Fórum - Téma


Xenony - problémy při kontrolách


Fórum Dopravní přestupky Xenony - problémy při kontrolách



1  2  3  4  5

doris  
Doris
2010-03-29 19:25:13

Zdravím všechny.

Včera, když jsme se vraceli z projížďky nás stavěli policajti při běžné kontrole a před námi tam bylo odstavené ještě jedno auto. Nebylo by na tom nic zvláštního, ale jak jsme pak zjistili, mělo to dodělávané xenony, samozřejmě nelegálně a řidička dostala pěkný flastr. Byli docela přísní, my jsme odjeli bez problémů, ale hledali kde co. Dnes se mi shodou okolností dostal do rukou článek o problémech vznikajících neoficiální přestavbou halogenů na xenony

http://www.novinky.cz/dom...autech-neprojdou-stk.html

a zároveň se o tom bavili i ve zprávách v televizi. Vypadá to, že se teď na to policajti budou více zaměřovat, a trestat, pokud odhalí nelegální přestavbu. Nejčastěji ji odhalí chybějící ostřikovače, ale i tak asi dostali nějaké proškolení a nejspíš po oslňujících xenonistech dost půjdou. Tak vy, kteří to máte na autě, bacha na to, může se to dost prodražit. Já jsme se dlouho rozhodovala, zda do xenonů jít či ne, ale nakonec vidím, že by to bylo velké riziko je na autě mít dodělávané tou levnější metodou.

2010-03-29 20:54:54

ja bejt cajt tak to delam uz davno... Fakt me s*re kdyz nekdo nema ani cocky ale jentak si to frkne do paraboly...

Takze za me teda prst nahoru Nic proti komukoli z Vas, ale bez cocky fakt prasarna nejvetsi!

2010-04-10 12:29:21

Díky za info, seřídíme světlomety Mám s xenony takové problémy, že kdybych to dopředu jen tušil nikdy je kupovat nebudu.

2010-04-14 13:27:57

Ahoj ,

ja nemám xenony a bral by som len origi s autom z obchdou . Mne osobne sa páčia xenonová technika , ale v praxi ma oslnuje , blikam si na nich .

2010-04-14 20:27:51

Pokyny rozesílali pčesně před rokem..

Jedná o metdický pokyn, který rozesílali přímo z Policejního prezidia na jednotlivá oddělení:

  • ----------------------------------------------------------

Policejní prezidium ČR

Ředitelství služby dopravní policie

Č.j. PPR-8426-2/ČJ-2009-99UD

Praha 15. dubna 2009

dle rozdělovníku

cestou náměstka policejního prezidenta

pro vnější službu plk. Mgr. Ing. Ivana BÍLKA

Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání

Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98.

Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů).

Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy

Předpis EHK č. 48

(Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci)

Zajištění čištění světlometů

Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.

Zajištění automatické regulace sklonu světlometů

Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.

Předpis EHK č. 98

(Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami)

Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR.

Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony.

V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.

S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu

2010-04-14 20:34:09

Charlie: si frajer Atˇnevěřícní tomášové vidí

2010-04-14 23:29:19

no nejak nevim o aute , ktere by melo okamzitou reakci na sklon svetel napriklad v one zminovane akceleraci vozu. A co se tyka verohodnosti clanku tak je to dosti pofiderni, protoze pochybuju ,ze by policajti napsali takovej blabol jako ,ze pri brzdeni vozu muze dojit k oslneni protijedoucich ridicu coz neni to tam napsane takto doslova ,ale vyplyva to z toho a tudiz to ve me vzbouzi neduverihodnost tohoto dokumentu.

Samozrejme co se tyka problematiky xenonu to je vec druha. A ridici si za to muzou sami , protoze pokud by kazdej kdo si to tam dal zajel na regloskop a tam jim dal 150kc tak mu to seridi a nebude problem. Jence se na to sralo, lidi to oslnovalo a tak se po tom tedka slape. Dle me je to dobre, ikdyz mi vadi ,ze se po tom jde takto striktne a tabulkove (jako bohuzel na vsechno v tomto state) a i clovek ,ktery neoslnuje a ma to dodelane tak dostane po zadech. Thole me na tomto nasem ceskem systemu neskutecne sere.

Kazdopadne v probecku nemam cocky, takze to tam davat nebudu ,ale v MX6 sem to mel a nebyl problem. Vyresim to salamounsky a dam xenony do pridavnych dalkovych svetel ,ktera sou na aute namontovana originalne z fabriky. tim si zajistim to ,ze budu videt a zaroven nebudu mit problem :) spravnej cech to zkratka vsechno osere :D

2010-04-15 17:21:16

Jezdím s RX400h který má zrychlení za 7,6s a docela se zaklání. Má to xenony a regulace skutečně funguje, při plném zrychlení kdy by musel být protijedoucí zákoně oslněn se tak nestane. Takže u tohoto auta určitě ano.

2010-04-15 17:24:14

Je pěkné že tady máme " celé znění " onoho rozkazu. Jen škoda že se už nikde nepíše o vyjímce která se vztahuje na auta na kterých byla provedena xenonová přestavba do roku 96. Kdo neví oč se jedná rád napíšu. Poznámky typu v " té době xenony ještě nebyly " nejsou na místě.

doris  
Doris
2010-04-15 18:10:18

No, ta výjimka pro starší vozy by mne dost zajímala, taky jsem o tom slyšla, ale nic moc určitěho.

2010-04-15 18:21:06

Otázka taky zní - proč a za jakou cenu si ty xenony pořizovat??? Buď si je koupím rovnou s autem, pak mám teda vysněné xenony, a nebo je prostě nemám. Tak strašný rozdíl to zase není, .... jasně svítí to líp /pro ty, co budou oponovat/, ale za cenu dohadování se na STK, se švestkama a s bůh ví kým? Co vás všechny vede k tomu na starší auto hned napajcovat xenony? .... Jako že někoho v noci dojedu a svítím mu do zad modrým světlem, nebo proč? Jakej je ten důvod? To by mě celkem zajímalo.

doris  
Doris
2010-04-15 20:46:08

John.Watson : Mám někdy pocit, že je to jakýsi módní trend. Vypadá to hezky, má to delší životnost, modrá barva světel je atraktivnější než žluté halogenky a pak ta účinnost versus nižší spotřeba energie a dnes již i nízká pořizovací cena těch neoficiálních přestaveb..... Bohužel negativa a možné důsledky si mnozí lidé, co si to dají do světlometů a neseřídí nebo jen pofiderně, neuvědomují. Dost velkým problémem je bohužel nepřiměřeně vysoká cena oficiální přestavby, která pokud by byla vůbec možná na daném typu auta, by vyšla často víc, než je cena samotného auta....

2010-04-15 20:59:22

john.watson: jj, souhlas, taky bych rád znal odpověď na tyto otázky, ještě bych je možná rozšířil o jednu myšlenku.

xenony jsou nelegální, ať si tu píše kdo chce co chce. Nelegální, je také např. na dálnici jet 180km/h. Najde se někdo, kdo bude obhajovat takovou jízdu po dálnici??? Zdravý člověk podle mne NE Proto jsem nikdy nepochopil, že nelegální xenony se obhajují ač to jsou dvě naprosto odlišné věci, jedno mají společné, jsou nelegální Proto nechápu tu obhajobu.....

to už za chvíli tady budeme obhajovat frajery v superbech, co vytlačují jiné z cesty, budeme obhajovat machry co jezdí na červenou atd???

radek

2010-04-15 21:25:28

pořídil jsem si xenony přestože vím,že jsou nelegální a to z jediného důvodu-chci v noci vidět co nejlépe.světla mám seřízené,nikoho neoslepuju.jako náhradu za halogeny z důvodu zvýšení svítivosti je obhajovat budu ať si každý říká co chce.a proč jsem si nekoupil auto,které je má?jednoduše z toho důvodu,že na něj nemám.ano koupil jsem si 6 v soc edition a xenony jsem si do ní koupil asi po měsíční zkušenosti,kdy jsem najel cca 1500 km v naprosté většině v noci a nad ránem.

a že budu mít problémy s policií,na STK a bůhví kde ještě?no tak budu,raději zaplatím 2000 pokuty než abych vinou špatné viditelnosti poslal mazdu do stromu

2010-04-15 22:38:52

No Jedlo, pěknou pohádku jsi si k tomu doložil. Já ti tedy k tomu přiložím ve stejném stylu - vysekal se ten druhej, co je jel proti tobě a oslnil jsi ho, máš na to právo???. ........ Jasně je to konstrukce, /osobně to zase za tak nebezpečné nepovažuji/, ale přesně jak říkají miláčci, proč složitě obhajovat, předělávat a dodělávat něco, co je nelegální. Proč každej v tomto státě ví líp, než co je psáno někde v zákonech, tabulkách a tech. specifikacích?

2010-04-15 23:02:28

na tuhle tematiku mam stejnej nazor jako jedla. Sam sem vlivem sjezdenych krajnic, neprehledneho znaceni skoncil v hodinach na jedne krizovatce kousek od Rohlenky (je to kousek za brnem smerem na vyskov, pokud se nepletu. Od te doby delam vse pro to abych v noci co nejvice videl. Samozrejme dbam na to aby moje svetla byly naprosto presne serizena. Dalsi nespornou vyhodou je to ,ze ve meste clovek vidi i chodce na chodniku co se chystaji hopnout do silnice. Ac je mi to nemile tak sem na prechodu nedal prednost zenske s kocarkem. Nastesti mela mozek v hlave a zastavila se pred protijedoucim autem. Nevidel sem ani prechod ani tu zenskou, jen sem ji zahlidl periferne kdyz sem kolem ni projel. Pote sem sel na vysetreni s ocima jestli treba nebude chyba tam. Stalo se to za deste v zime. Doktorka me uklidnovala ,ze pravdepodobne by to nevidel nikdo, ale ze musim jezdit opatrneji. jenze ja sem jel max 40km/h jak mam jet jeste opatrneji? Takze dalsi nespornou vyhodou xenonu je to ,ze maji sirsi uhel a tim padem je videt i do krajnic a zvysi se bezpecnost chodcu. Co se tyka te automaticke nivelace a ostrikovacu a naslednem uzakoneni tak je to jen proto ,ze se bohuzel nasli lidi ,kteri an spravne serizene svetla s dodelanyma xenonama kaslali a lide si pak stezovali. Proto se po tom tedka slape. Ale stejne jak oslni spatne serizeny svetlomet s xenonem tak oslni i halogen ve spatne serizenem svetlometu vozu fabia a po tom nikdo nejde. Kdyz uz represe tak na vsechny stejna ne??? proc zase jen na urcitou vec a na tu velmi podobnou ne?

co sem potkal auta s original xenony tak kdyz sem mel tu cest a zrovna akcelerovala tak me na chvili vzdy oslnila. Neverim tomu ze nejake takove auto existuje, protoze si nedovedu predstavit ten mechanismus te regulace jak by to stihal hejbat. To by se ten motorek pekne ubehal a za chvili by shorel. Takze se na me nezlobte ,ale tomuhle neverim.

No a co se tyka veci nezakonych tak to beru, kdyz je to vec rozumna, ale pokutovat cloveka s dodelanejma xenonama ikdyz je ma perfektne serizene mi prijde pekna buzerace.

Cele je to totiz jen vstricnej krok nasi vlady k tomu aby se prodavala auta s xenonama, coz je drazssi vybava a tim padem vice penez pro stat na DPH a dalsich vecech. Z prestavbove sady stat ma totiz velke kulove.

JAk sem jiz psal. jen kvuli tomu ,ze probecko nema cocky tak nemam xenony ,ale rozhdne je v nejblizssi dobe namontuju do tech original pridavnejch dalek v narazniku.

Az budou silnice bez der, kde bych schoval cele auto, az budou nesjezdene krajnice, az budou patniky a znacky na mistech kde maji bejt a ne schovane za stromy, spinave a neudrzovane, zkratka az silnice budou ve stavu takovem ,ze nebudou pri jizde po tme nebezpecne tak pak se klidne vratim k halogenkam...do te doby at se nikdo na me nezlobi ,ale muj zivot je mi milejsi nez posranejch 2000kc za pokutu. a abych rekl pravdu, pokud jedu probeckem tak policajtum nestavim. Nenecham se buzerovat za kraviny !!

Zrovna nedavno sem platil pokutu. Bohuzel sem jel ve sluzebnim aute takze sme zastavit musel.

Vysledek? 1000kc pokut aa dva body...noa samozrejme za rychlost. Na 4 proudove silnici dva proudy tam a dva zpatky jsem jel celych 62km/h. Byla tam padesatka. Celej provoz jel tak 58km/h a ja se potreboval zaradit do odbocovaciho pruhu a tak abych nezdrzoval tak sem lehce prislapl plyn dostal sem se nad 60km/h a policajt bez placacky a cepice si pro me prisel az do toho odbocovaciho pruhu a naprosto ho nezajimalo ,ze tama jedu porpve, ze mam do cile jen 75metru! ze to tu neznam a ze sem nejel nejak brutalne rychle natoz nebezpecne. Proste tabulky sou takove a nazdar. Takovejm lidem ja stavet nehodlam a ani nebudu, pokdu pojedu ve svem aute. Jezdim podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi a kazdej at si da ruku na srdce jestli nekdy nejel rychle (az me tu budete jebat). No a samozrejme to moje nezastaveni a naslednou fotku ci obalecku s predvolanim vyresi osoba blizka a pokud se ptate jestli mam klidne spani tak mam , protoze s timhle jednanim policstu nesouhlasim. Vubec nepristupuji k danemu problemu individualne, stacilo me pokarat a mohl sem jet dal, proste bych si dal vetsi pozor, ale co mam kurva jeste sledovat v miste kde to neznam a potrebuju dojet z zakaznikem? sorry ,ale tachometr je to posledni...zkratka sem jel podle provozu jak jeli ostatni a kvuli plynulemu zarazeni do pruhu sem lehce pridal. dle rady onoho buzerujiciho policajta sem odjizdel s olomouce s 50km/h na tachometru. No a vyslouzil sem si vytroubeni od nejakeho joudy, kterej me nasledne predjel a tukal si na celo...a kde byli policajti?? v prdeli..na zradle si valeli sunky....takze at si stoupnou ke skolkam na prechod, sednou do aut a jezdej po dalnicich a nebuzerujou normalni pracujici lidi

A pokud je tu nekdo policajt tak se ptam jestli vas tahle prace "buzerovat a nasirat" bavi??? dostanete rozkas, sem si stoupni ,protoze je to dobre misto, tady donesete nejvice pokut a beda jestli nedonesete aspon tolik na pokutach a policajt jde a jak tatar bez vlastniho mozku si tam stoupne a plni nejakej posranej rozkaz. Parada...takovouhle praci muzou asi opravdu delat jen lide bez mozku a nebo lide co nic neumi a je jim to naprosto jedno. Normalni clovek prece tohle uz z principu nemuze provadet takovouhle cinnost !

Kamarad co dela u nehodovky mi rikal,ze jezdi po nehodach ,ale i tak musi za ten den donest urcitej obnos penez na pokutach..cili neco rozda vramci nehod a co mu chybi musi nekde nahonit a tak si stoupne tam kde vi ,ze nekoho chyti. ptal sem se ho jestli je to to co chce delat...jestli je to spravne dle jeho presvedceni...jen pokrcil rameny a rekl hmmmm. V zasade je to dobrej kluk ,ale je to debil.

no trochu sem se rozepsal, ale co uz tak cau...skouknu film a jdu spat...

2010-04-15 23:05:14

John.Watson: tabulkove ingenyrstvi je ti asi blizke ze?? nechapu proc mysleni lidi je tak kravsky stadoidni...je mi z toho na

2010-04-15 23:08:00

jestli to považuješ za pohádku,tak ti to vyvracet nebudu.já osobně to za nebezpečné nepovažuji,oslnit můžu jen v případě přejíždění horizontu nebo větších nerovností a to už pak nezáleží jestli mám xenony nebo halogeny.a proč to složitě obhajovat,předělávat a dodělávat?protože chci v noci vidět na cestu.a že je to nelegální?to vím,až mě chytnou,budu pykat.a opravdu si myslíš,že to co je psáno v zákonech je to nejlepší podle zdravého rozumu,co může být?teď nemám na mysli pouze zákony týkající se silničního provozu

2010-04-16 07:07:35

Stádoidní myšlení je druhý extrém, je špatné a také není třeba jej obhajovat, za druhé z těch "milionu" dalších snesených argumentů se ani jeden z vás nevyjádřil k tomu, že můžete protijedoucího oslnit a tím vážně ohrozit, resp. trošku v této souvislosti připomenu na ty "stádoidní řeči", že svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda druhého. Od toho tu máme zákony, aby tu hranici nastavily. A za třetí, podle téhle argumentace je každej, kdo jezdí na H1, H4, H7 atd. nebezpečný vrah???

TO cuir: Naše debata o dodržování zákonů a obhajování svých práv je bezpředmětná, evidentně si nárokuješ trošku víc, než ti náleží. Můžeš tak proplouvat klidně dlouho, a nebo to taky už zítra můžeš šeredně odskát a nedejbože i někdko druhej, koho vemeš s sebou, což je ta horší varianta.

2010-04-16 07:37:30

Když v noci oslníš halogenem nebo xenonem je to jedno, pro lidské oko je už jen ten halogen tak výkonný že nic nevidíš, takže je to jedno jestli žárovka nebo výbojka.


Odpovědět

1  2  3  4  5