Fórum - Téma


Zadní brzdy


Fórum Technický koutek Zadní brzdy



1  2

2009-09-05 15:46:13

Nebo nejprve zjistim neco o tech zatezacich ve valeckach. Dik

doris  
Doris
2009-09-05 17:08:31

indyjones: To chce klid, není potřeba si zde vylévat emoce. Mimochodem dle toho schématu je to skorem identické, jako u toho Nissanu.

Auta jsou si v mnohem podobná, proč by to nemohlo být zrovna tak i u Mazdy, která je koncepčně skoro stejně stará? Taky jsme řešili problém s bubnovými brzdami a mnoho z toho, co jsem uvedla, dělá potíže i u dalších značek aut. Tam byl problém jednak v hlavním brzdovém válci a v jednom z bubnů, který bohužel jeho předchozí majitel nechal vysoustružit, ale na druhé straně už na to jaksi nemyslel....

2009-09-05 21:59:03

Dik Doris. Taky ti zhavil porad buben? Ne ze bych nechtel do toho vrazit nejakou kacku ale uz mne to stalo 8 tisic a porad horim. Bylo mi receno ze jeden buben 2 tisice, pumpa 3 tis., a 1 hadicka 150,-. Asi zacnu hadickou. To jsem jeste nezjistoval kolik stoji prasatko, mozna i dokonce se zatezakem. Nebo nezna nekdo nejakeho specialistu na brzdy? Dik

doris  
Doris
2009-09-05 23:27:40

My jsme měli problém především v rozdílném účinku mezi pravou a levou stranou. Vyložené žhavé bubny jsme neměli, ale ten nevysoustružený víc špinil a více se zahříval, ten na druhé straně zas brzdil slabě - měl větší vnitřní průměr a pakny nedoléhaly. Byla to už souhra více vlivů, ale nakonec se vyměnily oba bubny, použily se nové pakny, pružinky i hadičky, vše od jednoho výrobce v origo kvalitě a je klid. Hydraulické díly se též vyměnily, ale o dva roky dřív, ono vše má svoji životnost a brzdová kapalina tomu dává pořádně zabrat.

Auto jsme měli u více "odborníků", ale nikdo přesně nenašel příčinu problému, až nakonec jsem sundala oba bubny, proměřila vnitřní průměr a bylo vše jasné..... Diagnóza je asi to nejtěžší, páč odhalit pravou příčinu problému je složité a někdy je to vyloženě o zkoušení.... Pokud máš v pořádku všechny mechanické díly a použil jsi kvalitní pakny, osobně bych šla po hydraulice, ale je to jen můj názor, mechanik nejsem.

2009-09-06 08:13:45

Dik. Co by jsi v mem pripade vymenila jako prvni?

doris  
Doris
2009-09-06 19:30:37

Musela bych v prvé řadě vše vidět, vyzkoušet to a pak teprve hledat problém. Tohle je čistě teoretické a vypsala jsem možnosti, co by to být mohlo. No šla bych po tom, co je ještě původní, takže hadičky a pak díly hydrauliky. Nicméně problém by mohl dělat i nový díl, který třeba není kvalitou na úrovni originálu - někdy i pakny nebo destičky nadělají hodně zla. Co jsi použil za ND (značka, výrobce....)?

2009-09-06 19:39:50

A ty nové pakny jsou sjeté po celé délce i šířce? Jak tu někdo psal, tak emusí sedět poloměr pakny s bubnem, může být každý jiný, chtělo by to rozhodit a vše zkontrolovat.

doris  
Doris
2009-09-06 20:17:45

Miláčci: To je fakt, když se vysoustruží bubny, pak rádius oproti paknám je jiný a dělá to neplechu (to byl i náš případ). Pokud jsou bubny už staré, rozhodně bych je spíš vyměnila za nové.

2009-09-06 21:08:36

Díky za dobré typy. Náhradní díly mi dávali v servisu a tak ani nevím jaké. Jinak na té mojí mazdě je krom vejfuku a pár věcí v brzdách původní. Sjetá je tak přibližně polovina pakny, ale prej to tak musí být, jelikož se pakny roztahujou válečkama akorát na jedné straně(prej).

2009-09-06 21:30:04

Doris ja jsem vklidu a bez emoci,ale to co se člověk tu dovida tak by asi musel zvracet pořad jak dokola ty same sračky se omilaji a nikdo mi tu ještě z vas neřekl jak je rozdělena brzdna sila na napravy když to nema udajně žadny zatěžak takže kdo to vi co?

2009-09-06 21:54:00

indyjones: kapánek ti tečou nervy kolego. Jaké má kdo auto na těchto stránkách zjistím za 5 sekund ,pokud to ty nedokážeš je to tvůj problém.Toto je technická diskuse a každý kdo chce pomoct tak pomáhá rád a podle svých znalostí a možností. Každý není mechoš od Ferari nebo Bill Gates,k vůli tomu na něj nebudu ústnatý. Pokud se ti zdejší příspěvky zdají býti sračkamy tak je prosím nečti nebo napiš lepší.

2009-09-07 08:11:06

Ahoj Mirin nervy mě netečou,ale spiš mě zajima vyřešit ten problem a ty ustnata slova musim použit když vidim jakym zpusobem se mu radi a hlavně co.Co se tyka zjištovani vozidla tazatele je naražka na naproste a debilni počitadlo pod našim avatarem misto toho,aby jsme tam měli vypsane model auta,ktery vlastnime a mužu tě ujistit,že takovi mechoši tu byli a už nejsou nebot přišli na to co ja a tohle je fakt posledni přispěvek a dal nebudu zlobit

2009-09-07 20:25:29

Indyjones:Nic ve zlém mě to taky neleze do hlavy co s tím je . Jsem mechoš, ale na obráběcí stroje . Podle všeho to bude v tom rozdělovači nebo omezovači brzdné síly,pokud to nemá EBD.Ale je to jen dohad. Pokud to v několika servisech nenašli tak to může být cokoliv a pro majitele je každý (i zdánlivě hloupý) nápad dobrý.

2009-12-04 10:31:59

Tak už jsem ty brzdy vyřešil. Trvalo to asi rok ale mám to. Prubnul jsem vyměnit brzdové hadičky v zadních kolech, pak jiné pakny a stále nic. Jednoho krásného večera jsem se rozhodl, že prubnu ten hlavní brzdový válec. Všade mi říkali tak 3000,- ale stačila chvilka na netu a našel jsem v Praze firmu, kde mají všechny díly co jsem sháněl o polovinu levnější, takže válec stál 1500,-. Po výměně bylo hned jasno co za to mohlo. Teď to brzdí supr.

Díky všem co mi pomáhali řešit problém.

2009-12-17 16:21:05

A jaká je ta firma kde mají všechno o půlku levnější?mají web stránky?taky bych něco potřeboval.

2009-12-17 19:17:37

Ta stránka je www.automatejcek.cz. Nemá chybu. Do druhého dne to máš doma

2009-12-17 20:14:50

No každému podle chuti! Taky jsem ty stránky viděl když jsem sháněl díly na Majdu a nic tak úžasného sem nepozoroval

2009-12-17 20:38:34

Na starší Mazdy toho má Matějček celkem dost /s díly ozn. JC opatrně/, ale je vidět že nejspíš doprodává, novější díly už nevede, tak to asi bude čím dál horší.

2009-12-21 23:31:35

Ja si tiež trepnem ak dovolíte nejakú sračku . Nečítal som to všetko, ale s ručkou si tuším nič nerobil, dal si niečo nové, takže ak si ručku nenastavoval, nemôže ti trochu pribrzďovať. Stačí malé trenie a teplota môže byť vysoká, keďže je to stále brzdenie. Možno len trochu povoliť šrób na ručke. Už som tiho .

frk: Žena mi teraz takto zahorela kolesá a keďže najazdí tak ani necítila, že má troch ručku zatiahnutú a to išla na tom asi 1km trochu na ručke a potom ju odbrzdila , keď pochopila to svetielko a na 1 km to vetrala a potom jej to po zaparkovaní ešte 5 minút smrdelo.


Odpovědět

1  2