Fórum - Téma


Zadní brzdy


Fórum Technický koutek Zadní brzdy



1  2

2009-09-04 13:11:42

Prosím mohl by mi někdo poradit proč se mi stále rozpalují zadní bubny. Vyměnil jsem pakny, pružiny, nechal jsem stočit bubny, vše je promazáno a seštelováno tak, že při zvednutí auta kola ani trochu nepřibrzďují. Na technické bylo řečeno že jsou brzdy 100%ní. I přes to stačí ujet 10km a na bubnech neudržím ruku. Už to bylo v šesti servisech. Všade po příjezdu tvrdí, že to takto pálit nesmí a když si jdu druhý den pro auto tak se vždy dozvím, že je vše ok a že je to normální.

2009-09-04 15:35:05

jenom se tě se zeptám ,jestli zatahuješ ručku?Mám vše v cajku , párkrát zatáhnu ručku a musím rozebrat buben u brat na tom samoštelu.Raději ručku nepoužívám ,vím ,že brzdí když bude potřeba.Je to složité vysvětlovat. Ted na zimu vše vyměním za nové snad to dá pokoj.

2009-09-04 16:19:10

Ložiska máš OK?

2009-09-04 16:43:49

Ručku používám jelikož podle kontroli na stk 100%. A i podle kontroly na zdviži (jeden brzdí a ostatní jsme točili zadníma kolama) začíná přibrzďovat až na třetím zubu.

2009-09-04 16:47:43

Ložiska zatím nikdo nekontroloval, ale nehučí. Jo a když jedu po dálnici a dobrzdím lehounce a nebo spíš setrvačností, tak jsou bubny vlažné.

doris  
Doris
2009-09-04 16:54:24

Pokud vše fuguje jak má, asi bych to neřešila. Když brzdíme intenzivněji, taky máme brzdiče horké včetně zadních bubnových brzd. Třením se materiál vždy zahřívá. Akorát si pohlídej minimální tloušťku bubnů, protože stáčením jim dost ubereš a není to moc dobré. Na brzdách rozhodně nešetřit!

Ještě mne napadlo, nezustávají "viset" brzdové válečky ("prasátka")? Pokud by se pístky nevracely, pak by pakny stále přibržďovaly. Funguje Ti hydraulita O.K.?

2009-09-04 18:00:58

S tím třením máš pravdu, ale už jsem to pruboval asi u osmi aut a i po 50ti km mají ostatní auta bubny studené. Kamarád má stejnou mazdu jako já a chtěl jsem po něm ať to prubne a potvrdil mi že je má taky studené nebo jen teplé a ne jako já že po pár km jsou bubny rozžhavené a někdy i smrdí a po okamžitém vjetí na zvedák nic nepřibržďuje.

Na bubnech je napsáno až na kolik se nechají stočit. Mám ještě fóra.

Jestli funguje hydraulika to nevím. Jak to zjistím?

Je to prostě záhada se kterou si nikdo neví rady a mysleji si že si vymejšlim. Ale mne to docela znervozňuje tím spíš když musím každý týden mejt elektrony na zadku jelikož jsou černé od mouru. A to nikdy nebyly.

Dík

doris  
Doris
2009-09-04 18:37:05

Hmm, něco se tam přidírá, připadá mi to, že se nevrací pístky v brzdových válečcích - jak jsou staré? Netečou třeba? Brzdovka nemusí být na první pohled vidět, ale když odtáhneš manžety, bývá tam natečená. Eventuelně nezasekává se lanko na ručce? Ty pakny máš origo nebo alespoň kvalitní výrobky? Někdy dělají i neplechu nekvalitní pakny, mohou víc špinit.

2009-09-04 18:38:40

Nemas pocit ze by se jedna pakne sjizdela vzdy vic jak druha? Ja bych zkusil vymenit valecky a bubny za nove,napadlo me,jestli nejni prumer bubnu uz moc veliky,ze by prasata moc vylezly a pak to cestou pribrzdovalo...anebo dalsi vec,fakt ty zadni loziska.Nemusi hucet aby byly spatne,muzou byt zatim "jen" na suchu,a suche lozisko topi pekne.Mrkni jestli je v nich nejake mazivo.Ale kdyz pises,ze mas kola od prachu,tak bych spis hledal chybu v tech paknach,neco se s tim dit musi,pac bubnova brzda prasi minimalne.Ale taky to muze delat i omezovac brzdneho tlaku,pokud je na vozidle namontovany,anebo i hlavni brzdovy valec,ze nepusti tlak hned zpatky,ale podrzi ho tam...

2009-09-04 18:48:28

No protože podle debilniho spracovani těchto stranek nepoznam jakou přesně maš mazdu a nebudu to ani zjištovat tak soudim ,že ji maš bez abs tak před zadni napravou maš takzvany zatěžak ten ti dle zatiženi auta přidava nebo ubira sily na brzdy na zadni napravě tudiž ty brzdiš pořad jako plně naložene auto doufam že si rozumime a neposlouchej ty hovadiny o špinavych brzdach proboha.

2009-09-04 19:58:57

Brzdové válečky netečou a prej choději jak maji. Mazda je 626 z roku 1988 bez abs. Zátěžák mi chtěli v mazda servisu na zkoušku vymontovat ale nenašli ho. Lanka k ručce mám dva roky. Jo a ještě jsem si vzpomněl, že když přibrzďuji na štěrku tak mi jdou zadni kola do smiku. Nevím jestli je to normální.

doris  
Doris
2009-09-04 20:19:13

Zátěžáky tam nemusí být, my je u Nissanu taky nemáme. Pokud je v zadních brzdách vše v pořádku, zbývá už asi jen hlavní brzdový válec. Máš ho ještě stále původní? Jo a v jakém stavu jsou brzdové hadičky u zadních brzd? Při brždění na štěrku by to mohlo smykovat, ale spíš při ostrém brždění, netáhne Ti to do strany? My jsme smykovali až po zatažení ručky, jinak ne.

Mimochodem, jak dlouho se problém projevuje? Nazačalo to až po výměně těch paken a dalších věcí za nové?

2009-09-04 21:40:37

Brzdovej valec je puvodni. Ty brzove hadicky v zadnich kolech budu menit pristi tyden. Nikam to pri brzdeni netahne a ani to netluce do pedalu. Vse zacalo na stk pred pul rokem kde zjistili ze brzdi pokazde jine kolo a pokazde jinak. Pri sundani bubnu se zjistilo ze jsou pakny napul odlepene. Nechal jsem dat nove a od te doby zhavim a zhavim. Jak to bylo pred tim to nevim.

2009-09-05 00:32:13

A když to nema zatěžak tak proč jde na předek 70 procent a na zadek 30 standart a vlivem zatiženi auta se to měni ten poměr jak to asi pozna auto kam kolik ma jit co??????????????????????????????????????????

2009-09-05 07:51:56

A nemůže být ten zátěžák někde jinde? Já to prolezl od kola až po brzdovej válec a našel jsem motor, převodovku, nádrž.... , ale na brzdové trubce nic.

doris  
Doris
2009-09-05 09:23:54

U naší Primery jsou omezovače zadních brzd přímo ve válečcích, takže zátěžák tam být skutečně nemusí. Vím to 100%, protože tuto info mám oficiálně od Nissanu a celý brzdový systém znám nazpaměť.

Chybu bych pak viděla buď v tom hlavním brzdovém válci, nebo v paknách, které nesedí na stočeném bubnu (jiný rádius) a zlobit mohou i přicpané hadičky.

2009-09-05 12:00:26

Jak muže proboha někdo plest primeru do mazdy z něj dělate vola?Takovy slataniny mu cpete ucpane hadičky a podobně mu chcete pomoct a nebo to je přehlidka hovadin a stejně u za radu a pomoc nikdo neděkuje tak je to vlastně fuk.

2009-09-05 13:56:25

není to podle VINka jen by měl souhlasit r.v. jestli ti to pomůže

2009-09-05 15:38:01

Jinak k tomu zátěžovýmu regulátoru... Když ho ani v Mazda servisu nenašli, může být, jak píše Doris jakoby přímo v brzd. válečku (zjisti si ale, jestli je tomu opravdu tak) a v tom případě by možná nebylo na škodu válečky vyměnit za nový...

2009-09-05 15:41:57

Dik za nazory. Asi teda jeste prubnu hadicky v kolech a pak valecky a nebo valec.


Odpovědět

1  2