Fórum - Téma


Zajíždění nového auta


Fórum 3 III BM Zajíždění nového auta

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2  3

2014-09-17 08:53:11

Ahoj,

za pár měsíců mi dojede M3 G165 a mě by zajímalo, jak je to se zajížděním motorů? Je to moje první nové auto, tak bych rád vše udělal správně, aby mi vydrželo :)

Někde jsem četl držet se mezi 1500 - 3000 otáčkami prvních 1000Km a po tom tisíci vyměnit olej,

jak jste na to šli vy ?

MAX6  
J.
2014-09-17 13:32:14

kolemjdoucí: No tak názory se budou určitě různit a určitě někdo napíše takovou věc jako že se to zajíždět nemusí,ale já postupoval takhle:

prvních 500km:

Po každym nastartování jsem pár vteřin počkal. Respektive když byl motor studenej a vyjel sytič na nějakejch těch 1400-1500ot. tak jsem čekal než otáčky spadnou k těm 1000-1100ot. a pak teprve jsem vyjel (to dělám i teďka a budu to tak dělat). Jedná se v řádu o 10-20 vteřin podle toho jak je motor studenej. Když byl ohřátej tak po nastartování jsem pár vteřinek počkal a hned jel. Hnedka po rozjezdu jsem na to byl hodnej aby se motor pomalu a plynule ohříval.Tyhle první km jsem tomu moc nedával,nejezdil jsem na spotřebu,neřadil jsem podle nějakýho ukazatele a taky jsem to nepodtáčel (podtáčení nedělam ani u 10let starýho auta). Jízda prostě piánko,ale s tou G165 normálně předpisy v pohodě. Pořád jsem řadil a snažil jsem se vyhejbat úsekům kde se jede dýl na jeden kvalt (dálnice). Prostě okresky,pořád přeřazování a držení otáček tak aby se auto netrápilo.

prvních 1000km:

Startování za studena a za tepla jako předtim.Rozjezdy se studenym motorem taky jako předtim = prostě v klidnou jízdou nechat ohřát. Pozor: To že zhasne modrá kontrolka vody neznamená že je auto ohřátý,je to jako by se ti na ručičkovim teploměru posunula střelka na první čárku Po ohřátí jsem jezdil více méně jako předtim s tim,že jsem tomu 1x,2x,3x prostě podle nálady trošku dal napít ať to neni líný a na pár kvaltů jsem to za sebou prohnal k těm 4500ot. a pak zase klídek. Tempomat a ukazatel řazení jsem nepoužíval,protože jsem se pořád snažil co nejvíc řadit,což vedlo i k tomu,že dejme tomu v 500km až 700km krásně povolila převodovka a kvalty tam začali padat jako po másle (předtim občas něco šlo z tuha).

prvních 1500km:

O startování a rozjezdu studenýho motoru psát opět nemusim,protože to v podstatě dodržuju u všeho ať to má najeto třeba 300000km. Občas už jsem na okresce zapnul i tempomat,limiter a já nevim co tam všecko je za ptákoviny,ale pořád jsem se snažil jezdit po těch okreskách,užívat si jízdu,často řadit a už tomu dávat i víc a častějc napít,takže k těm 5000ot.,když byly hezký zatáčky a pěkná silnice to šlo docela často,ale pak zase klíďo jízda.

Okolo 2500km:

To už mě cinkal omezovač,už jsem si dával i delší a častější trasy na dálnici. V podstatě pokud to nebudeš podtáčet nebo to nebudeš nonstop honit nad 4500ot,tak už jezdi jak chceš. Ale pozor auto v těhle km opravdu ještě neni úplně zajetý a nemá ani plnej výkon,respektive ono se bude pořád zrychlovat a bude svižnější,ale pořád ne 100%,takže ještě nějakej ten ohled by tam měl bejt.

Teď mam najeto nějakejch 4600km a v 5000km si budu měnit olej ať vypláchnu ty šponovky (hlavně jedu 4000km do pryč,tak nechci jet s timhle ve vaně). Když je možnost a nehrozí,že bych se přerazil o strom,tak se tomu snažim dávat ať to neni líný a prostě už jezdim normálně. Co jsem se bavil s pánama na dynamometru tak plnej výkon auta se ukáže až někdy po 10000km,ale už teď to jede super. Jen na ukazatel přeřazení kašlu a asi kašlat budu,protože mě neni nějak při chuti ject po městě na 5 nebo 6,když při těch 50km/h tam ta 3ka vrčí v pěknejch otáčkách.Zase když dáš plnej plyn tak to přeřazení ukazuje docela hodně pěkně kdy se má dát další kvalt. P.S.: Na spotřebu absolutně prdim a i tak na pumpě po mě vyhlásili pátrání.

Ještě jsem zapoměl dodat: Kontroluj častěji olej. Já ho kontroloval každej tejden a neubyla ani kapka,ale už jsem viděl že nový motory si při zajíždění něco dokážou vzít.

2014-09-17 14:17:41

max6: mít nové auto, dělal bych to stejně a vlastně to dělám i se starším vozem.

ono název tématu není úplně přesný, není to jen o zajetí motoru, ale celého auta, spojka, převodovka, brzdy..... vše si musí sednout a u všeho se může objevit chybička, proto je dobré ze začátku jezdit opatrněji.

2014-09-17 16:42:06

Čus, samotný prodejce mi říkal, že manuál na zajíždění neexistuje a před ničím mě nevaroval. Dokonce ani před vytáčením do omezovače. Jediné, co importér doporučuje je, abys střídal jízdní režimy. Což ale děláš stejně. Já po cca 500 Km už jezdím bez servítek. Ještě tedy nedávám omezovač, ale 6k otáček v pohodě. To s tím ohřátím motoru je pravda, ale to je snad standard nechat pořádně zahřát.

Ano, doporučuje se vyměnit olej 2-3k Km, ale pravidlem to není.

2014-09-18 04:38:15

Ahoj hosi. Mam m3 165, 600 km najeto. Nadseni obrovske, ale par veci k zabehu. Stale mam pocit ze razeni je dost tuhe, i kdyz po zahrati lepsi. Ze zacatku tam fakt blbe sla 3 a 4 hlavne. Rozvolni se to? Pri kolika tak? Take se mi zdaji brzdy tuzsi, no mel jsem pred tim megana tak nevim jestli je to jen nezvyk, megan je znamej extremne ostrejma brzdama. Jde mi spis o manzelku nez o me, nejak se ji chystam do toho pustit a je trochu strizlik, tak jestli ji muzu uklidnit nebo poslat do posilovny:) diky za nazory. Mejte se.

2014-09-18 07:38:38

frankieboy: Ja mám teraz 3400 km, (M3, 120) a brzdy boli do 1500 km dosť tvrdé. Teraz je to Ok. Neviem či sa to spravilo, alebo som si zvykol. Už som vyskúšal aj krízové brzdenie (nie naschvál), a fungujú bezchybne.

2014-09-18 08:22:12

frankieboy: já při 11000 km mám problém pořád z řazením 2 st. při rozběhu, musím opatrně, když chci moc rychle, tak to jde jako přes zuby, prostě je to slyšet,( pak si hlavně ve městě připadám trapně z novým autem). V servisu my už dávněji na to řekli, že je to normální, že tam je to tak přesné to řazení, moc se my to nezdá, když se my to občas stane, zamrzí to, záruka je ještě dlouho, když už nic

2014-09-18 09:45:46

max6: pekne vypracovaný manuál,ako z velkej knihy života myslím že všetkým pomôže a hlavne tým čo lámu tie eco rekordy, za všetkých ďakujem Max6 si kabrňák

2014-09-18 11:50:27

zdenooh: Mám ten samý problém, u té dvojky jde slyšet i cítit v řadičce, že to jde lehce přes zuby. Mám najeto cca 4 tisíce. Člověk se musí soustředit aby to tam spadlo hladce, takže z jedničky na dvojku řadím celkem pomalu, aby to tam lehce zaskočilo, při rychlém rozjezdu bez šance. Není to ten klasický problém, že by tam ta dvojka nešla, ona tam jde, jen jde prostě slyšet, že to jde lehce přes zuby. Taky mi v servisu řekli že je to normální

Dále mám problém se spojkou, kdy při rozjezdu zahučí (v situaci kdy ji pouštím tak ve chvíli kdy se auto začne rozjíždět tak to tak zvláštně zahučí až zaduní). Více patrné je to při rozjezdech s více plynem nebo při zátěži (např. do kopce). Vyjádření servisu opět: "zvuky při rozjezdu jsou standartní". No nevím, měl jsem už více aut a toto jsem nikdy nepozoroval... Člověk si pak v servisu připadá jak úplný kretén. Asi zkusím jiný autorizák...

2014-09-18 13:53:21

tomsi: přesně, ale co s tím, když servis tvrdí oblíbené " to je normální". Taky uvažuji o změně servisu, ale nevím za který, aby to nebylo ještě horší. Zmíním se u garančky. Někde jsem viděl takový ten bulletin, kde bylo něco z řazením a postup opravy, ale bylo to pro USA, což by mělo být jedno,ale asi se mně to netýká, když mi nic neřekli, nebo se jim nechce, zkúsim to vyhledat.

Z tou spojkou je to pech, ja mám zase jiný problém.

2014-09-18 14:26:54

tomsi: už jsem to našel, mrkni do témy: servisní bulletiny

jak mně tehdy v servisu vypoklonkovali, že je to normální, tak jsem se s tím prozatím smířil, ale teď, jak jsem si to znovu prostudoval,si říkam, že by to stálo za to, jenom jak přimět servis

2014-09-18 14:37:51

Požadujte reklamaci závady, když se budete dostatečně snažit a nenecháte se odradit "to je normální", tak je k tomu donutíte :)

Moc díky za všechny rady a nápady, abych to shrnul:

  • do 500Km - vyjíždím, až se auto ohřeje, držím střední otáčky - často tedy řadím
  • do 1000Km - vyjíždím, až se auto ohřeje, pořád držím střední otáčky - cca 1x za jízdu to protáhnout
  • do 1500Km - vyjíždím, až se auto ohřeje, v podstatě už jezdím standardně, jen opatrněji, nepodtáčím motor
  • kolem 2000Km výměna oleje (to plánuji já) a pak už jen prostě opatrně, než se ohřeje motor a hurá na silnice :)

Zeptám se možná jako chobot, ale jak poznáte, že je motor ohřátý? Odhadem podle km? Podle teploty topení? Podle teploty kapalin ?

2014-09-18 14:53:06

kolemjdoucí: vytáčel bych raději tak po ujetí 10 km? Ja to tak dělám, záleží od teploty venku

2014-09-18 17:27:15

zdenooh: Tak to je divné.Dnes jsem jel s autem a soustředil jsem se na řazení a je pravda, že už tam mám skoro 700km a páka se docela rozvolňuje a začíná to jít hladšeji. To co popisuješ ale normální není.Já když jsem jel první cestu, tak jsem to vzal málem přes zuby, ale to bylo tím, že u starý káry mně spojka zabírala nahoře a u M3 je třeba pedál pořádně sešlápnout, zabírá dole. U starýho megana jsem měl problém s řazením z jedna na dvě, postupně se to zhoršovalo a problém mohl být se spojkou nebo s převodovkou. Nakonec se ukázalo, že to byla převodovka. Každopádáně to auto mělo brutálně nalítáno, o nového auta to podle mě (laika) možné není. I kdybys vytočil 6000 otáček a přeřadil tak to tam musí zapadnou tak prdel na hrnec. Asi bych trval na reklamaci....

2014-09-19 06:01:47

frankieboy: v březnu půjdu na 1. garančku, tak to pořeším, uvidíme. Teď nemám moc na to čas, mám zase jiný problém se spojkou, pak chci dát nastříkat spodek a dutiny tak postupně. Taky se s tím nechci smířit

2014-09-19 21:03:16

zdenooh: to chceš do marca čakať s tou vrzavou spojkou a prečo?

Však to je oprava na max 30 min a máš pokoj.

2014-09-21 18:42:13

forester: ze spojkou jsem objednaný teď na čtvrtek, to patřilo k tomu řazení

2014-09-27 19:17:46

Ještě jeden dotaz - motor G165, dával se i od nějakého jiného auta? Jak je na tom vlastně s životností?

2014-09-29 20:02:36

kolemjdoucí: Jak s životností? Ta auta tu jezdí půl roku zeptej se za 5 let

2014-09-29 20:25:11

kolemjdoucí: dává se i do M6 už nějakou dobu, taky CX-5, ne?


Odpovědět

1  2  3