Fórum - Téma


Záhada - prosím poraďte


Fórum 626 GE Záhada - prosím poraďte

Informace o modelu: Mazda 626 GE



2011-11-06 21:01:17

Ahoj kolegové.

626ka 2,0i GE HB mi začala dělat trochu neplechu, pokusím se popsat, co se děje:

Nastartuju, vše v pohodě. Po 2-3 minutách jízdy mi při vyřazení otáčky visí na 1800 - teplota zatím leží u nuly. Po dalších cca 10 minutách mi při neutrálu otáčky lítají mezi 900 - 1500 - teplota už v normálu, ručička už zůstane po celoudobu jízdy na stejném místě. A po dalších dejme tomu 5-10 minutách už je vše OK a motor a otáčky se chovají jak mají, tzn. volnoběh 800-900, teplota v normálu, akcelerace normální, vše v pořádku. Do konce jízdy se problém neopakuje. Můžete mi někdo poradit, co bych měl zkontrolovat, čím to může být? Děkuji. Pepa

MAX6  
J.
2011-11-06 21:20:48

Ahoj,zkus proměřit čidlo teploty vody a čidlo polohy klikové hřídele. Jestli nemáš knížku Jak na to kde ty hodnoty jsou, tak ti je zítra napíšu.

2011-11-06 22:01:12

Super, díky. Netuším, kde to hledat. Napiš.

Pepa

MAX6  
J.
2011-11-06 22:03:47

Tak čidlo teploty vody: při 20°C - 2.2 až 2.6 kOhm, při 80°C - 0.29 až 0.34 kOhm

Čidlo polohy klikové hřídele: 0.95 až 1.25 kOhm

Ještě bych možná zkusil projistotu proměřit vágu vzduchu a čidlo teploty vzduchu.

Tyhle hodnoty jsou braný z 323F 2.0 takže nemusí být uplně stejné jako máš ty,ale motor je stejnej tak snad.Projistotu se ještě zítra kouknu do tý knížky abych nekecal.

2011-11-07 15:54:58

Co klapka sání?? Já ji vyčistil a otáčky bez starostí...

2011-11-08 20:07:21

Tohle mě taky 626 dělala. Je to nedostatkem chladicí kapaliny v systému. Vznikají tam nějaké bubliny nebo co.... Řešení: odšroubovat víčko chladiče (za studena), doplnit kapalinu, stlačováním gumové hadice u chladiče vyhnat bubliny, zase doplnit - co se tam vejde. A je to. Přestane to hned.

2011-11-08 21:16:25

me to ge-cko delalo taky... prej to bylo cidlem ale je fakt ze mela deravej chladic, jak sem dolil vic vody a zaparkoval z kopce tak se vylila.. nadrzka byla dycky pradzna..ae teplota nikdy nestoupla kam by nemela.. takez sem chladic neresil... Takez je mozne ze i u me to bylo tim nedostatkem kapaliny.

Delalo mi to co si pamatuju spis zastidemna.. na neutral to parktar litalo z cca 800 na cca 1500 dycky jen kakobych tuknul do plynu.. udelalo to, nevim. .trrb 4x.. a pak se otacky drzely nad tisice, nevim uz zda 1000 nebo treba 1400.. ale proste byly vejs... a pak po zarati motoru to myslim kleslo..

ale je to uz spousta let a bylo to moje druhy, spis se da rict prvni auto. .takze sem to moc neresil, kor jako student sem do toho nechtel cpat ani kacku navic

2011-11-09 07:12:02

A víš, že jo? Koukám pod auto a mám tam loužičku. Sice ne moc velkou, ale je tam. Tak uvidíme, zatím díky za tipy.

2011-11-18 09:11:30

Díky za rady... Nakonec byl v prdeli chladič, bohužel. Vyměněn a vše šlape, jak má

2012-02-13 18:00:12

asi mám stejný problem na Xedosovi 6ce... jen by mě zajímalo, jaký vliv má chladící kapalina na otáčky motoru ? Jinak dělá mi to vždy když auto není ani úplně studené a ani úplně teplé mi přijde jak se zahřeje tak je vše ok. Jinak nevím jestli to s tím souvisí, ale začíná mi to i pozdě topit...začne mi to topit tak po cca 5ti minutach po tom, co se dostane na provozní teplotu, tak nevím, jestli to s tím nějak nesouvisí díky za rady

2012-02-14 22:19:44

jde o to v jakých intervalech ti ty otáčky lítají je to náhodně nebo ti lítají v nějakých přesnějších intervalech třeba 1s ?

2012-02-25 20:17:06

Přímo chladící kapalina vliv nemá,m ale jak již bylo psáno, je v chlazení vzduch a ten moc dobře nepředává tepl na čidlo, takže řj si myslí, že je motor studený, tak přidává otáčky.

Ne vždy nedostatek vody se na teploměru projeví vysokou teplotou,a le naopak nízkou, respektive teploměr nejdřív začne kolísat.... Špatně, nebo kolísavě fungující topení může taky být signalizací nedostatku vody v chladiči, ale to už je nutné opravdu řešit...

Jeden bývalý kolega dal do servisu starýho Glfa s tím, že špatně topí... dle servisu vše OK, ale pořád to topilo sem tam, tak jsem kouknul do chladiče, dolil nějakou vodu a topení bylo opraveno

2012-02-25 20:36:25

Otáčky lítaly asi v intervalu 1 sec. Ale až se to ohřálo, jak píšu, za nějakých 10, 15 minut už to bylo v pohodě až do konce jízdy, tedy dokud motor nevychladl. Ale při té poslední jízdě už to bylo vprdeli celou dobu. Prostě problém u mě byl v tom, že jsem se díval na množsví chladící kapaliny do expanzní nádržky, kde ji bylo pořád dost a ne přímo do chladiče - kde bylo v podstatě sucho....

Řídící jednotka prostě nechápe, co se děje, motor vykazuje známky zahřátého, ale teplota chladícího media tomu neodpovídá... Prostě není to Trabant nabo Tatra.... (aby bylo chlazení vzduchem)


Odpovědět