoja 323 má náročnejšie brzdy na údržbu si myslím.

To Kucik: Tú prednú som rozobral a už sa to hýbalo lahšie, aj kámoš mi to našlapal a fachalo to. Ináč na zadnej, keď povolím ručnú tak tiež zostanú platničky dosť šúchať, takže preto si myslím, že to nemusí ísť až tak lahúčko, základ je aby to nehrdzavelo a neostalo stáť. Na zadnej som mal nejakú vazelínu z teflonom od jary a stále je pekná biela a trmeň ide lahúčko. Proste kúp čo tam patrí. Ako sa tu písalo nemala by byť na ropnej báze, aby to nenaboutnalo, a ani s kovom aby sa guma nedrala. Ja som mal pri kúpe zapečenú jednú zadnú a tam bola medená- tú by som nedával, lebo je to kov a minimum mazadla .

2008-11-06 18:47:57

Takže nejlepší na ty čepy k třmenům je grafitová vazelína,protože i když vyschne tuk,tak grafit je pořád mastný a pořád to maže

2008-11-06 19:49:09

To je sice fakt, ale k brzdám to necpi. Jednak za čas začne rozežírat ty prachovky a za chvíli budeš zase stát...

Kup si spešl vazelínku od ATE a máš klid. 35ml stojí něco kolem kila.

2008-11-06 22:01:28

No nevim,co by jako mohlo rozežrat prachovku a je to k brzdám přímo určený kvůli odolnosti proti teplotě a jelokož mi to doporučil mechoš,tak se toho nebojim,ale ještě mám možnost tam stříknout 100% silikon,tak se ještě uvidí.

2008-11-06 22:54:29

Tam podla mňa vôbec nie je problém s mazaním, je to čap nie ložisko. Pohyb minimálny takže tam nemusí byť nič ale dáva sa to kôli hrdzi, lebo ak tam narastie tak s tým nepohneš . Mal som medenú vyschnutú a hrdza to držala tak, že sa to nedalo rozchodiť ani kladivom.

2008-11-07 01:13:15

Grafitka k brzdám neni určená, ATE ano...

Nacpi si tam co chceš. Vyzkoušej a uvidíš

Mám tu známý téměř v každým servisu a je zajímavý, že to všichni mažou tím ATE-čkem a né grafitkou

2008-11-07 12:14:38

Súhlas ide tam málo, tak treba dať to čo je tam určené. Aj keď chcú za to prachy jak keby bola pozlátená, lebo je to obyčajný vodoodpudivý šit, ktorý podla mňa kúpiš v inom obale 1 kg za tie prachy (len sa musíš vyznať v mazadlách).

2008-11-07 15:11:34

Zdar Mazďáci, nedávno jsem četl tuhle diskusi a ted mi jako na potvoru začalo přibrždovat zadní kolo. A když se za studena rozjíždím tak je slyšet lupání.. Po zahřátí už to nedělá, ale kolo je docela horký.. Nastínil jsem situaci mechanikovi a on že nové třmeny, cena 7000kč Šlo by to nějak vyčistit a promazat aby to vydrželo, je to přece jenom pálka...

2008-11-07 17:37:08

No na zadnej v tvojom veku ti môžu aj pružina, zle vracať ručku. Neviem kedy ti to naposledy niekto čistil, ale je to pohoda. Pribrzďuje to na 95% zahrdzavený čap, po dlhšom stáni. Potom sa môže rozhýbať pri brzdení. Neviem či je to tak u teba, ale dal si málo informácií . Na čistenie stačí dať dole koleso a dve skrutky (odporúčam dobrú gola sadu ). Vyčistiť a namazať. Kúpiť pre istotu novú sadu gumičiek cca 150Kč.

2008-11-07 18:13:05

Nedávno se mi ručka kousla, bylo to když jsem ji měl chvíli zataženou po delší jízdě. A pršelo (nevím jestli to na to má nějaký vliv). Jinak ručku moc nepoužívám, při parkování vůbec, občas na křižovatce. Auto mám skoro rok a myslím že přede mnou to asi nikdo taky moc nečistil.. Jo, než jsem měl tenhle problém, tak mi při šlápnutí na brzdu v tom kole cvaklo. Teď už to nedělá. Jenom po jízdě je kotouč zahřátej mnohem víc než ten na druhý straně..Kdyby to bylo tou ručkou, tak nejsou nové třmeny potřeba? Asi se ptám jako blbec, ale jsem amatéér..

2008-11-07 18:26:49

Aj ja som amatér (už poloamatér v tomto, práve som ich dokončil).Odfotím pružiny do zajtra to sem hodím. Tie vyskúšaš rukov, spod auta aj za minútu. Určite sa oplatí napružiť pružinu a vyčistiť čap, je to pohoda robota a 90% to bude ono.

2008-11-07 18:50:01

Paráda, díky moc..


Odpovědět

1  2  3  4