Fórum - Téma


Zadní stabilizátor ano či ne


Fórum 626 GE Zadní stabilizátor ano či ne

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2

2010-04-14 10:58:58

JirSo - mazda, honda se již několik desítek let právem chlubí tím, že používá na zadní zavěšení víceprvkovou nápravu, jejíž součástí je stabilizátor, který je napojen na rameno vzpěrou. Proto ty auta jedou v zatáčce celkem přesně, nenaklání se /jak tu již správně bylo řečeno/, mají menší sklon k odskakování na hrbech a při brždění, nebo zrychlování nechodí tolik nahnoru a dolu, resp. neponořují se. Jestli to tam nechceš, tak se vykašli na mazdu, kup si třeba renault, budeš mít v zádu jednoduchou vlečku, zkrutku /u některého modelu posílení pružinou/, tlumič - toť vše, přesně jak chceš .

2010-04-14 11:56:49

Včera jsem byl měnit kola na VW Polu, vzadu je tuhá náprava ( vlečná ramena spojena lešeňovou trubkou ) a vepředu stabilizátor tlurstý jak prase, až jsem nechápal, jak mohli dát do 626GE dozadu jen to " párátko " . Myslíte že by se dal zadní stabilizátor vyměnit za něco hrubšího a pevnějšího? Pochybuju že po přizpůsobení ( poohýbání podle původního ) by to mělo ještě nějaké torzní vlastnosti pro vylepšení náklonů, které jsou teda znatelné...

2010-04-14 14:51:23

Asi tak představím li si síly které působí na spojovací tyč stabilizátoru, nejde do hlavy smysl něčeho co když na jedné straně uvolnim silou ruky vychýlím o 10 cm.

Moc rád bych měl stabilizátor kterýmu můžu věřit že funguje, ale tohle provedení ve mě moc důveru nevzbuzuje.

Logicky mi tenhle systém přijde lepší s tím souhlasím, kdyby tak šla dát tyč zepředu i na zadek pak bych uznal i jeho smyslplnost .

2010-04-14 18:32:03

Hlavní síly jdou přes ramena za asistence tlumičů do pružin. Při jízdě jsou vertikální síly celkem vyrovnané, takže stabilizátor je takový bonus, ovlivňující pohyby karoserie auta řádově v pár milimetrech, a hlavě zabraňuje vibracím a pomáhá závěsu zpět do rovnovážné polohy. Ono když jedeš 100 v táhlé zatáčce, tak i náhlé "zasunutí" kola směrem dovnitř do blatníku má na vnější straně za následek třeba vybočení auta ze směru o 0,5 m. Jasně že stabilizátor není všelék, víceprvek je kombinovaný závěs, kde vše spolupůsobí dohromady.

  • -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TO Vojta: Existují firmy, které přímo nabízí přídavné stabilizátory - ale není to zrovna levná záležitost.

2010-04-14 23:19:16

ja tomu rikam "klicni kost" ma to stejnou funkci. Bez klicni kosti take muzes zit a nicemu to nevadi, jen mas sborenou stavbu tela. Kdyz pak chces ze sebe dostat nejaky sportovni vykon tak to nejde...stejne tak to vidim s autem a stabikem :)

2010-04-15 08:02:29

Cuir: přesně!

2010-04-18 17:29:45

Jirsa..Mazdar. jestli jezdis v klidku a nezavodis,tak se na to vykasli..Ja ho tam nemam uz rok a pohoda. Vubec nic se nedeje..akorad ,ze uz to nedela bordel. Penez uz jsem do ni vrazil dost a kdyz nemusim ,tak do ni dalsi cpat nebudu..podle mne je tam to paratko k nicemu..vychytavka na dve veci. Mluvim o zadnim stabiku u 626 GE r.v. 1996..tak zdarec Ten kdo se nudi a ma na to,at si ho tam da treba komplet novy

2010-05-03 19:01:26

Jooo jasně .Znám borce,kterému mlátí kulový čep řízení(u 626 GE),a taky to nemění(ačkoli je za 220kč),přeci do auta nebude vrážet peníze .A jezdí s tím 180 po státovkách,a řeže zatáčky .

Nebo taky borcovi tekli zadní třmeny,tak je prostě odpojil(kuličkou do holendru).

taky to prý jezdí .No a jak jezdí 626 bez zadního stabíku znám .V rychlostech nad 100,je auto nestabilní(jak píše Taurus),a rádo se rozvlní .Ty klucí japonský v Mazdě to nejsou žádní vidláci,co tam montují něco zbytečně

2010-05-03 19:11:43

Hoši, já si tam ten stabík dám snad z5, protože už se moc těším, až tady poreferuju, jak se to zklidnilo a přestalo vlnit.

2010-05-03 21:09:00

TIBI:

2010-05-06 22:12:14

Delejte si co chcete..je to jen moje zkusenost..Jel jsem s tim stopade po dalnici nekolikrat..a pohoda. Je fakt ,ze nerezu zatacky..setrim gumy Ale do auta jsem vrazil za pet let 110 000 a uz se jen snazim aby se mne prachy trosku vratily z LPG..uz mam najeto skoro 300 000 a co nemusim,tak neresim...Klima nefunguje..neresim..ABS nefunguje..neresim. Opravuju jen opravdu dulezity veci. Nejak mne to uz nebavi do ni vrazet prachy.. Ted mne ceka kinetak na LP kole a to zas bude mazec Tak cus

2010-05-07 00:47:04

"ABS nefunguje..neresim. Opravuju jen opravdu dulezity veci."

Ty vole dobry vrakoviste tady mate panove...

edit: aby to bylo k tematu, tak kdo si odreze stabilizator a tvrdi, ze je tam na nic, je idiot a na silnici ho fakt potkat nechci. A omlouvat se za to nikomu nebudu.

2010-05-07 06:29:31

jj, taky me to rozesmalo ae radeji sem nereagoval

2010-05-07 07:38:41

Tak do čeho si ty prachy narval, když nic nefunguje?

K těm stabíkům - jel jsem jednou v životě bez tyček stabilizátoru....už nikdy více bych to neudělal. Sice je hezký, že neřežeš zatáčky, ale občas se na silnici objeví nečekaná překážka která se prostě musí objet....

Myslim, že Kobra 11 motá lidem hlavy....ty maj před každou překážkou nájezdy na přeskočení....ale v čechách se fakt musí zatáčet

2010-05-07 07:50:55

2010-05-07 16:27:20

Slity,Marabu ,Florine :

2010-05-18 20:34:34

Vy puntickari kaslu na nejaky ABSko brzdi to normalne..neresim ..cus

2010-05-22 21:09:46

Zrovna dneska sem měl sttres a furt sem někam spěchal tzn jezdil sem co to dalo a jo uznavam zadní stabiky maj neco do sebe uplně k hovnu tam nejsou. Teda spíš maj pro jízdní vlastnosti svuj smysl. Je to jen věc kompromisu asi jako všecko

2011-09-11 12:24:34

Vyuzijem tuto temu...neskusal uz niekto zalozit do GE stabilizator z GF?? Je podstatne hrubsi, rozdiel vidim iba v tyckach. Alebo rovno celu zadnu napravu??? podla obrazkov co som videl v nich velky rozdiel nieje ale co rozmery???

2011-09-11 14:35:42

se divim ze ten borec co nema ABS protoze neresi, jestli ma i okna, protoze i bez nich je videt z auta ven...


Odpovědět

1  2