Fórum - Téma


Záhada s autobaterií M5


Fórum 5 / Premacy II CR Záhada s autobaterií M5

Informace o modelu: Mazda Premacy II CR



2013-07-13 22:13:51

Ahoj, potřebuji vysvětlit můj vzniklý problém. Bude to však "trochu" obšírné, aby to dávalo smysl. Je to fakt pro mě záhada a asi i nemalá investice. Téměř před rokem jsem koupil Mazdu 5 z Německa, 107 kW, 2009, benzin. Hned po koupi jsem si všiml, že v prostorách autobaterie (AB) se dělají loužičky elektrolytu a kovové části silně oxidují. Když auto nejezdilo 2-3 měsíce, tak jsem AB (originál Mazda) musel dobít (nový typ nabíječky z Lidlu) - mezitím jsem jezdil na AB z jiného auta (jednou jsem startoval přes kabely - jak sebe, tak i někoho jiného). Obě baterie mají výkon 55 Ah. Dnes mě došla trpělivost (opět se vybila, moc s ní nenajezdím a stojí mi v garáži) a koupil jsem novou AB (XT BAT 66) o výkonu 66 Ah. Poté, co jsem ji dal do auta a snažil se připevnit kontakty, tak autu začaly blikat blinkry, byl slyšet zvuk podobný spuštěnému nějakému čerpadlu a byla i nějaká jiskřička pro efekt :) Poté jsem byl kamarádem, zavolaného pro pomoc, upozorněn, že baterie byla UKOSTŘENA na kladný kontakt baterie (opravdu je to tak a auto mi do té doby jezdilo bez problémů, jenom jsem měl výše uvedené problémy, odešla mi elektromagnetická spojka u klimy a VŽDY jsem dal AB do auta, tak jak byla upevněna předtím). V tu chvíli mně došlo, proč kontakty kabelů neseděly na kontaktech AB, tak jak by měly sedět, proč plusový kabel byl krátký a minusový zbytečně dlouhý (snad jsem to nepopletl) prostě to celé nesedělo. Poté co jsem dal vše do pořádku (správně připojil kabely - vše sedělo, tak jak mělo) a chtěl nastartovat, tak se rozsvítila přístrojovka, postupně pozhasínaly kontrolky (tak jak vždycky) sepl startér, ale auto nenastartovalo. To vše jsem zopakoval několikrát a nic. Co s tím? Diagnostika a poté vyvalit ranec za řídící jednotku? Pojistky jsem zkontroloval, ale byly v pořádku. Díky za rady.

2013-07-15 17:52:08

Tak dnes jsem zjistil, že jsem opravdu jezdil cca 9 měsíců s obrácenou polaritou na baterce. Díky tomu mně odešla elektromagnetická spojka na klimě. Když jsem zkoušel klimu dnes, tak zas nic. Zítra přijede technik na diagnostiku. Zatím nefunguje klima, rádio a vnitřní osvětlení vozu, jinak to vypadá OK.

2013-07-15 17:58:08

muter: Ahoj, pětkařů tu moc není. Možná, že by ses odpovědi spíš dočkal v technickém koutku nebo u šestkařů. Nicméně, že auto jezdilo na obráceně zapojenou baterku, tak to teda čumím. Dej nám pak vědět jak dopadla ta diagnostika.

2013-07-16 16:52:22

tak, dnes jsme přišli na to, že je vyhořelá pojistka na plusovém kabelu (kontaktu). Po tvrdém napojení auto nastartovalo, ale i tak rádio a vnitřní osvětlení nefunkčí.

MAX6  
J.
2013-07-16 17:00:04

muter: A co ostatní pojistky vevnitř i venku ?

2013-07-16 19:20:24

max6: všechny ok. Alespoň se tak na první pohled zdají. Všechny jsem vytahal a zkontroloval. Zítra přijede AE s diagnostikou.

2013-07-17 18:49:29

Problémy s autorádiem a vnitřním osvětlením způsobila přepálená pojistka č. 25, které jsem si nevšiml. Takže všechno ok, až na dvě chybové hlášky u serva a airbagů. Teď už zbývá sehnat plusový kontakt, a pak znovu na diagnostiku, jestli je vše ok.

2013-07-27 23:05:23

nejsem elektrikář, ale nejde mi to do hlavy.

pokud má auto obrácenou polaritu, tak by některé věci neměli fungovat, nebo se pletu??

skutečně by fungoval alternátor?

co startér?

co řídící jednotky?

jelo by vůbec auto???

ale jak píšu, nejsem elektrikář, proto bych někoho z tohoto oboru poprosil o vysvětlení. nějak mi to hlava nebere.


Odpovědět