Fórum - Téma


zadrhávající se plynový pedál


Fórum 6 GG / GY zadrhávající se plynový pedál

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2009-10-22 11:50:07

ahoj, děje se mi to, že teď jak se ochladilo, když chci jemně přidat plyn, nejprve kus poposkočí hned v té první fázi, pak už jde normálně - jak se oteplilo, zase to bylo v pohodě..

je to otravný, tak jsem si říkal, jestli to prostříknout silikonovým olejem, ale pak jsem si uvědomil, že tam bude možná mechanismus tempomatu, tak jestli bych tím třeba něco nepodělal

Nevíte co s tím? Můžu to prostříknout?

2009-10-22 11:55:37

Mechanismus tempomatu tam asi nebude... To je otázka elektroniky. Proto bych se nebál tam dát silikonový olej...

2009-10-22 12:11:39

Tak díky

Já tomu nerozumím, ale podíval jsem se na ten plyn a viděl jsem, že na rozdíl od ostatních pedálů je na něm něco navíc, tak mě nenapadlo nic jinýho než ten tempomat

2009-10-22 12:16:17

Měl jsem tuto závadu také a už se to tady někde řešilo.Myslím si, že to se samotným pedálem nemá nic společného. Mám za to, že se jedná o klapku v sacím potrubí, která se časem na svém obvodu zanese nečistotami a v chladném počasí se lepí na vnitřek sací hadice.Klade tím odpor a to se projevuje částečným zadrhnutím pedálu plynu.Lehká pomoc.Stačí klapku hezky odmastit a očistit (pozor nedemontovat klapku) a vše je zase OK.

2009-10-22 17:22:24

Díky

Ale tobě se to řekne, "lehká pomoc", já vůbec nevim, kde klapka je

Mám motor 2.0i 104 kW. Ještě že jsi mi to řekl, já bych stříkal a stříkal a problém by se nevyřešil.

2009-10-22 19:22:09

Jsem rád pokud jsem ti alespoň teoreticky mohl pomoci.Našel jsem na přiloženém odkazu ten problém, který řešíš.Někde jsem viděl také foto motoru, kde ta klapka pro tvoji představu je, ale teď už to nemohu najít.Nechal jsem to vyčistit v neznačkovém servisu a vyšlo mne to na pár stovek.Taky bych se do toho nepouštěl sám, a to jsem vyučený automechanik (ovšem to už je opravdu hodně dávno).Tak mnoho štěstí ať nám ty M6 jezdí bez velkých starostí.

http://www.mazdaclub.cz/m..._posts.php?topic_id=25114

2009-12-19 19:28:49

Měl jsem stejný problém a opravdu je to zanesenou klapkou. vyčistily mi ji v autocentru Král http://car4me.cz/ trvání cca 30minut, cena 230,- a plyn chodí jak dřív

2009-12-20 18:52:44

Ahoj. Manželka si včera vzala auto a v těch mrazech málem neodjela, plyn se v těch mrazech totálně zaseknul. Tak jsem tu klapku očistil a je to jednoduché,když jsem to zvládnul já tak to zvládnou všichni. Oddělal jsem ten plastový kryt na motoru, potom jsem na pryžové hadici mezi vzduchovým filtrem a motorem povolil objímky a hadici sundal. Možná bude stačit sundat tu hadici jenom u motoru, ale ona potom překáží, já jsem si ji dal bokem tak jsem měl dost místa. Potom už je k té klapce dobrý přístup stačí to pořádně očistit lihem nebo benzínem a mělo by to být v pohodě. Je to fakt jednoduché, taky jsem měl z toho strach, ale teď před vánocema otáčím každou korunu, tak jsem alespoň ušetřil za servis. Díky všem za podobné návody, které tady jsou. Všem přeji krásné prožití vánočních svátků.

2010-01-21 11:58:10

potvrzuji - zadrhávání odtraněno vyčištěním škrtící klapky (dle postupu zde uvedených), dal jsem si na prst trochu servooleje a klapku a potrubí zevnitř jsem lehce promáznul. Vyzkoušeno dnes při - 10 st.C, ujeto 70 km - šlape jako nové. Zároveń jsem při této opravě přišel na to, že mám hodně volné lanko od plynu, takže jsem vlastně nemohl nikdy dát plný kotel. Opraveno - stačí lanko posunout způsobem jako se např. seřizuje lanko od brzdy na jízdním kole. Matičky pro doraz jsou právě na škrtící klapce. Díky za rady a příspěvky zde uvedené.

2010-10-13 09:52:22

Ahoj všem, včera jsem se pustil do čištění klapky a výsledek je 100% zhoršení :( Vůbec to nechápu. Vyčistil jsem benzínem dosedací místa klapky i klapku na hranách, vnitřek a vše okolo. Stále se ale zasekává a navíc je to ještě horší než to bylo. Není potřeba tam dát něco jiného než benzín? Kam jsem dosáhl prstem s hadrem namočeným v technickým benzinu, tam jsem to vyčistil. Lepí se to ještě víc. Prosím poraďte.

2010-10-13 20:05:28

Tak zkus namazat ty hrany jen lehce silikonovým olejem. A vnitřek té plastové trubice taky, no a uvidí se. Když ani to nepomůže pak jen výměna a to je něco kolem 9000kč.

2010-10-15 18:32:09

Pozri sa na obrazok nasavaciu gumenu hadicu fi100-120mm dáš dole a uvidíš klapku , ktorú ovládas s pedalom (plynovým ) . Tá klapka je suchá to má isť ľahulino klzko . Vyčistíš okolie a nastriekaš so silikonovým olejom . Ja som to mal tiež a žralo mi nervy. Po tom zakruku šlape ako "cartier" . Pozor aby sa do vnutra nič nespadlo !! Potom môžeš rozoberať celé auto. M imochodom táto tému už to rezonovala . Pozri si staršie príspevky.

2010-11-03 13:30:26

Vyčistil jsem důkladně škrtící klapku, byla venku. Od té doby se už nelepí a plynový pedál jde lehce i v zimě. Nastal ale jiný problém a sice s volnoběhem. Motor drží dost často otáčky kolem 1500. Třeba při parkování a popjíždění. Někdy při řazení z 1 na 2 nebo z 2 na 3 to drží i na 2000 dokud třeba nezastavím. Je to normální nebo je třeba vymazat data o poloze klapky z řídící jednotky? Od té doby také stoupla spotřeba alespoň podle počítače. Má M6 paměť a tato data v ŘJ?

Díky za info

2010-11-03 22:15:23

Je potřeba naučit ŘJ "novým parametrům klapky" a to nejlépe tak, že odpojíš mínus pól baterie. Po opětovném připojení zapni zapalování přibližně na 30 sekund a poté nastartuj, nejlépe auto projeď, uplynutím 10 km by už mělo být vše v pořádku - ŘJ si postupně naučí nové parametry.

Celý problém je v tom, že řídící jednotka měla volnoběh zvýšen díky tomu že byla klapka znečištěná. Teď když je klapka čistá, je potřeba ten "reset systému" ŘJ odpojením baterie ať se dá vše do defaultu

2010-11-04 09:41:12

Mazda mechanik mi řekl že to mám nechat být, že si to sedne samo ale může to trvat i měsíc. Co si myslíte že je lepší? Myslíte že se to adaptuje samo na defaultní hodnoty čisté klapky? Nesmažu nějaká jiná data, která by mohla způsobit jiný problém? Připomínám že mám 2.0 benzín 2003, tedy mechanická klapka, ale předpokládám, že snímač polohy tam je.

Díky

2010-11-04 11:10:12

Taky jsem měl menší obavy, že když odpojím akumulátor, tak se smažou nějaká další nastavení získané provozem. Ale neboj se toho, naopak, tím že uvedeš ŘJ do defaultu se můžou ukázat další závady a ŘJ je má "naučeny" - zjistíš tak, jak na tom motor a věci kolem něj opravdu jsou, a že nemáš žádný další problém, který třeba jen zvyšuje spotřebu. Ale spíše by mělo být vše OK, odpojení baterie je přece běžná věc...

2010-11-04 11:10:19

2010-11-04 11:10:20

2010-11-04 11:55:17

OK, díky. Jen co bude příležitost, resetnu svou Mazdu a uvidí se. Taky si myslím, že je to lepší než čekat až se to zas ŘJ naučí sama. Někde jsem našel že je třeba odpojit baterku, vybít brzdou zbytek energie a pak to nechat třeba hodinu stát. Potom teprv zapnout klíčky na 30s. Pak nastartovat zapnout AC na plno, pak vypnout AC a pak to projet. Jaký je ověřený postup? A poznám okamžitě třeba na otáčkách a kolísání že jsem paměť opravdu smazal?

Díky

2010-11-04 13:25:51

O puštění klimy - tohle jsem ještě neslyšel.

Co se týká vybití - bohatě stačí stoupnout na brzdu... O to, že by jsi paměť nevymazal se neobávej.


Odpovědět

1  2  3