Fórum - Téma


Zadrhavani(cukani) motoru za studena (MZ


Fórum 6 GG / GY Zadrhavani(cukani) motoru za studena (MZ

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2012-07-20 17:39:11

Ahoj,

Pred par mesici jsem koupil M6 1. generace s 89kW dieslem (najeto 107 tisic) a jiz nejakou dobu pozoruji, ze tesne po nastartovani studeneho motoru je trochu "tvrdsi" (klepavy) zvuk a kdyz pridavam pomalu plyn tak do cca 1500-1800 otacek se motor trochu zadrhava (cuka). Neni to uplne zasadni a kdyz seslapnu vic, tak to vyleti nad 2000 ot. okamzite a pak uz je to uplne dobry az dokud zase nenecham motor uplne vystydnout (4 a vice hodin) a pote znovu nastartuji.

Kdyz to po nastartovani trochu seslapnu, tak z vyfuku jde bily kour, ale potom uz se nikdy neobjevi ani behem jizdy kdyz tomu nalozim (to je spis lehce cerny).

Hned od koupe pravidelne pridavam aditiva VIF zimni (3 odmerky na nadrz) a tankuju pouze u Shell, OMV a Benzina.

Podle podobnych problemu, co se tu na foru resili (opravdu jen podobnych, stejny problem jsem nenasel), jsem zkusil natankovat Vervu od Benziny a pridat jednu odmerku aditiva. Cukani po nastartovani je o poznani lepsi, ale stejne tam je.

Mozna je to normalni a jen to moc resim, nebo ne? Muzou to byt vstriky? Nemuze to byt treba zaneseny palivovy filtr? Jinak po lehkem zahrati motoru motor slape jak hodinky, jemny zvuk, do otacek jde snadno...

Jinak auto je po rozvodech a novem turbu, delali je v originalnim servisu Mazda v Rakousku tesne pred prodejem a dovezenim do Cech na 100 tisicich.

2012-07-21 17:53:40

Zkus kalibraci vstriku .. me to pomohlo ..

2012-07-21 18:19:22

Aha super, diky za tip. Co takova kalibrace obnasi? Musim do origo servisu, nebo to delaji i jinde? A kolik te to stalo?

2012-07-21 18:50:14

Ja jezdim do origo servisu, tam me to stoji 900.

2012-07-21 22:00:38

takova kalibrace probiha automaticky kazdych cca 200km.

mne to nepomohlo. ale od te doby co parkuji u vyfuku ze serverovny a kazdej den na auto fouka 32C vzduch tak to nedela. a tech par minut potom co nastartuji auto doma to nehonim a je klid.

2012-07-21 22:06:57

Klibrace kazdych 200 km? .. no nevim .. kalibrace, ktera se spousti pomoci diagnostiky ovlivnuje mnozstvi a rozptyl paliva vstrikovaneho do prostoru valce .. po kalibraci v mem pripade doslo k odstraneni cukani a snizeni kourivosti ..

2012-07-23 00:43:55

ahoj, sice mám benzin 2.0 před faceliftem, ale asi nám to dělá něco podobnýho - než se motor ohřeje, při rozjezdech motor jakoby "skáče", prostě celý předek, hlavně při opatrných manévrech třeba při parkování nebo rozjíždění v kopci. Po ujetí cca 5 km (v létě) je to v pohodě. V zimě to trvá podstatně dýl. Dělalo to i předchozí auto (Opel Astra G). Napadly mě třeba silentbloky, ale fakt nevím..

2012-07-23 19:03:10

Ahoj, Ta kalibrace co tu resite se provadi pouze pro nafty nebo i pro benziny? Mam 2.0i 108kW a trochu to cuka za studena, nez se mirne ohreje motor..

2012-07-23 19:15:51

Ahoj,

Diky moc za tipy, cim by to mohlo byt. Auto jsem kupoval z Mazda Pavlice ), tak to jeste budu pozorovat a uvidim. Treba dneska kdyz to stalo cely den na slunicku, tak jsem nastartoval a vubec se to neprojevilo.

Rano kdyz nastartuju tak to necham cca 30 sec na volnobeh a pak se to taky moc neprojevuje...

Jeste me napadlo, jestli to nemuze byt dirou ve vyfuku, na kterou mam podezreni. Vzdycky, kdyz je jedu a motor je trochu zatizenej, tak slysim syčení ze zpoda auta. Ale nevim, jestli to s tim muze souviset...

2012-07-26 15:17:48

Ahoj, dovolím si reagovat na to, že máš auto z Mazda pavlice, jelikož moje první M6 byla taky od nich tak se podělím o moje zkušenosti. Nechci tě strašit ale už když jsem poprvé četl, že to tvoje auto má najeto 107 tis. tak mi to přišlo divný. Od nich jsem koupil M6 rv. 2003 89KW dovezená taky Rakouska, 123tis. najeto. Jel jsem tam sám, bylo to moje první auto a samozřejmě jsem nic nevěděl, prostě jsem měl zamlženo a to auto jsem chtěl, koupil ho a pak se nestačil divit. V Mazdě v ústí mi to prohlédli a to auto bylo bouraný téměř ze všech stran, i střecha byla lakovaná. Během roku jsem do ní nasypal 30 tisíc a pak ji radši prodal. Co se týče km tak byla samozřejmě stočená (teď mám M6, najeto 290tis. a měním na ní to, co na tamtý ), na tachometru bylo těch 123 tis. , nevím proč ale je to asi nějak oblíbený číslo u bazárníků, dva kolegové v práci taky kupovali auto se 123 najeto a když jsem hledal na netu tak jsem to nacházel celkem často :D Neříkám, že to tvoje auto nemůže mít najeto 107tis. ale z vlastní zkušenosti bych řekl ze to je velká vyjímka. Já bych tomu u takovýho auta, 7 let starýho už prostě nevěřil. Třeba má auto servisku, třeba jsi s ním byl v Mazdě a mají o něm komplet historii, pak ano, pak gratuluju k super koupi ale jinak bych si to raději rychle prověřil, aby ses od nich nenachytal jako já

2012-07-26 19:14:39

Ahoj,

Diky za informace, je to dost desive, ale ani me to moc neprekvapuje... Ja jsem mozna tak zamlzeno pri vyberu nemel Vybiral jsem Mazdu asi 3 mesice a s timto jednanim jsem se setkal ve vetsine pripadu, ktere jsem proveroval...

Uznavam, ze 107 tisic (kdyz jsem kupoval bylo lehce pres 100) na 7 let stary diesel je fakt malo a i me to bylo maximalne podezrele, ale nechal jsem si to overit v mazde a take vim to, ze auto bylo vraceno na protiucet do origo servisu Mazda v Rakousku, kde s nim jezdil pan, ktery se narodil v roce 1927 :-o a otamtud ho pak privezli do pavlic. Sam jsem si zarizoval registraci do CR, takze jsem mel i original rakouskej technicak a dokumenty z rakouskeho serisu. I interier nevypada na to, ze by s tim bylo nejak hodne jezdeno, je jak novy. Samozrejme nemuzu vedet, jestli tam potom nekdo neco nevymenil, ale auto slape pekne, jen ted se bojim tech vstriku, ktere samozrejme mohou odejit kdykoliv (vzhledem ke kvalite nafty co tu tankujeme).

Ona tomu i odpovidala cena. Auto bylo se sjetyma gumama, bez zimaku atd... a i tak me s prepisem stalo cca 150 tisic, coz bylo i v te dobe docela velkej nadprumer, obdobne kusy s nejistou historii se daly poridit cca za 120 - 130 tisic.

2012-07-26 19:28:29

Vstřiků se neboj, já mám najeto 290 000 a jsou původní, je tu téma ohledně jejich životnosti, tam zjistíš, že vydrží fakt hodně, ja tankuju na omv, přidávám vif, spotřeba pořád dobrá, motor tichý, prostě paráda....Jinak tedy dobrá, je vidět že to máš ověřené, už mlčím Jen jsem ti musel dát info, protože jak jsem si to přečetl že ji máš od nich tak mi naběhla žilka holt mě prodali vrak, jsem rád, že jsem se jí zbavil....tak ať tvoje jezdí

2012-07-27 09:01:25

Rozhodne diky za to info o tom servisu v Pavlicich. Tyhle zkusenosti jsou hrozne dulezity pro lidi, kteri se chystaji auto kupovat, ja sam jsem googlil vsechno mozny. Je videt, ze je to opravdu loterie...

S tema vstrikama uvidim no, auto kdyz se jen trochu zahreje, tak jede krasne, je tichy, na dalku jezdim i za 4.9 l/100km (kdyz chci )a po meste cca 6-7 l/100km.

2012-09-27 17:45:19

Ahoj, vracim se znovu k tomuto tematu, protoze jsem to jeste nevyresil Ted jak zaclo byt trochu zima, tak jsem vypozoroval jednu vec, vzdy kdyz je venku asi pod 10 stupnu, tak spina bufik (nemam hodiny, jen automat, kdy sepne po nastartovani). Zajimave je, ze vzdy kdyz sepne, tak problem vubec neni, motor hned pri prvnim seslapnuti plynu po nastartovani jde do otacek krasne plynule a zadny bily kour...

Budu to muset zacit nejak aktivne resit, protoze se mi to prestava libit a dokonce mam pocit ze se to zhorsuje... Zajedu nekam na diagnostiku (skoda ze to znojmo je tak z ruky )

2012-10-05 18:15:30

Ahoj,

Dnes jsem byl v Mazde (Usti nad Labem) a delali mi kalibraci vstriku, nicmene bez vysledku, cuka to stejne, kdyz je to studene... Vstriky jsou teda v poradku, protoze jinak by pry ani nesly zkalibrovat...

Udajne na rail tyci namerili mensi tlak pri nizkych otackach, coz pry vypada na vstrikovaci cerpadlo. Zatim to asi nemam resit, spis sledovat a kdyz se to bude horsit, tak mi ho mohou nekam poslat a tam mi udelaji diagnostiku a pripadnou opravu... takze to bude asi ranec, no doufam ze to jeste vydrzi...

Me napadla laicka teorie, mozna mi ji lehce vyvratite: Kdyz by byl zaneseny palivovy filtr, tak by cerpadlo za studena nemohlo udelat spravny tlak. Nemuze to byt tim, ze jsem po koupi do nafty zacal pridavat VIF, tim se uvolnil bordel z nadrze a ucpalo to filtr? Je to uplna blbost, nebo to stoji za pokus vymenit ho?

Diky za kazdej nazor...

2012-10-07 19:03:39

ahoj, palivovy filtr zas tak moc nestoji, a výměnou nic nezkazíš, a aspon vyloučíš, zda ten problém není v něm.

Taky sem ho preventivně měnil.

Mě se po nastartovani studenýho motoru taky trochu taky asi 10 - 20 sec. pohybuje raficka otackoměru , může to být + - tak 100 otáček, a po asi 20 sec. to přestane. Měl jsem před koupí m6 v diesel servisu, a tam mi řekli, že skáče tlak paliva, a dali mi graf, kde to je vidět. Předpokladam, že je to taky ten SCV..., ale zatim se to chová stejně, a nastartuju vždy bez problému. Pokud se to zhorší, tak ho vyměnim... Tim palivovym filtrem se boužel v mym případě nezměnilo nic, a je to pořád stejný, ale aspon ho můžu vyloučit..

2012-10-08 12:48:43

mam podobne priznaky jako v puvodnim dotazu

a podle me je to SCV

jinam, navod na "domaci" kalibraci vstriku je tady nekde na foru - spolecne s regeneraci filtru pevnych castic apod

2012-10-08 14:06:00

Diky za tip. Proc myslis, ze to dela SCV? Vsude jsem cetl, ze v pripade vadneho SCV kolisaji otacky, coz u me neprobiha.

Schvalne mrknu na tu "domaci" kalibraci, to me zajima...

2012-10-09 12:50:07

no, musis si to najit :) .. byl tu navod jak pres servisni zasuvku v motoru delat tyhle nouzove kouzla

tusim ze tam byla regenerace dpf, reset oleje, kalibrace vstřiků a jeste nejake čáry

ale fakt neporadim ve kterém příspěvku to bylo, je to už nějaký měsíc zpátky

2012-11-04 10:07:54

Rád bych vám k tomuto přispěl svou troškou do mlýna. Tohle výše popsané ranní cukání za studena jsem již také zažil, budu asi zvažovat onu kalibraci vstřiků, ale vzhledem k tomu, že to stačí fakt jen trochu ohřát, tak radši pustim na pár minut WEBASTO a treba to bude stacit. Co se týče podezření na SCV ventil. Mám ventil úplne fungl novej a dela mi to s nim taky. Takže tam bych zakopanýho psa nehledal.


Odpovědět

1  2