Fórum - Téma


Zadrhávání plynového pedálu


Fórum Tribute I Zadrhávání plynového pedálu

Informace o modelu: Mazda Tribute I

Diskuze o vozidlu

2005 Tribute 2.3

8 fotek  |  74 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 261 ccm (138 cui), 4-válec, 16-ventil.



2016-07-17 10:02:52

Vážení mazďáci, kamarádi, servisáci, automechanici - potřeboval bych poradit, zda u mého vozu Mazda Tribute 2.3 (r. 2005) je plynový pedál elektronicky řízený a nebo je tam klasické lanko. Jde mi o to, že se mi začal poslední 2 roky občas (měsíc to nedělá a pak to dělá zase třeba týden při každém rozjezdu se studeným motorem)zadrhávat plynový pedál, což se děje vždy tak 2 - 5 minut po nastartování a než se rozchodí, pak jde plynule bez zadrhávání - ujedu někdy třeba 5 - 10 km. Zadrhávání vypadá tak, že nejde lehce pedál sešlápnout, musím vyvinout určitou sílu, pak to jakoby pocitově lupne a zbytek délky chodu pedálu jde bezproblému, avšak jakmile dám nohu z pedálu, tak se to opakuje. Připadám si pak jako začátečník, když se nemohu na křižovatce rozjet, pak to povolí, otáčky vystřelí na 4.000 a teprva se rozjedu. Na dovolené v Chorvatsku mne to málem vypeklo, ujel jsem asi 500 metrů, když jsme se vracel domů a pedál nešel ani silou zmačknout - dokonce jsem se na něj silou a vlastní váhou postavil a prostě nic, nepovolil - stál jsem asi minutu na silnici a nevěděl co dělat a po té minutě pedál už zase šel sešlápnout a měkce. Rád bych uvedené co nejdříve vyřešil, ale než auto někam dám, tak bych rád věděl, čím to může být a zda u auta mám elektronicky řízený plyn či lankem - rady ať se podívám jsou mylné, protože skutečně nejsem mechanik a byť nějaká táhla v motoru jsou, tak přesto nedokáži zjistit k čemu, proto se vás tímto způsobem ptám. Snad ještě na závěr, na google jsem zjistil, že podobný problém řešil někdo s Mazdou 3 a 626, kdy jeden měl problém v zasekávání škrtící klapky (prý častý problém) a druhý měl zase problém s pouzdrem plynového pedálu.

Předem všem děkuji za každou rozumnou odpověd.

2016-07-17 10:30:15

Ahoj Blueberry,

měl jsem stejný problém, když jsem koupil svou Tributku 2001 2.0. Já tam mám obyč lanko a počítám že ty taky (+ máš tempomat, pak u motoru ještě bude krabička s jedním lakem ke klapce, která ovládá plyn při tempomatu). Na 90% to je zanesená klapka (která se při ohřátí roztáhne a jde to pak lépe). Jestli je to klapka, nebo pouzdro pedálu zjistíš takto: Vyjeď někam na nejakou rovnější silnici, kde nebudeš muset moc ubírat, rozjeď to tak třeba na 80 a zapni tempomat. Tempomat by měl začít udržovat rychlost hned s nízkým propdem rychlosti. Pokud ten propad bude větší a auto pak jakoby škubne (jak konečně otevře klapku), tak je to klapka - testuj na studeném motoru, kdy se klapka ještě neroztáhla. Budeš ten nános mít ještě asi maý, při větším by to dělalo furt, jako mě. Klapka se dá vyčistit docela dobře a dělaj na to i spreje co vím. Musíš sundat z klapky přívod vzduchu a zkusit odpojit lanka plynu (pokud nejdou, tak je tam nech). Klapka by měla držet na 4 šroubech - u mě byly na hvězdičkový bit. Ty vyndej (hlavně neztratit) a vyndej klapku. Na tu díru místo klapky něco dej, ať tam nepadá bordel a pokud se ti nepovedlo sundat lanka, tak i si dej něco na motor, ať si ho nezaděláš. No a můžeš se dát do čištění klapky a stěny kolem ní (klapka nejde vyndat, tak si ji budeš muset ručně otevírat). Mě se osvědčil nějaký sprej na čištění klapek, co mi sehnal kamarád, ale teoreticky by stačilo cokoliv, co odstraňuje tenhle sajrajt a nereaguje to s kovy (hlavně mosazyí. Jo a na seškrabávání nic ostrého ani kovového neber - ať nepoškodíš klapku a stenu kolem - aby pak těsníly. Mě se osvědčila půlka dřevěného kolíkčku, kterou jsem jen vycvakl z té pružiny a sundaval s tím ty větší nánosy :)No a nakonce dáš vše zpět. Hodně štěstí a dej vědět, jak jsi pochodil. Je to práce tak na hodinku.

2016-07-17 10:38:51

draytec: No úžasný, děkuji. Já to dělat nebudu, ale uvedené jako "výpomoc" přepošlu kamarádovi, který má malou dílničku a který mi uvedené případně udělá. S tím tempomatem ale operovat nemohu, protože mi už v roce 2009, když jsem auto kupoval, nešel, což jsem bohužel zjistil až doma po ujetí 1.000 km, ale ta škrtící klapka, to by mohlo být ono - velké díky kamaráde.

2016-07-17 10:53:50

blueberry: Není zač, škoda toho tempomatu. Možná kouknout, jestli od něj vůbec tedy vede lanko ke klapce, jinak nevím, co by na něm konkrétně mohlo odejít :(

2016-07-17 11:40:34

draytec: No to taky netuším, kupoval jsem to jako 4 leté auto a tuším, že když jsem to zjišťoval, tak mi v Mazdě po 3 hodinách hledání a práce řekli něco v tom smyslu, že někdo kdo připojoval auto rádio, tak něco "posral" a že je problém zřejmě někde v palubce, ale přesně si to už nepamatuji - je fakt, že bych tempomat použil tak 1,2 ročně na dovolenou, ale kdybych to věděl, tak bych auto buď nekoupil a nebo prodejce stáhnul o 1.000 Euro dolů.


Odpovědět