Fórum - Téma


Xedos6 netopí


Fórum Xedos 6 (CA) Xedos6 netopí

Informace o modelu: Mazda Xedos 6 (CA)


1  2  3

2012-01-09 00:30:10

Mě právě přijde divný, že voda v expanzní nádobě byla studená a hlavně že tam voda vůbec je když v topení nebylo nic, protože tam jsem dolil destilku s fridexem a bylo po problému, ale později ty samé problémy, takže mi přijde divný, že v expanzce voda je, ale studená, když je ohřátej motor, ale v topení není žádná, proto to samozřejmě netopí ..

Mám X6 na díly, ale kdo to má teď v zimě dělat venku ..

2012-01-09 05:39:25

vyměň to víčko, je to práce na minutu a uvidíš...

2012-01-11 18:00:08

tak rozebiram moje xedo...a prave sem koukal na to vedeni od termostatu a musim napsat,ze kdyby mne mizela voda z topeni,tak by to byla celkem rycha smrt..na termostatu mimo chladice byl pripojenej ohrev telesa klapky sani,hadice do expanzky(nepochopin,jak v ni muzes mit studenou vodu)a za tim hned hadice k topeni a ne jedna,ale obe ta druha teda pres tecko ktery potom vedlo mezi valci k odvzdusneni(V6 aji vicko na bloku motoru)a pak do chladice+smer expanzka...ty 1.6 sou asi zazracny a ja uz fakt nevim,jak poradit,nejvic by me zajimal ten mech.termostatu typ A z 1.6 ten druhej je obyc V6,to sem jeste nevidel

2012-01-11 23:22:42

Víčko jsem vyměnil to na topení akorád, ale voda už mizí hned, už jde i vidět voda jak bleje, vodní pumpa je v háji asi, teče a už fest, takže je to asi jasné, prd termosta, prd ventil, teď už je to jistě pumpa. Pokud je teda u 1,6ky z pohledu do motoru na levé straně pod vačkama. /je??/ Rozvody jsem měnil, ale bez vodní pumpy, ani teď nevím jestli je pumpa součást rozvodů, nechce se mi hledat, neví někdo? Vyndám a uvdim kde teče, mám kdyžtak druhý motor, novou kupovat nechci ..

2012-02-14 01:15:22

Kurvaaaaaaaaaaaaaaaa ..furt to teče, už se mi s tim nechce jebat, vodní pumpu jsem vyměnil sice ne za novou, ale měla by fachat. Těsnění jsem taky udělal v pohodě, sice jen papírové bez červeného sráče, ale věřím, že to musí vydržet oproti tomu co tam bylo předtim..

Tak nezbývá než čistit a hledat, já myslel, že je to na tuty ona.. ale kdo se s tim má jebat v tomhle mrazu na koleni, že ..

2012-02-14 10:17:42

Nezavidim vam, mat problemy s kurenim prave v zime... a nie a nie tomu prist na koren.

Podla toho co som zistil, vodna pumpa nie je v okruhu rozvodu, ale aj ona ma svoje vymenne intervaly. Skontrolujes lopatky, loziska, tesnenia..., podla potreby vymenit celok. Termostat ma nejaky pomocny ventil (http://autokelly.cz/Image...e=NI%20J1533006&Occurence=), je to tak? Ja som este taky nevidel Ked uz mas tie problemy a stale nevies najst pricinu, treba ist doradu. Ze to bude zavzdusnene, tomu davam malu sancu. Radsej si over, ci dobre funguje ten termostat, je to na chvilu a mas istotu. Ja to robim v kuchyni na sporhelte v hrnci zohrievam vodu a meriam teplomerom, ked sa otvori aj kedy sa zatvori - niekolkokrat. A ked uz budes mat vypusteny chladiaci okruh, urcite si prejdi vsetky hadice. Nielen ich tesnost, ale aj priechodnost. Hlavne radiator treba prehnat tlakovou vodou a otestovat, ci netecie ten. Mam taky silny dojem, ze ti nieco priskrtilo okruh a potom ti kvoli pretlaku uchadza voda cez nejaku nepatrnu netesnost ci dokonca prasklinu, moze to byt aj zvar pri hadiciach. Netusim co sa stalo, ale asi ti to uskodilo dvakrat.

2012-02-14 23:55:50

Díky za odpověď, já to právě vím, je toho tolik, že nevim ani kde začít, doufal jsem, že to bude vodní pumpa a bude hotovo, protože voda se ztrácela jen při nastartovaném autě, což mě vedlo k doměnce, že pumpa to bude.

Už ám takovou nechuť k tomu, kurňa ta, venku je taková kosa, to se nedá bádat a hledat kde je chyba.. teče to v místech vodní pumpy, docela fest.. nezbývá než se kousnout a pobádat nad tim kurňa+ vodku na zahřátí sebou..

2012-02-15 09:48:01

Citim s tebou. Uz som to zazil - opravovat v zime mimo garaz....

Ked to tece okolo pumpy po nastartovani, moze to byt voditko - okruh termostat - chladic je este zatvoreny, takze pretlak sa robi na malom okruhu a mozna na okruhu k radiatoru. Ak je to tam ucpane, potom ti to veru nezakuri. Ked pises ze to tece okolo pumpy, napada ma (asi blbost) ze to tece okolo jej osi, ale skor to vidim, ze ju nieco zalieva zhora, netesnost z nejakej hadice alebo napojenia hadice. Mne sa raz stalo na dovolenke, ze mi praskla bypass hadica pri vodnej pumpe. Boli sme kdesi na East-SK, tam kde lisky davaju dobru noc som zhanal nahradnu hadicu. Samozrejme, original pa-tvar sa zohnat nedal, riesil som to kuskom priamej a tu trochu skrutil (trochu sa priskrtila). Bez zdvikaku, bez jamy, len maly hever a trochu naradia. Pristup od spodu hrozny, ale stale lepsi nez nijaky. A este cosi. Nebola to prva hadica, co praskla. Asi rok predtym mi praskla velka hadica od chladica k pumpe. Behom chvile bola skoro vsetka voda na ceste a rucka teplomera stala kolmo...

Napadlo ma, ze sa ti moze hodit stranka z manualu - chladiaci okruh. Drzim palce.

MAX6  
J.
2012-02-15 10:58:18

Viděl jsem Forda Focuse,kde se taky strácela voda (samozřejmě to přestalo topit) a bylo vidět jak je to okolo vodní pumpy lehce mokrý. Tak jsem si řekli,že to bude těsnění okolo pumpy a ono ejhle. Pumpa byla normálně prasklá. Jsme na to koukali jak blázni. Jinak s vodou mi nemluvte,teď kvůli tomu předělávam rezervní hlavu,protože ta co mam teď namontovanou tak praskla. Má to výhodu v tom že jak píst tlačí vzduch,tak ho tlačí to tý praskliny a bublá mi to v expanzní nádobce.Si můžu v těhle mrazech aspoň udělat dušenou zeleninu,nebo máte někdo jinej recept na dušený jídlo ?

2012-02-15 11:15:19

Max6, teda tebe humor nechyba 10+

2012-02-15 13:12:43

Hoši díky, až mě zas přepadne chuť tomu přicházet na kloub, tak se do toho vrhnu, mám teď akorád nervy na to, takže bych udělal víc paseky než užitku.

Je pravda, že jsem vůl a nezkoumal jsem to detailně, když jsem to měl rozebrané, ta druhá pumpa nikde prasklá nebyla nebo nic podobného, udělal jsem nové těsnění a dal zpátky, šel jsem prostě najisto, že je to pumpa, tak jsem to neřešil, že by to mohlo být něco jiného, no, asi jsem se spletl.. ale když jsem jí vyndal, tak jsem si všiml, že moc poblité a oranžové to bylo na spodní straně té pumpy, jakoby u té spojky, kde je tak na chuj přístup, že mi málem jeblo, sundal jsem čerpadlo a pak už to bylo lepší.

Mě to topí normálně, ale jen do doby než se ztratí voda, pochopitelně. Taky mě udivuje, že v expanzní nádržce je pořád voda, i když je motor ohřátý a fouká teplej vzduch z fukarů, tak voda v expanzce je studená..

MAX6: Tvojí náladu bych bral. Už mi to auto leze na nervy, já už mám jiné vozítko, ale chci Xedo dát mámě a až teď mi dělá starosti větší ..

Náááááááhodou nevěděl by někdo rozměr šroubu od trubky EGR co vede ke svodům? Je tam megašroub, chci EGR vyřadit, už ho teda mám,a le chci dát celou tu trubku do háje. Díky

2012-02-15 14:16:59

Na tu expanzku dost brblem. Ja nevim jak to ti sikmooki soudruzi mysleli, ale je to iba "expanzka"... nezda sa mi totiz, ze by ona kvapalina natekla spatky do chladica ked jej v okruhu ubudne ...a aj jej umiestenie je sotva v urovni viecka na chladici (Premacy) myslim ze sa to tyka spusty modelov.

MAX6  
J.
2012-02-15 14:24:34

No ta expanzka funguje na principu teplá voda se roztahuje a studená stahuje. Dokud bude auto teplý,tak jí to nedovolí vzít nazpátek. Já mam třeba půl chadiče prázdnýho a dokud auto úplně nevystydne tak si to nic z expanzky nevezme. Od toho se teďka montujou do novejch mazd přetlakový chadící systémy a ty už tohle umí vyřešit. Taky u nich nenaleješ nic do chladiče,ale všecko musíš lejt přes jakoby ''expanzku''.

2012-02-15 20:44:39

Ano, snazil som sa to tak pochopit, ale branil mi fakt, ze hadicka od expanzky je privedena na limec hrdla chladica a nie som si isty, ci tesnenie viecka dovoli nasat z expanzky kvapalinu spat do chladica , cize mam dojem ze to funguje ako jednosmerny ventil. Daval som si preto dost zalezat, aby som dobre odvzdusnil chladiaci okruh (nie je to uplne trivialne) a este aby som "prepojil" kvapalinu v chladici s tou v expanzke.

2012-02-16 01:27:26

Ta voda byla v expanzce studená i přesto, když se mi přehříval motor, přehříval se protože tam nebyla žádná voda v topení.. čekal jsem, že bude horká a ono prd.

Ten šroub nevíte? Prosím ..

2012-02-16 08:09:33

Mas benzinovy motor a EGR? Bud som teraz iba vstal, alebo .... no pozeral so sa do servismanualu, ale o EGR tam ani skrk. Povedzme ze ho mas, ale ja sa k nemu neviem dopatrat.

2012-02-16 23:12:53

Ano EGR má, ten už jsem teď vyřešil, ale najednou něco začalo pískat a kouřit se někde od míst kde se nachází vodní pumpa, možná řemeny nevím ale proč tak najednou, že bych něco udělal špatně při výměně, nevím, takže to vzdávám a hodim ho do servisu ať se tam s tim poperou, už na to nemám chuť a ani nervy.....

2012-02-17 08:23:42

Piskanie casto nerobia remene, ale zvyknu to robit ventily na servocerpadle. Najcastejsie to zacne robit, ked sa ochladi. Okrem neprijemneho zvuku ti nic nehrozi. Skus popocuvat, odkial tie zvuky idu a ked za to zohreje, malo by to prestat.

2012-02-18 18:51:41

Jenže z těch míst kde to píská, tak to i kouří a to mě znervozňuje. Nastartováno asi minutu po výměně té pumpy a zvuk se stupňující jak kdyby to mělo každou chvíli bouchout. Každopádně díky za rady


Odpovědět

1  2  3