Fórum - Téma


Zahada s chlazením


Fórum Xedos 6 (CA) Zahada s chlazením

Informace o modelu: Mazda Xedos 6 (CA)



2008-05-12 15:13:12

Všechny Vas tu zdravim, trochu casu to tu jiz procitam, mam problem s autem a najdu vzdy o neceho kousek proto jsem se rozhodl ze vam popisu cely problem ktery me potkal.Snad bude nekdo ochoten poradit. Ma Xedose 6 2.0 v6 z 95 pred nedavnem jsem po uniku kapaliny nechal vymenit pumpu, po doliti vse ok jen prebytek kapaliny po roztazeni zahratim unikl expanzkou coz by melo byt normal. Potom ok byl jsem s tim na slovensku a pred jizdou z5 kontrola vseho, voda v hadici az po hrdlo zaviram tedy, v expanzce taky neco, olej v pohode. Na dalnici jsem to z niceho nic uvaril kdyz otevru motor, hadice od chladice k vicku tvrda, v chladici lupalo nevim co technik z asistance ktery u me zastavil rekl ze to jsou bubliny. Ok....tam me odtahl na pumpu a po vychladnuti jsem dolil do puvodniho plneho stavu 4 litry zhave vody, s naslednym odvzdusnenim za behu. Zkousel jsem i olej je cisty nikde pamatky po michani.Z vyfuku me slo trocha vody a dost. Tak jsem to nastartoval a postupne od 50km/h radeji do 2000 ot az po 110 na zkousku jsem ujel 200 km a nic tvarilo se vse normalne, sahara spina a vypina. Tak nevim, mam uz podezreni ze me zustal vyset zavreny termostat ale fakt netusim. Nevite co by to mohlo delat. Dekuju vam Michal

2008-05-12 15:33:08

... jinak jsem zapomel, cvakaji me pri prudsim seslapnuti pedalu(pry)hydroštely, zere to olej cca litr na 1000km tak se zaroven chci optat, muze pokles hladiny oleje, tudiz tlaku a mizerneho mazani zpusobit ten problem o kterem pisi v 1 prispevku? jeste jednou diky moc za rady co s tim a nebo za nazor ze to muze byt hovadina viz.termostat. predevsim financni hovadina dik

2008-05-12 16:09:07

...no a koneckoncu zoufalec hodne pise, otazka: muze to byt praskal hlava ci tesneni? jak jsem jiz psal olej je cisty, voda je voda neni emulze, a vyfuk me vodu nepousti jen snad tu kondenzaci, vcera 200 km po katastrofe a uplny normal, rucicka teploty nad pulkou v mezi, ventilator sepnul jen obcas na chvilku a hadice porad pod jemnym tlakem se znatelnou cirkulaci, rano po otevreni vicka chlazeni plne hrdlo, v prepadove nadrzce normalni stav.Co se tyce hladiny vody v hrdle, pri pridani otacek se zveda a spousti velice obcas nejaka bublinka a nic vic. Snad jsem Vam popsal uplne vse na co jsem prisel a s cim nemohu hnout.M

2008-05-14 13:18:19

unik chladici kapaliny bych podle toho co popisujes videl v tesneni pod hlavou, nebo v ni samotne....jinak by se ti nedostala do valcu a neletela ti para z vyfuku, dalsi duvod proc vidim vadu v hlave je to ze se ti to prehralo na dalnici, pokud jedes pomalu a motor netocis, neni ve valcich takovy tlak jako kdyz tomu na dalnici vytnes a tou prasklinkou se pak komprese dere do vody, kterou ti to vyhaze ven prez vicko, protoze je v chladicim okruhu velky tlak. takze pokud je vse jine ok jak popisujes, sundej hlavu a div se co uvidis:o) az budu doma, hodim ti fotky toho jak to vypada v pripade teto zavady

2008-05-15 08:13:43

ahoj, diky za radu, jen k ty pare prave ze zadna neni, jen rano po nastarovani, testoval jsem to pri 100ce i druhym autem ktere jelo za mnou, no co se tyce dalnice zrovna i tam jsem jel max 110 (spis si prohlizim) , no a potom co se to stalo tak domu cca 200 km a mezi 80 az 110 a uplny normal, proto uz si s tim nevim rady a priznam se ze hlavu jsem odsunul az jako posledni moznost), prece jenom nejakou ticku to stoji. Ale jak pises asi nezbude nic jineho nez ji srazit dolu), jinak ted me znamy vymenil termostat a najezdil pomerne svizne par 10ek kilometru a pry nic, vody porad stejne. Proto uz si nevim rady a jevi se me to jako nejaka zahada)...kazdopadne ti moc dekuju za radu a reakci...Michal

2008-05-15 11:41:46

nepsal bych ti to kdybych presne tohle na svojem aute kdysi neresil:)

take sem zbytecne menil vicko, termostat a ja nevim co.... s tou rychlou jizdou sem se mozna blbe vyjadril, myslel sem to jakoze stojis plny plnyn a dochazi ve valci k nejvetsi kompresi. V tento moment komprese proleze do vody.... me se to projevovalo dycky tak, ze prestavalo topit topeni v dusledku zavzdusneni, ktere jeste zblblo volnobeh protoze se nevyhrival obtokovy ventil... kdyz sem sundal hlavu, bylo me hned vsechno jasne, proste to nedalo tesneni pod palici... ¨Pokud si to budes take opravovat sam coz neni problem pokud o tom neco vis, investice budou takove:

prerovnani hlavy cca 500,- (doporucuju ji nechat testovat natlakovanim)

nove srouby hlavy 1000,- (potreba je vzdycky vymenit)

tesneni cca 900,- (doporucuju prvovyrobu)

tot vse, zbytek je akorad prace..takze zas takova hruza to neni:) kdyz uz v tom budes, muzes si udelat rozvody a vodni pumpu:)

2008-05-15 12:26:19

no dobra dobra, je me jasny ze jsi z branze a koukal jsem na tveho mazla, ja bohuzel rozumim autum jak kozel petrzeli)).....pred chvilkou jsem domluvil se servisem a vytahli na me cenu cca 6000 pry se musi rozebrat pulka motoru vuli tomu tesneni... takze nevim co s tim, druhy me rekl ze se mu do toho nechce, netusim ale zase tak snad narocny to nebude....no neco s tim provest musim.....moc ti dekuju )

2008-05-15 12:28:52

zaroven bych se tedy optal nevis o nekom kdo dela mazdy nebo jim aspon trochu rozumi a nesnazi se jen natahnout cloveka za neadekvatne dlouhou praci)...oproti tvemu rozpoctu i kdyz tam neni prace je to sileny rozdil proti 6000 tisicum

2008-05-16 19:04:00

tak jako je s tim prace fakt hodne, ale porad nic proti V6-ce...

myslim, ze rypat se s tim za 2000,- moc mechaniků chtit nebude, takze proste nejaka ta castka te nemine pokud rikas ze si netroufas... osobne me to trvalo cca 10 dnu protoze sem to delal po vecerech a porad nekoho prosil aby me vozil s hlavou tam a zpet do zamecnicke dily....

Jestly mas ICQ tak mi napis, mozna bych neco vedel.

tu slibovane fotky:

praskle tesneni, motor bez hlavy a hlava po prebrusu

2008-05-17 00:19:25

Čau všichni,jen k tomu tesneni pod hlavu.Take sem si to delal sam a řeknu je to dost prace,ale dyž se nebojiš a nejsi ....... tak si myslim že se to povede.Mam k mé holce chytrou knižku tak sni to bylo podctatne lepší.Bez ni bych to neudelal a ani bez pujčeneho momentaku.Dvakrat jsem hlavu mel venku,chtel sem ušetřit a nenechal sem ji tlakovat a ani zbrousit,tak sem si přidelal akorad praci.Naposledy sem to vše nechal udelat.Me to vyšlo na 4500 + - tesneni 1600. zbroušeni a tlakovani 1800 a nove gufera 1100.Ted to je OK jen sem se chtel podelit o zkušenost.

2008-05-18 12:55:19

tak ono nedelat tlakovani hlavy neni u benzinaku zas az takovy pruser jako u dyzlu.... Ale nenechat ji prebrousit je stejna kravina jako nevymenit na ni vsech 10 sroubů za nove nebo nedotahovat je momentakem ale od oka:) To je na dalsi praci zadelane:) Ja ji mel take dole 2x, to je tak kdyz chce clovek usetrit a neudela vsechno najednou:)


Odpovědět